Kuranda yıldızlardan bahsederken küçük ve farklı işlevlerden mi bahsediyor yoksa bana mı öyle geliyor.
Mülk 5. Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.
Bu ayeti incelediğim zaman şöyle yorumlar oldu cinler gökten gayb gaberlerini dinleyince onlara ateş topu olarak gönderiliyor bu açıklama çok saçma geldi var mı başka açıklaması.
El infitar 2. Yıldızlar döküldüğü zaman
Burada da kıyametten bahsederken yıldızların üzerimize dönüleceğini mi söylüyor? Yıldız denilen cisimler o kadar büyükse nasıl üzerimize dökülecek?
Ferat Ergezen
F
Ferat kuran tabiki insanlar için gönderildi ama insana akılda verlidi sen üzerine iyi düşünmeyip ne anlatılmaya çalışıldığı üzerine kafa yormayıp bunu Ayeti gönderene mâl edemezsin. Kuran arapça indirilmiş önce o dilde tam karşılığını bilmen gerek, dilden dile çevirilerde bazen o dilde tam karşılığı olmayan kelimelere denk gelinebiliyor bir kaç farklı kaynaktan bakman gerek. Ve sadece o da yetmez hayata dair konuya dair bilgi birikiminle aslında orada ne anlatılmak istediğini anlamaya çalılacaksın yani manaya bakman gerek TDK nın o kelimeye verdiği anlamla yola çıkıp bu kelime uymuyor saçma deyip üstünü çizemezsin roman kitabı okumuyorsun. Senin bu dediğin birşeyleri beğenmeyen çocuğun salakça bahane üretmesi gibi bişey. Yani yazdıklarını yazmak için akıla ihtiyaç yok seviye 0
Birçok kaynağa baktım bakın mülk 5 in açıklamasına seviyesizleşmeyin. Bi şeyi kavırdığın zaman her metni müthiş hale getirebilirsin. Aç farklı meallerden oku lambalarla kandillerle süsledik diyor tüm meallerde bu da genelde yıldız olarak düşünülüyor.
Mülk 5 i şöylede düşünülebilir nihayetinde güneş de bir yıldız çok daha büyük çook daha yüksek sıcaklıklara ulaşan yıldızlarda var onları cinleri ve şeytanları cezalandırmak için kullanabileceği? Böyle bişey de olabilir. Benim sana dediğim yıldızların dökülme mevzuğuydu direk kelime anlamı üzerinden yürümeni yanlış buldum. Yıldızların sonu nasıldır bir kısmı nötron yıldızı olur bir kısmı kara delik dir kısmıda süpernova patlmasıyla bünyesinde ki maddenin çok büyük bir kısmını uzaya saçar gaz ve toz bulutu olarak bir başka yıldızın oluşmasına zemin hazırlar dökülme bu şekilde de anlaşılabilir
Bir ayeti o kadar zorlarsanız istediğiniz anlamı çıkarabilirsiniz. Ayet ne diyor en yakın göğü lambalarla süsledik diyor ve bunu şeytanlar için atış taneleri yaptık dürüst olun biraz buradan ne anladığınızı söyleyin
Konu hakkında bilgim yok dolayısıyla fikrimde yok bir bayan gökten bilgi alıp döndüklerini bunun yolunu kapatmak için yapıldığın bahsetmişti ben o konuyu bilmediğimden bu çıkarımı yapamadım. Benim gönderine verdiğim yanıt tekrar söylüyorum dökülme konusuydu saçma deyip üstünü çizmene kızdım kendimce açıklamamı da yaptım tatmin olur veya olmazsın senin bileceğin iş
Saçma kavramını hakaret olarak almanız yanlış bir şey mantığıma uymuyorsa saçma derim bu hakaret falan değil neden kızıyorsunuz?
Saçma demeni hakaret almadım zaten. Anlamaya çalışmadan kısa yoldan çıkışa yönelmene adına da saçma demene kusur sende yani onu anlatmaya çalışıuorum
Burak Blue kısa yoldan çıkışa değil ben bu ayetin tefsirinide okudum tefsiri şu şekildeydi cin ve şeytanlar gayptan haber almak için göğe yükseliyorlar allahta onlara ateş topu ile müdahale ediyor bu bana çok saçma geliyor.
Peki bakış açısını değiştir cinler şeytanlar görünmeyen çoğu zaman etkileşime geçilemeyen varlıklar senin deyiminle böyle birşey yok haşa Hz Muhammet bunları uyduruyor ise o dönemde ikna etmeye çalıştığı insanlara bu bilgileri vermesinde ki amaç ne olabilir? Bunu teyit edimeyeceklerinden pozitif bir etki yaratması söz konusu değil aksine negatif tepki alması da muhtemel inandırmak açısından bundan nasıl bir çıkarı olabilir? İslamiyette teslimiyet vardır ben bilimsel olarak Kuranın bir çok müslüman bilim adamına ilham kaynağı olduğunu biliyorsam ve Kuranın evrim dahil hiç bir bilimsel gelişmeye ters düşmediğini görüyorsam, bilim dışı diğer sözlerine de itibar eder kabul ederim çünkü insan dünyalık basit konuları dahi bazen anlayamaz kavrayamaz mantığına oturtamaz ama bu gerçeği değiştirmez kişiyle alakalıdır.