Maaşıma nasıl zam yaptırabilirim?

Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır karar vermeye çalıştığım bir konu hakkında sizin fikirlerinize danışmak istiyorum. 17 yıldır çalıştığım şirkette her yerde olduğu gibi hak ettiğim maaşı alamıyorum. Bu yıl bir maaş iyileştirme konuşması yapacağım ve eminim ki istediğim maaşı vermeyecekler. Bu durumda işten ayrılmam gerekecek. Tazminatımı kendim çıksam da alabiliyorum ama 17 yıl buraya alıştığım için korkuyorum da... Sizce istediğim maaşı kabul ettirebilmem için hangi yolu izlemeliyim? Ya da buradan çıksam sudan çıkmış balığa döner miyim? Teşekkürler

B
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
35
35 CEVAP

zam istemiyorum, dolara endeksleyin maaşımı de

K

mantıklı

Burcu Rendesoy 2 yıl

Kardes sen zaten 17 yaşındasın cik gitsin değişim önemli

K

Tekrar oku

Furkan Sacit 2 yıl

Neyini okuyum kardeşim?

Kemal Urun 2 yıl

17 yaşında değilim, 17 yıldır çalışıyorum aynı şirkette

Burcu Rendesoy 2 yıl

Ulan yürümüş olmayalim diye kibar kibar iltifat ettik ondada yanlış anlaşıldık iyimi. Dostum gencecik insansın git baska islere bak. Biraz risk al keyif al. Bence.

Kemal Urun 2 yıl

17 yıldır hakkını vermeyen bundan sonra da vermez. Çık gitsin.

E

Sensin lan bekar

Ensar Bülbül 2 yıl

Is bulana kadar cikma

İsmail Yarıs 2 yıl

Bekarı hakaret olarak algiladi ya la

Talha Dertli 2 yıl

Tabi ki işten çıkarken şuan yaşanan işsizlik krizinide göz önünde bulundur. Eğer ki kalifiye elemansan, iş bulurum diyorsan sorun yok.

O

Vasıflıya iş yok çıkma sakın

C

Su aralar zam isteme zamani değil diye düşünüyorum Ya, dönemi her is için renkli olur yaza dene ve tabi. Her fırsatta daha fazla paraya ihtiyacin olduğunu dile getir hareket lerinle belli et aglamayi ogrenmelisin kesinlikle mama istiyosan keain agliycaksin

S

asjkdhaksjdhk içini karartınız kızın be. Kendini borçlu hissedecek, daha fazla çalışacak

K

17 yıldır sabretmişsin biraz daha et illa çıkıcam diyosan çık tazminatını yine alırsın bide işsizlik maaşı için başvur bi kaç ay ense yap zaten ortalık karışık yurtdışına filan çık hatta

S

İşsizlik maaşı o şekilde yemeyebılır. O ihtimal olsa ben yaparım.

Mustafa Akcaalan 2 yıl

tazminatla beraber sonrasında gelecek işsizlik maaşı demek istemiş bence yoksa işsizlik maaşı zaten bişi diil... Sen de hep bildim bileli orda çalışıyosun hakkaten ayreten alttaki serkan beyin yorumuna istinaden buraya yazayım onu da internette direkt tazminat hesaplayan sistem var. Muhasebeye sorup insanları kıllandırmaya itici olmaya gerek yok durduk yere kanımca...

Gizem Çelikbaş 2 yıl

Muhasebecisiyle görüşsün kıllansınlar daha iyi olurda zam yaparlar belki neticede 17 yılın tazminatı az buz bi miktar olmicaktır.

Serkan Tuğyan 2 yıl

Önce bi iş yerinin muhasebesiyle görüş çıkış paran ne kadar olucak gibi bilgi al ona göre hareket et artık kendinde çıksan tazminat alabiliyosun korkma titre

S

Önce yeni işini ayarla, yerini yap sonra çık

C

burcucum bence iş bak fiyatını ne kadar çıkardığını gör sonra konuş derim. 17 sene kolay değil şirketin her şeyini biliyorsundur. Ofis içi sirkülasyon illa vardır ama Senden sonra birini alıştırmak adaptasyon süreçleri ve senin gibi uzun vadeli bulabilmek zor biraz. Senin için de zor tabi yeni yerdeki alışma çünkü eski olmanın verdiği bir rahatlık güven de vardır, yeni yerde yeniden aynı süreç olacak... Sonra bence konuş böyle böyle anlat bu şartlarda ben değiştirmek durumunda kalacağım çıkmak istemesem de gibi patronun tavrı olayı belirler bence zaten...

G

Sudan çıkma balık hikayesi kesinlikle olur fakat bu olay konuşmana engel olamaz. Üslup cok onemli bence. İstediğini anlaşılır şekilde ifade edebildiğin sürece her istediğini alırsın. İşin nedir sana ihtiyaç cidden varmı acaba gidersen kalırsan faydaları ve zararlarını inceleyebilecek yetkililerin var ise ve iş için önemli bir bireysen çekinme talepte bulun. Aksi halde benim personele her zaman söylediğim bir söz var " daha iyisini bulana kadar en iyi iş Budur " iyisini bulamadın ise veya bulabileceğine emin değilsen zorlama

Ö

iş bulmadan çıkma

A

2 seçeneğin var sirketten kendini attirip issizlik maasiyla bi sure takilirsin bu arada is ararsin diger secenek daha iyi bir is bulana kadar burda calismaya devam edersin.. Kendini garantiye al bence calisirken is ara her yere cv gonder bulursun elbet

A

Başka bir şirketten teklif var 4000 tl öneriyorlar ama uzun zamandır sizinleyim artık ailem gibisiniz. Ama hak verirsiniz ki para için çalışıyoruz hepimiz. Eğer o ücrete yakın bir maaş verirseniz sizinle kalmayı isterim.

H

Gibi gibi

Hakan Bilge 2 yıl

piyasa gerçekten kötü bu ara, önce bi süre başvurular yap imkanın olursa görüşmelere git piyasayı anla sonra risk al. Tutup daha az maaşa alıştığın düzeni bırakıp daha stresli bir yere düşmek te var

Y

Bir Türk ata sözü derki " İş bulmadan çıkma". Bu arada işe 10 yaşindami başladin

A

Sağlam bir tazminat ve 9-12ay arası işsizlik maaşını al, bin ₺ civarı bir şey gelir muhtemelen maaşın, sonrası ense. Son 3 ay kala da iş ararsın çalışmak istersen.

S

İssizlik oranları son zamanların en yuksegı, bence daha iyi bir maaşta iş bulmadan çıkma.
İşten cıkarsın aynı maaşa başka yerde daha kötu sartlar altında çalısabılırsın

A

Abi şuan sana aldığın maaşın iki katını önerseler dahi gününde maaş verebilecekler mi? Bence şu aralar deneme.

E

Bazen yenilik güzel bir şeydir

U

patronun karşısına gec ve biz bu işe kundakla geldik hakkimi ver de.
bende muzdaribim bu durumdan bana veriken söz var ve tutulmadi. Bende oyle bi konusma yapacagim yetkili birisini bulursam

B

işçi 15 yıl çalıştıktan sonra kendi isteği ile bile iş yerinden ayrılsa işveren kıdem tazminatı ödemek zorunda, 2004 yılı öncesi işe girenler için 10 yıl dolması yeterli. Çalışma bakanlığına gidip yazı aldıktan sonra iş yerine ibraz ediyorsunuz, iş yeriniz tazminatı ödüyor. Mevzuat sürekli değiştiği için çalışma bakanlığına bir uğrayın, net bilgi aldıktan sonra bir şeylere karar verirsiniz.

Y

o zaten onu yazmis ki alabilior tazminati zamı kapmak icin konusma disarida nasil olur taktigi istiyo

Burak Cebic 2 yıl

maaş gününde maaşını aldıktan 10 gün sonra paran varsa bile gelecek maaşından ön ödeme iste. Atıyorum 500 tl verdiler. Bi 10 gün sonra yine gelecek maaşının bir kısmını iste. ( ama harcama tabi ) ondan sonraki 1-2 ay da aynısını yap. Amaç maaşın yetmediğini göstermek. Bu süre zarfında da sürekli olarak aldığın maaşı yetiremediğini sözle, derin derin bi yerlere dalmayla, ona buna yakınmakla belli et. 17 yıl çok uzun bir zaman ve belli ki sana ihtiyaçları var. Seni para için kaybetmeyi göze alıp almayacaklarından emin olman gerek.

E

500 tl alinca harcamazsa rol yapamaz gibime geliyor bir yerlere dalmasi icin o aldigi 500 leri yemesi lazim gercekci olur: D

Burak Cebic 2 yıl

Borcunu harcını ödeyecek olabilir. Öderken dibinde beklemezler herhalde

Ecehan Öger 2 yıl

ya simdi borcu var mi bi sorsaydik 5500 dolar maas alan adamin geçinemiyorum diyerek zam istemesine şahidim ben

Burak Cebic 2 yıl

Allah cezasını vermesin o adamın

Ecehan Öger 2 yıl

aldi ama 500 dolar o yuzden ihtiyaclari varsa guzel konusma ile alabilir. 500 tl isticek vermezlerse senden alsin bi kere umutlandirdin kizi

Burak Cebic 2 yıl

Arkadaşlar hepinize tek tek teşekkür ederim. Sanırım en mantıklı yol konuşmayı yapıp buna göre de şartları uygun başka bir iş bulmak olacak. İş bulmadan çıkma demiş çoğunluk, haklısınız ben o iş arama süresinde tazminatımdan geçinirim diye düşünmüştüm ama 17 yıllık emeğimi de bu şekilde harcamak mantıksızlığın mantıksızlığı olur. İstediğim zammı vereceklerine hiç mi hiç inancım yok. Bu yüzden aldığım maaş kadar çalışacağım bir süre sonrasına bakacağım... Bu arada işten ayrılmaya karar verdiğimde 2 ay öncesinden söylemem gerekiyormuş, bu kadar çalıştığıma sevinsem mi üzülsem mi bilemedim tekrar teşekkür ederim

B

Bu kadar uzun bi yerde çalışmış olman yeni başvurularında çok büyük avantaj olacak diye düşünüp kendini teselli et

Ecehan Öger 2 yıl

nelerle teselli buluyorum bilsen

Burcu Rendesoy 2 yıl

Kıyamam yha

Ecehan Öger 2 yıl

hayirlisi olsun tazminati alinca haber et

Burak Cebic 2 yıl

Burak Cebic herkese benden çayyyyyy

Burcu Rendesoy 2 yıl

17 yıldır fazla ses çıkarmadığından bir şey yapmamışlardır. Şimdi taktiksel olarak her insanın yeri doldurulabilir ama bunun olması için uzun bir süre gerekir. Eğer zora geldikleri bir noktadalarsa mecburen şartları kabul ederler. Hatta daha önce niye zorlamadım diye de ağlarsın.

M

haklısın, şu an bile pişmanım... Uzun yıllar aynı yerde çalışınca körlük oluyor ama artık gözü açmanın vakti geldi

Burcu Rendesoy 2 yıl

Türkiye'deki başka saçma olaylardan biri Sesi yüksek olan ses çıkaran el üstünde tutulur. Sessiz kenarda durana yük giydirilir.

Mustafa Akcaalan 2 yıl

Mustafa Akcaalan aynen öyle..

Burcu Rendesoy 2 yıl

Geçen sene aynı durumdan geçtim zaten. Maaşı x paraya sabitlemeniz gerekiyor. Piyasada bu fiyata çalışan bilgi işlemci yok dedim. Düzeltmeyi yaptılar. Hatta Kasım aralıkta düzeltme yapılmıştı. Ocak ayında da normal enflasyon zammı da eklediler.

Mustafa Akcaalan 2 yıl

Mustafa Akcaalan burada da yıl başı geldiğinde ödeme alamıyoruz, sıkıntılı günler yaşıyoruz demeye başladılar... Hala da zam oranlarını açıklamadılar

Burcu Rendesoy 2 yıl

17 yıl bu blorf icin cok geç bi zaman. Emekli olmadan cikmayin bence

A

Anladığım kadarıyla iş verenin zaten senin hakkına saygı duymuyor, hakkına hakkını verseydiler burada yazmazdın zaten, bu şekilde sana saygısızlık yapılmasını normal karşılıyorsan devam ... Hayat ekonomi hep kötü ( olacak hiç güzel olduğunu görmedim ) maaşına zam yapamayız biraz daha beklersen sabredersen sana bir güzellik yapacağız diyeceklerdir. Çoğu bunu bile demez yapamayız zart zurt der ... En iyisi sana hakkını verecek bir firma bul ... Gözünüzü seveyim hayatta kalmaya değil, hayatı yaşamaya çalışın ...

C

bunu yapabilmek için uğraşıyorum şu an, çok teşekkürler

Burcu Rendesoy 2 yıl

İnşallah başarırsın, gönlüne göre bir yer bulursun..

Canerhazar Uvez 2 yıl

Canerhazar Uvez umarım sağolun

Burcu Rendesoy 2 yıl

Burcu Rendesoy anlastigin maasi zamaninda ve tam aliyorsan sorun etme. Ben bir kurumla 2600 liraya anlasmistim hic alamadim. Misal Aldigin 1000 lira alamadigin 2000 den iyidir. Saglam yer bulmakta zor

A

haklısın... Zamanında alamıyoruz tabii bölük pörçük alıyoruz şu sıralar... Konuşmayı bir yapsam yolumu çizeceğim de bakalım.... Çok teşekkürler

Burcu Rendesoy 2 yıl

Biliyorum yarım yamalak aldigin paranın hayrida olmuyo bi ise yaramiyo. Hakkinizda hayirlisi olsun

Ayşe Kocalar 2 yıl

Gülce Ece zaten kredi ve kredi kartı faizlerini yıllık toplasak bi maaş eder herhalde... Hayırlısı

Burcu Rendesoy 2 yıl

Cok haklisin

Ayşe Kocalar 2 yıl

İyi bir iş bulmadan çıkmanızı önermem zira pekçok şirket küçülmek için işten çıkarmalar yapıyor sonra zorda kalabilirsiniz

S

Oradan çıksan bardaktan çıkıp denize kavuşmuş balığa dönersin. 17 yıl nedir allasen. Her konuda sıkıcı

K

Şirket sahibine git çıkışı onların vermesini rica et işsizlik maaşını al evinde keyf yap

İ

Sorun sadece maaş mı? Yoksa genel anlamda şirketinle sorun mu yaşıyosun? İşten ayrılıp gittiğin yerde iyi bir maaş alabilecek misin? Ya da ne kadar zamanda istediğin işi bulabileceksin bu devirde? İflas veren verene bence otur oturduğun yerde kıpırdama bir yere. Belli bir süre idare etmeni tavsiye ederim.

I

Alanı yönetim olan ve daha önce özel sektörde olan birisi olarak kendi gördüklerimi ve bildiklerimi yazıyorum.

Öncelikle özel sektöre hakim olan maaş politikası ne kadar çok kazanırsam kardır ve işten ayrılan olursa yerine yenisini bulurum mantığıyla hareket ederler. (Çok önemli bir pozisyon değilse) bu ilk yönetim teorisi olan klasik yönetim teorisini az da olsa çağrıştırır. Az maaşla personeli ayakta tutmak için ise, kurumdaki kişilere ufak sürprizler yapılarak biz bir aileyiz imajı verdirilmeye çalışılır. Örneğin, doğum günü kutlamaları, yılbaşı, piknik vs. Gibi. Buda kurum içerisindeki kişilerin kuruma bağlanmasını sağlar. (özellikle kadınlarda daha etkili bir yoldur.) şundan emin olun çalışma departmanınız kolay dolabilecek bir işse kolay kolay istenilen maaşı vermezler. Çünkü size verilen maaş artışı herkesin ayaklanmasına sebep olur. Ben de aynı durumu yaşadım zamanında, kendim işi anlayınca başka bir iş buldum. Şartlar daha iyi olunca geçiş yaptım ve o sırada tutmak için ufak maaş artışı yapabiliriz denildi ama gittiğim yerle arasında yine uçurum olunca bu oradaki kişilere örnek oldu ve yavaş yavaş kayıp vermeye başlayınca toplu maaş artışı yapıldığını öğrendim. Yani demem o ki, maaş artışı size %10 olursa herkese %10 olur. Yada özel bir pozisyonunuz vardır iş yerinde o zaman sizi tutmak için maaş artışıdiğerledinden farklı olur.

E

Bu arada bunlar tamamen kendi görüşlerim.

Erdem Ancak 2 yıl

İşyerinden 15 yıl ve 3600 gün formülüyle ayrılarak tazminat almak mümkün. Burada ilk şart, sigorta başlangıcının 9 Eylül 1999'dan önce olması. Sigorta süresi 15 yıla, primler de 3.600'e tamamlanmışsa işyerinden ayrılarak tazminatınızı alabilirsiniz. Detaylı bilgiyi alo 170 den alabilirsin

C