Tevrattaki çelişkiler

Tevrat (Çelişkileri) Biraz da Kitab-ı Mukaddes çelişkilerine değinelim.

Yaratılış (Bereşit) 14.bölümünde dört kralın beş kırala karşı yaptığı savaşta Lut'un esir alınıp götürüldüğünü anlatmaktadır;Lut'un durumu İbrahim'e iletildiğinde İbrahim emrindeki herkesi silahlandırarak Lut'u kurtarmaya gider ve onları Dan'a kadar izler. (14.ayet)

Onları Dan'a kadar izlemek ifadesinin söz konusu duruma ne derece uygun olduğunu göstermek için biri Amerika, diğeri de Fransa olmak üzere iki örnek vereceğim. Amerika'daki New York kentinin adı başlangıçta New Amsterdam'dı; Fransa'daki Havre Marat kenti de önceden Havre-de Grâce olarak biliniyordu. New Amsterdam 1664 yılında New York, Havre-de Grâce ise 1793 yılında Havre Marat oldu. Tarihi belli olmayan ama içinde New York geçen bir yazının bu kentin adının New Amsterdam olarak geçtiği 1664 yılından önce yazılmış olması mümkün değildir, yani bu yazı 1664 yılında kentin adının New York olarak değiştirilmesinden sonra ya da daha sonraki bir tarihte yazılmış olmalıdır. Benzer şekilde Havre Marat kentinden söz eden bir yazı bu kentin adının Havre-de Grâceolduğu 1793 yılından önce yazılmış olamaz. Ya ismini değiştirdiği 1793 yılında ya da bundan sonraki yıllarda yazılmış olmalıdır.

Şimdi Kendi olgumuza dönecek olursak, Musa'nın ölümünden yıllarca sonraya kadar Dan isimli bir yer yoktu, bu nedenle içinde onları Dan'a kadar izlediler ifadesi olan bir kitabın yazarı Musa olamaz.

Kitab-ı Mukaddes'de Dan adı verilen bu kent dada önceleri, Yahudi olmayan kabileye aitti ve adı Layiş'ti; Dan kabilesi bu kenti ele geçirdiğinde, bu kabilenin atası ve İbrahim'in büyük torunu Dan'ın anısına ona bu adı verdiler. Bu kanıtı belirgin hale getirmek için Yaratılış kitabından, Hâkimler kitabının 18.bölümüne kadar atıfta bulunmak gerekir. Burada (27.ayet) onlar (Dan oğulları) Layiş üzerine yürüdüler. Barışçıl ve her şeyden habersiz olan kent halkını kılıçtan geçirip [Kitab-ı Mukaddes cinayetlerle doludur] kenti ateşe verdiler," ... Kenti yeniden inşa ederek, oraya yerleştiler" (28.ayet) ve "... Kente ataları Dan'ın anısına, Dan adını verdiler;kentin önceki adı Layiş'ti. (29.ayet)

Danoğullarının Layiş'i almaları ve adını Dan koymaları, Samson'un ölümünden hemen sonra Hâkimler kitabına konmuştur. Samson'un ölümününİ. Ö 1120 yılında olduğu söylenir, oysa Musa'nın ölümüİ. Ö 1451 yılındadır;böylece tarihi olgulara göre bu yer Musa'nın ölümünden 331 yıl sonra Dan adını almıştır.

G
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
22
22 CEVAP

Bir zaman makinası yapmanın zamanı geldi :))

L

levent'im kelleyi koruyabilirsek, göreceğimiz tek şey Kurgu

G

Sorma

L

Biraz önce cahiliye dönemi ile ilgili muhabbetinizi okudum, neler biliyor insanlar

L

Cahiliye dönemini tarihçiler neşretmiş levent. İnsanlar eldeki verilerle olasılıklar üzerinden çıkarımlar yapıyor. Başka da şans yok zaten.

G

Abi tüm kitaplar çürütüldü ama dogmatik düşünce tarzı, gelenek bu gerçeği görmelerini engelliyor. Beşer olarak tasavvur edilmiş bir Tanrı kavramı... Tanrı'nın dağa, taşa yemin etmesi gibi ya da ifk olayında aişe'ye özel 13-15 ayet nüzul etmesi gibi...

Koskoca kainatı yaratan Tanrı'nın aişe ile işi nedir ?
Zaten rivayetlerde aişe de bu mantıksızlığı dile getirmiyor mu ?

G

Din bir gelenek. Belli ritüelleri olan bir gelenek halini almış. Örneğin: Kandil icat edilmesi, bayramlar da şeker, çikolata dağıtılıp, çocuklara para verilmesi gibi.

İnsanlar sanırım bu boşluğu dolduramamaktan korkuyor. Tüm ailesi, akrabaları ve çevresi bu kültüre amade ise, bu kültürü terketmek çok kolay olmuyor.

Ve her daim "erken yaşlarda hürafeler beyine hücüm ettiği için" bir acabaları, korkuları da daim oluyor. Hal böyle olunca cok okunup-araştırılmazsa beyin (nöronlar) esnemiyor...

Kendimden biliyorum bu olgudan kurtulmak zor ama imkânsız değil.

G

Ama hocam yavaş vursana... Tevrat peygamberler kitabıdır. Her gelen birseyler yazmıstır. Konuyu acıklıga kavusturmak icin. Zaten ellerindeki kitap kitabın aslı olmadıgını her zaman soylerler.
Aslını kaybettiklerini bunu Ezranın yazdıgını zaten kabul ediyorlar.

C

gökhan bey öncelikle bir noktayı aydınlatalım isterseniz.. İbrahim, Musa, İsa, Muhammed tümü Deist idi... Din ile yakın uzak ilişkileri yoktu...... Hepsinin tek derdi eski medeniyetlerdeki tek tanrı inancını insanlara öğretmekti, Kitapların tümü peygamberler öldükten çok sonra yazılmıştır. Ve Yahudilik Kral yehuda nın ismine atıf olarak din kabul edilmiştir.... Musa ve sonrası İsrailoğulları diye geçer... Tevrat MÖ son yılları MS sonra yazılmış bir tarih kitabıdır..... Keza incil de eski ve yeni ahit diye tevratın % 90 kopyasıdır. Kuran çok dar bir bölgede yazıldığından tevrat ve İncilden üstünkörü alıntılar alınarak arap kavmine uygun bir dille yazılmıştır

Y

musanın ölümü mö 1451 olursa amonhotepten önce yaşamış olmuyormu. Ayrıca yahudilerin mısıra girişi mö 1700 olduğuna vede 400 yıl kaldıklarına göre musanın tarihimö 1300 olmuyormu. Gökhan Özlüyorum

N

Necdet Oguzhan bey, bu konu çok ithilaflı çünkü musa'nın asıl kimliğini bilmiyoruz.

G

necdet bey Bu kesin tarihleri nereden buldunuz acaba

Y

Tevratta bile yok

Y

İbrahim in MÖ 2 binli yıllarda yaşadığı tahmin ediliyor.... Oğlu İshak ve torunu Yakup 100er yıl koyarsak İsrailoğullarının Yakup un oğlu Yusuf ile mısıra giriş tarihini bulabiliriz

Y

Musa ve Akhenaton ya da benzer iddiaları da yabana atmamak gerek.

G

Çok rivayetler var Akhenatonun Musa olduğuna dair iddialar bile var

Y

Akenathon ölüp diriliyor falan filan yerine Musa geçiyor

Y

İnsanların yazdığı olaylarda kurgular da olacaktır aksi taktirde hiç bir kitap okunmaz

Y

İbrahimden Tevratın yazılmasına gelene kadar kaç bin sene geçiyor. Binlerce senelik rivayetler

Y

Yahudi inancında şöyle denir; 'Sehema Yisrael Adonai Elohenu Adonai Echod"'.
Şu demek oluyor; Dinle ey İsrail. Tanrımız tek tanrıdır!
İbranice "d" harfi, mısırca "t" harfinin harf çevirisi olduğu ve "e" harfi de "o" harfine dönüştüğü için Yahudi inancından bu cümlenin şöyle tercüme edilebileceğini açıklamıştır. "Dinle ey İsrail! Tanrımız Aton tek tanrıdır"

G

yanlış hatırlamıyor isem, DAN sıpt'ı kovulmuş bir kavimdir.....

A

Yasar Ikitimur Hz. Yusuf hiksosların mısırdan kovulmadan önce mısıra girmiş ve hiksosllar tarafından mezopotamyalı olması nedeniyle itibar görmüştür. Mısırlılar hiksosları mö 1700 de kovunca iktidar yalakası olan yahudiler 2. sınıf vatanaş durumuna düşmüş ve ibrahimden yusufa kadar devam eden babadan oğula peygamberlik son bulmuştur.

N