Gerek bir çok konuda gerekse konuların altına yazılan yorumlarda namazlarda sadece dua edilmesi gerektiği, Kuran ı Kerimden ayetler okunmasının doğru olmadığı, hatta daha ileri giden bazı arkadaşların bunun bidat olduğu şeklinde fikirler beyan etmekte ve hatta bunu kırılmaz bir dirençle savunmaktadırlar. Dayandıkları mantık ise, anladığım kadarı ile "sureler bize gönderilmiştir, onları Allah a neden okuyalım" gibi bence ilginç ve anlaşılması zor bir söylemdir.
Ben örnek olarak Fatiha suresi ile bunun böyle olmadığını ispat etmeye çalışacağım. Bunu kimsenin fikrini kötü saymak, çürütmek ya da mesnetsiz bırakmak için yapmıyorum. İnsanların fikrini değiştirmekle görevli değiliz. Müslüman sadece insanlara doğruyu gösterebilir. Peygamerimiz (S. A.V.) bile sadece tebliğ etmişken bize düşen sadece işaret etmektir. İkna etmek bizim ne görevimiz ne haddimiz. Amacım bu manada kendi fikrimi ortaya koyarak bakış açıma yakın olan ya da okuduktan sonra benimseyen insanlara ulaşmaya çalışmak. Yani kendimce doğru olduğunu düşündüğüm gerçekleri diğer kardeşlerime yaymak.
Fatiha suresi baştan sona kadar Rahman ı övmek, onu yüceltmek, ve ondan istemekten ibarettir. Doğru, Fatiha suresi Rahman tarafından biz insanlara yol göstermek için indirildi kalplerimize. Ama şunu unutmamalı ;
Zariyat / 56. Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.
Allah a kulluk etmek, sadece O na dua etmek değildir. Onu anmak -ki bir çok ayette emredilmiştir.- övmek, yüceltmek, emirlerini yerine getirmektir.
Ben kendimden örnek vereyim. Namazımda Fatiha suresini okurken, ayetlerini arapça olarak sesli okuyor, (Nefsimin ve varsa benimle birlikte namaz kılanlara, farkında olmadan imamlık yaptıklarımıza) ve içimden de anlamını düşünüyor, din günü dediğinde "ahireti aklıma getirip ürperiyor", sadece sana kulluk ederiz dediğimde "acizliğimi hissedip, boynumu büküyorum". Ve en sonunda "bizleri…." diye başlayarak tüm mümin kardeşlerimi de içine alarak Rahman dan istiyorum. Bu ruh hali içerisinde okuduğum diğer ayet ve dualarında anlamını aklediyor ve yaşıyorum.
Örnek; Asr suresi. "Vel asr", zamana yemin eden yaratıcı. Ne kıymetlidir zaman. Boşa geçirmemeli deyip pişmanlık duyuyorum. "Bir birine sabrı tavsiye edenler müstesna" dedikçe çevreme sabrı, dil lisanım ile ve hal lisanım ile tavsiye edeciğimi hatırlıyor ve kendimi bu manada motive ediyorum. Ve bunu böyle sayfalarca uzatabilirim. Tüm bunları SÜNNET in HADİS in çoğu uydurmadır diyerek bir kenara itmek sözlükte nasıl tanımlanır bilmiyorum.
Şimdi soruyorum sizlere nasıl namazda ayet okunmaz? Namaz sadece dua değildir. Namazı duaya indirgemek, onu bu kadar dar bir kalıba sokmak hem namaza hem kılana haksızlık değil de nedir ?
Tüm dostlara selamlar.
Namaz sadece dua okumak mıdır?
Barış Erturk
B
18
18 CEVAP
Kuranda akimussalat olarak gecen tum ayetler şer'i manada namazi icerir.. Salat evt onalti anlam iceren bir kelimedir fakat kimse salat sadece duadir diyemez!
Allah razı olsun, Aleyküm selam.
Muzemmil Suresinde Kurandan kolayınıza gelen ayetleri okuyun ayetine istinaden namazda kıraat farzdır.
Öyle mi Mesela kadınların hayizli ayeti namaza uygun mu?
Muzemmil suresinde hangi aralıklarla kuranin nasıl okunup anlaşılacağı açıklanıyor. Ayetin sonunda da Şartlara göre kolayiniza geldiği şekilde okuyun deniyor Namazda da okunacak ayetler var o ayrı konu Sanki âyet daha çok kuranin okunup anlaşılması ile ilgili
20- Gerçekten Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden biraz eksiğinde, yarısında ve üçte birinde (namaz için) kalktığını bilir; seninle birlikte olanlardan bir topluluğun da (böyle yaptığını bilir). Geceyi ve gündüzü Allah takdir eder. Sizin bunu sayamıyacağınızı bildi, böylece tevbenizi (O’na dönüşünüzü) kabul etti. Şu halde Kur’an’dan kolay geleni okuyun. Allah sizden hastalar olduğunu, başkalarının Allah’ın fazlından aramak için yeryüzünde gezip-dolaşacaklarını ve diğerlerinin Allah yolunda çarpışacaklarını bilmiştir. Öyleyse ondan (Kur’an’dan) kolay geleni okuyun. Namazı dosdoğru kılın, zekatı verin ve Allah’a güzel bir borç verin. Hayır olarak kendi nefisleriniz için önceden takdim ettiğiniz şeyleri daha hayırlı ve daha büyük bir ecir (karşılık) olarak Allah Katında bulursunuz. Allah’tan mağfiret dileyin. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.
Fatiha'daki sözlere baktığınızda bunun Allah tarafından söylenmiş sözler olmadığı anlaşılır. Allah'ın sözü olmayan sözlere de ayet denemez. Fatiha sure diye Kuran'a sonradan eklenmiştir.
bunu söylerken dayandiginiz bir kanitiniz var mi? Ne zaman eklenmis mesala. O kadar emin soyledinizki tarihini ve ekleyeni de biliyor olmalisiniz. Bir de bu ayrımı nasıl yapıyorsunuz.
Sizin, hiçbir ayetin Allah sözü olduğuna nasıl kanıtınız yok ise benim de Fatiha'nın Allah sözü olmadığına olmadığına dair bir kanıtım yok.
Ancak anlamına, sözlere kelimelere gamer kurallarına vs bakarak biraz fikir yürütebiliriz.
Öncelikle ilk ayetten başlyalım. Allah diyelim ki bize bir mesaj iletecek. Söze "Esirgeyen ve bağışlayan Allah'ın adıyla başlarım" der mi?
Hadi besmeleye takılmayalım. Sonraki diğer ayet olduğu iddia edilen sözlere de bakalım.
".... Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz..."
Bu söz Allah tarafından mı söylenmiştir yoksa insan tarafından mı. Allahın bunu söylemesi biraz garip değil mi ?
"Kulluğu ve idabedi ancak bana edersiniz/edin." denmiş olsa bunun Allah tarafından söylenmiş olma olasılığı olurdu.
Sizin bu mantığınıza (!) göre "Elif, lam, mim." ayeti de hiç bir kurala uymuyor. İnsanların cümle yapısına, gramerine uymuyor. Dahi kendi başlarına anlamlari dahi yok. Ne dersiniz bunu da uzaylılar eklemiş olabilir mi ?
Kesinlikle.
Ciddisiniz yani ?
Mantıken hepimiz uzaylıyız.
Ciddi bir cevap verecek misiniz? Yoksa amacınız insanlarin sıkılıp okumamasını mi saglamak.
Allah'ın şifreli mesaj yollama veya bizle dalga geçiyor olma olasılığı var mı ?
Şifre dediginiz nedir. Mesala sizin isminizin baş tarafındaki J ve P şifre midir ?
Beni boşver. Uydurma isim benimki. Kurandaki hurufu mukatta şifre değil de nedir? Direk mesaj değil. Çözmek gerekiyor.
Barış
Neden kafirun suresini örnek vermedin?
Niye, örnek verdiğim ayetin nesi var. Ne demek. İstedigimi tam da ifade etti.
Hah işte ayet dediğin böyle olur. Fatiha gibi değil.
De ki ey kafirler
Mesela burada emir kipi var ve bazı durumlarda yapılması gereken emir gibi duruyor
bu âyetin bir muhattabi olması gerekmiyor mu?
Namazda sadece allah ile iletişim kurarken bu âyetleri kime okuyorsunuz?
Namazda okunup okunamayacağına göre demedim. Gerçek ayete daha çok benziyor.
Kurandaki her söz allah in sözü değildir
Ama hepsi allah in ayetidir
Bu ikisini karistirmayalim.
Kuran okuyan ve okunan kitaptır
Sen onu okursun o da seni sana okur
Ehli sünnet namazı
Araplar için ayrı bir saçmalık
Türkler için ayrı bir saçmalık.
Kul ya eyyehuel kafurun
Türk zaten ne dediğini bilmiyor
Arap anlıyor kime diyor
Ne dediginizi bilmiyor olmaniz diğer insanlarin bilmedigi anlamina gelmez. Tabi "kişi kendinden bilir işi"
Merak ediyorum bu tartışma içinde olanlar namazı nasıl kılıyorlar ve ne okuyorlar? O olmaz bu olmaz derken birazda nasıl kıldığınızı öğrenebilirmiyiz? Teşekkurler
Hayatımada namaz kılmadım. Kılmam da.
P zaman bu gondsrinin altina yazmanızdaki sebep nedir ?
Burada namazda okunan ayetleri anlamaya çalışıyoruz. Sizi ilgilendiren bur durum yok. İnsanlarin aklını karistirma. Hayretinizden baska bir amacınız varsa açık edin. Değilse ayip oluyor.
Namazda hiçbir ayet okunmaz. Ben de onu diyorum. Şu anki haliyle namaz kılmak nafile bir ibadettir. Bir faydasının olacağını da sanmıyorum.
Hayatında şekeri tatmamış birinin şeker hakkında yorum yapması ...
Gönderimde de dediğim gibi burada amacim inanmayanlari ya da inkar edenlerin fikirlerini değiştirmek degil. Nasibi olan nasiplenir. Nasibin adı da kendisine kalmış artık. Öyle ya tercih olmayacaksa imtahaninin ne önemi var.