Merhaba arkadaşlar bisey kafamı kurcalıyor bilgisi olan aydınlatsın kuran değiştirilmedi deniyor bunun kanıtı var mı? Ya da değiştirilmiş mi kanıt var mı ?
Ne komiktir ki kuran her türlü kendi içerisinde dahi değişime uğraşmıştır muhammed öldükten sonra insanlar anlasın ve güzel okusun diye harekelerin getirilişi en büyük yalnışlarldan biridir zaten ve bir çok müslüman ülkeden tutun ve binler ce alim ve din adamlarından tutun kuranı farklı yorumlamaları insanlara farklı anlatılması dahi kuranın değişime uğradıgına örnektir ayriyetten mezhepler de dinde helal ayrım olarak adlandırılabilir mezhepler insanları bölmüştür
Aslında değiştirilip değiştirilmemesinden daha farklı bir konu. Geçerliliği ya da meşruluğu tartışılabilir. Muhammed hayattayken kitaplaştırılmıyor. Daha sonradan kitaplaştırılıyor. (Tüm islamiyetteki tanrı-cebrail-vahiy mitlerini gerçek kabul edersek) Sürekli tanrı ile iletişim kurup, sürekli ondan bir şeyler işitip halka aktaran bir kişi öldükten sonra; kişiler bu şahsa ne kadar yakınında olursa olsun, öğretilerinin tamamını hatasız şekilde hatırlayabilirler mi?
Kendi yaşadığım gerçekler benim için delildir. Temiz bir kalp ile Kur-an yolunda giden herkesin kendi delillerini bulacağına inanıyorum. Aksi halde bu işin içinde çıkmak (artik) imkansız.
İman edenler için "Muhakkak ki o zikri (Kurân’ı) biz indirdik. Ve muhakkak onu koruyucu olanlar da elbette biziz.” (Hicr, 9) “O’na (o Kurân’a) ne önünden, ne de arkasından batıl (yaklaşıp) gelemez.” (Fussilet, 42) Ayetleri yeterlidir
- Daha önce bazı Şii alimlerin -siyasî mülahazalarla - ortaya attıkları iddialar, bu günkü Şii alimleri tarafından da açıkça tenkit edilmekte ve bu tür iddiaların ;“Kur’an’ı biz indirdik ve onu mutlaka biz koruyacağız.”(Hicr, 15/9) mealindeki ayete aykırı olduğunu söylemektedir.
- Bu gün elimizde mevcut olan Mushaf, sahabeler tarafından yazılan aynı Mushaftır.
Kur’an’ı tahrif etmek küfür olduğuna göre, bunu kabul ettiğimiz takdirde, Hz. Ali (ra) dahil büütn sahabileri tekfir etmek gerekir. Bu ise cinnetli bir hezeyandır.
- Kur’an'ın en son Mushaf halinde düzenlenmesi Hz. Osman (ra) zamanında olmuştur. O devirde Sünnî-Şiî ihtilafı diye bir şey söz konusu olmadığına göre, Hz. Ali (ra)’in lehine olan bazı ayetleri Kur’an’dan çıkarmanın manası yoktur. Kaldı ki, bir yandan Hz. Ali (ra)’in faziletine dair onlarca hadisi neşreden Ehl-i sünnet'in, diğer yandan kendilerini küfre götürecek Hz. Ali (ra) hakkındaki bazı ayetleri yok saymalarının hiçbir mantığı olmaz.
- Hz. Osman (RA) devrinde bütün sahabenin ittifakıyla tek bir Mushaf haline getirilen Kur’an‘ın diğer hususî nüshaları ortadan kaldırılmış ve Hz. Ali (ra) de bu kurala uymuştur. Eğer Hz. Ali (ra) özellikle kendi hakkında olan bazı ayetlerin çıkarıldığını bilseydi, hiç bunu kabul eder mıydı?
- Kur’an’dan çıkarıldığı iddia edilen altı-yedi ayetli “Velayet Suresi”, Arapça ve Kur’an’ı bilen herkese uydurma olduğunu haykıran bir pozisyona sahiptir. Bazı Kur’an ayetlerinin metni esas alınarak Hz. Ali (ra) ile ilgili bazı şeylerin sokuşturulduğunu görmek için fazla bilgili olmaya gerek yoktur. Sorularlaislamiyet
Kuranin ilk orijinali: Kucuk taslar deriler, agac parcalari, kemik gibi nesneler Hz Muhammed olunce yakildi . Ikinci orijinali: Ebubekir doneminde yapilan derleme yakildi . 3. Originali: Osman doneminde olusturulan yazmalar dunyanin hicbiryerjnde yok . Kuranin yakilmasina bahane olarak Kuran lehcesini diger arap topluluklarinin anlayamayacagi icin karisiklik olusacagi iddia edilmistir . Hz Omer El Suyuti El Itkan 'da ' hickimse Kuran 'in tamamini elimde tutuyorum demesin cunki kuranin cogu yitip gitmistir, Kuran'in kalanini elimde tutuyorum desin ' der. El Suyuti El Itkan 'da ve Buhari' de bazi sure lerin cok daha uzun olduguda aciklamali anlatilir . O zamanlar Buhari 'nin es 'sahih'inde yer Alan 3 hadise gore, Kurani ezbere bilen kisi sayisi 7'yi gecmiyordu. Ebubekir doneminde Kuran kitaba cevrilirken bu hafizlara ve yazili tas vs derilere basvuruldu . Allah Kuran 'da, Kurani kerimi sonsuza kadar koruyacagini soylemis ve yakilmasina engel olamamistir .
Kuranin Peygamber donemine ait asli hic bir yerde yoktur. Daha sonradan bulunan kuran parcalari bir kac sureden ibaret olup yapilan kemik testlerinde peygamber oldukten sonraki donemlere ait olduklari belirlenmisdir. Buna Ingiltere 'de bulunan Birmingham Kurani da dahil .
Birmingham Kurani 2 sayfa, Iki deri parcasi. Kuranin butunu degil. Ayrica 568-645 yillari arasinda bir tarihte denk geldigi dusunuluyor. Peygamber 632 yilinda oldu yani oldukten sonrasi da muhtemel. Iki sayfa Butun Kurani temsil etmiyor .
Bilmiyorum o kadarını. Aleviyiz biz. Ben pek o konulara da hakim değilim ama öyle demişti ali halife olmasın diye baya şeyler olmuş kitap da degistirilerek yazilmis o yuzden inanmiyoruz felan demisti
Kuranın değiştirilip değiştirilmemiş olmasının bir önemi yok, zaten o kitap bir yaratıcı tarafından yazılmış bir kitap olmadığı içerisinde yazılanlardan belli. Muhammed tarafından yazılmış ve kaleme alınmış bedevi sözlerinden ibaret.
ispat etmeme gerek yok ki, neden ispat etmekle uğraşayım? Önce sen bir kitabın bir yaratıcı tarafından yazıldığını ispat ette, sonra ben de olmadığını edeyim.
Okumadıgı için ıspat edemez zira muhammed insan üstü varlık olması gerekir ki arap cöllerinde yasarken evrenden insanın olusumundan gökten falan bahsedebilsin
Kuran daha peygamber döneminden yüzlerce sahabe tarafından tabiri caiz ise noktası virgülüne kadar ezberlendi bu sebeple değiştirilmesi imkan dışı diğer kitaplar ise ezberlenmediğinden dolayı değiştirmiştir
kuran ve mushaf birbirinden farklı şeylerdir. Değiştirldimi konusunu linkten araştırabilirsiniz https://sorularlaislamiyet.com/search/google/kuran%20de%C4%9Fi%C5%9Fti%20mi
Kur an i Kerim i ezbere bilen onbinlerce sahabe vardi. Hz. Osman ra doneminde de Kitap haline gelmistir. Ve bu duruma milyonlarca musluman sahit olmus ve tasdik etmislerdir. Kur an in degisebilme imkani olmasi icin 2 veya 3 kisinin tek bilmesi lazim ki baskalari akil erdirmesjn. Kardeslerim onbinlerce insanin ezbere bildigi bir Kitapin en ufak bir değişimi farkedilir butun dunyaya duyurulurdu. LUtfen biraz mantikli dusunun .
Halil Serbest bn ilahiyat ogrencisim bizim hocalarımız in heside profesör çalışmaların hepside akedemik bize hepsini kaynaklari ile beraber ictihatle beraber kanıtladılar. Kuran degistirilmeden günümüze gelmiştir tarafsız gözle metnini okuyarak o günün sartlarini bilerek kaynakları ile beraber doğru yerden beslenirseniz emin olun sizde buna inanacaksinizdir.
Olmaz çünkü araştırılmış akedemik çalışmalar hepside. Orada bize babaannenizin dedenizin inandığı gibi değil arastirarak tenkit cilik gözüyle dininize inannin manasini bilin ne için indirilmistir degistirilmismidir bir çok soru hepside arastirilmistir. Ben emri baki illahada benim dediğim demiyorum ama gelin birde araştırılmış tartilmis verilere bakalim. Suanki muslumanlara bakarak yargilamayalim. Hz. Peygamberimizin hayatini en bilimsel en tarafsiz sahih kaynaklardan okuyalim öğrenelim. Kuranı araştıralım.
hocalarının karnı kuranın degistirilmesini inkar etmekle doyuyor, sen şimdi hocalarınla aç mı kalmak istiyorsun? Tabiki kuranın değiştirildiğini inkar edeceksin.
ilk olarak taş parçaları, kürek kemikleri ve deriler üzerine yazılmış kuran ayetlerinden bir tanesi bile var mı? Yok..... O zaman ne derseniz deyin boş iddia olur, değiştirildi değiştirilmedi hepsi dayanaksız ve sözde kalan iddialar olur.
Ama hepsi ezberlenilmis paygamber efendimiz zamaninda toplanilmis metin kitap halini almıştır. Ayetler bugün ki sıralaması ile peygamber efendimiz zamaninda oluşturulmuş tur
Kuran-ı Kerim’in Kitap Haline Getirilmesi Hz. Muhammed’in ölümünden hemen sonra, İslâm dininden dönenlerin görülmesi ve bunun birden bire çığ gibi büyümesi, ordu içinde ölenin olması, halife Hz. Ebubekir ile Hz. Ömer’in bu konuda önlem almaya götürdü. Bu dönemde, Kuran’ın tamamı yazılarak mushaf oluşturanların elindeki sayfaları, belli bir sıraya göre düzenlenmiş değildi. Sonunda Ömer’in ısrarı ile Ebubekir de Kuran toplanması ve bir kitap haline getirilmesine razı oldu. Bunun için önce Zeyd bin Sabit’ten bu görevin yerine getirilmesini istediler. Zeyd bin Sabit, başlangıçta kaygılandıysa da, Hz. Ömer durumu anlatması sonucu razı oldu. Önce ellerinde Kuran metinleri yazılı olan tüm Müslümanlardan bunlar istendi. Ayrıca bu metinlerin doğrudan Peygamber’in ağzından yazıldığına ilişkin, iki de şahit getirmelerini koşul koştu. Titiz bir çalışmadan sonra, Kuran metinleri birleştirildi. Hazırlanan Kuran nüshası Halife Ebubekir’e teslim edildi. Ondan sonra da Ömer’e geçti. Hz. Ömer’in ölümünden sonra kızı Hafsa’da kaldı.
Eğer saygı ve edep çerçevesinde de birşeyler soracaksaniz lütfen buyrun? Bende sizin sayenizde belki birşeyler öğrenmiş olurum. Ben dinimden de kitabimdanda eminim
sen de saygı yalansızlıkla cevap verecek olsaydın sorardık. Edep veya hayan olsaydı yalan söylemezdin ortalıgı bulandırmazdın zaten. Önce ahlakını tamamlaman gerek. Seni ciddiye almak bile zaman kaybı, bir hayat kadınını ciddiye almak gibi bişi.
Ne edep sizligimi gördünüz de böyle dediniz? Siz inandığınız birşey dediniz bnde inandigimi dedim karşılıklı hakeretimizde olmadı. Ama şimdi hakaret ettiniz. Yalanim yok. Herkes kendinden eminse buyursun. Ama bu faceden kaynak göstermek le olmaz. İzmirde yaşıyorum. Saygı ve edep çerçevesinde olacaksa buluşa bilir birbirimize birşeyler anlatmaya calisa biliriz.
Cinayet, hırsızlık, kumar, içki, tecavüz bunlar her zaman için ve her toplum için geçerli olan hükümlerdir anne babaya saygı, sevgi, şefkat merhamet, yardımlaşma, bl değişmeyen Duygular ve güzel seciyelerdir bunların değiştiğini iddia edebilir misin?
Şu an elinizde olan kuranda ilk sure Fatiha'dır, "oku" diye başlayan ve ilk sure olması gereken Alak suresi kuranda 96. sırada yer alır. Kısaca en azından gayet cüretkar surelerin yerleri değiştirilmiştir. Hadislere bakarsak olay daha da skandallaşır, Aişe'ye göre recm ayetinin olduğunu ancak bu ayeti keçinin yediğini okuruz.
Güleceğim bittiği için gülemedim kusura bakma, kuran iniş sırasına göre değil amaç sırasına göre dizilmiştir fatihada Allahın birliği ve peygamberin gerekliliği hem ahiet gibi temel konulardan bahseder ve daha birçok hikmeti var ne yani bu bir hata olsa yani ilk inen alak ama ilk okunan Fatiha bu bir hata ve bunu ilk sen farkettin senden önce hiçbir İslam alimi veya herhangi bir Müslüman farketmedi öyle mi? Bravo çok zelisin tebrikler kendini mutlu edecek daha güzel şeyler ara beyin yoksunu
Hmmm bu ihtiyaçı Allah farketmemiş Peygamberi farketmemiş Allahın son kitabının kaderini peygamberine değil de Ebu Bekir, Ömer, Osman 'nın insafına bırakmış Gülmen bittiyse ben güleceğim !!!
muhamet ölmeden önce index ayeti de gelmiş mi kim neye göre sıraladı bu ihtiyaçları herhalde Ömer oturdu, düşündü ve şu sonuca ulaştı: "işi allaha bırakırsak bir çuval incir mundar olacak, en iyisi şunu bir sıralayalım"
Her iki durum içinde kanıt bulmak isteyen sunar. Bazen bazı gerçekler aydınlatılması güç olur. Kur-an kendisi değiştirilemeyeceğini söylediğine dair ayet varlığı var lakin okumadığım için kesin var veya kesin yok diyemiyorum. Hatalı mıyım. Evet okuyup öğrenmeyerek hatalıyım. İlk ayeti oku olan dinin kitabını okumamak belkide en büyük hatalatımdan birisidir.
Ömer hazret olan orjinalini catır catır yakmiş bide ekleme yapmış bir harfi bile degiştirilmemiştir diye! Yoksa mhmdin öyle bişey söyliyecegine inanmak ahmaklık olur.
İşkembe i Kübradan atma abi, Hz. Ömer kuranı neden yaksın Hz. Peygamberin benden sonra bir peygamber gelseydi ey Ömer o sen olurdun dediği bir adam kuranı yani Allah kelamını neden ve ne cürretle yaksın bu akıl ve imkan dışıdır iftira atmak kolay ama değil mi? Sizin tek yaptığınız daha doğrusu tek yapabildiğiniz iftira atmak
Sen kuranın değiştiğini kanıtlayamadığın sürece kuran değiştirilmemiş kabul edilir çünkü ayet var "kuranı biz indirdik biz koruyacağız" buyruluyor evet ta peygamber zamanından beri yüzlerce binlerce sayısı hala ve yüz binleri bulan artmakta olan hafızlar sayesinde kuran değişmeden gelmiştir diğer kitapların değiştirilmiş olmasındaki en büyük faktör ezberlenmemiş olmalarıdır o kitapları yüzlerce insan ezberleseydi onlarda değiştirilmesi
Kuranı okuyunca her aklı olan kişi kuranın üçüncü bir kişi tarafından ikinci kişiye Aft edilerek yazılmış olduğunu fark eder. Allah af edendir bağışlayandır kim diyor o diyor benim suçum yok demek istiyor. Allah ne diye kendisini övme ve insanları korkutma gereği duyuyorki
Kur an i Kerim i ezbere bilen onbinlerce sahabe vardi. Hz. Osman ra doneminde de Kitap haline gelmistir. Ve bu duruma milyonlarca musluman sahit olmus ve tasdik etmislerdir. Kur an in degisebilme imkani olmasi icin 2 veya 3 kisinin tek bilmesi lazim ki baskalari akil erdirmesjn. Kardeslerim onbinlerce insanin ezbere bildigi bir Kitapin en ufak bir değişimi farkedilir butun dunyaya duyurulurdu. LUtfen biraz mantikli dusunun
Bir kitap uydurma olsa yada değiştirilmiş olsa mutlaka bi ikinci çıkar ama bir kuran var başka yok. Buda kuran diye bikeceginiz 2. Kitap yok. İnşallah bn yararlana bileceginiz akedemik çalışma 'ları atacağım isim olarak okursaniz da görürsünüz. Biz buradan ne desek uydurma diyorlar yada yalancı diyorlar hakarete uğruyoruz inandığımız değerlerle aday ediliyor. Ama peygamberimin de dediği gibi bilselerdi yapmazdilar.
1 - İmam İskender Ali Mihr: (Bu kitap), Allah’tan başkasına kul olmamanız içindir. Muhakkak ki ben, O’ndan (O’nun tarafından) sizin için bir uyarıcı ve müjdeciyim. 2 - Diyanet İşleri: (1-2) Elif Lâm Râ. Bu Kur’an; âyetleri, hüküm ve hikmet sahibi (bulunan ve her şeyden) hakkıyla haberdar olan Allah tarafından muhkem (eksiksiz, sağlam ve açık) kılınmış, sonra da Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayrı ayrı açıklanmış bir kitaptır. (De ki:) “Şüphesiz ben size O’nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim.” 3 - Abdulbaki Gölpınarlı: Emreder ki ancak Allah'a kulluk edin; şüphe yok ki ben, onun tarafından sizi korkutmak ve size müjde vermek için gelmişim.
Hayır orada ki ince durumu görmek lazım şöyle ki; bu ayette direk peygamberin ağzından hitap var. Allahın kitabın da allahın ağzından kelam olmalı. Diyanet işi kurtarmak için (de ki ) yi eklemiş. Eğer gerçeğinde "de ki" varsa çeviri de yoksa değiştirilmiştir gerçeğinde yoksa deki eklenerek tahrif edilmiştir. Neresinden baksan tutarsızlık... Bunun gibi çok örnek bulabiliriz.
1 - İmam İskender Ali Mihr: Ve Allah, semadan suyu indirdi. Böylece onunla, ölümünden sonra arza (yeryüzüne) hayat verdi. Muhakkak ki bunda, işiten bir kavim için elbette bir âyet (delil) vardır. 2 - Diyanet İşleri: Allah, gökten su indirdi de onunla yeryüzünü ölümünden sonra diriltti. Şüphesiz bunda dinleyecek bir toplum için bir ibret vardır. 3 - Abdulbaki Gölpınarlı: Ve Allah, gökten yağmur yağdırır da yeryüzünü, ölümünden sonra diriltir onunla; şüphe yok ki duyan topluluğa bunda bir delil var.
Tebhos Elkebelek bana kuranin suan ki arapça metninden başka farklı bi metin getirin tmm. Bunlar başka bi dile çevirirken ufak kelime farklılıkları hepside aynı şeyi demiştir.
bak aslan kardeşim çok basit bir örnek veriyorum; diyorum ki "de ki" yoksa Allah kelamı olmaz yani hitap allahın değildir. Varsa ve koyulmadıysa ( ki diyanet koymuş) bunun adı değişmişliktir hemde büyük bir değişmişliktir.Adam kalkar "kuran allah kelamı değildir" der.
Yo ya bu kadar saçma bi yorum olamaz incelikmiş deki yokmuşmuş, yahu "kul" lafzı bazan açıkça zikredilir çoğu surede olduğu gibi, bazen de taktirî olarak zikredilir mesela ilk ayet olan BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM in başında taktirî yani zihinlerde oluşan bir "kul " emri vardır yani ey nebi deki: Rahman ve Rahîm olan Allahın adıyla başlarım. Bu çok basit bir meseledir
Acikcasi cok da onemli degil.
Kuranı yazan halife osman ındıkten 23 sene sonra oda taşlanarak öldürüldü hesabını sen yap işte
1500 sene olmus ekleme degısıklık bence mutlaka olmuştur. Yorumlar katılarak duzeltmeler yapılmıştır kacınılmaz.
Yani bana sarmayın müminler )
Ateşe odun katılıyor
hemen sarıyorum
Açıklamasını yaptım Murat
bilmem saracak yer arıyordum buldum ...
Hastayım acı bana.. O yüzden mülayimim zaten
Emeviler dönemini araştırmanı öneririm
Ne komiktir ki kuran her türlü kendi içerisinde dahi değişime uğraşmıştır muhammed öldükten sonra insanlar anlasın ve güzel okusun diye harekelerin getirilişi en büyük yalnışlarldan biridir zaten ve bir çok müslüman ülkeden tutun ve binler ce alim ve din adamlarından tutun kuranı farklı yorumlamaları insanlara farklı anlatılması dahi kuranın değişime uğradıgına örnektir ayriyetten mezhepler de dinde helal ayrım olarak adlandırılabilir mezhepler insanları bölmüştür
Kuranı Araplar hareketsiz okuyabiliyorlardı ama İslam genişleyip Arap olmayanlarda ısla girince kuranı hatalı okuyordu bu yüzden harekelenmiştir
https://youtu.be/PsQwsAuoGW8 izleyin vaktiniz olursa.
https://youtu.be/mHBfjurwGuo kısası.
İlk yorum yeter bence
Aslında değiştirilip değiştirilmemesinden daha farklı bir konu. Geçerliliği ya da meşruluğu tartışılabilir.
Muhammed hayattayken kitaplaştırılmıyor. Daha sonradan kitaplaştırılıyor. (Tüm islamiyetteki tanrı-cebrail-vahiy mitlerini gerçek kabul edersek) Sürekli tanrı ile iletişim kurup, sürekli ondan bir şeyler işitip halka aktaran bir kişi öldükten sonra; kişiler bu şahsa ne kadar yakınında olursa olsun, öğretilerinin tamamını hatasız şekilde hatırlayabilirler mi?
Kıyamete kadar tüm nesillerin klavuz kitabı bu, değiştirilebilse bizler hesaptan muaf oluruz, o yüzden Allah'ın buna izin vereceğini sanmıyorum.
Hesabı iyi ahlak üzerinden sorabilir, bu kitabı hiç göndermemiş de olabilir.
Ben gönderdiğine ve bozulmasına izin vermediğine inanıyorum
İnanabilirsiniz tabii ki, ama bu hissel bir şey, dayanaksız bir durum yani.
Kendi yaşadığım gerçekler benim için delildir. Temiz bir kalp ile Kur-an yolunda giden herkesin kendi delillerini bulacağına inanıyorum. Aksi halde bu işin içinde çıkmak (artik) imkansız.
İman edenler için
"Muhakkak ki o zikri (Kurân’ı) biz indirdik. Ve muhakkak onu koruyucu olanlar da elbette biziz.” (Hicr, 9)
“O’na (o Kurân’a) ne önünden, ne de arkasından batıl (yaklaşıp) gelemez.” (Fussilet, 42)
Ayetleri yeterlidir
Şu paradokstan asla çıkamazsınız, kitap değiştirlmişse ve bu ayetler değiştirilirken eklenmişse.
Bu bir kanıt sayılmaz. Önsavdan ibaret.
"İnananlar için" dedim zira "inanmak" kelimesinin anlamını arastırıp ne demek istediğimi anlayabilirsiniz
"İnanc" kanıt istemez teslimiyet ister.
Zaten inanmayan birisine kanıt sunmanız gerekiyor.
Değerli kardeşimiz,
- Daha önce bazı Şii alimlerin -siyasî mülahazalarla - ortaya attıkları iddialar, bu günkü Şii alimleri tarafından da açıkça tenkit edilmekte ve bu tür iddiaların ;“Kur’an’ı biz indirdik ve onu mutlaka biz koruyacağız.”(Hicr, 15/9) mealindeki ayete aykırı olduğunu söylemektedir.
- Bu gün elimizde mevcut olan Mushaf, sahabeler tarafından yazılan aynı Mushaftır.
Kur’an’ı tahrif etmek küfür olduğuna göre, bunu kabul ettiğimiz takdirde, Hz. Ali (ra) dahil büütn sahabileri tekfir etmek gerekir. Bu ise cinnetli bir hezeyandır.
- Kur’an'ın en son Mushaf halinde düzenlenmesi Hz. Osman (ra) zamanında olmuştur. O devirde Sünnî-Şiî ihtilafı diye bir şey söz konusu olmadığına göre, Hz. Ali (ra)’in lehine olan bazı ayetleri Kur’an’dan çıkarmanın manası yoktur. Kaldı ki, bir yandan Hz. Ali (ra)’in faziletine dair onlarca hadisi neşreden Ehl-i sünnet'in, diğer yandan kendilerini küfre götürecek Hz. Ali (ra) hakkındaki bazı ayetleri yok saymalarının hiçbir mantığı olmaz.
- Hz. Osman (RA) devrinde bütün sahabenin ittifakıyla tek bir Mushaf haline getirilen Kur’an‘ın diğer hususî nüshaları ortadan kaldırılmış ve Hz. Ali (ra) de bu kurala uymuştur. Eğer Hz. Ali (ra) özellikle kendi hakkında olan bazı ayetlerin çıkarıldığını bilseydi, hiç bunu kabul eder mıydı?
- Kur’an’dan çıkarıldığı iddia edilen altı-yedi ayetli “Velayet Suresi”, Arapça ve Kur’an’ı bilen herkese uydurma olduğunu haykıran bir pozisyona sahiptir. Bazı Kur’an ayetlerinin metni esas alınarak Hz. Ali (ra) ile ilgili bazı şeylerin sokuşturulduğunu görmek için fazla bilgili olmaya gerek yoktur.
Sorularlaislamiyet
Kuranin ilk orijinali: Kucuk taslar deriler, agac parcalari, kemik gibi nesneler Hz Muhammed olunce yakildi .
Ikinci orijinali: Ebubekir doneminde yapilan derleme yakildi .
3. Originali: Osman doneminde olusturulan yazmalar dunyanin hicbiryerjnde yok .
Kuranin yakilmasina bahane olarak Kuran lehcesini diger arap topluluklarinin anlayamayacagi icin karisiklik olusacagi iddia edilmistir .
Hz Omer El Suyuti El Itkan 'da ' hickimse Kuran 'in tamamini elimde tutuyorum demesin cunki kuranin cogu yitip gitmistir, Kuran'in kalanini elimde tutuyorum desin ' der. El Suyuti El Itkan 'da ve Buhari' de bazi sure lerin cok daha uzun olduguda aciklamali anlatilir .
O zamanlar Buhari 'nin es 'sahih'inde yer Alan 3 hadise gore, Kurani ezbere bilen kisi sayisi 7'yi gecmiyordu. Ebubekir doneminde Kuran kitaba cevrilirken bu hafizlara ve yazili tas vs derilere basvuruldu .
Allah Kuran 'da, Kurani kerimi sonsuza kadar koruyacagini soylemis ve yakilmasina engel olamamistir .
Kuranin Peygamber donemine ait asli hic bir yerde yoktur. Daha sonradan bulunan kuran parcalari bir kac sureden ibaret olup yapilan kemik testlerinde peygamber oldukten sonraki donemlere ait olduklari belirlenmisdir. Buna Ingiltere 'de bulunan Birmingham Kurani da dahil .
http://arkeofili.com/?p=13001
Birmingham Kurani 2 sayfa, Iki deri parcasi. Kuranin butunu degil. Ayrica 568-645 yillari arasinda bir tarihte denk geldigi dusunuluyor. Peygamber 632 yilinda oldu yani oldukten sonrasi da muhtemel. Iki sayfa Butun Kurani temsil etmiyor .
KArdesim tamami bulunmuş ve bunu kamuoyuna bildiriyorlar.
http://www.birmingham.ac.uk/news/latest/2015/07/quran-manuscript-22-07-15.aspx
Iki sayfanin resmi de mevcut .
Ingilizcem cok iyi degil kardesim. Tercüme edermisin
Dedem değiştirildiğini söylemişti halifelik döneminde.
Bilmiyorum o kadarını. Aleviyiz biz. Ben pek o konulara da hakim değilim ama öyle demişti ali halife olmasın diye baya şeyler olmuş kitap da degistirilerek yazilmis o yuzden inanmiyoruz felan demisti
Eğer gercekten kutsal kitapsa değişmez ama ne tuafdırki incili kutsal sayıyorlar ama değiştirdiler diyorlar.
az bekle sana kanıtını yollayacağım ( yolladım yanıta bak )
Kuranın değiştirilip değiştirilmemiş olmasının bir önemi yok, zaten o kitap bir yaratıcı tarafından yazılmış bir kitap olmadığı içerisinde yazılanlardan belli. Muhammed tarafından yazılmış ve kaleme alınmış bedevi sözlerinden ibaret.
Bunu ispat et
ispat etmeme gerek yok ki, neden ispat etmekle uğraşayım? Önce sen bir kitabın bir yaratıcı tarafından yazıldığını ispat ette, sonra ben de olmadığını edeyim.
Okumadıgı için ıspat edemez zira muhammed insan üstü varlık olması gerekir ki arap cöllerinde yasarken evrenden insanın olusumundan gökten falan bahsedebilsin
Bingo
Kuran daha peygamber döneminden yüzlerce sahabe tarafından tabiri caiz ise noktası virgülüne kadar ezberlendi bu sebeple değiştirilmesi imkan dışı diğer kitaplar ise ezberlenmediğinden dolayı değiştirmiştir
kuran ve mushaf birbirinden farklı şeylerdir. Değiştirldimi konusunu linkten araştırabilirsiniz
https://sorularlaislamiyet.com/search/google/kuran%20de%C4%9Fi%C5%9Fti%20mi
Turan dursun din bu 3lemesini okuyun hocam ayrintili kaynaklarla degistirildigini soyluyor.
Yakıldığını nerden bilyorsun
Merve siz iyi araştırımamissin o zaman.
Kur an i Kerim i ezbere bilen onbinlerce sahabe vardi. Hz. Osman ra doneminde de Kitap haline gelmistir. Ve bu duruma milyonlarca musluman sahit olmus ve tasdik etmislerdir. Kur an in degisebilme imkani olmasi icin 2 veya 3 kisinin tek bilmesi lazim ki baskalari akil erdirmesjn. Kardeslerim onbinlerce insanin ezbere bildigi bir Kitapin en ufak bir değişimi farkedilir butun dunyaya duyurulurdu. LUtfen biraz mantikli dusunun .
Bu kadar basiti, şte o kadar
Her şeyi bilen 7 kişi dediğin buharinin hadisini ricabetsembkaynagi ve rivayetiyle metniyle göndere bilirmisin bizde öğrenelim Serdar
Halil Serbest bn ilahiyat ogrencisim bizim hocalarımız in heside profesör çalışmaların hepside akedemik bize hepsini kaynaklari ile beraber ictihatle beraber kanıtladılar. Kuran degistirilmeden günümüze gelmiştir tarafsız gözle metnini okuyarak o günün sartlarini bilerek kaynakları ile beraber doğru yerden beslenirseniz emin olun sizde buna inanacaksinizdir.
Olmaz çünkü araştırılmış akedemik çalışmalar hepside. Orada bize babaannenizin dedenizin inandığı gibi değil arastirarak tenkit cilik gözüyle dininize inannin manasini bilin ne için indirilmistir degistirilmismidir bir çok soru hepside arastirilmistir. Ben emri baki illahada benim dediğim demiyorum ama gelin birde araştırılmış tartilmis verilere bakalim. Suanki muslumanlara bakarak yargilamayalim. Hz. Peygamberimizin hayatini en bilimsel en tarafsiz sahih kaynaklardan okuyalim öğrenelim. Kuranı araştıralım.
hocalarının karnı kuranın degistirilmesini inkar etmekle doyuyor, sen şimdi hocalarınla aç mı kalmak istiyorsun? Tabiki kuranın değiştirildiğini inkar edeceksin.
O zaman bnde sizin için bunu diye bilirim kuranı inkar etmeklede karnı doyanlar var.
zaten sadece diyorsunuz, icraat yok. Kurandan para mı kazanıyorz. Seninki de laf olsun konuşması. Bildigin ilahiyatçısın belli oluyor
İşte bizde kurandan para kazanmiyoruz ne alakası var
ilk olarak taş parçaları, kürek kemikleri ve deriler üzerine yazılmış kuran ayetlerinden bir tanesi bile var mı? Yok..... O zaman ne derseniz deyin boş iddia olur, değiştirildi değiştirilmedi hepsi dayanaksız ve sözde kalan iddialar olur.
haklısın ne diyeyim
Ama hepsi ezberlenilmis paygamber efendimiz zamaninda toplanilmis metin kitap halini almıştır. Ayetler bugün ki sıralaması ile peygamber efendimiz zamaninda oluşturulmuş tur
lütfen kuranın kimin zamanında toplanıp musaf yani kitap haline getiridiğini öğrenirmisin..
Kuran-ı Kerim’in Kitap Haline Getirilmesi Hz. Muhammed’in ölümünden hemen sonra, İslâm dininden dönenlerin görülmesi ve bunun birden bire çığ gibi büyümesi, ordu içinde ölenin olması, halife Hz. Ebubekir ile Hz. Ömer’in bu konuda önlem almaya götürdü. Bu dönemde, Kuran’ın tamamı yazılarak mushaf oluşturanların elindeki sayfaları, belli bir sıraya göre düzenlenmiş değildi. Sonunda Ömer’in ısrarı ile Ebubekir de Kuran toplanması ve bir kitap haline getirilmesine razı oldu. Bunun için önce Zeyd bin Sabit’ten bu görevin yerine getirilmesini istediler. Zeyd bin Sabit, başlangıçta kaygılandıysa da, Hz. Ömer durumu anlatması sonucu razı oldu. Önce ellerinde Kuran metinleri yazılı olan tüm Müslümanlardan bunlar istendi. Ayrıca bu metinlerin doğrudan Peygamber’in ağzından yazıldığına ilişkin, iki de şahit getirmelerini koşul koştu. Titiz bir çalışmadan sonra, Kuran metinleri birleştirildi. Hazırlanan Kuran nüshası Halife Ebubekir’e teslim edildi. Ondan sonra da Ömer’e geçti. Hz. Ömer’in ölümünden sonra kızı Hafsa’da kaldı.
ne yazık ki bu toplatılmış olanda şu an yok..-
Şimdi seni iki sınav yaparım apışır kalırsın Duman Somçağ
Eğer saygı ve edep çerçevesinde de birşeyler soracaksaniz lütfen buyrun? Bende sizin sayenizde belki birşeyler öğrenmiş olurum. Ben dinimden de kitabimdanda eminim
sen de saygı yalansızlıkla cevap verecek olsaydın sorardık. Edep veya hayan olsaydı yalan söylemezdin ortalıgı bulandırmazdın zaten. Önce ahlakını tamamlaman gerek. Seni ciddiye almak bile zaman kaybı, bir hayat kadınını ciddiye almak gibi bişi.
Ne edep sizligimi gördünüz de böyle dediniz? Siz inandığınız birşey dediniz bnde inandigimi dedim karşılıklı hakeretimizde olmadı. Ama şimdi hakaret ettiniz. Yalanim yok. Herkes kendinden eminse buyursun. Ama bu faceden kaynak göstermek le olmaz. İzmirde yaşıyorum. Saygı ve edep çerçevesinde olacaksa buluşa bilir birbirimize birşeyler anlatmaya calisa biliriz.
Kuran ve din aklı ve ilmi engellemez bunlarda ayetlerle sabittir.
Cinayet, hırsızlık, kumar, içki, tecavüz bunlar her zaman için ve her toplum için geçerli olan hükümlerdir anne babaya saygı, sevgi, şefkat merhamet, yardımlaşma, bl değişmeyen Duygular ve güzel seciyelerdir bunların değiştiğini iddia edebilir misin?
Masaallah
Şu an elinizde olan kuranda ilk sure Fatiha'dır, "oku" diye başlayan ve ilk sure olması gereken Alak suresi kuranda 96. sırada yer alır. Kısaca en azından gayet cüretkar surelerin yerleri değiştirilmiştir. Hadislere bakarsak olay daha da skandallaşır, Aişe'ye göre recm ayetinin olduğunu ancak bu ayeti keçinin yediğini okuruz.
Yok, uçan ata inanıyom ben
Güleceğim bittiği için gülemedim kusura bakma, kuran iniş sırasına göre değil amaç sırasına göre dizilmiştir fatihada Allahın birliği ve peygamberin gerekliliği hem ahiet gibi temel konulardan bahseder ve daha birçok hikmeti var ne yani bu bir hata olsa yani ilk inen alak ama ilk okunan Fatiha bu bir hata ve bunu ilk sen farkettin senden önce hiçbir İslam alimi veya herhangi bir Müslüman farketmedi öyle mi? Bravo çok zelisin tebrikler kendini mutlu edecek daha güzel şeyler ara beyin yoksunu
Hmmm bu ihtiyaçı Allah farketmemiş Peygamberi farketmemiş Allahın son kitabının kaderini peygamberine değil de Ebu Bekir, Ömer, Osman 'nın insafına bırakmış Gülmen bittiyse ben güleceğim !!!
Kur-an iniş sırasına göre kitap haline getirilseydide karışık olacaktı. Çünkü bir durum için birden farklı zamanda birden farklı ayet inmiş.
muhamet ölmeden önce index ayeti de gelmiş mi kim neye göre sıraladı bu ihtiyaçları herhalde Ömer oturdu, düşündü ve şu sonuca ulaştı: "işi allaha bırakırsak bir çuval incir mundar olacak, en iyisi şunu bir sıralayalım"
Bu sayfada iniş sırasına göre sureleri bulabilirsiniz: http://www.istekuran.net/
Kimse, din bu yahu
Her iki durum içinde kanıt bulmak isteyen sunar. Bazen bazı gerçekler aydınlatılması güç olur. Kur-an kendisi değiştirilemeyeceğini söylediğine dair ayet varlığı var lakin okumadığım için kesin var veya kesin yok diyemiyorum. Hatalı mıyım. Evet okuyup öğrenmeyerek hatalıyım. İlk ayeti oku olan dinin kitabını okumamak belkide en büyük hatalatımdan birisidir.
Boşver arkadaşım. Muhammed okumayı asla öğrenemediğinden hiç okuyamadı. "Oku, allahın adıyla", "ne okuyim abi". Zaten o an okuyacak da birşey yok!
Ömer hazret olan orjinalini catır catır yakmiş bide ekleme yapmış bir harfi bile degiştirilmemiştir diye! Yoksa mhmdin öyle bişey söyliyecegine inanmak ahmaklık olur.
İşkembe i Kübradan atma abi, Hz. Ömer kuranı neden yaksın Hz. Peygamberin benden sonra bir peygamber gelseydi ey Ömer o sen olurdun dediği bir adam kuranı yani Allah kelamını neden ve ne cürretle yaksın bu akıl ve imkan dışıdır iftira atmak kolay ama değil mi? Sizin tek yaptığınız daha doğrusu tek yapabildiğiniz iftira atmak
Sen kuranın değiştiğini kanıtlayamadığın sürece kuran değiştirilmemiş kabul edilir çünkü ayet var "kuranı biz indirdik biz koruyacağız" buyruluyor evet ta peygamber zamanından beri yüzlerce binlerce sayısı hala ve yüz binleri bulan artmakta olan hafızlar sayesinde kuran değişmeden gelmiştir diğer kitapların değiştirilmiş olmasındaki en büyük faktör ezberlenmemiş olmalarıdır o kitapları yüzlerce insan ezberleseydi onlarda değiştirilmesi
Ayet var ama o ayeti kimin yazdigi belli mi sorun zaten bu sanki biz ayeti akıl edemiyoruz mu.. Evren Gencel Ben gercegin pesindeyim yani !
Kuranı okuyunca her aklı olan kişi kuranın üçüncü bir kişi tarafından ikinci kişiye Aft edilerek yazılmış olduğunu fark eder. Allah af edendir bağışlayandır kim diyor o diyor benim suçum yok demek istiyor.
Allah ne diye kendisini övme ve insanları korkutma gereği duyuyorki
ispatsız delilsiz hiçbirşey yok ama laf cok. Kardeslerim delilsiz ispatsız dava olmaz.
Kur an i Kerim i ezbere bilen onbinlerce sahabe vardi. Hz. Osman ra doneminde de Kitap haline gelmistir. Ve bu duruma milyonlarca musluman sahit olmus ve tasdik etmislerdir. Kur an in degisebilme imkani olmasi icin 2 veya 3 kisinin tek bilmesi lazim ki baskalari akil erdirmesjn. Kardeslerim onbinlerce insanin ezbere bildigi bir Kitapin en ufak bir değişimi farkedilir butun dunyaya duyurulurdu. LUtfen biraz mantikli dusunun
http://arkeofili.com/?p=13001
Bir kitap uydurma olsa yada değiştirilmiş olsa mutlaka bi ikinci çıkar ama bir kuran var başka yok. Buda kuran diye bikeceginiz 2. Kitap yok. İnşallah bn yararlana bileceginiz akedemik çalışma 'ları atacağım isim olarak okursaniz da görürsünüz. Biz buradan ne desek uydurma diyorlar yada yalancı diyorlar hakarete uğruyoruz inandığımız değerlerle aday ediliyor. Ama peygamberimin de dediği gibi bilselerdi yapmazdilar.
1 - İmam İskender Ali Mihr: (Bu kitap), Allah’tan başkasına kul olmamanız içindir. Muhakkak ki ben, O’ndan (O’nun tarafından) sizin için bir uyarıcı ve müjdeciyim.
2 - Diyanet İşleri: (1-2) Elif Lâm Râ. Bu Kur’an; âyetleri, hüküm ve hikmet sahibi (bulunan ve her şeyden) hakkıyla haberdar olan Allah tarafından muhkem (eksiksiz, sağlam ve açık) kılınmış, sonra da Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayrı ayrı açıklanmış bir kitaptır. (De ki:) “Şüphesiz ben size O’nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim.”
3 - Abdulbaki Gölpınarlı: Emreder ki ancak Allah'a kulluk edin; şüphe yok ki ben, onun tarafından sizi korkutmak ve size müjde vermek için gelmişim.
Bu üç çeviriyi inceleyin bakalım; değişip değişmediğini anlayacaksınız.Uzatmaya ve sulandırmaya gerek yok.
AYET DEĞİŞİMİNİ MEAL FARKLILIGIİLE KARIŞTIRMAYIN.
Hayır orada ki ince durumu görmek lazım şöyle ki; bu ayette direk peygamberin ağzından hitap var. Allahın kitabın da allahın ağzından kelam olmalı. Diyanet işi kurtarmak için (de ki ) yi eklemiş. Eğer gerçeğinde "de ki" varsa çeviri de yoksa değiştirilmiştir gerçeğinde yoksa deki eklenerek tahrif edilmiştir. Neresinden baksan tutarsızlık... Bunun gibi çok örnek bulabiliriz.
birsey bulunmadı ki hala bundan sonra bulasın.
1 - İmam İskender Ali Mihr: Ve Allah, semadan suyu indirdi. Böylece onunla, ölümünden sonra arza (yeryüzüne) hayat verdi. Muhakkak ki bunda, işiten bir kavim için elbette bir âyet (delil) vardır.
2 - Diyanet İşleri: Allah, gökten su indirdi de onunla yeryüzünü ölümünden sonra diriltti. Şüphesiz bunda dinleyecek bir toplum için bir ibret vardır.
3 - Abdulbaki Gölpınarlı: Ve Allah, gökten yağmur yağdırır da yeryüzünü, ölümünden sonra diriltir onunla; şüphe yok ki duyan topluluğa bunda bir delil var.
Nahl 65
Tebhos Elkebelek bana kuranin suan ki arapça metninden başka farklı bi metin getirin tmm. Bunlar başka bi dile çevirirken ufak kelime farklılıkları hepside aynı şeyi demiştir.
bak aslan kardeşim çok basit bir örnek veriyorum; diyorum ki "de ki" yoksa Allah kelamı olmaz yani hitap allahın değildir. Varsa ve koyulmadıysa ( ki diyanet koymuş) bunun adı değişmişliktir hemde büyük bir değişmişliktir.Adam kalkar "kuran allah kelamı değildir" der.
hem bir ek dahi olsa bu sonuç itibarıyla önemlidir.
bahsettiğim ayetlerin arapça olanları da böğle.
İşte benim demek istediğimde buydu bacım. Değiştirildiğine kanıt bulan delil sunan da mevcut, değiştirilmesiğine kanıt bulan delil sunan da.
Yo ya bu kadar saçma bi yorum olamaz incelikmiş deki yokmuşmuş, yahu "kul" lafzı bazan açıkça zikredilir çoğu surede olduğu gibi, bazen de taktirî olarak zikredilir mesela ilk ayet olan BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM in başında taktirî yani zihinlerde oluşan bir "kul " emri vardır yani ey nebi deki: Rahman ve Rahîm olan Allahın adıyla başlarım. Bu çok basit bir meseledir