NUR SURESİ AYET: 31 "Mümin kadınlara söyle: Gözlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üstüne örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları ellerinin altında bulunan, erkeklerden kadına ihtiyacı kalmamış hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına ziynetlerini göstermesinler. Gizlemekte olduklan ziynetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar."
Nur suresi 31 ayette örtünüzü yakalarınıza kadar indirin ziynetinizi örtün der. Burada sözü edilen ziynet gerdanlıktır. Bu ayetin twsettürle uzaktan yakından alakası yoktur. Nur suresi 30. Ayette de erkeklere nasihat vardır.
'Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına dış örtülerini üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok bağışlayıcı ve çok esirgeyicidir.’ (el-Ahzâb, 59)
Sarkıntılık tercümesi atmasyon. Geri kalanı doğru. Bu ayette cilbap sözcüğü tesettür anlamı taşımaz. Cilnap dış ortamda giyilen giysi demektir. Kur'an alemlere indiğine göre cilbap her kavmin kültürüne göre değişebilir. Yani bir eskimo kadını için kürk bşr avrupalı kadın için manto kaban vs olabilir. Yani bu ayetten günümüzde tesertür diye Müslüman kadınların önüne konulan Yahudi kıyafetini çıkartmak mümkün değildir. Ama bu kıyafetin tarifini hemde peçe dagil olacak şekilde Tevrattaki ayetlelerde bulabilirsiniz.
Önce doğruluğuna emin olalım ki ders alınsın. Öyle değil mi? Yalnız burada eleştiri tabiri haksızlık oldu. Eleştirilen ayet değil. Yanlış tefsirler. Yokasa ayetlere bir sözümüz haşa yok.
Peki diyelim ki bilmiyorum. Ve size ilk paylaştığınız nur suresi 31. ayetten örtünmeyi bakın tesettür bile demiyorum, örtünmeyi nasıl çıkardınız? Bana açıklar mısınız.
Teşekkğr ederim. Ben twfsir etmiyorum. Ne anladığımı söylüyorum. Aslında bu konuda çok haklısınız. Herkesin kendisine verilen akılla anlaması istenilmiştir.
Ama ayetin devamı çok açık bir şekilde istenilenin örtünme olmadığını gösterir. Yani örtün dediği yerleri kimlere gösterebileceğini söyler ki sasece buradan bile örtülmesi istenilenin ziynet eşyası olduğu anlaşılmaktadır. Bşr kadın bu sayılan kişilere mahremini gösteremez çünkü. Ama bunu böyle anlayıp kadını ev halkı içşnde açanlar var maalesef.
NUR SURESİ AYET: 31
"Mümin kadınlara söyle: Gözlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üstüne örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları ellerinin altında bulunan, erkeklerden kadına ihtiyacı kalmamış hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına ziynetlerini göstermesinler. Gizlemekte olduklan ziynetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar."
Nur suresi 30. Ayette var onu neden paylaşmadınız?
tabiki paylaşırım sadece arkadaş tesattür ile ilgili bilgi almak istediğini söyleyince bende obayan olduğu için ono paylaştım
Nur suresi 31 ayette örtünüzü yakalarınıza kadar indirin ziynetinizi örtün der. Burada sözü edilen ziynet gerdanlıktır. Bu ayetin twsettürle uzaktan yakından alakası yoktur. Nur suresi 30. Ayette de erkeklere nasihat vardır.
nasıl tesattürle ilgisi olmaz bakın tesattür bir kadını baş örtüsünü de ele alır bu ayette de başörtülerinizi yakalara kadar indirin denmiştir
'Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına dış örtülerini üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok bağışlayıcı ve çok esirgeyicidir.’ (el-Ahzâb, 59)
ayrca biz ayetten ders alınsın diye paylaştık eleştiri alsın diye değil
kısadaki hisseye bakın asıl önemli olan orası
Sarkıntılık tercümesi atmasyon. Geri kalanı doğru. Bu ayette cilbap sözcüğü tesettür anlamı taşımaz. Cilnap dış ortamda giyilen giysi demektir. Kur'an alemlere indiğine göre cilbap her kavmin kültürüne göre değişebilir. Yani bir eskimo kadını için kürk bşr avrupalı kadın için manto kaban vs olabilir. Yani bu ayetten günümüzde tesertür diye Müslüman kadınların önüne konulan Yahudi kıyafetini çıkartmak mümkün değildir. Ama bu kıyafetin tarifini hemde peçe dagil olacak şekilde Tevrattaki ayetlelerde bulabilirsiniz.
Önce doğruluğuna emin olalım ki ders alınsın. Öyle değil mi? Yalnız burada eleştiri tabiri haksızlık oldu. Eleştirilen ayet değil. Yanlış tefsirler. Yokasa ayetlere bir sözümüz haşa yok.
ama paylaştığım ilk yorumu okuyunca bir kadınn nasıl giyinmesi gerektiği ve tesettürün nasl olacağı hakkında kafanızda hiçmi birşeyler şekillenmedi
bir saygısızlık olarak algılamayın lütfen sadece merak
Peki diyelim ki bilmiyorum. Ve size ilk paylaştığınız nur suresi 31. ayetten örtünmeyi bakın tesettür bile demiyorum, örtünmeyi nasıl çıkardınız? Bana açıklar mısınız.
başörtülerini yakalarının üstüne örtsünler
iyiakşamlar
Ben ayeti okuduğumda örtülerini yakalarına kadar indirip ziynetlerini örtsünler anlıyorum. Ziynet de pahalı süs, takı, gerdanlık anlamındadır diyorum.
Birde doğru bilgilenmeniz için söylüyorum. Ayette örtü geçer. Baş örtüsü kasdi meallerdir. İyi akşamlar.
ama meal okuyorum saten tefsir değil
başörtü geçiyor işte
Ziyneti örtün diyor ama.
Tam mealinde örtünüzü yakalarınıza kadar indirin ziynetlerinizi örtmek içindir.
Ayette kadının can güvenliği ve aşırı kibirden sakınılması için pahalı takılarını belli. Etmemesi istenmektedir.
Ayağındaki Halhal dahil.
ama sizde kendinize göre tefsirliyorsunuz sizin görüşünüze saygım sonsuz
ama birde benim görüşüm var
benorda
başörtü kelimesinden
kadının kapanmasındaki
Teşekkğr ederim. Ben twfsir etmiyorum. Ne anladığımı söylüyorum. Aslında bu konuda çok haklısınız. Herkesin kendisine verilen akılla anlaması istenilmiştir.
başörtüden bas esiyorum
asıl ben tşkür ederim
keşke hergün birisiyle kuran üzerinden böyle anlamlar çıkarsaydık
keşke herkes
bu karı kızı feneri gs yi
bıraksada
kurana kendince anlamlar yani fikirler katarak bunları eleştiriye açsa
tşkürler ve iyi akşamlar
Ama ayetin devamı çok açık bir şekilde istenilenin örtünme olmadığını gösterir. Yani örtün dediği yerleri kimlere gösterebileceğini söyler ki sasece buradan bile örtülmesi istenilenin ziynet eşyası olduğu anlaşılmaktadır. Bşr kadın bu sayılan kişilere mahremini gösteremez çünkü. Ama bunu böyle anlayıp kadını ev halkı içşnde açanlar var maalesef.