Neden ateistler sadece islamı sorguluyor?

Neden ateizm İslam üzerine sorguda olduğu kadar puta tapanları sorgulamaya çalışmıyor, yoksa aklı ona bi ineğe, bi taşa, yaratıcı olamayacağınamı ikna etti?

D
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
90
90 CEVAP

Neye bakayım ben türkiyedeyim ve buradaki herkes Türk. Aynı İran daki islam, bizim islamımıza uygun olmadığı gibi.

D

Bi kıyasa gerek yok yani. Ateizim değişkenlik gösteren bişi o zaman demene göre. O yüzden her sakallı yı müslüman sanmayın.

D

Ölçü kuran ı kerim Yaşamdaki insanlar değil..

D

peki bir şey sormak istiyorum türkiyedeki müslümanlık adına hani diyorsunuz ya puta tapanları neden sorgulamıyorsunuz diye.. Hocam peygamberin sakalı hırkası vs esyalarını türbeleri öpüp koklayanlar kim ?

B

ölçü kuranı kerim diyorsunuz ama aynı andada türkiyedeki ateistleri bütün ateistlerle bir tutuyorsunuz anlayamadım

B

yok bana daha gelmedi size sanırım:)

B

aa pardon ben yanlış okudum ) post sahibine soruyorum

B

Ama sıralamayı yanlış naklediyosunuz. Kuran asla kafa kesme olayını meşru kabul etmez, putçuluğu caiz görmez. Siz kişinin iradesini İslamın içine tepmeye çalışıyosunuz. Kişi günahını veya sevabını kendi belirleyemez

D

tmm bunda hemfikiriz Alparslan bey ama şunuda bilmeniz gerekli nasıl müslümanlıkta yobaz bir kesim varsa Ateistlerdede yobaz bir kesim var bunları genelleyemeyiz 2 taraf içinde

B

ateistlerin yobazlarından memnunmusunuz derseniz asla derim aynı müslümanların yobazları gibiler çünkü aralarında sadece inanç farkı var

B

Ben yavaş yazabiliyorum lütfen biraz zaman verin

D

sıkıntı yok buyrun

B

İnanmayan birine iman ve İslam gerekliliğini kalben ben anlatırım işte cihat bu.

D

com-c3tgkv4pk44vjoknteeq.jpg

görsel materyal
B

Taşa başa sürmek medet ummak mı yoksa. Bir ananın evladı mezarına dokunmak gibi mi. Hissiyatını kendi bilir. Ben kendi kalbimin bir sanıye sonra ne düşünceğini bilmezken kimin kalbini bileyim

D

siz insanlarla savaşıyormusunuz anlatmak için anlamadım

B

bakın benim annemde koyu inançlı bir müslümandı ama taşa çaputa yüz sürenlere kızardı allaha şirk koşmaktan başka birşey değil derdi

B

en büyük tezatlık burada zaten kendi içinizdede bölünüyorsunuz ve bunu söyleyen müslümana bile kızan müslümanlar var hemde fazlaca

B

Sizde aynısını yaşıyor muşunuz. Burda ben aliye veliye değil ayete bakarım o ne hüküm vermişse odur.

Doğu Tikir 2 yıl

Sakin olun ya valla bak soru ve cvp lar havada kalmasın

D

yenisiniz sanırım biz sakiniz alışırsınız burada yazılar hızlı akar )

B

Peki umarım alışırım telefon kullanmaya cihatı sen kendi ölçüde gösterdin ben onu tek anlam alamam. Din Uğruna savaş demek sizce er meydanı mı. Medet ummak hata haram el sür ne sürersen sür ama fikren zikren kalben tek dua ALLAHA

D

İnsanlar..

D

işte bakın bunu söylediniz vurdu gol oldu diyebilirim ) kuranda herkes yazılanları kendine göre anlayacaksa o zaman nerde birlik? Birisi diyecek ben böyle düşünüyorum birisi diyecek yok öle değil böyle...

B

Buda bi ilim gerektirmektedir olayın ayetin hangi şekilde vuku bulduğu gibi, Arapça kelime anlamı türevi ve kökleri yani sakıp ağanın dediği gibi ilim için gerekli olan şey ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK Çalışmak

Doğu Tikir 2 yıl

önyargıda bulunurken hakarete gerek yok sara

B

Peygamber in dedesi ve ailesi hakkında değişik bilgiler var. Tek yaratıcı olduğuna inandılar. Fetret dönemine denk geldiler.

D

Keşke karşımda olsan sara dilim elimden hızlı..

D

peki iyi gceler o zaman sanada

B

Umarım ben keyif aldım sizde bi ışık var

D

işte zaten sıkıntı orada Alparslan değişik bilgiler var diyorsun siz hangisine inanıyorsunuz gene bu size kalmış

B

kuranda tek değiştirilmeyen kitap diyorsunuz ama ispatı yok

B

hadisler vs insan elinden çıkma yazıtlar hepsi

B

Hayır ailesi hakkında bireysel değişik bilgiler.

D

nasıl inanabiliyorsunuz bunca yıl değişmediğine

B

yani şöyle diyim ben size tmm muhammed yazmış elçi olarak ama ondan sonraki cogantan insanlara ne kadar guvenmemiz gerek

B

heleki arapça tek noktada bile anlam değiştiren bi dilden bahsediyoruz

B

İspatı dünyanın yuvarlak yada elips her neyse onu sen yeni öğrendin ama kitap 1400 sene önce

D

Sen gezegenin yörüngesini bu teklenojide keşfettin ama bak sen şuna peygamberimiz demene göre çıplak gözle

D

ben size diyorumki değiştirilme ihtimalini nasıl kabul etmiyorsunuz

B

ona bakarsanız gunumuzdeki falcılar bile 10 şey söylüyorsa 2 si tutuyor:))

B

bütün kitaplar değişti ama sadece kuran değişmedi üstüne üstlük bu kuranda yazdıgı için inanıyorsunuz bunada

B

Bu bilgileri sen bu tarihte öğrendin ama o bilgi 1400 sene önce 40 yaşında biri nasıl bilecek sen söyle.

D

Bu bilim açısından bu şekilde.. Konular matematik fizik yıllar dünya ay bitki sosyal yaşam

D

yorumlarınızın üstünü okuyun

B

Ya ben bi kere fal bakılan ortamda oldum eşim vasıtası ile harbi bitane bildi

D

) yani sadece 1-2 şeye takılmak yerine genele bakın

B

Test et denilmektedir ama ek olarak

D

sonuçta insan eline düştüğü için bu kitapta illa değişime yorum farklarına ugradı o zaman guvenilirliği kalmazki

B

Sonunda insan silüyeti

D

Teklenoji mi vardı. Hafızadan başka

D

tmmda genede insan eli değmiş şeyin değişmeyeceğini idda edemezsiniz

B

bu noktada biraz düşünün bence insanoğlu hırsları var sonuçta

B

neyse iyi geceler dilerim ben kaçıyorum artık

B

İlk emir oku ama cahil Lik kendi ile alakalı olabilir. Ama rabbinin dediklerini bize dedi o yüzden. Peygamberin sözü allah sözüdür

D

Bu nerde okudunuz...

D

Ama insan inanmak ister

D

Bu hadisi bana gönder bekliyorum

D

Yok olan bişi nasıl var edilir mi diye heycanlanmıştım oysa

D

Siz bi uydurmanın peşinden gitmeyin afili sözler yerine kaynak gerçekliliğini kontrol edin

D

Bildiğimin alimi bilmediğimin talibiyim..

D

O zaman neymiş ilk kaynak KURANI KERİM

D

O değilde sen yine sıralamayı yanlış yaptın ya neyse...

D

Peki sanada iyi sabahlar

D

Bu arada okuyuculara borcumdur.. 'ayeti keçi diye rivayet edenin raviliği ne derecede.. Hadisde karyola diye geçmekte ama efendimizin ne karyolası nede hasırdan başka '"yatağı". Ki zaten ayeti orda saklama gibi yanlışlığı. Keçi yese ne olur hafızaların aklı varken. Aslı yoktur hadis uydurmacılarının iftirasıdır. Zinanın cezası bellidir ayet taşlama dan bahsetmemektedir

D

Ateizm din sorgulamaz. Eğer ateist olduysan zaten bütün dinler, metafizik olaylar, hayali varlıklar, anlamsız kutsallar ile bir işin olmuyor. Sorgu ateist olana kadar oluyor. Öncelikle soru yanlış.
Allaha veya krem peynire tapman umurumda değil. Ineğe tapilmiyor "kutsal inek" olarak görülüyor.

H

O zaman ateist biri ile yapılan konuşma anlam taşımıyor. Düzeltme için teşekkür ederim. Haklısın umrunda olanların sorunu ne acaba? Birde senin neden işin olmuyor yani anlamak için soruyorum inanmamakmı? Yoksa anlammı ifade etmiyor.

D

Ne konuşacağına bağlı yükleyeceğin anlam. Eğer karşında ateist var ise Dinlere davet yerine, dinler ve mitolojiler hakkında merak ettiğin bir şey varsa sorabilir öğrenebilirsin genelde kimse alay etmez seninle cahil diye ki herkes cahildir öğrenene kadar.
Benim işim olmaması konusu; zamanında araştırıp ikna edici bulmamam.

H

Konu benim için aynen bilgi öğrenmek şeklinde ilerler ama din ile bağdaştırıldığı zaman Tek kitap Tek peygamber ve tek yaratıcı 1400 senedir gelişen olaylara bağlı. Öncesi var ama önemlisi bu kısım..

Doğu Tikir 2 yıl

Tek kitap, tek peygamber olarak görürsen en başta hata edersin. Gilgamış tabletleri, Hammurabi kanunları, firavun yasaları, ve özellikle Tevrat ile çok ortak yönü var Kuran'ın. Tarihi araştirdiğin zaman Kuran okumana gerek kalmadan Kuranda yazılanları öğrenebilirsin. Yoktan var olmadı Kuran, tüm eski Mitler ve dinlerin harmanlanmış hali.

Hakan Lan 2 yıl

Kuranı öğrenmek için olmamalı. Kuranı öğrenmek için başka bi kaynağa gerek yok. Başka bi nedeni olsun

Doğu Tikir 2 yıl

Hayır anlamadin. Tek kitap, tek peygamber diyeceksek; Bu tanıma Musa ve Tevrat girer. Kuran ve Muhammedin esamesi okunmaz.

Hakan Lan 2 yıl

Bu tartışmalar hep varoluş sebebi ilemi ilgili yani iki kafanında tutunduğu ortak akım nasıl var olduk sonra ne olucaz mı

Doğu Tikir 2 yıl

Adamın zaman içinde gelişen tanrı anlayışından haberi yok: D Zulu kabilesine gidip durun o tanrı değil mi diyelim yoksa onlarca yıl ilahiyat okumuş bir adama mi ders anlatalım bana ilahiyat okumuş olan daha mantıklı geliyor.

T

taner ne dedin sen şimdi ?

D

Bak şimdi abim Tanrı kavramı zamanla gelişen bişey totem dinler, çok tanrılı dinler ve semavi dinler bunlar arasında daha geçişler olmuştur ama bunlar ana geçişler bir tez hazırlar başlar eksik olabilir sıkıntısı olabilir bunu zamanlar düzenler saglamlastirrsn sen kalkıp son tezi curutmeye çalışan adama niye ilk tezi de curutmuyosunuz demeye calisiyorsn tezin en son ve sağlam halini çürütmek için çaba sarf eden tezin ilk halini neden kalee alsn ?

T

Haklısın ama insani ego veya bilinç altı adına ne dersen de bunu islam emrediyo yada yaptığının karşılığı olarak İslam ne diyo bakmadan yapılanı milyarlarca inananı olan Allaha malediyorlar.

D

İnsanın yaptığı sisteme mal edilmez. Etmeyen yok demiyorum yapanlar vardır ama sıkıntı surda ki insan davranışları dışında sistemde de hataların olmasi.

T

Benim derdim kimin neye inandığı değil benim inandığım şeyi savunmak için doğru olanı söylemek.

D

kafa kesen pis müslüman, sakalı olan işidçi, türbanı yanlıl olur bu nasıl islam gibi söylemler doğru değil.

D

Yani ben şimdi dindar birimiyim, günahlarla doluyuz. Ama yanlış yaptığını bil günahkar ol. Bunu islam emretti diyip yanlış yapmak harama helal demek dinden çıkarır.

D

İşte o kafa kesen bunu allah emretti diyip yapıyorsa, omzunda silahı var iken bunun emrini veren İslam olurmu. Faiz dükkanları açıp ben dindarım bu helal dir diyene bunu emreden islam olurmu. Namazı hızlı kılmayı emreden islam olurmu, araplar para havuzunda olsun afrika çamurda boğulsun diyen islam olurmu. Yani dini güzel yaşamıyor lar bari düzgün nakletseler

D

Sakal sarık cübbe fln iyi hoş ama kolay sünnet zor olan güzel ahlakını alsınlar. İyiliği yaycağına bu nedir hergün ayrımcı ötekileştirme tahrik ve tahrip vallaha billaha Allah bunu emretmedi Allah resul u kalbinimi açtın baktın dedi iman heran giderde gelirde.

D

Adam ateist bi arayış içinde diğer insanların inandıklarını sorguluyor ama inan adamın sorgulamasina gerek yok çünkü o en doğrunun kendi inandığı olduğunu düşünüp diyer insanlarında ona inanmasini istiyor

A

Aksini ispat edin. Yani fizik ve biyolojik olarak. Beni inandır, ben yanlıştan kurtarma cesareti ve gereksinimi duyarken neden siz yada düşünenler bu gayreti taşımıyor

Doğu Tikir 2 yıl

Ben her türlü fikri tartışmaya açığım ama yapılan olayın terazisi Kurandır ölçü odur. Harici olaylar kişinin kendisine günahtır. Kalbim izin vermiyor Kuran a Peygambere Allaha yapılan iftiralara.

D

Öncelikle kimse kendi eliyle yaptıkları putlara değil onları simgeleyen tanrılara tapiyorlardi... Hıristiyanların hac önünde müslümanların kane önünde eğilmesi gibi.... Bu anlamda sizde putperestsiniz

S

odine, zeusa veya mısır tanrılarına tapmanın saçma olduğunu oturup, hararetli şekilde anlatmaya çalışan bir ateist de görmedik şimdiye kadar. Çünkü bunların birer mitoloji/masal olduğu herkesçe malum.

çok tanrılı dinlerin tek tanrılı dinlere evrilmesini, islamın içindeki putperest kültürü falan es geçecek olursak... Dünyada putperest kalmadı, ya da dikkate alınmayacak kadar az kaldı bu sebepten hiçbir ateist zahmet edip de puta tapmanın akıldışılığından bahsetmez.

M

Ya biride şu nedenden dolayı inanmıyorum desin. Yada kendi düşüncesinin + ları - leri.. Tamam onu öğrendim ateist dinlerle işi olmayan demekmiş. Peki herkez evrimci büyükpatlama fln mı yani

D

Ben yaptığım hiçbir şey için ödül ya da ceza beklemediğim için inanmıyorum. Zira kendi vicdanım ödülüm ve cezamı verebilecek kadar zengin. Kutsal kitapları okuduğum ve uygun bulmadığım için inanmıyorum. Kimseye hesap vermeme gerek yok. Zira zaten minimal yaşıyorum ve ahlaki davranışlar doğası gereği kendi kendinin ödülüdür. Tapınmaya ihtiyacım yok...

Ebru Kutal 2 yıl

Troll müsün arkadaşım?

Hakan Lan 2 yıl

Ruhsal sorunların mı var?

Hakan Lan 2 yıl

Derdin ne senin?

Hakan Lan 2 yıl

Okuduk öğrendik, inanilacak bir tarafı olmadığını gördük. "Bıraktık" şunu anlamayacak kadar aptal olduğuna inanmıyorum.

Hakan Lan 2 yıl

Ateistlere hep diyorum biraz baktığınız geniş çerçeveyi yansıtın diye... Sürekli sadece müslümanlık üzerinden eleştiride bulunmak yanlıştır. Tüm dinler ve inançların belli saçma ritüelleri var. Bugün müslümanlık terör için kullanılıyor, tarihte hristiyanlık ve yahudilik kullanıldı. Dinler alet olmaya mahkum olgulardır...

E

zeus'a, odin'e, ra'ya neden inanmıyorlarsa o yüzden. Çünkü onlar gibi bir masal. İslamı bir gözden geçirelim. Bir adamın dağ başında bi melekle konuşması, ayı ikiye yarması, kanatlı bir atla göğe çıkması, ya da başka bazı adamların rüyasında gördüğü için oğlunun boğazını kesmeye çalışması, ölüleri diriltmesi, yılanı asaya çevirmesi, denizi ikiye yarması, balığın karnında yaşaması falan filan bunların hepsi masal, hepsi mitoloji. O dalga geçtiğiniz yunan mitolojisinden zerre kadar farkları yok.

M

Şu ayet bile yazdığın yoruma istinaden Allah'ın sözü olduğunun bir kanıtı. Sizin gibiler hep vardı. "Onlara âyetlerimiz okunduğunda, “Öncekilerin masallarıdır” derler. Onlara "Rabbiniz ne indirdi?" dendiğinde, "Eskilerin masallarınıı" derler.(dalga geçerler) Kıyamet gününde kendi günahlarını tam olarak taşımaları ve bilgisizce saptırmakta oldukları kimselerin günahlarından da bir kısmını yüklenmeleri için öyle derler. Bak ki yüklenecekleri şey ne kötüdür!" Nahl/23-25

Fatih Özinan 2 yıl

Bence put ilahlar olma ihtimalinin 0 olduğunu bildikleri için muhattap bile olmuyorlar. Ayrıca putperestlik kimseye dayatma yapmıyor ateistleri rahatsız etmiyor, Ama islam yukarıda yazdığım iki tespitede uymuyor. Tam dişlerine göre bir rakip.

M

Put dediğimiz nesnel cisimlere kudretli bir varlıkmış gibi veya onu kudretli varlığa ulaşmakta bir araç gören dinlerin hepsi ateizm eleştiri sınırları içerisinde dir. Ülkemiz de islam ağırlıklı bir dini öğreti olduğu için eleştiri hedefinde olması doğaldır. Ama zaman zaman diğer dini inançlar da eleştirilmektedir.

Kişi eleştirilen dinin inanç sisteminde olduğu için duygusal olarak alınıp sanki tüm ateistler islama saldırıyormuş algısına kapılırlar. Bu yanlış. Şayet put dediğimiz objeler islam içerisinde fazlasıyla vardır. Kabe de asılı duran "hacer el esved" adlı geçmişte dünyaya düşmüş meteor taşı da buna bir örnektir. Bu taş zamanla defalarca yıpranıp, parçalanmış ve tekrar restore edilmiştir. Kutsal bir özelliği bulunmamaktadır.

Mesela "hacer el esved" eleştirisine baktığınızda ilk canınızı sıkan ve tepki verdiğiniz bu ateist dinime saldırıyor düşüncesidir. Aksine müslümanların bu taş a taparcasına öpüp koklamak için mücadele verildiği görülmüştür. Çünkü onun cennetten geldiğine inandırılmışlardır. Ama biz bunun ne olduğunu biliyoruz. İşte bilmek ile inanmak arasında ki ince çizgi.

D

Bir türkiyede ateist var zaten bravo çok zekisin

Ö

ortak nokta aynı diye islamı heryerde ama ateist ler farklı manteratide o yüzden mi. Bu arada ben kimin nereli olduğuyla ilgilenmedimki burası sadece türkiye ateist ler derneği falanmı. Almanyadan Papua Yeni Gine den yazan olduda konuşmadıkmı

Doğu Tikir 2 yıl

İslamın sorgulanmasının sebebi burda ki ulaşılacak inanan kesimin çoğunlukla islam olduğu için eğer çoğunluk put a tapsaydı onu gömerdik

Özgür Drli 2 yıl

Tamam hadi ben islam kötüymüş öğrendim. Hristiyanlık ta uymadı. Beni fikrine inandır en azından iyi bi yanını anlat. Ben iyi dicem sen kötü. Ben senin inancın hakkında bilgi almak istiyorum

Doğu Tikir 2 yıl

Ateizmin en güzel yanı dini dayatmaların hepsinden kurtulmuş olman ve saçma sapan şeyleri savunmak zorunda olmadığın için daha rahat olabilirsin

Özgür Drli 2 yıl

Rahat mesela vicdanın rahatlığımı. Sosyal Yaşamdaki etkisi nedir. Ateizm = Dinsizlikmi yoksa bi alt metni varmı

Doğu Tikir 2 yıl

Her ateist kendi toplumundaki dini eleştirir sizler burdaki ateistlerden başka ateist tanımadığınız için ateistlerin sadece islamı eleştirdiğini sanıyorsunuz
Burdaki ateistin sorunu hinduizm değil ki

Ö

ateist kendi toplumundaki dini eleştirirken, ben neden başka ülkedeki atesitleri tanıcam ki. Yani sen kendine bu hakkı veriyosun. Bende kendime bu hakkı vermem senin mantığında en doğal hakkım

Doğu Tikir 2 yıl

Alparslan Mert bey o örneği vermemdeki maksat şu idi Ateistler sadece islamı eleştirmez

Özgür Deposu 2 yıl

Yani ben bi yanlış mı yaptım herkez ateizm Savunacağına. Bana neden türkiyede mi var sadece gibi böle kafa kesen şöyle yani kendi inancı konusuna daha gelemedik

Doğu Tikir 2 yıl

Alparslan Mert bey son cümlenizi anlamadım

Özgür Deposu 2 yıl

İslam hakkında bu kadar tartışma yeter. Ateizim ve ateistleri dinlemek istiyorum. Kendine göre ritüelleri fln mı var yoksa kişiye özgü hislerle mi. Türkiye ateist ile başka ülkedeki ateist arasındaki fark ne? Ki Türkiye dışındakileri dinlemem gerek.

Doğu Tikir 2 yıl

Kim puta tapiyo amk

G

Onlar herşeyi biz yarattık herşey bizden sorulur yalanına sarsılmıyorlar odan

M

Anlamadığın nokta bu işler türkiye için. Yoksa herhangi bir dinin üstün olduğu yere git orada dinle ateist yada dini inkar edenleri. Avrupada hristiyanlık açısından vuruyorlar türkiyede müslümanlık. Adamlar aszle oturup sizinde reddettiğiniz dinimi konuşacak. İsa hiç yaşamadı yaşafıysa bile o özelliklere sahip biri değil dese onada karşısınız. O yüzden müslüman mahallesinde salyangoz satılmaz

N