Aleviler neden namaz kılmazlar?

Zülfikar Nasansd
Z
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
64
64 CEVAP

Kilmiyorlar .

Zülfikar Nasansd
Z

Kardeşim mezhep olayı var herkes farklılıklarını bilmek zorunda camide pir rehber mürşit ve ehlibeyt soyundan 12imamların soyundan gelen kimse yoktur Alevi toplumu bundan dolayı camiye gitmez ... Ve Cem evinde ibadetini gerçek ve doğru bir biçimde yapar Cem'e girilmeden kapıda secde edilip girilir.. Yani anlayacağın nedeni ehlibeyt soyundan gelenlerin olduğu yerde ibadet ederiz Buda Aleviliğin temel ilkesi ..

Hasan Özogan 1 yıl

Aleviler kadar başınıza taş düşsün.

İlkem Urhan
İ

Namaz kılmayan sunni varsa namaz kılmayan alevide var kardeşim, özellikle aleviler namaz kılmıyor mu denildi sana nasıl soru o

Haydar Salar
H

Kardeşim bende aleviyim

Zülfikar Nasansd
Z

biz aleviler türküz egilmek bize zor geliyor

Özgür Öykümm
Ö

eglmiyoz kimsenin önünde

Özgür Öykümm
Ö

Ateistler de kılmaz, hatta deistler de! Neden bugünlerde alevilerle ilgili saçma sapan ve mantıksız sorular soruluyor merak ettim? (Not: Alevi değilim)

Orhan Ablay
O

Bana sunni arkadaslar bu soruyu soruyorlar. Bende bu soruya tutarli bir cevap arayış peşindeyim.
İçimizde bu sorunun yanıtını bilen alevi yoldasim vardir diye ümit ediyorum...

Zülfikar Nasansd
Z

Aleviler, orta asyadan anadoluya geçildiği sırada, muslumanlığın etkisinde değilde şaman geleneğini surduren, turk kulturunu korumak isteyen topluluklardır, şamanizm ile alevilik arasındaki benzerlikleri araştır bir internetten, aleviliğin kokenini, bektaşiliği felan kavrarsın birşeyler neden namaz kılmdıklarını

Haydar Salar 1 yıl

Benim alevi arkadaşım vardı onun Anlattığına göre hz ali namaz kılarken sırtından hançerleniyor öldürüyor bu yüzden diye biliyorum.

Taner Sçl 1 yıl

Taner Sçl hayır kardeşim ne alakası var bu sadece insanları camiden namazdan uzaklaştırmak için uydurulmuş bişey hz ali evinin önünde yezid'ler tarafından öldürülmüştür camide değil .

Hasan Özogan 1 yıl

Aleviler namaz kılmaz değil camide namaz kılmaz çünkü arkadaşın da dediği gibi alinin camide öldürüldüğü söylenir aleviler namaz kılar sünnilerin namazında farklı bir şekilde kılar ( neyse boş mevzular bunlar )

Ilker Balyer 1 yıl

Hasan Özogan valla nette baktım şimdi orda da yazıyor tam emin değilim yine de

com-hfbab0rf6po7tex8h9h2.jpg

Taner Sçl 1 yıl

Kuranda namaz eylemi olmadığından

Müslüm Ellidirhem
M

Kuranda namazla ilgili 50 küsür ayet var

Ramazan Metinkişi 1 yıl

Şekliyle ilgili bi ayet yok. Eğilip kalkın demiyor

Metin Arıkaya 1 yıl

müslüm bey sizin bu yanitada. Hz Muhammed efendimizin hadisinde var diyorlar

Zülfikar Nasansd
Z

Ne hadisi? Hz. Muhammed yememiş içmemiş hadis mi üretmiş? 92 bin hadis var ona bakarsan

İlkem Urhan 1 yıl

kuranda namaz sünnet gibi şeyler yok kuran islamını yaşıyoz de geç

Özgür Öykümm
Ö

Üsteki cevabi söylüyor lar

Zülfikar Nasansd
Z

sahih hadis dedikleri muhonun ölümünden 600 yıl sonra yazılan hadisler

Özgür Öykümm
Ö

valla ben türküm türkler egilerek ibadet etmez hiç bir zamanda etmemişler

Özgür Öykümm
Ö

Olmayan namazın neyini kılsinlar

Esra Sahan
E

Amacim karsilarinda ezilmeden bu sorulara cevap vermem lazim. Cunku bu tarz sorulardan biktirdilar.

Zülfikar Nasansd
Z

S. Et... Kasma bosuna.. Bunu cevaplasan bu sefer mum sondu gercekmi diye sorucak beyinsizler

Kadir Arık 1 yıl

Hangi memlekete gitsem bu sorular.

Zülfikar Nasansd
Z

Namaz kılmanın Sünni-Arap şeklinde olduğuna inanmadıkları için kılmazlar. Kuran'da secde edin der. Kuran'da bunun dışında bir açıklama olmadığı için namaz kılmazlar.

Onur Rumi
O

sen yanlış davranıyorsun sen önce onlara çocuklara niye tecavüz ediyorsunuz diye sorsan konu kapanır

Özgür Öykümm
Ö

Aleviler İslamiyetin özünü almışlardır, geriye kalan saçma sapan şeylerini almamışlardır. İslamiyeti en güzel yaşayan mezhepte Alevilerdir

Onur Rumi
O

Sana ne?

Ali Altındaş
A

Gerçek islamı Aleviler uygulamaktadırlar nokta

Müslüm Ellidirhem
M

Gerçek islam nedir?

Orhan Ablay 1 yıl

namaz puta tapınma şekliyle aynı bizde hiç puta tapmadık

Özgür Öykümm
Ö

ayrıca namaz kılmayan islamiyetten çıkar diye bişey yok

Özgür Öykümm
Ö

İslamın şartını uygulamazsa dinden çıkar...

Ali Altındaş 1 yıl

bir kere namaz kıl sayı belirtmemiş nasılsa

Özgür Öykümm 1 yıl

çıkmaz ayrıca çıkar diye bişey yok

Özgür Öykümm 1 yıl

Alevilerin içinde 5 vakit namazını kacirmayanda var. Hiç kilmayanda. Ama benim birsürü alevi arkadaşım var birine zarar verdiklerini görmedim

Osman KaRa
O

Ben simdi üniversite okuyorum ve yurtta kaliyorum. Bir caferi arkadaş var namaz kılıyor. Bana buda alevi diyorlar sizde ama siz neden namaz kilmiyorsunuz diye soruyorlar. Ben lisedede yurtta kaldim gercekten biktim yildim dikte etmelerinden.

Zülfikar Nasansd
Z

Caferiler ile bizim aramızda fark var. Onlar hem bizim oruçlarımızı tutarlar hem sunnilerin

İlkem Urhan 1 yıl

mesajlarına bak kardescan

Umut Demirbek 1 yıl

Biliyorum... Bu tarz tartismalarda bir sifir onde basliyorlar

Zülfikar Nasansd 1 yıl

Zülfikar Nasansd soruyu sorma biçimin çok ama çok yanlış.

Orhan Ablay 1 yıl

İbadet etmiyosam günahı benim boynuma de geç polemiğe girme

Okan Svrdg
O

ben üniversitede yurtta kalıyordum elimde rakıyla geziyordum yurdun içinde kimse bişey sormuyordu

Özgür Öykümm
Ö

Sanane beyinsiz.

Aylin Tuzcuoğlu
A

Benim tahminim kendi cvp verebilir yanılmışta olsam ibadet şahsı bağlar müdahale eden mezhep kavgasını tetikleyen dinden söz edemez olsa olsa emperyalizm hizmetlisidir.

Aylin Tuzcuoğlu 1 yıl

aylin abla ben bu tarz sorulardan biktigim yildigim için sordum.

Zülfikar Nasansd 1 yıl

Arkadaş gayet mantıklı bir soru sormuşken bu kadar mantıksız bir cevap vermenize anlam veremedim allahtan terbiyeli çocukta yine alttan alıp durumu açıklamış .

Koray Sarcan 1 yıl

aylin hnım ibadet şahsı baglasada sizr böyle kişisel hakaret etma hakkı vermez lütfen hakaretvari söylemlerden uzak duralım

Burcu Ardiç 1 yıl

tabi yorumunuzuda duzeltirseniz daha iyi olur

Burcu Ardiç 1 yıl

onlarla arkadaşlık yaparsan öyle olur tabi

Özgür Öykümm
Ö

Yurtta kaldigimdan mecbur

Zülfikar Nasansd
Z

Alevilik kültürdür din degildir ondan kılmazlar din olsaydı alevilik katliyam yada öldürme olurdu cünki dinler öldürme uzerine kuruludur

Hüseyin Hattab
H

Ne alakası var kültürle? Alevilik bir mezhep değil inançtır desen anlayacağım. O zaman müslümanlıkta bir din değil kültürdür?

Orhan Ablay 1 yıl

Bizim ülkemizdeki müslimanlikta din degil kültür cünki arapların dinini degilde kültürünü almışiz. Cünki ibadet etmiyoz kuran okumuyoz tek yaptıgımız allah var demekle yetiniyoz ibadete gelince yokuz. Yalanmı? Oyuzden dinle ilgili bisey anlqtıldıgı zaman inanıyoz

Hüseyin Hattab 1 yıl

ben çorumluyum çocukken kandırıp bi kaç kez camiye götürdüler sonra ateist oldum zaten

Özgür Öykümm
Ö

Eline, Diline, Beline sahip olduktan sonra. Namazın pekte önemi yok Aleviler için.

Onur Rumi
O

Balıklar neden uçmazlar ?

Ufuk Reyha
U

Namaz kılan Alevilerde var.

Ufuk Reyha 1 yıl

Bu sorulara hep gülmüşümdür.

Hakan Diloş
H

arkadaşım darül harp durumunda ibadet şartı yoktur al sana cevap

Özgür Öykümm
Ö

arkadaşlar alevilikte namazın olmadığını kim söyledi? Bilip bilmeden kimseyi kötülemeyin sadece bazı şeylerin gizli kalması gerekir o kadar ben herhangi bir dine bağlı insan degilim ancak önce bir aleviler namaz kılıyorlar mı diye sorsaydın olurdu en azından kültürlerini ve geleneklerini hayatı fuhuş yaparak geçen aptal cahil hocalara inanarak geçirmiyorlar haydi iyi geceler

Mustafa Posta
M

namaz kılarak insanlığa bir fayda sağlansaydı alevilerde hatta ateistlerde namaz kılardı.

Akın Bilgücü
A

Ben de aleviyim namaza başladım bi hafta sonra bi baktım abi dünyanın bütün kötü duyguları içimde baktım iyi bi insan olmiycam şeytan işi gücü bıraktı benle ugrasiyo bi daha kılmadim ben böyle harbi çok iyiyim içimde kötülük yok

Ayse Tutal
A

dindarlık ölçüsü alevilikte namaz degildir ikrardır

Özgür Öykümm
Ö

yani ibadette gösteriş yoktur ikrar kalptedir

Özgür Öykümm
Ö

Namaz boş bi şey olduğu için doğru yoldalar

Gürkan Kamiloğlu
G

eskidende kılmazdık zorla kıldırmaya çalıştıkları için daglarda yaşadık

Özgür Öykümm
Ö

Herkesin için tek ortak nokta vardır. HEPİMİZ "İNSANIZ" ne mezhep ayırın ne dil ne din ne ırk. İyilik yapın hayatı sevin gerisi zaten gelir. Boşverin geçmişte ülke liderlerinin çıkardığı ırkı dili. İnsan olarak yaşayın yeter.

Batıkan Fakıoğlu
B

Milleti din iman diye ötekileştirip saman altından su yürütüyorlar.

Osman KaRa
O

nerden biliyon ben deyişlerinden biliyorum mesela pir sultan abdal hacı bektaşı veli dergahlarına git bi bak mescit varmı

Özgür Öykümm
Ö

türk olana islam uymaz namaz hiç uymaz alevilikte kadın erkek eşittir türklerdede öyle islamda ise kadın aşagıdadır ayatle dövülmesi ögütlenmiştir

Özgür Öykümm
Ö

şia alevimi ))

Özgür Öykümm
Ö

şia fars kökenlidir alevi türktür kültürleri farklı

Özgür Öykümm
Ö

Daha müslümanlar kilmiyor sıra gelmedi alevilere

Gizem Sarıtabak
G

NİSA Suresi 34. ayet meali, NİSA-34. ayet-i kerimesi meâllerini kıyasla
NİSA-34 için 40 meâl bulundu. Kadri Çelik (4/NİSÂ-34: Allah'ın bazısını bazısına üstün kılması nedeniyle ve mallarından harcamalarından ötürü erkekler, kadınlar üzerinde hüküm sahibidirler. (Ama öte yandan da) saliha kadınlar; gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri (hakları), kocasının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Baş kaldırmalarından endişelendiğiniz kadınlara (önce) öğüt verin, (etkili olmazsa) onları yataklarında yalnız bırakın, (o da olmazsa, son çare olarak sınırları aşmamak şartıyla) onları (iz bırakmayacak şekilde, suçlu oldukları hasebiyle) dövün. Size itaat ederlerse sakın aleyhlerine yol aramayın. (Unutmayın ki) Allah (hepinizden daha) yücedir, büyüktür.)

Özgür Öykümm
Ö

kuran günümüze saglam gelmemişse geçersizditr çünkü incil tevrat degiştirildi geçersiz diyen kendileri

Özgür Öykümm 1 yıl

dogru iletildigini sanmam kitaplaştırıldıgı dönemle muhammedin ölümü arasında çok zaman var ezberleyenlerin bir çogu ölmüş hatta bazı kayıtları keçilerin yedigi iddası bile var

Özgür Öykümm 1 yıl

O sonsuz kudret sahibi, her şeyi bilen ve gören, bize şah damarımızdan bile yakın tanrı gönderdiği kitapları bile koruyamamış ama cahil araplar Allahtan daha üstün ya kuranı korumuşlar. Ne güzelmiş valla.

Orhan Ablay 1 yıl

Yeşim bana ilk cahil diyenin adem oldugunu fark edemeyecek kadar benim yorumlarıma takmışsın şunu söyleyeyim biz eski türk inanışlarına baglı kaldıgımız için ve bu inanışlarda namaz olmadıgı için kılmıyoruz namaz bize ters okadar basit işte

Özgür Öykümm 1 yıl

diyanet ne kadar yumuşatmaya çalışsada dövün lafını çıkaramıyor ordan al cahil adem dinini öğren

Özgür Öykümm
Ö

Aleviler namaz kılar

Tuncay Anık
T

Benim bulundugum yerde ve cevrede kilmayiz

Zülfikar Nasansd
Z

bu aleviler len ne alıp veremediğiniz var mk

Ba Ar Zambakçi
B

insanlara insan gözüylen bakın din dil ırk ayrımı yapmadan

Ba Ar Zambakçi
B

Hz. ali namaz kılarken camide sırtından vurularak öldürüldü. Tabiki namaz kılmicak aleviler... Sebebi budur...

Özkan Cankan
Ö

arkadaş kılıyorlar kılmaz diyen kim

Ba Ar Zambakçi 1 yıl

Abicim böyle birşey Yok ya kapısının önünde üç kişi tarafından olduruldu zehirli kılıç darbesi alnına geliyor ramazan ayının 19 unda ve 21inde ölüyor ayrıca matem orucu tutarız 21inden sonra .

Hasan Özogan 1 yıl

Evwt ayrıca oda kılıyorlar ibadetini gerçek ve doğru şekilde zakirin mürşidin ehlibeyt soyundan 12imamlar soyundan olanların yanında Cem evinde kılarlar. Camide bunların hiç biri yoktur

Hasan Özogan 1 yıl

Allahın evi dedikleri yerde kendi peygamberlerinin damadının ölmesine göz yumdular tabiki kılmazlar müslümanlarda bu yüzden sevmezler alevileri ...

Özkan Cankan 1 yıl

Hz ali camiye gitmemesinin sebebi Alevilerin camiye gitmeme sebebi muaviyeyle başlar hz aliye küfür edilmiştir kötü söz söylenmiştir .

Hasan Özogan 1 yıl

yahu arkadaş insanların dinlerini mezheplerini neden sorguluyorsunuz? kılar kılmaz sana ne?, bana ne?, bize ne?. isterse biri kıçından bir din uydursun, ona inansın kime ne? Dinin içine sıçtı sizin beyniniz ve söylemleriniz. Cep telefonuna tapıyorum, namaz da kılıyorum. Absürd mü geldi? Hiç kimseyi ilgilendirmez... istersem bir çocuğun düşen dişine taparım, istersem yeni filiz vermiş bir domates fidesine. Bu benim dışımdaki insanları neden ilgilendirsin? Çevresine zarar vermediği sürece hiç bir inanç hakkında konuşulamaz, konuşulmamalı....

Çetin Akgüney
Ç

bu ne denyoca bir soru
kime ne kimin dininden irkindan
insan olun yeter

Aydin Omarbayewna
A

Gönderiyi tam olarak okuyup değerlendirmeden saldırmasanız olmazmı arkadaşlar ?? ayrıca konu bncede bi tartışma konusu değil o ayrı ama neden bu kadar saldırmaya meğilliyiz daha dinlemeden anlamadan saldırıyoruz acaba

Burcu Ardiç
B

Çünkü laf olsun diye sorulmuş bir soru ve sırf laf olsun diye verilmiş onlarca cevap

Orhan Ablay 1 yıl

laf olsun diye sorulmuşta olsa kimseye saldırma hakkı tanımaz bu

Burcu Ardiç 1 yıl

ayrıca kişinin asıl görüşünü dinlemeden saldırmakda ayrı mantıksız

Burcu Ardiç 1 yıl

Gönderiyi birazdanyoruma kapatacağım ama unutmayınki bu türde bir soru soruldu diye kimseye kişisel hakaret etme hakkınız yok lütfen kuralları okuyun

Burcu Ardiç
B

aleviler neden namaz kılmaz yanlış bir sorgulamadır. Kılan da gördüm kılmayan da. Kılmayan ne kadar alevidir? Kılan ne kadar alevidir? Buraya mı geleceğiz? Bir insan; "ben aleviyim" diyorsa alevidir. Namaz kılıp kılmamasına bakmayacaksın. Yeterince rahatsız edildiler zaten. Etmeyin, yapmayın. Adam cem evi ister devlet yapmaz, kendi ceplerinden yaparlar elektrik su faturasını kol gibi gönderirler halbuki adamın ibadethanesi. Camininkini ödüyorsun da onu niye ödemiyorsun? Aleviler hakkında birşeyler sorgulayacaksanız. Gidin bunu sorgulayın.

Çetin Akgüney
Ç

okumayı sevmeyen bi milletiz malesef önce bi yorumları okusaydınız can bey

Burcu Ardiç
B