Şimdi bu soruyu islam Dinine inanan ve inanmayan olarak iki şekilde cevap vermek gerekir.
Islam Dinine inanan biri olarak; yasaklar yasaktir tartismaya açık değildir. Ancak illa tartismak istiyorum dersem bir örnekle açıklamak isterim. Mesela ben alkolun tadıni çok merak ediyorum ama inancım gereği hiç denemedim, denemeyi düşünmüyorum. Yapsam bana bi faydası var mı? Yok diyorum. Ama zararı mutlaka var diyorum. Bu durumda kendimı de razı edebiliyorum. Eğer inanmayan biri olarak yapmasa idim zararı var diye yapmayınca sadece yapmamış olacaktım. Ama inanan biri olarak emir bu sekilde diye yapmadıgim için sevabini da almış oluyorum. Çift kazanç oluyor yani hem bu dünya hem âhıret hayatı için kazanç. Diğer türlü sadece bu dünya için kazanç olacaktı.
Başka örnek de yemeklérden önce sonra elleri Yıkamak. Bunu bugün hemen hemen herkes yapıyor. Neden çünkü temizlik için. Ama ben yaparken bunun sünnet olduğunu bilerek yapıyorum ve sevabini da alıyorum.
En kabaca ve kolayca bu sekilde anlatabildim. Örnekler detayları düşünulerék coğaltılâbilir. Inanan bi kul olarak yaratıcı ile kalkıp da tartismaya girmeyı gerek duymuyorum. Nasıl olsa kazanan ben olmayacagim
Ben de yazayım o zaman. Ne cennet sevdasi Ne cehenném korkusu Sadece Allâh rızasi Bediuzzaman said nursi. Sizin yazdıgıniz da Yunus Emre ye ait. Demek istediğim de bu zaten. Bu zatlar gibi olmak kolay değil. En azindan kendi adıma. Inşallah siz onlardan olursunuz.
Ayrıca sevap günah dediğiniz şey toplumu dizginler. Eğer günah korkusu ya da sevap isteğı olmasaydi sizce toplum ne halde olurdu? Su an bile günah sevap kavramları olmasına rağmen ne haldeyiz. Ayrıca ben illa sevap almak için yapıyorum demiyorum. Içinizden geldiği için yaparsanız tabi ki bu Erdemdir, iyidir güzeldir. Ama yanına bir de emir olduğu için yaparsanız kazancıniz artar diyorum. Konuyu ne kadar yanlış yorumluyorsunuz. Konuyu tartismaktan çıkıp kendimizı anlatmaya çalışıyoruz ve bu gayet yorucu oluyor malesef. Saygilar .
Siz getirdiniz Betül hanım. Benim varacağım yerler değil. Yanlış öngörü olsa gerek. Bunlara kafa yormak istemiyorum şu an, işte buna saygı gösterin İyi günler.
Aynı fikirdeyim zaten ben de bunlara kafa yormamak için baştan bu sekilde késméyi tercih ettim konuşmalarin onunu ortak bi noktada buluştuğumuza sevindim. Size de iyi günler
Şimdi bu soruyu islam Dinine inanan ve inanmayan olarak iki şekilde cevap vermek gerekir.
Islam Dinine inanan biri olarak; yasaklar yasaktir tartismaya açık değildir. Ancak illa tartismak istiyorum dersem bir örnekle açıklamak isterim. Mesela ben alkolun tadıni çok merak ediyorum ama inancım gereği hiç denemedim, denemeyi düşünmüyorum. Yapsam bana bi faydası var mı? Yok diyorum. Ama zararı mutlaka var diyorum. Bu durumda kendimı de razı edebiliyorum. Eğer inanmayan biri olarak yapmasa idim zararı var diye yapmayınca sadece yapmamış olacaktım. Ama inanan biri olarak emir bu sekilde diye yapmadıgim için sevabini da almış oluyorum. Çift kazanç oluyor yani hem bu dünya hem âhıret hayatı için kazanç. Diğer türlü sadece bu dünya için kazanç olacaktı.
Başka örnek de yemeklérden önce sonra elleri Yıkamak. Bunu bugün hemen hemen herkes yapıyor. Neden çünkü temizlik için. Ama ben yaparken bunun sünnet olduğunu bilerek yapıyorum ve sevabini da alıyorum.
En kabaca ve kolayca bu sekilde anlatabildim. Örnekler detayları düşünulerék coğaltılâbilir.
Inanan bi kul olarak yaratıcı ile kalkıp da tartismaya girmeyı gerek duymuyorum. Nasıl olsa kazanan ben olmayacagim
Soruyu yalnis anlamışsınız. Soru şu ben bir şeyi Allah yasak etti diye mi yoksa içimden geldiği için mi uyumalıyım
Soruyu doğru anladım. Yasak olduğu için yaparsanız sevabini alırsınız. Kendiniz içinizden geldiği için yaparsanız sadece yapmış olursunuz ı
Hayır kendi içinizden çıkar beklemeden Allah rızası için yapmak en makbulü
Siz çıkar demediniz? Yasak dediği için mi yapmaliyim yoksa içimden geldiği için mi dediniz. Arada fark var
Ya bu kadar zorlaştırmayin
Cikarsiz
Bakın bir şey yazacam
Cennet cennet dedikleri Birkaç köşkle birkaç huri İsteyene Ver anları Bana seni gerek seni
Mantık bu
Ben de yazayım o zaman. Ne cennet sevdasi Ne cehenném korkusu Sadece Allâh rızasi Bediuzzaman said nursi. Sizin yazdıgıniz da Yunus Emre ye ait. Demek istediğim de bu zaten. Bu zatlar gibi olmak kolay değil. En azindan kendi adıma. Inşallah siz onlardan olursunuz.
İşte bunu da menfaat olarak görüyorum. Örneğin; bir insana yardım ederken niyet kişiye faydanın dokunması mı, sevap mı?
Sevap gözetilmiyor olsa, kişiye yardım etmeye gerek yok muydu?
Niyet kişiye faydanin dokunmasi, sevap bonusu
Ayrıca sevap günah dediğiniz şey toplumu dizginler. Eğer günah korkusu ya da sevap isteğı olmasaydi sizce toplum ne halde olurdu? Su an bile günah sevap kavramları olmasına rağmen ne haldeyiz. Ayrıca ben illa sevap almak için yapıyorum demiyorum. Içinizden geldiği için yaparsanız tabi ki bu Erdemdir, iyidir güzeldir. Ama yanına bir de emir olduğu için yaparsanız kazancıniz artar diyorum. Konuyu ne kadar yanlış yorumluyorsunuz. Konuyu tartismaktan çıkıp kendimizı anlatmaya çalışıyoruz ve bu gayet yorucu oluyor malesef. Saygilar .
Kendinizi neden anlatmaya çalışıyorsunuz ki? Sizin kişiliğiniz beni ilgilendirmez. Sözlerinize örneken yürüdüm.
Zorla kişiliğiniz hakkında fikir yürüttüreceksiniz.
Deneyin sizin bileceginiz is. Konunun nereye varacagıni tahmin ettim diyelim. Nıtekim de şu an tahmin ettiğim yerlerdeyiz.
Siz getirdiniz Betül hanım. Benim varacağım yerler değil. Yanlış öngörü olsa gerek. Bunlara kafa yormak istemiyorum şu an, işte buna saygı gösterin İyi günler.
Aynı fikirdeyim zaten ben de bunlara kafa yormamak için baştan bu sekilde késméyi tercih ettim konuşmalarin onunu ortak bi noktada buluştuğumuza sevindim. Size de iyi günler
Sadece konu sulandı.
Amaan boşverin.