Roma tarihinde Leon'un Mesleme'yi kullanarak Bizansı ele geçirmesi

Bizans'ın kralı kapılarına dayanan mesleme'in ordularına karşı koymak yerine tahtı bırakıp kaçmıştır. Tahtı almasında mesleme'ye (müslüm'e veya müslüm-an) söz veren Bizans generali Büyük Leon, şehre vardıktan sonra kararını değiştirmiş ruhban sınıfı ile halkın desteğini alarak Tahta oturmuştur.

Bu arada benim teorim;. Leon, imparatoru kansız ve rızası ile tahtan indirmek için mesleme'yi kullanıp kışkırtmıştır. O'na tahtı vaad edip, hükümdar tahttan inince başka bir oyun ile tüm destekleri toplayarak kansız bir şekilde iktidarı ele geçirmiştir.

Peki Leon'un zekası haricinde elinde ne vardı?

İslam tarihini yaratacak bir eser.
Daha doğrusu koca bir yalan.

Leon'un elinde bir kitap vardı.
Leon, Babil’de, Hz. Daniel'in mezarında eski bir belge (charte) almış ve onu kopya ettikten sonra metni muhafaza etmiş, ölümünden çok seneler sonra bu metin birileri tarafından
Costantinople’a getirilmiş.
belgede (kitabın bir bölümünde) Leon ölene kadar hükümdar olarak kalacak yazıyor.

Düşünerek gidelim.
Peki kitabı kendisine veren kim?
Mesleme olabilir mi?
İkisi birden Bizans'ı ele geçirmek için böyle bir oyun hazırladılar mı?

Olamaz mı?
Eldeki veriler kimi haklı çıkarıyor?

Hakkı olanı almak için 3 yıl boyunca Bizans kapısında Mesleme neden bekledi?

Bir kitap ile Bizans halkı ve civarın desteğini alan Leon'u gören Mesleme sizce dönünce ne yaptı?

Epey bir yol araladık.
Gerisi şimdilik beklesin.

Bu arada Leon ve Mesleme çok yakın dostlar.

G
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
21
21 CEVAP

Heraklios’un Tanıklığı

O zamanların tarihini tekrar yapılandırmak için eşzamanlı çokça sikke ve bir kaç tane yazıt
mevcut. Bunlar, kısıtlı da olsa, o zamanın olaylarını belgelendiriyor. Sikkelerin çoğunluğu
yapıldıkları yeri bildiriyor ve tarihlidirler.

Tarihler başlangıçta bazen yerel sayımlara, kısa süre
sonra ama “Araplara göre”. Muaviyenin Arap sayımına göre 42 (MS 663) yılında Galilede
tamir ettirdiği Gadara Ilıcalarında bulunan ve bir haç işaretiyle başlayan bir yazıtta üç tane
tarihleme belirtiliyor: Bizansların vergi yılına göre, Şehrin tarihine göre ve “Araplara göre”.
Buradan anlaşılan “Araplara göre” birinci yıl 622 yılı olup Güneş Yılına göre sayılıyor.

S