Her peygamberin elinde veya sırtında ben olmak zorunda mı?

Ama Hz. Muhammed istisna. Onun elinde ben yokmuş.

com-47sfsut6bwz3igxww3gh.jpg
J
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
45
45 CEVAP

eli değil.. sırtında

S

Neden acaba. Merak ettim.

J

bilmiyorum.. ama doğru

S

Doğru olduğunu nerden biliyorsunuz. Hz. Muhammed'in fotografı yok ki. Bildiğim kadarıyla cenazesini yıkayanlar da sırtında ben felan görmemişler.

J

Peygamberimizin sırtında beni olduğunu anlatan başka hadisler de mevcut.. Cenazesi ile ilgili kaynak nereden biliyorsunuz ?

S

Biryerde okumuştum hatırlamıyorum. Öldükten sonra o benin kaybolduğunu yazıyordu.

J

onun hakkında bi bilgim yok

S

Kendisinde yoktu ama.

H

Peygamberin beni sırtında idi.

H

Hadisin diğer yarısını vetmemişsin.

“Allah hiçbir peygamber göndermemiştir ki onun Sağ elinde peygamberlik beni (Şamet ün nübüvve) olmamış olsun. Ancak bizim Peygamberimiz istisnayı teşkil etmiştir. Onun peygamberlik beni sağ elinde değil kürek kemikleri arasındadır.” manasındaki hadis için bk. Hâkim, 2/631.

H

10a yakın hadis var bu konuda. Değişik hadis kitaplarında ve değişik kişiler tarafından rivayet edilmiş. Hepsi e kendi gözleriyle görmüş. Beni YUMURTA büyüklüğünde veya şeklinde diye tarif ediyor.

Birbirinden farklı 10 kişinin de aynı betimlemeyi yapması neyi gösterir Hasan Sayarlı ?

J

Hiç bişey göstermez aslında. Birisi çıkıp birbirinden farklı 10 kişiden duydum diye sallamış olabilir.

Peygamberin beni elindeydi mi diyor o 10 hadis?

H

10 güvenilir kişi, birbirinden farklı 10ar güvenilir kişiden duyduğunu söylerse o zaman bişey ifade eder.

H

Hayır hepsi de sırtında diyor. İşin ilginç yanı hepsi beni tarif ederken bıldırcın yumurtası büyüklüğündeydi, yumurta şeklindeydi, martı yumurtası kadardı diye hep yumurtadan bahsediyor. Bu şekilde en az 10 tane hadis var.

J

Aynı hadisin nakli değil bunlar. Beni gördüğünü veya ellediğini söyleyen kişiler farklı farklı.

J

İlginç geldi. Hz. Muhammed önüne gelene sırtını açıp benini mi gösteriyormuş ?

J

Hasan ravilere bakmak gerekli onun. Hüküm giydirmek yanlış

S

Sıcak coğrafya. İlla açıldığı oluyordur

S

Ravilere bakıyoruz işte. Anlatım şu şekilde, sırtını gördüm demiyor. Hz. Muhammed bana gösterdi diyor. Bir başkası dırtına elletti, yumurta büyüklüğünde et beni vardı diyor.

J

Bu hadis mecaz, kanıt niteliğinde bir işaret görmeden bir iddiaya inanmayın diyor.

H

Hadi bir kişi iki kişi olsun. 10 ayrı kişinin ayrı ayrı sırta ellemesi veya açıp bakması biraz tuhaf.

İhinci tuhaflık ise şu. Hepsi de tarif ederken yumurta diyor.

J

Tesadüfen hadi ikisi de yumurta desin. 10 kişi de yumurta der mi ?

J

Bir sürü örnek var. Hepsini ravisi başka. Ben ikisini buraya yazayım. Çok yer kaplamasın.

Buhari ve Müslim, Sâib bin Zeyd’den rivayet ederler. O şöyle demiştir:
“Ben, Rasûlullâh sallallâhü aleyhi ve sellem Efendimiz’in tam arkasına dikilip O’nun iki omzu arasındaki Nübüvvet Mührü denilen kısma dikkatle baktım; gördüğüm, keklik yumurtası büyüklüğünde idi.”

Müslim ve Beyhakî’nin Câbir bin Semura’dan rivayeti ise şöyledir:
“Ben Resûlüllâh Efendimiz’in iki omzu arasındaki nübüvvet mührünü, tıpkı bir güvercin yumurtası şeklinde gördüm. Rengi de, kendi cesedinin rengine yakındı.”

J

Bu hadislerin gerçek manası hiç bişey ifade etmez. Mananın ardındaki manaya bakalım.

H

Gelmek iistediğim nokta şu.
Ya bu raviler birbirlerinden kopya çekmişler, ya da hadis kitaplarını yazanlar.

J

Çekmeseler ne olacak? ben varmış yokmuş kimin ne işine yarayacak? Kuş yumurtası ördek yumurtası falan bunları tartışmak komik. Hadisin anlatmak istediği manaya odaklanalım.

H

Hasan kuranin ayetlerinde arka plan yada vermek istedigi mana dedigin zaman hadi bio durur düsünürüm ama , kimin dedigi kime ait oldugu bilinmeyen sözlere de bunu uygulamak bana hic akillica gelmiyor kardesim

C

Manen "Her iddia bir işaret gerektirir, o işaret bazan alışıldık yerin dışındadır, kanıtları beklediğiniz yerde görmeyince hemen itiraz etmeyin" diyor.

H

Manaya gelmeden önce şekle bir bakalım Hasan. Kopya kokusu geliyor.

J

Üzümü ye bağını sorma kıvırcık. Üzümü yemeden bağı sorgulamaya kalkarsan sen bağı bulana kadar o üzüm masada çürür.

H

Şarap olur.

J

Dokunmazsan şarap da buharlaşır kurur gider.

H

Birçok ravi tarafından aynı kelimelerle ifade edilmesi hadisi sağlamlaştırmıyor. Aksine çürütüyor. Ben orasına takılmıştım. Şimdi manasına gelelim. Nedir altında yatan derin manalar ? Orasını sen daha iyi bilirsin.

J

Yukarıda görebildiğim kadarını açıkladım. Güzel bakan güzel görür. Çirkin hadis yoktur, kalp gözüyle bakılmamış hadis vardır.

H

Bizim içimiz fesat olduğu için henüz bu hadisin neye işaret ettiğini anlamadık. Sen birşeyler görüyor isen bir ip ucu ver.

J

Bu hadis manen "Her iddia bir işaret gerektirir, o işaret bazan alışıldık yerin dışındadır(EL'de değil bEL'dedir), kanıtları beklediğiniz yerde görmeyince hemen itiraz/pes etmeyin" diyor kıvırcık.

H

Siz bu hadislerin EL'ine bakıyorsunuz. Bir de bEL'ini açıp bakın.

H

JP Kivircik Hırlak capstaki el sol el ))

M

Güzel mesaj veren bir hadismiş.

J

Bravo Mete çetin. Bakalım kim önce farkedecek demiştim.

J

))

M

Demek her hadise dudak büküp geçmemek lazım.

J

Beni bir işaret veya kanıt olarak sırta koymak kimin aklına geldiyse

com-gaegt9tsd4hu4ljbvvh6.jpg

J

Herkesin orasında veya şurasında bir beni vardır herhalde. Daha önceki peygamberlerin ellerindeki beni gösteripde bak ben paygamberim demesi, insanlarında beni görüp itaat etmesi ne ilginç.

J

üç beş tane de minik ben bende var. Öyle yumurta kadar değil ama idare eder.

J