Velide, evliyada tevazu bulunmaz.
.
Evliyalığa ulaşmış biri; arasa da kendinde bir “ben” bulamaz ki, o ben tevazu göstersin.
.
Tevazu gösteren kişi halen daha bir “ben” sahibidir.
.
“Ölmeden önce ölünüz” hasebince. Ölen biri ne kibir ne tevazu gösterebilir mi?
.
Tevazu veya kibir hali içinde bulunan kişi;
“tevazulu bir ben” veya “kibirli bir ben”
hali içindedir. İkisinde de “ben” vardır.
.
Ölmeden önce ölmüş kişide ise, tevazu veya kibir gösterecek bir “ben” bulunmaz.
.
Tasavvuf, iyi ahlaklı olmanın, tevazulu bir birey olmanın yolu değildir.
.
Tasavvuf “ben” ile ilgilidir.
.
Soru: Ben diyen bile ben isem. Beni arayan bile ben isem. Bu bendeki ben kim?
Ahmet Önsesveren
A
Zat-ı ilahi ruhlar alem-i şehadet alem-i gayb alem-i
çok haklısınız fazla tevazu da benliktir. Bende beni arayan AŞK tır, her şey geçer alemde yalnızca AŞK baki kalır. FAHREDDİNİ IRAKİ
Ruhum, bedenim, Nefs im ve iradem hala bende iken, ben nasıl ben demeyim. Vermeliyim ki bendeki beni sahibine. Sorarlarsa artık bir hiç im deyim.......
Olmayan biri "ben hiçim" lafını nasıl der? Yok ki bir şey söyleyebilsin.
Ben hiç im demedim. '' Sorarlarsa bir hiçim dedim.
Vauvv. Güzeldi
tşkler hocam.
Hiç'lik makamina ulaşmak (diye düşünüyorum )
Hiclik makamına ulaşan biri varsa. Demek ki var. Olmasaydı bir yere de ulaşan biri var olmazdı
Demek ki ben hiçliğe ulaşacak degilim. Benim var olmadığım ortaya çıkacak
Muhakkak ki vardır, Hiç olabilelim ki o zaman O Hiç'likte yok olabilelim inşAllah
hiçlikte yok olacak biri yok. Erecek biri yok. Bu büyük bir yanılgı.
"Ben varım ve bir gün hiçlikte yok olacağım" diyen büyük yanılgıdadır. Sen zaten hiç var olmadın ki bir gün yok olasın.
Ey NİYAZİ MÜRŞİD istersen bu yolda AŞKA uy. EVLİYA ve ENBİYA AŞK oluptur rehnüma.( AŞKI rehber edinmişlerdir)
AŞK tan gayri her şey ikilik içerir. Bu yüzden bütün mertebe ve makamlar TEVHİD akidesine aykırıdır.
AŞK herşeyin içinde eridiği O DUR. SEN BEN YOKTUR .
Onun icin mi insanin deli mi yoksa veli mi oldugunu anlayamayiz?
HAKLISINIZ
Bendeki ben bir gemiye binmiş gezdiriliyor.
Ben olmadan ben olamam
Ben ise ben değilim,
Var olan hiç benim,
Işık değilim, ses te değilim
Ben bir şahıdım
Dört dörtlük bir şahıdım...
Ben Canlı bir Tanığım,
Mangalda pişen bir et
Tencerede kaynayan bir aş
Ve kesinlikle ben bir Ahçı değilim...
Ben canlı bir tanığım. . Bu ifade sizin arastirmanizla ilgili mi Murat Seyduna ve Melis Yıldız ?
Açıkta olan bir Tespit dersek?
kavuşunca aşk biter hayat başlar. Sevgili bilirse aşıkın aşkını kavuşmadan önce uzun uzun aşkı yaşamak ister. Aşık yanar kül olur, ol külleri sevgili savurur. Sevgili bilir aşıkın aşkını. Ama bencildir biraz yaşamak ister ol aşkı, hemde aşıkın külleri pahasına. Peki burada bir kabahatli aramak gerekirmi. Sevgilinin hakkı yokmu aşkı yaşamaya. Aşıkın hakkı yokmu peki aşka. İşte aşıkın yandım demesinin son aşamasıdır mutlak aşk..................... Aylardır yollardaydı derviş. Aylardır yakarıyordu yaradana. Bir ses bir umut, ama nafile. Ne bir işaret ne bir kabul. Derviş belki hayatında hiç bu kadar dua etmemişti yaradana. Bazen kendini bir duvarın dibinde duvarla konuşuyormuş gibi hissediyordu. Duvarla konuşan kendiyle konuşurdu. Duvarla konuşan cevap alamazdı duvardan. Oysa ki yaradan duyandı ama-----------boyidifa--------------------bu da benden olsun.
"Bir ben var benden içeri"
"aradan kendini çıkardığın zaman geriye bir tek yaradan kalır." Hiç lik mertebesi her türlü kötülükten arınmış kalben yürekten ruhen gönülden kendini bulmuş olmak ve bildiklerini fayda sağlamak için aktarmak değil midir bir yerde?
hiçlik mertebesi, en başından beri var olmadığın gerçeğinin ortaya çıkmasıdır.
"kalbimi temizleyeceğim" diyen, kendini var sanmaktadır halen. Kalp temizliği denilen şey onun sandığı gibi, iyi yürekli olmak, insanlara hayvanlara iyilik yapıyor olmak falan değildir. Kalp temizliği denilen şey; "kendini var sanma" zannından arınmandır.
Teşekkür ederim
sonuç!
"kalbimi temizleyeceğim" diyen, kendini var sanmaktadır halen.
.
kalp temizliği denilen şey onun sandığı gibi, iyi yürekli olmak, insanlara hayvanlara iyilik yapıyor olmak falan değildir.
.
Tıpkı ibadet etmenin ötedeki bir tanrıya yaranmak, veya onun "sözümü tutmazsan seni ateşe atarım haa" demesinden korkup, uslu çocuk olmak değildir.
.
Kalp temizliği denilen şey; "kendini var sanma" zannından arınmandır.
.
Kalp temizliği, bir tanrı var zannından arınmandır.
Peki siz yokluğunuzu kanıtlayabilir misiniz ?
Rica etsem; ''var olmak'' ne demektir açıklayabilir misiniz?
şu anda ne yapıyorsun Meryem hanım ?
Turgay Ölçer iyiyim siz ne yapıyorsunuz?
Var olmussun.
Turgay Ölçer neye göre, kime göre, nasıl, nerede, ne zaman?
Varolmak, algılanmış olmaktır. Varolan her şey bir tanrı düşüncesidir, madde diye bir şey yoktur. Bizim şeyler hakkındaki bilgilerimiz de sadece birer duyum ve algıdan ibarettir. George Berkeley
Burada biraz evrim teorisi devreye girmiyor mu herşey maddeden ibaret
Evliya evliya olduğunu bilmezki tevazu göstersin
Kastedilen şey bu değil yazıda. Saygilar.
Anlayana
Şeytan var oldukça ben benim şeytan aradan çıkarsa ben bir hiçim yani herşeyim.
Ben senim, sen ben. İyilik de ben kötülük de ben.
O zaman biraz açabilir misiniz Ahmet Önsesveren iyilikle kötülüğün savaşı nedir, ne sebepledir? Bazen iyilik kötülüğü yok eder. Bazen de tam tersi olur. Hangisi var edilmeli. Hangisi galip gelecek. Sonuçta cennette ben cehennemde ben???? Siz bu karmaşanın içinden nasıl çıkarsınız?
Imtihan ne? Imtihan eden kim? Imtihan edilen kim? . Bu soruyu sormuş eskilerden biri. Hiçlik yaşantısı ortaya çıkınca
Uykudayiz. Uyanabildigimiz kadar cenneteyiz.
Iyilik kötülük yok. Bunlar bizim izafi değerlerimiz. . Ancak Kuranda Allah diyorki İyiliği Zatima farz kildim . Demek ki iyilik sonradan oldu. Iyilik diye birsey. . Iyilik kadim degil. Ezeli değil. Allahin kendine farz kilmasindan ötürü. Bizi de bağlayan bir şey. . Peki neden iyiliği kendine farz kıldı? Işte bu da bizim bu grupta geldiğimiz noktaya dair bir soru. Yola devam ettikçe açılır mı bilmem.
DNA yapısı kişiyi özetliyorsa bende ki yapı da O'nu özetler. Bu soru için ben kendime bakarsam( ben bana bakarsam) iyiliği neden kendime farz kıldım ın anlamını çözemez miyim? Neden kendine farz kıldığını yani.
Bu rüya benim rüyam mı, Onun rüyasımı? Ben o diye ayırdım yine ama...
Ahmet Önsesveren namazın başında niyet ETTİM.... Diyen kim?
Varlıkta O'ndan başka HİÇ bir şeyin olmadığı, sadece kendinde kendini seyreden ''O'' dur.
Hepimiz lafını ediyoz: Bir ben var benden iceru
diye.
.
Bu lafın ne anlama geldiğinin farkında mıyız acaba?