Ateist olduğunu ailene veya arkadaşlarına söyledin mi?

Birşeyi merak ediyorum!
Acaba bu ateistler, aile ortamında ve yakın çevrelerinde açıkça ateist olduklarını ilan ediyorlar mı?
Bu düşüncelerini serbest bir şekilde ifade ediyorlar mı?
Anne ve babalarının haberi var mı?
"Ben çekinmeden heryerde ateist olduğumu dile getirebiliyorum" diyen var mı?

Hasan Sumeyra
H
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
55
55 CEVAP

bn 8yıldır ateistim ailem kabullendi fakat çevremdeki ınsanlar yargıcı.

Aysu Çakıl
A

Yargıcı olmasalar kendilerine sorgular di bence

Yasin Yangırlıer 1 yıl

Acaba bu ateistler falan nedir? Insan dışı varlık mıyız?

Kerem Teksöz
K

sdkjfksjfkjsfkj

Gül Hashim 1 yıl

Sen bir meleksin kerem sdkfskfjsdfj

Gül Hashim 1 yıl

o yüzden öyle diyor sdkjksjdfsjfj

Gül Hashim 1 yıl

Acaba fln derken?:)

İsa Kayalıoglu
İ

Ne gerek var ilana?

Badsafa Örmeci
B

Zaten davranişlar, konuşmalardan hersey belli. Aptal degiller ya hissetmişler.

Badsafa Örmeci
B

Ailemde herkes biliyor. Neden çekineyim ki.

Hale Kollu
H

Çoğu kendini gizliyor.
O yüzden etrafta fazla görünmüyorlar.

Hasan Sumeyra
H

Ohaaa etrafa fazla gorunmuyorlar ne ya? Bu tamamem kisiyi ilgilendiren bir konu, ozel yani. Sen gidip ozel hayatini anlatit misin herkese? Yok. Inancta bir o kadar ozel kimseyi baglamaz

Badsafa Örmeci
B

İnanç özel hayat olsaydı. Camide toplanmazdık.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Ha buda gösteriş anlamına gelmesin.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Yani tartismaya bile gerek duymuyorum

Badsafa Örmeci 1 yıl

Yani siz camide toplanarak kendiniz için değilde cemaat için ibadet ediyorsunuz o zaman, camide cemaat olmasa gitmiycekmisiniz. Bu nasıl bir anlayış din vicdani bir olaydır vicdan da özeldir, kimseyi baglamamalı.

Onur Oba 1 yıl

Tek başımada gittiğim oluyor.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Onlara siz de ateistsiniz diyerek tartışma başlatıyorum ve herkes bildiği kadar konusuyor sonuç bildiğiniz gibi

Recep Toğrul
R

Deist olduğumu herkes biliyo. Çekinmeden soyleyebiliyorum

Eren Kırmızıoğlan
E

Arkadaşlarım bilir ona göre arkadaş edinirim ve arkadaşlarımın hepside müslüman ve beni sürekli eleştirirler ailemde de annem ve ablam biliyor hatta odamda 5 tane değişik hocaların kuran kitapları var annem sen çok okuyon aklın karışıyor dye aldı

Güldü Sari
G

Annem de eski hocadır bu arada sorduğum sorulara gayet net bir şekilde cevaplarını verir kuranda ne yazıyorsa

Güldü Sari
G

Cevap alıyorsan neden inkar ediyorsun?

Hasan Sumeyra 1 yıl

Benim istediğim cevaplar değil mesela huri meselesi kadın eed var huri verilecek dyo sen bunu kabul edion mu diyorum eed dyo ama ben bunu kabul etmiyorum

Güldü Sari 1 yıl

Huri çoğul ama neden buna takiliyosunki

Engin Iğdır 1 yıl

Var ben. Başka soru ?

Eser Arikoglu
E

İş yerindeki baretimin bir tarafında ateizm sembolü bir tarafındada Atatürk'ün imzası var.. Firmada 10 adet Atatürk düşmanı şeriat yanlısı sofi var.. Diğer firmaları saymıyorum bile.. Korkacak bişe yok ön kötü ihtimalle kavga ederiz.

Atakan Tokat
A

Baret dion.. İnsaattasin yani.. Assa atmasalar

Eda Ucuz 1 yıl

Yani açıkça itiraf ediyorsun islamiyetin hoşgörü dini falan olmadığını

Sedat Yanaşık
S

Arkadaş ortamında evet aile içinde sadece annem ve ablam

Napoleon Ressam
N

Ateist degilim inancsizim ve fırsatını bulduim heryerde sooluim.. Soolemeyince suc islimomusum gibi hissediom

Eda Ucuz
E

Evet iş arkadaşlarıma kadar biliyorlar ?

Onur Alabaş
O

Ben istediğim herseyi konusa biliyorum din siyaset ne olurda olsun babam zaten okumuş adam herşey hakında bilgisi var

İlker Şura
İ

düşün bakalım söyleyemeyenler neden söyleyemiyor, çok zor değil bunu anlamak

Atilla Buketçiniz
A

Evet yobazlık ve bağnazlık yüzünden .

Hasan Sumeyra 1 yıl

Yarısı arap yalakası olan aşırı dindar bi ülkede yaşıyoruz bu soruyu sorman bile hata ateistler ateist olup olmadığını herkese söyleyemez bi kaç tane yakın arkadaşım ateist olduğumu öğrenince arkadaşlıklarını kestiler benimle kısacası bu ülkede ateist olduğunu söylersen seni ya öldürürler ya da şeytana taptığını düşünürler

Özgür Yeşilöz
Ö

bu ateistlerin hepsi ataturkçümü oluyo bende ataturkcüyüm ama elhamdüllah müslamanım allahın varlıgına inanıyorum allah tektir

Miray Uçar
M

Açılan posta yaptığınız yorum uygun mu?

Özgür Yeşilöz 1 yıl

Kafan bu kadar çalışıyorsa ateist olmaman çok normal

Sedat Yanaşık 1 yıl

Özgür Yeşilöz herkes yorum yapabilir bence herkesin din anlayışı farklı ama bu ateistlere söyluyorum ölücenizi biliyosunuz demi birgün bence gec olmadan tövbe edilmeli müslaman olunmalıdır allah affedicidir bagıslayandır

Miray Uçar 1 yıl

Yorum yapamazsınız demedim zaten bi soru sordum beni müslüman yapın demedim size ben Allaha inanmıyorum ikna edemezsiniz beni boşuna uğraşmayın

Özgür Yeşilöz 1 yıl

Özgür Yeşilöz neden inanmıyosunuz peki sebebini söylermisiniz yo ikna etmeye calısmıyorum sizi zaten herkes özgürdür sadace konusuyoruz şurda

Miray Uçar 1 yıl

oruç tutmadığı için dövüyorlar birbirlerini ateist olduğunu söylediğinde ne olur kim bilir

Baturhan Fak
B

İSLAM DİNİNDE BASKI VE ZORLAMAYA YER YOKTUR;
İSLAM DİNİ MUTLAK SAMİMİYETLE YAŞANIR

İslam dini sevgi ve şefkati temel alan, barışa çağıran, Allah'a karşı mutlak samimiyet ve dürüstlük içinde yaşanmayı teşvik eden bir dindir. Dolayısıyla İslam dinini yaşayacak bir kimsenin severek ve isteyerek Müslüman olması, Allah'ın emir ve tavsiyelerini canı gönülden, kendi vicdani kanaati ile yerine getirmesi çok önemlidir.

Müslümanlar Allah'ın "ma'rufu emret, münkerden sakındır" (Lokman Suresi, 17) emri gereği, iyiliği emredip kötülükten sakındırırlar ve insanları güzel sözle Allah'ın yoluna davet ederler. Ancak müminler hidayeti verenin Allah olduğunu bilirler (Kasas Suresi, 56) ve insanlara doğruyu anlattıktan sonra kişileri seçimlerinde özgür bırakırlar. Bunun aksini düşünmek de mümkün değildir. Çünkü bir kimseyi zorla, tehditle, baskı ile Müslüman yapmaya çalışmak, öncelikle İslam dininin özüne aykırıdır. Rabbimiz Kuran'da şöyle buyurmaktadır:

Dinde zorlama (ve baskı) yoktur. Şüphesiz, doğruluk (rüşd) sapıklıktan apaçık ayrılmıştır. Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur. Allah, işitendir, bilendir. (Bakara Suresi, 256)
"Artık sen, öğüt verip-hatırlat. Sen, yalnızca bir öğüt verici-bir hatırlatıcısın. Onlara 'zor ve baskı' kullanacak değilsin." (Gaşiye Suresi, 21)

Hasan Sumeyra
H

Keşke sadece yazılar da olmasa bu yazanlar

Özgür Yeşilöz 1 yıl

Zaten yazıda kalmasa iş fiiliyata taşınsa çok az bir kısım ateist kalır.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Dikkatimi çeken ateistlerin yobazların din anlayışından nefret etmesidir.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Hayır yobazlara bakarak ateist olduğunuzu düşünüyorum.

Hasan Sumeyra 1 yıl

com-x4giwvjmreul155x2huv.jpg

Sedat Yanaşık
S

Konusu açıldığında fikirlerimi eleştirilerimi çekinmeden söylüyorum. Ama henüz ateist olduğumu dile getirmiyorum.

Metin Doğrucu
M

ateistlikle satanistliği karıştırmışsın heralde yobaz

Coskun Sarıoğlu
C

Ailem ateist, sıkıntı yok

Berdan Kalaycı
B

Şansa bak be

Yılmaz İnci 1 yıl

insanların fikirlerini rahatca dile getirememesi korkaklık değil toplumun cahiliği.

Serpil Uçakçı
S

bütün ailem müslüman ben ateistim rahatça dile getirdim, hepsi hoşgörüyle karşıladı.

Barış Darı
B

Ben

Denis Szn
D

Ben deist olduğumu dile getiriyorum. Nedenlerini açıklıyorum.

Soner Kişi
S

Yedi sülalem biliyor

Mehmet Azman
M

cok dindar bi ailem var ben allahin falan olmadigini soyledim onlara cok kizdilar ama soyledim

Velican Akpınarlı
V

Ateist olmak utanılcak bir şey değil. Eğer gerçekten sorgulayarak olduysan hele gurur duyulacak bir şey. Aklını hapishaneden çıkartabilmişsin demek. Neden bunu bir utanç olarak görüyorsunuz anlamıyorum

Kaan Yakupçebi
K

elhamdüllah allahın var oldugunu biliyorum çok şükür allah sizi isla etsin ne diyim

Miray Uçar
M

Etmesin sizde bize dua etmeyin

Mehmet Azman 1 yıl

Ben. Fakat bunun ne önemi var anlamadım. Kişi fikirlerinden dolayı utansa bile bu sadece onu ilgilendirir.

Serkan Okyar
S

Ben. Fakat bunun ne önemi var anlamadım. Kişi fikirlerinden dolayı utansa bile bu sadece onu ilgilendirir.

Serkan Okyar
S

Evet.

Mücahit Özkaymak
M

Gerçek Kuran Şeriatı Bir Ülkeye Neler Kazandırır?

Bu dünyada eğer gerçekten İslam’ın şeriatını uygulayan bir ülke olsaydı nasıl olurdu??Bilimde ve sanatta gelişmiş, eğitim ve yaşam seviyesi çok yüksek, kaliteli, barışçıl, sevecen, tüm dünya halkları ile birleşme yanlısı, barış öncüsü ve sevgi emsali, Musevileri, Hristiyanları, ateistleri kucaklayan, her ideolojiden her insanı dost bilen ve onlara saygı duyan, dünyaya huzur ve güvenlik getirmeyi misyon edinmiş, kendisinden çok ihtiyaç içindekileri düşünen ve sorunlara çözüm bulan, sevgi dolu, neşeli bir ülke olurdu. Bu ülke halkı, çok kaliteli olmasının yanı sıra, ultra modern ve ultra demokratik bir yaşam tarzına sahip olurdu. Her fikir rahatlıkla söylenebilir, her görüş özgürce açıklanabilir, fakat bu olurken hakaret, saldırı, tahammülsüzlük ve şiddet asla ve asla olmazdı. Mal bir kenara yığılmaz, Kuran’ın yoksulu korumaya ve “kendi nefsinden önce kardeşinin nefsini düşünme” düsturuna dayalı yaşam şekli hakim olurdu. Buna göre zaten yoksul da olmazdı. Böyle bir sistem, dünyadaki bütün insanların tam anlamıyla rahat yaşayacağı, dünyadaki bütün ülkelerin mutlu ve memnun olacakları mükemmel bir sistem olurdu.

Bu tarif eğer şu anki “İslam Cumhuriyeti” adını almış ülkelerle kıyaslanırsa, aradaki ciddi fark hemen anlaşılabilir. Şu anda şeriat adına yaşanan sistem, kesin olarak İslam’ın şeriatı değildir. İslam’ın şeriatının yaşanabilmesi için o dinin hurafelerden kesin olarak arınması ve yukarıda belirttiğimiz Kuran’da övülen bütün bu tariflere uyması gerekmektedir.

Hasan Sumeyra
H

“Onları yakaladığınız yerde öldürün” (Bakara 191) “müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün” (Tevbe 5).

Mücahit Özkaymak 1 yıl

com-pt44uk5r87f1hhr4n6xs.jpg

Hasan Sumeyra 1 yıl

Benim bahsettiğim 190 değil

Mücahit Özkaymak 1 yıl

Daha çok bilenleri mi çağırıyoruz? Richard Dawkins

Mücahit Özkaymak 1 yıl

com-t44q4d2ddoqped56bih6.jpg

Hubeyb Dadaşova 1 yıl

Sana ne tırrik

Deniz Ekicioğlu
D

Diğer dinleri bilmem ama islam 100 seneye kalmaz dünyanın birçok yerinde yasaklanır.

Deniz Ekicioğlu
D

Bu fikre katılabilirim.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Ama 100 seneden biraz daha fazla.

Hasan Sumeyra 1 yıl

Cuma namazi haric 4 vakit namaz kiliyorum, aileme soylersem dusun:)

Zeyit Kömüşcü
Z

Cumalari gezip geri geliyorum:)

Zeyit Kömüşcü
Z

Yalnız bu ateist olanların suçu değil tersine müslümanların suçu. Birine laf etmen önce iki kere felan düşünelim arkadaşlar.

Burak Nalan
B

Var

Mahmut Şerife
M

Sana ne. Sırf bu soruyu sorman bile aslında dinlerin ne boktan bişey olduğunun kanıtıdır.

Murat Gunesli
M

Dostum cevap vermesende olur. Sonuçta mesut komiser değilim seni sorguya çekeyim:)

Hasan Sumeyra 1 yıl

Ay ne komiksin yıkıldım bu akıl dolu yorumuna

Murat Gunesli 1 yıl

iki bacaklı mucize yaratıklar özgürüz Ölene kadar )

Bülent Semiz
B

islamın yüksek hoşgörüsüyle beslenmiş müminler ve yasada laik olduğu belirtilen ülkenin yargısı, en küçük islam karşıtı sözde sizi halkı kin ve nefrete teşvik suçlamasıyla kodese tıkayacağından cevap tabiki hayır.

Deniz Ersu
D

Ben

Yonca Parmaksiz
Y

e sözümüz ateistlere

Bülent Semiz
B

he he tabi tabi

Bülent Semiz
B

yaş kaçtı kardeş

Bülent Semiz
B

Ben varim. Begenmeyen oteye gitsin.

Rüveyda Güleşen
R

Neden bu kadar tuhaf geliyo size insanların inanmadıklarını söyleyebilir olmaları? )

Tuğba Kökoğlu
T