Bizans'ın kralı kapılarına dayanan mesleme'in ordularına karşı koymak yerine tahtı bırakıp kaçmıştır. Tahtı almasında mesleme'ye (müslüm'e veya müslüm-an) söz veren Bizans generali Büyük Leon, şehre vardıktan sonra kararını değiştirmiş ruhban sınıfı ile halkın desteğini alarak Tahta oturmuştur.
Bu arada benim teorim;. Leon, imparatoru kansız ve rızası ile tahtan indirmek için mesleme'yi kullanıp kışkırtmıştır. O'na tahtı vaad edip, hükümdar tahttan inince başka bir oyun ile tüm destekleri toplayarak kansız bir şekilde iktidarı ele geçirmiştir.
Peki Leon'un zekası haricinde elinde ne vardı?
İslam tarihini yaratacak bir eser.
Daha doğrusu koca bir yalan.
Leon'un elinde bir kitap vardı.
Leon, Babil’de, Hz. Daniel'in mezarında eski bir belge (charte) almış ve onu kopya ettikten sonra metni muhafaza etmiş, ölümünden çok seneler sonra bu metin birileri tarafından
Costantinople’a getirilmiş.
belgede (kitabın bir bölümünde) Leon ölene kadar hükümdar olarak kalacak yazıyor.
Düşünerek gidelim.
Peki kitabı kendisine veren kim?
Mesleme olabilir mi?
İkisi birden Bizans'ı ele geçirmek için böyle bir oyun hazırladılar mı?
Olamaz mı?
Eldeki veriler kimi haklı çıkarıyor?
Hakkı olanı almak için 3 yıl boyunca Bizans kapısında Mesleme neden bekledi?
Bir kitap ile Bizans halkı ve civarın desteğini alan Leon'u gören Mesleme sizce dönünce ne yaptı?
Epey bir yol araladık.
Gerisi şimdilik beklesin.
Bu arada Leon ve Mesleme çok yakın dostlar.
Sorular şunlar.
Mesleme kimdir?
Bizans fethi neden önemlidir. Kehanet metni için olabilir mi?
Leon kapısına dayanan mesleme ordusuna ne verdi? Ve neden dostlukları devam etti?
Mesleme babasının mirası olan hangi projeyi devam ettirdi?
Bizansı ele geçirmek için halk hangi hareket ile bir araya getirildi?
Bunların cevabını bulun.
Alın size islam ya da mesleme.
kimsenin fikri yok sanırım.
işten gel işe git, işten gel işe git...
Daha ilginç bir şey diyeyim.
Mesleme dönmeden önce Leon ona kapıları açıyor ve girip üç gün şehri gezip geri dönüyor.
Leon ise ona ölene kadar maddi destek veriyor.
Neyin yada hangi sırrın karşılığında a acaba?
arap camii mi?
mesleme bin abdülmelik
önceden gotik bir kiliseymiş
Bu adam dananın kuyruğu
Bu adam yakin tarihte aliye donusecek... Rumlar tarafindan. Akad*eminin iki Mescidi biri hagisofya biri mescidi haram... Bu anlatimlar rumlara ait. Bu arkadas ali motifiyle guncellenecek.
Imrul kays (abdul melik) 1. Justinyandan caldigi şey(kitap) nedeniyle öldürüldü.
1. Justinyanin kizinin adi Arabia...
Idealinin adini koymus kizina.
Imrul kays
Imrae - hizmetci
Kays - sezar
Abdul melik
Abd - hizmetci
Melik- sezar
Bu isi degil sayed feristah olsa bizim haricimizde kimse cozemez.
Yazdigin isimlerin ve bu isimlerin tamami benzetme.
Kisiler degil olaylar anlatiliyor.
Hatta iskender dahi...
Alex saint ios
Allah aziz oglu.
Gel bana iman et. Sana bilmediklerini ogreteyim...
Sayedi beklemeyin artik.
Hagia Sofia
Bilgelik Hacci
Sophia - Sofi - bilge
Hagia - hacc - kutsal dokunulmaz.
Kutsal/dokunulmaz - ayni kuzey(Şam el) dilinde Haram...
Hagia sophia - mescidi haram kuzey dilinde...
Gel nefsine yenik dusme.
Secde et ve yaklaş...
Araplar daha ipi dogrultmadan hangi durtuyle hangi motivasyonla constantiniyeyi fethe girisir...
Stanpoliden sevgiler saygilar...
Stan - galiba ülke ve şehir sonuna gelen ek. (Asitane) Polis te öyle.
Sur ici demek yunanca. Stanpoli sur ici sehri.
Mitolojinin tekrari...
Imrulkays ve justinyan hikayesinin guncellenmis halini okuyorsunuz.
Arap*larin yazmadigi dokunmadigi hicbir eser hicbir yazi bulamazsiniz.
Bulunmamak uzere insa edilen bir eseri ancak icindeki bizden olanlarin aktarimlariyla ulasabilirsiniz.
Varolsun yoldaslar her zaman bixim icin izler biraktilar.
Arapca*** bilmeyen bu perde (ferdi) ardini goremez.
Kisilerin arkasinda kisilerin icinde saklanan bu anlatima asla bu sekilde okuyarak ulasamazsiniz.
Leon - kuzey(Şam) dilinde ali motofine donusecek...
LEON aslandı dimi
Allahın aslanı Hz. ali
Hangi tarihte oluyor bu fetih ?
http://www.filozof.net/Turkce/tarihi-sahsiyetler-kisilikler/15513-mesleme-bin-abdulmelik-kimdir-hayati-hakkinda-bilgi.html
Heraklios’un Tanıklığı
O zamanların tarihini tekrar yapılandırmak için eşzamanlı çokça sikke ve bir kaç tane yazıt
mevcut. Bunlar, kısıtlı da olsa, o zamanın olaylarını belgelendiriyor. Sikkelerin çoğunluğu
yapıldıkları yeri bildiriyor ve tarihlidirler.
Tarihler başlangıçta bazen yerel sayımlara, kısa süre
sonra ama “Araplara göre”. Muaviyenin Arap sayımına göre 42 (MS 663) yılında Galilede
tamir ettirdiği Gadara Ilıcalarında bulunan ve bir haç işaretiyle başlayan bir yazıtta üç tane
tarihleme belirtiliyor: Bizansların vergi yılına göre, Şehrin tarihine göre ve “Araplara göre”.
Buradan anlaşılan “Araplara göre” birinci yıl 622 yılı olup Güneş Yılına göre sayılıyor.
622 yılı neden bu kadar önemliydi?
Bu yıldaki bir Hicret ancak 9. yüzyılın kaynaklarında geçiyor. Daha önceki yıllarda Şaşanı
Kralı Chasrau II Pers İmparatorluğunu genişletebilmişti.
Bizans İmparatorluğu’nun doğu
bölgelerini fethetmişti: Fırat’ın batısında Suriye’yi, Filistin, Anadolu’nun büyük bölümünü,
Arap Yarımadası’nı ve Mısırı. Bizans Imparatorluğu artık kendi bölgesinden kovulmuş
gözüküyordu. Ama gelişmeler beklenilenden değişik oldu: Genç Bizans Kralı Heraklios
622’de Perslere karşı beklenilmeyen bir zafer kazandı. Bunu, Şaşanı Krallığı’nın kısa süreli
olmasına neden olan diğer askeri başarıların başlangıcıydı.
Heraklios’un Küreyşlileri
Heraklios bu zaferi, kendi tarafına çekebildiği, hem batı Suriye hem de İran Krallığında uzun
süredir yerleşik Araplardan oluşan birliklerin yardımıyla kazanmıştı. Bu başarısına rağmen,
tekrar ele geçirdiği bu eski Roma bölgelerini doğrudan kendi hükümranlığı altına almadı,
kontrolünü bölgedeki, kendilerini Confoedereti (Arapça Quraisch) (C. N.: Küreys) olarak gören
Arap yöneticilerine teslim etti.
622 yılı, önce Roma İmparatorluğunun doğu bölgelerinde,
Arapların kendi yönetimlerinin ve Arap zaman sayımının başlangıcı oldu.
İkinci bir durağı ise 641 yılı temsil ediyor. İki olay önemliydi: Heraklios tarafından zayıflatılmış
olan Pers İmparatorluğu parçalandığından Fırat’ın doğu tarafında yaşayan Arap kabileleri
hükümranlığı ellerine geçirebilmişlerdi.
Aynı sene içinde Bizans’ta Heraklios ölmüş, eşi ve
oğlu yeni kral tarafından sürülmüşlerdi. Heraklios ve ailesine sadık olan eski Bizans bölgeleri
Arapları artık kendilerini krala bağlı hissetmeyip bütün hükümranlığı üslendi.
Bu yeni suvaranlığın sembolü olarak 641’de ilk sikke çıkarımı başladı.
Bu sikkelerin motifleri
Hristiyanlığın etkisinde: Hac, uzun haçlarla krallar veya yanlış anlaşılmaya yer vermeyen
başka semboller. Anlaşılan o ki, yeni semboller kullanmak için neden yoktu. Önce doğuda
daha sonra eski Pers İmparatorluğunda hüküm süren Arap kralı Muaviye idi. Bir Hristiyan hükümdarı. Hangi Hristiyanlık akımına bağlı olduğu bilinmiyor. Hoşgörülü birisi olması gerek. Çünkü Suriye Hristiyanları tarafından da övülüyordu. Doğu Suriye Patriği Isoyaw III (ölümü
659) “Din huzur içinde ve çiçek açıyor.”
Bunların devamı gibi görünüyor diğer halifeler..
Ortada çok büyük bir siyasi entrika var.
Guc unsurlarını ortaya koymadan anlasilmiyor.
Bugun nasil ki petrolle yapiliyorsa bu entrikalar o gun de altin di.
Yoksa kim takar arabi...
Altının kaynağı neresiydi?
241 yılında, Dicleden kuzeye, Fırat'a kadar uzanan Arabiya krallığının Dicle
yakındaki başşehri Hatra da Sasanilerin eline geçti. Bura halkı ve daha fazla
halk grupları Arabiyadan sürülerek doğuda çok uzaklara yerleştirildi.
Tahminen
Marvda (bugünkü güney Türkmenistan) yaşamaya zorlandılar. Bunların
arasındaki aramanlılar, belki arap hıristiyanları da, yeni yurtlarında, izole
edilmiş durumlarıyla, eski hristiyanlık geleneklerine devam edip geliştirdiler.
Sonraları Pers İmparatorluğundaki doğu Suriye büyük klisesi İznik Kararlarını ,
zamanla da Roma İmparatorluğunun başka kararlarını kabul etmiş olsa da,
bunlar (Ç. N.: Sürgünler) soylarının getirdiği Hristiyanlığı korudular. Kuran
geleneğinin Suriye başlangıcını o zamanın sürgünlerinde aramak gerekir.
Aslında resim çok net eski suriye kilisesi hristiyanlığı tek tanrıcı anlayışı iznik konsülünden sonra etkisini yitiriyor.
Ama bu anlayışı terk etmeyenler islam denilen heretik hristiyan anlayışını devam ettiriyor daha sonrada kurumsallaşiyor.
Havari Babaları isimli kutsal metinler listesi en eski tanrıya yakarış
yazmalarından oluşur. Bunlardan birisi, 2. yüzyılda Suriye’de yazılmış olan
Didache (Ç. N. 12 havarinin öğretisi) İsa’yı “Tanrı’nın kulu/hizmetcisi” olarak
isimlendirir. Diğer birinde, Martyrdom of Polycarp’da ise Tanrı, “bu sevilmiş ve
övülmüş kul/hizmetci İsa’nın babası” olarak anılır (Aynı isimlendirme 97
yılında Roma’da yazılmış olan Clemens’in birinci mektubunda da geçer.). Tanrı
anlayışı bu gelenkte monarhistdir: İsa “sadece“ Tanrı’nın bir
kulu/hizmetcisidir.
Tahminen bu metinler yeni bir alfabe ile yeniden yazılmış.
Araplar İstanbul'u 3 sefer kuşattıkları hâlde, zapt edememişlerdir. Bahsettiğiniz Leon kaçıncı Leon'dur. IV. Leon 775 ilâ 780 yılları arasında imparatorluk yapmış olup; annesi bir Hazar Türk'ü olan Çiçek Hatundur.