Roma tarihinde Leon'un Mesleme'yi kullanarak Bizansı ele geçirmesi

Bizans'ın kralı kapılarına dayanan mesleme'in ordularına karşı koymak yerine tahtı bırakıp kaçmıştır. Tahtı almasında mesleme'ye (müslüm'e veya müslüm-an) söz veren Bizans generali Büyük Leon, şehre vardıktan sonra kararını değiştirmiş ruhban sınıfı ile halkın desteğini alarak Tahta oturmuştur.

Bu arada benim teorim;. Leon, imparatoru kansız ve rızası ile tahtan indirmek için mesleme'yi kullanıp kışkırtmıştır. O'na tahtı vaad edip, hükümdar tahttan inince başka bir oyun ile tüm destekleri toplayarak kansız bir şekilde iktidarı ele geçirmiştir.

Peki Leon'un zekası haricinde elinde ne vardı?

İslam tarihini yaratacak bir eser.
Daha doğrusu koca bir yalan.

Leon'un elinde bir kitap vardı.
Leon, Babil’de, Hz. Daniel'in mezarında eski bir belge (charte) almış ve onu kopya ettikten sonra metni muhafaza etmiş, ölümünden çok seneler sonra bu metin birileri tarafından
Costantinople’a getirilmiş.
belgede (kitabın bir bölümünde) Leon ölene kadar hükümdar olarak kalacak yazıyor.

Düşünerek gidelim.
Peki kitabı kendisine veren kim?
Mesleme olabilir mi?
İkisi birden Bizans'ı ele geçirmek için böyle bir oyun hazırladılar mı?

Olamaz mı?
Eldeki veriler kimi haklı çıkarıyor?

Hakkı olanı almak için 3 yıl boyunca Bizans kapısında Mesleme neden bekledi?

Bir kitap ile Bizans halkı ve civarın desteğini alan Leon'u gören Mesleme sizce dönünce ne yaptı?

Epey bir yol araladık.
Gerisi şimdilik beklesin.

Bu arada Leon ve Mesleme çok yakın dostlar.

G
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
21
21 CEVAP

Heraklios’un Küreyşlileri
Heraklios bu zaferi, kendi tarafına çekebildiği, hem batı Suriye hem de İran Krallığında uzun
süredir yerleşik Araplardan oluşan birliklerin yardımıyla kazanmıştı. Bu başarısına rağmen,
tekrar ele geçirdiği bu eski Roma bölgelerini doğrudan kendi hükümranlığı altına almadı,
kontrolünü bölgedeki, kendilerini Confoedereti (Arapça Quraisch) (C. N.: Küreys) olarak gören
Arap yöneticilerine teslim etti.

622 yılı, önce Roma İmparatorluğunun doğu bölgelerinde,
Arapların kendi yönetimlerinin ve Arap zaman sayımının başlangıcı oldu.
İkinci bir durağı ise 641 yılı temsil ediyor. İki olay önemliydi: Heraklios tarafından zayıflatılmış
olan Pers İmparatorluğu parçalandığından Fırat’ın doğu tarafında yaşayan Arap kabileleri
hükümranlığı ellerine geçirebilmişlerdi.

Aynı sene içinde Bizans’ta Heraklios ölmüş, eşi ve
oğlu yeni kral tarafından sürülmüşlerdi. Heraklios ve ailesine sadık olan eski Bizans bölgeleri
Arapları artık kendilerini krala bağlı hissetmeyip bütün hükümranlığı üslendi.
Bu yeni suvaranlığın sembolü olarak 641’de ilk sikke çıkarımı başladı.

Bu sikkelerin motifleri
Hristiyanlığın etkisinde: Hac, uzun haçlarla krallar veya yanlış anlaşılmaya yer vermeyen
başka semboller. Anlaşılan o ki, yeni semboller kullanmak için neden yoktu. Önce doğuda
daha sonra eski Pers İmparatorluğunda hüküm süren Arap kralı Muaviye idi. Bir Hristiyan hükümdarı. Hangi Hristiyanlık akımına bağlı olduğu bilinmiyor. Hoşgörülü birisi olması gerek. Çünkü Suriye Hristiyanları tarafından da övülüyordu. Doğu Suriye Patriği Isoyaw III (ölümü
659) “Din huzur içinde ve çiçek açıyor.”

S