bütün imkanları Allah sağladıgı için evet doğru fakat insanın başına kötü bir şey gelmiş ise ya kendi yaptığı hatasından dolayı yada Allah imtihan ediyor
Ben, Allah-u Teâlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allah-u Teâlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım. Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben, şehadet ederim ki, Allâh-u Teâlâ'dan başka ilâh yoktur. Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed Onun kulu ve elçisidir.
Olur ki hoşlanmadığınız bir şey sizin için hayırlı olur. ... Bâzı şeyler de vardır, hoşlanırsınız, şerdir size. Allah ... Sizin için o hayırlı olur ve bir şeyi de sevdiğiniz haldeo, hakkınızda şer olur. ... Allah ise (sizin için hayır olanı) bilir de siz bilmezsiniz. Bakara Suresi 216. Ayet
İnsanlar iyi veya kötü eylemleri istiyorlar Cenabı_Allah yaratıyor. Allah kötülüğe razı değil ama imtihan sırrını bozmuyor.. Kul bir kötülük yaptığında bir günah, iyilik düşündüğünde 1sevap, iyilik yaptığında 10/70/100/700 katına kadar sevap veriyor. Mescide giderken her adıma 1 sadaka sevabı verilir, ama oruç için çok farklı bir mükafat var, Kadir gecesi 1*30.. 000 Berat Kandili 1*10.000 diye biliyorum. Selamlar
Allah bizlere cüz'i irade vermiş seçme özgürlüğü tanımıştır.. Kul iyi veya kötü eylemleri ister ama karşılığını görür.. Sonuç arpa eken buğday biçmez..
Nisa 78: Nerede olursanız olun, sağlam ve tahkim edilmiş kaleler içinde bulunsanız bile ölüm size ulaşacaktır. Onlara bir iyilik gelirse, “Bu, Allah’tandır” derler. Onlara bir kötülük gelirse, “Bu, senin yüzündendir” derler. (Ey Muhammed!) De ki: “Hepsi Allah’tandır.” Bu topluma ne oluyor ki, neredeyse hiçbir sözü anlamıyorlar!
cok basit bir yöntemi var denemesi kolay bir su bardagın içine siyah bir sıvı koyunuz sonra yavaş yavaş siya sıvının içine su ekleyınız ve göreceksiniz ki siyah sıvının yerini ter temiz su karsınıza cıkacaktır bu hayır içindir bunun tam terside şer için yapınız bu sefer de suyun yerine siyah sıvı alır buda ser içindir
Arkadaşlar Hayır ve Şer Allah'tan olur ise o zaman Allah hiç kimseye hesap sormaması gerekir. Böyle bir anlayış hem akla hem mantığa aykırıdır. Hayrı'da Şerri 'de insanın kendisi yapar. Bir insana nasıl olurda Allah şer yaptırır aklınız alıyor mu hiç? Düşün; gittin öteki aleme çıktın Rabbi'nin huzuruna başladı sana hesap sormaya bakmışsın'ki bir sürü günah ve ya hata işlemişsin yaradan atın bunu Cehenneme dese dur ey benim güzel Allah'ım benim suçum günah ne bana hepsini sen yaptırdın sonucu çıkar burdan böyle bir şey olmayacağına göre demek'ki Hayrıda Şerri'de bizler yaparız.
Ben amentuda şerrin Allahtan olduğu ifadesine rastlamadım. Bu konuyu oldukça araştırdım. Şerri de hayrı da yaratan Allah, fakat hayr dileyen Allah, şerri dilemiyor. Sadece azmışlara şer diliyor.
Hayır da şer de Allahtan dersek, yaptıklarımız kendi elimizle değil de, Allah vergisi olduğunu iddia etmiş oluruz
Uğur Köktaş ayet arasinda geçtiği için gozunden kaçmış olabilir. Eksiltmekte ayni anlama gelmez mi? Bakara 155 Muhakkak sizi biraz korku, biraz aclik ve mallardan, canlardan, urunlerden biraz eksiltmekle deneriz, sabredenlere mujdele.
Allah hayır ve şerre izin verir. Örneğin ; sürekli yalan söylüyorsunuz ve başınıza bir kötülük geliyor. Bu kötülük sizin söylediğiniz yalanlardan dolayı başınıza gelir ama bu kötülüğün gelmesine Allah izin verir. Bu Allah kötü demek değildir. Çünkü temelinde sizin yaptığınız yalanlar vardır. İyilik içinde tam tersini düşünebiliriz
Sana iyilikten ne isâbet ederse, Allâh'tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir (nefsinin arzusuna uymandan). Biz seni insanlara Rasûl olarak irsâl ettik. Şahit olarak Esmâ'sıyla hakikatin olan Allâh yeter.) (Nisa 79) İyiliğin de kötülüğün de isabet etmesi Allah'ın iznine, takdirine bağlıdır. Sen kendi nefsinle kötülüğü çekebilirsin ama Allah dilemezse onun sana isabet etmesini engelleyebilir. Peki neden yapar ya da yapmaz bunu? Senin samimiyetine bakarak... Sen kötülüğünde samimi (çok istekli isen) yaptığının neticesinde belaya uğratılırsın ama özünde iyi bir insansan Allah'ın dilemesiyle yaptığın (yapmak istediğin) kötülük hedefine ulaşmaz ve sen de belaya uğratılmazsın. Kader ve kaza içiçe geçmiş bir konudur ve çok girift bir konudur. Yaptığın her eylemin özünde samimiyetine bakılır, sırf eylemin yapılmış olmasına bakılmaz yani
bu biraz mantık içinde mantıktır.. Bir ayete allah kularımıza biz kötülük vermeyiz onlar kendi eleri ile yaptıklarından dolayı başlarına kötülük gelir yazar.. Bir ayetede hayırda şerde bizdendir yazar.. Ana pırogram şudur her şey kesinlikle alahındır yaratan odur ama bizdende kötülükten uzak durmamızı ister her ikiside dogrudur
Mehmet Tekin Valla benim aklım ve mantığım diyor'ki bütün yapılan iyi ve ya kötülüklerden bizler sorumluyuz aksi takdirde yapılan hatalardan bizlerin sorumlu tutulmaması gerekir. Allah sonuçta bize akıl vermiş fikir vermiş iyiyide kötüyüde bizler yapıyoruz yani karar verici bizleriz.
Nisâ, 78: Nerede olursanız olun, sağlam kalelerde bile olsanız ölüm sizi yakalar. Başlarına iyi bir şey gelse, "Bu ALLAH tarafındandır," derler. Kendilerine bir kötülük dokunsa, "Bu senin tarafındandır," derler. De ki, "Hepsi ALLAH tarafındandır." Bu topluma ne oluyor ki neredeyse hiç bir söz anlamıyorlar!
Ateş ile leziz yiyecekler pişiririz, yemeyi yakan Allahtır Ama aynı ateşi elimize tutarsak Allah elimizi yakar, bu kendimizdendir. Yani hepsi Allahtandir
Atalay Hosturk Başımıza ne musibet gelirse gelsin suçlusu mutlaka biziz. Öyle düşünüyorum. Bir şerle karşılaştığında insanın kendisine bu başıma niçin geldi diye sorması gerekir. Sadece şer değil, bir zaafimiz varsa, Allah mutlaka o zaafla bizi yüzleştirip sınıyor. Bu zaaf ve şer olaylarında nasıl davranacagimizi açığa çıkarıyor.
Şer denilen bütün çirkeflikler egoist insandan kaynaklanıyor
Allaha inanan kuranı okumazsa buna inanır
bütün imkanları Allah sağladıgı için evet doğru fakat insanın başına kötü bir şey gelmiş ise ya kendi yaptığı hatasından dolayı yada Allah imtihan ediyor
Amentümüz..
Ben, Allah-u Teâlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allah-u Teâlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım. Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben, şehadet ederim ki, Allâh-u Teâlâ'dan başka ilâh yoktur. Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed Onun kulu ve elçisidir.
Olur ki hoşlanmadığınız bir şey sizin için hayırlı olur. ... Bâzı şeyler de vardır, hoşlanırsınız, şerdir size. Allah ... Sizin için o hayırlı olur ve bir şeyi de sevdiğiniz haldeo, hakkınızda şer olur. ... Allah ise (sizin için hayır olanı) bilir de siz bilmezsiniz. Bakara Suresi 216. Ayet
İşte bunu nasil anliycaz hayir mi ser mi oldugunu
Orhan abi yani sana Hayır ve Şerri Allah mı yaptırıyor?
İnsanlar iyi veya kötü eylemleri istiyorlar Cenabı_Allah yaratıyor. Allah kötülüğe razı değil ama imtihan sırrını bozmuyor.. Kul bir kötülük yaptığında bir günah, iyilik düşündüğünde 1sevap, iyilik yaptığında 10/70/100/700 katına kadar sevap veriyor. Mescide giderken her adıma 1 sadaka sevabı verilir, ama oruç için çok farklı bir mükafat var, Kadir gecesi 1*30.. 000 Berat Kandili 1*10.000 diye biliyorum. Selamlar
Allah bizlere cüz'i irade vermiş seçme özgürlüğü tanımıştır.. Kul iyi veya kötü eylemleri ister ama karşılığını görür.. Sonuç arpa eken buğday biçmez..
Hiroşima ya atom bombasını Allahmı attı?
Işid denilen canilik felaketini Allah mı türetti?
Amentü mü? Bi yazsanıza amentuyu?
Doğru
Hayır Peygamberimiz demişki ayağınızı taşa vurursanız kalbinisi yoklayın bence konu için yeterli bi cümle
evet aynen oyledir
her hayırda bir ser her şerde bir hayır vardır
Nisa 78: Nerede olursanız olun, sağlam ve tahkim edilmiş kaleler içinde bulunsanız bile ölüm size ulaşacaktır. Onlara bir iyilik gelirse, “Bu, Allah’tandır” derler. Onlara bir kötülük gelirse, “Bu, senin yüzündendir” derler. (Ey Muhammed!) De ki: “Hepsi Allah’tandır.” Bu topluma ne oluyor ki, neredeyse hiçbir sözü anlamıyorlar!
cok basit bir yöntemi var denemesi kolay bir su bardagın içine siyah bir sıvı koyunuz sonra yavaş yavaş siya sıvının içine su ekleyınız ve göreceksiniz ki siyah sıvının yerini ter temiz su karsınıza cıkacaktır bu hayır içindir bunun tam terside şer için yapınız bu sefer de suyun yerine siyah sıvı alır buda ser içindir
Hakikat bu inanış tan ziyade
Arkadaşlar Hayır ve Şer Allah'tan olur ise o zaman Allah hiç kimseye hesap sormaması gerekir. Böyle bir anlayış hem akla hem mantığa aykırıdır. Hayrı'da Şerri 'de insanın kendisi yapar. Bir insana nasıl olurda Allah şer yaptırır aklınız alıyor mu hiç? Düşün; gittin öteki aleme çıktın Rabbi'nin huzuruna başladı sana hesap sormaya bakmışsın'ki bir sürü günah ve ya hata işlemişsin yaradan atın bunu Cehenneme dese dur ey benim güzel Allah'ım benim suçum günah ne bana hepsini sen yaptırdın sonucu çıkar burdan böyle bir şey olmayacağına göre demek'ki Hayrıda Şerri'de bizler yaparız.
Uğur Köktaş bu konu hakkında senin görüşün nedir?
Ben amentuda şerrin Allahtan olduğu ifadesine rastlamadım. Bu konuyu oldukça araştırdım. Şerri de hayrı da yaratan Allah, fakat hayr dileyen Allah, şerri dilemiyor. Sadece azmışlara şer diliyor.
Hayır da şer de Allahtan dersek, yaptıklarımız kendi elimizle değil de, Allah vergisi olduğunu iddia etmiş oluruz
Yani yapmış olduğum yorum doğru?
Allah dilediğine sebepsiz rızk verir ayeti var ama sebepsiz fakirlik verir ayeti yok. Hayra vesile kılar allah bizi. Ama şerre kılmaz
Allah sizi bazi seylerin eksikligi ile sınar gibi bir ayet vardi sanki
Uğur Köktaş ayet arasinda geçtiği için gozunden kaçmış olabilir. Eksiltmekte ayni anlama gelmez mi? Bakara 155 Muhakkak sizi biraz korku, biraz aclik ve mallardan, canlardan, urunlerden biraz eksiltmekle deneriz, sabredenlere mujdele.
Bak nisa79 u yzmış biri
Allah hayır ve şerre izin verir. Örneğin ; sürekli yalan söylüyorsunuz ve başınıza bir kötülük geliyor. Bu kötülük sizin söylediğiniz yalanlardan dolayı başınıza gelir ama bu kötülüğün gelmesine Allah izin verir. Bu Allah kötü demek değildir. Çünkü temelinde sizin yaptığınız yalanlar vardır. İyilik içinde tam tersini düşünebiliriz
Aynen...
Sana iyilikten ne isâbet ederse, Allâh'tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir (nefsinin arzusuna uymandan). Biz seni insanlara Rasûl olarak irsâl ettik. Şahit olarak Esmâ'sıyla hakikatin olan Allâh yeter.) (Nisa 79)
İyiliğin de kötülüğün de isabet etmesi Allah'ın iznine, takdirine bağlıdır. Sen kendi nefsinle kötülüğü çekebilirsin ama Allah dilemezse onun sana isabet etmesini engelleyebilir. Peki neden yapar ya da yapmaz bunu? Senin samimiyetine bakarak... Sen kötülüğünde samimi (çok istekli isen) yaptığının neticesinde belaya uğratılırsın ama özünde iyi bir insansan Allah'ın dilemesiyle yaptığın (yapmak istediğin) kötülük hedefine ulaşmaz ve sen de belaya uğratılmazsın. Kader ve kaza içiçe geçmiş bir konudur ve çok girift bir konudur. Yaptığın her eylemin özünde samimiyetine bakılır, sırf eylemin yapılmış olmasına bakılmaz yani
Habip Bu ayetten ben şu sonucu çıkarıyormu tamamen yapılacak iyi ve ya kötü sonuçlar kendi yaptıklarımız ve eğlemlerimizdir.
Doğru.. Şer sandigimiz seyin icindeki hayri gorebilene, şer sanılan şey muazzam bir nimettir..
Ayrıca bu dusunceyi ref etmek allahin isimlerinden bazilarini tanimamak anlamina gelir..
bu biraz mantık içinde mantıktır.. Bir ayete allah kularımıza biz kötülük vermeyiz onlar kendi eleri ile yaptıklarından dolayı başlarına kötülük gelir yazar.. Bir ayetede hayırda şerde bizdendir yazar.. Ana pırogram şudur her şey kesinlikle alahındır yaratan odur ama bizdende kötülükten uzak durmamızı ister her ikiside dogrudur
Mehmet Tekin Valla benim aklım ve mantığım diyor'ki bütün yapılan iyi ve ya kötülüklerden bizler sorumluyuz aksi takdirde yapılan hatalardan bizlerin sorumlu tutulmaması gerekir. Allah sonuçta bize akıl vermiş fikir vermiş iyiyide kötüyüde bizler yapıyoruz yani karar verici bizleriz.
''... Biz insanın kaderini kendi çabasina bagli kildik''..
Kübra Günhan Tamda ben bunu diyorum zaten. Yani Hayrıda Şerri'de bizler yaparız.
Zaten yazdiklarinizi okuyunca aklima geldi:)
Teşekkürler
Ben tesekkur ederim..
Dilemek değil şer fiilleri yaratmak
Herşeyi yaratan Allah
Ömer Nesefi 'Akaid' okumanı öneririm. Kalite..
Nisâ, 78: Nerede olursanız olun, sağlam kalelerde bile olsanız ölüm sizi yakalar. Başlarına iyi bir şey gelse, "Bu ALLAH tarafındandır," derler. Kendilerine bir kötülük dokunsa, "Bu senin tarafındandır," derler. De ki, "Hepsi ALLAH tarafındandır." Bu topluma ne oluyor ki neredeyse hiç bir söz anlamıyorlar!
Nisâ, 79: Sana gelen her iyilik ALLAH'tan, sana gelen her kötülük ise kendindendir. Seni insanlara elçi olarak gönderdik. Tanık olarak ALLAH yeter.
Ateş ile leziz yiyecekler pişiririz, yemeyi yakan Allahtır
Ama aynı ateşi elimize tutarsak Allah elimizi yakar, bu kendimizdendir.
Yani hepsi Allahtandir
Yani Oktay Kırmızıoğlan Şer-i Allah mı bize yaptırıyor? Nisa 79 benim yerime çevabı vermiş.
Atalay Hosturk
Başımıza ne musibet gelirse gelsin suçlusu mutlaka biziz. Öyle düşünüyorum.
Bir şerle karşılaştığında insanın kendisine bu başıma niçin geldi diye sorması gerekir.
Sadece şer değil, bir zaafimiz varsa, Allah mutlaka o zaafla bizi yüzleştirip sınıyor.
Bu zaaf ve şer olaylarında nasıl davranacagimizi açığa çıkarıyor.