Velide, evliyada tevazu bulunmaz.
.
Evliyalığa ulaşmış biri; arasa da kendinde bir “ben” bulamaz ki, o ben tevazu göstersin.
.
Tevazu gösteren kişi halen daha bir “ben” sahibidir.
.
“Ölmeden önce ölünüz” hasebince. Ölen biri ne kibir ne tevazu gösterebilir mi?
.
Tevazu veya kibir hali içinde bulunan kişi;
“tevazulu bir ben” veya “kibirli bir ben”
hali içindedir. İkisinde de “ben” vardır.
.
Ölmeden önce ölmüş kişide ise, tevazu veya kibir gösterecek bir “ben” bulunmaz.
.
Tasavvuf, iyi ahlaklı olmanın, tevazulu bir birey olmanın yolu değildir.
.
Tasavvuf “ben” ile ilgilidir.
.
Soru: Ben diyen bile ben isem. Beni arayan bile ben isem. Bu bendeki ben kim?
Ahmet Önsesveren
A
kavuşunca aşk biter hayat başlar. Sevgili bilirse aşıkın aşkını kavuşmadan önce uzun uzun aşkı yaşamak ister. Aşık yanar kül olur, ol külleri sevgili savurur. Sevgili bilir aşıkın aşkını. Ama bencildir biraz yaşamak ister ol aşkı, hemde aşıkın külleri pahasına. Peki burada bir kabahatli aramak gerekirmi. Sevgilinin hakkı yokmu aşkı yaşamaya. Aşıkın hakkı yokmu peki aşka. İşte aşıkın yandım demesinin son aşamasıdır mutlak aşk..................... Aylardır yollardaydı derviş. Aylardır yakarıyordu yaradana. Bir ses bir umut, ama nafile. Ne bir işaret ne bir kabul. Derviş belki hayatında hiç bu kadar dua etmemişti yaradana. Bazen kendini bir duvarın dibinde duvarla konuşuyormuş gibi hissediyordu. Duvarla konuşan kendiyle konuşurdu. Duvarla konuşan cevap alamazdı duvardan. Oysa ki yaradan duyandı ama-----------boyidifa--------------------bu da benden olsun.