Velide, evliyada tevazu bulunmaz.
.
Evliyalığa ulaşmış biri; arasa da kendinde bir “ben” bulamaz ki, o ben tevazu göstersin.
.
Tevazu gösteren kişi halen daha bir “ben” sahibidir.
.
“Ölmeden önce ölünüz” hasebince. Ölen biri ne kibir ne tevazu gösterebilir mi?
.
Tevazu veya kibir hali içinde bulunan kişi;
“tevazulu bir ben” veya “kibirli bir ben”
hali içindedir. İkisinde de “ben” vardır.
.
Ölmeden önce ölmüş kişide ise, tevazu veya kibir gösterecek bir “ben” bulunmaz.
.
Tasavvuf, iyi ahlaklı olmanın, tevazulu bir birey olmanın yolu değildir.
.
Tasavvuf “ben” ile ilgilidir.
.
Soru: Ben diyen bile ben isem. Beni arayan bile ben isem. Bu bendeki ben kim?
Ahmet Önsesveren
A
Hiç'lik makamina ulaşmak (diye düşünüyorum )
Hiclik makamına ulaşan biri varsa. Demek ki var. Olmasaydı bir yere de ulaşan biri var olmazdı
Demek ki ben hiçliğe ulaşacak degilim. Benim var olmadığım ortaya çıkacak
Muhakkak ki vardır, Hiç olabilelim ki o zaman O Hiç'likte yok olabilelim inşAllah
hiçlikte yok olacak biri yok. Erecek biri yok. Bu büyük bir yanılgı.
"Ben varım ve bir gün hiçlikte yok olacağım" diyen büyük yanılgıdadır. Sen zaten hiç var olmadın ki bir gün yok olasın.
Hiçliğe varmak denilen şeyin aslı; zaten en başından beri var olmadığının ortaya çıkmasıdır. Hiçliğe erecek birinin var olmadığının ortaya çıkması.
Ahmet Önsesveren benim demek istedim sizin demek istediklerinizdi ama tam tersi algilanmis neyse onemli değil, Bu Hiç'likte gunumuzde olup olmadigini bilemeyiz mutlaka vardır dedim sadece (Ben ) varım demiyorum biz kimizki oralara gelelim hiç olmayı becerelim kabullenelim belki o zaman.
Hiclik makamina eren kişi yok olmuyor. Sır oluyor o sırrı biz anlayamayız.
Serkan bey. Önce vardı da sonra yok oldu değil. Veya sır oldu değil. Zaten yoktu. . Sonradan yok olmaktan hiç olmaktan bahsedilmiyor. Zaten en başından beri yok idi.