İmsak vaktinin hiç bir anlamı olmamasına rağmen özellikle ramazanlarda "imsakiye" diye takvim kullanılmasına hiç aklım ermez. İmsak vaktinden sabah namazı vaktine kadar geçen 2 saatlik sürenin ne anlamı var? Örneğin bugün sabah saat 03.25 müslümanlar için ne anlam ifade ediyor?
Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi ve eksen eğikliğine bağlı olarak dört önemli gün ortaya çıkar. Bu günler aynı zamanda mevsimlerin başlangıcıdır.
21 Mart ve 23 Eylül tarihlerine ekinoks (gece – gündüz eşitliği) tarihleri, 21 Aralık ve 21 Haziran tarihlerine de solstis (gündönümü) tarihleri denir.
Sedat Bey kitapda imsak diye bir şey yoktur. Kur'an terminolojisinde gece ve gündüz vardır. Sabah ve akşam namazları gecenin iki ucunda ve gündüze yakın kısımda tabir edilebilecek şekilde kılınır. Sabah namazı vakti aslında orucun başlama zamanıdır. Çünkü güneş doğmamış, ama doğmak üzeredir.. Tıpkı gece namazı ( genellikle akşam namazı diye tabir olunan) vakti orucu sonlandırma vakti olduğu gibi. İmsak da diğer bir sürü uydurma gibi, sonradan eklenmiştir..
Diyanete vuracaksanız imsak üzerinden vurmayın. Bu dalâlet olur. İmsak vakti konusunda diyanete söylenecek söz yoktur. Diyanet, elindeki ilmî asıllara göre hareket ediyor. Çünkü imsak vaktinin girişi âyetle sabittir: “Fecirde beyaz iplik siyah iplikten sizce ayırt edilinceye kadar yiyin, için. Sonra orucu geceye kadar tamamlayın.”1
İki türlü fecir vardır:
Fecr-i Kâzib ve Fecr-i Sâdık.
Fecr-i Kâzib, yalancı fecir demektir ki, birinci fecirdir. Gecenin sonuna doğru, doğu tarafta ufuk üzerinde görülen, göğe doğru dikey piramit şeklinde yükselen, etrafı karanlık bir beyazlık, yani karanlığı yırtan donuk, akçıl, ışığımsı, geçici bir beyazlıktır. Bu geçici beyazlıktan sonra yine kısa bir süre karanlık basar.
Bu birinci fecrin hiçbir fıkhî ve dînî hükmü yoktur. Ne yatsının bitiş vaktidir, ne sabahın giriş vaktidir, ne de imsakla ilgili herhangi bir başlangıç veya bir işârettir. Ancak ve ancak gecenin sona doğru yaklaştığına bir alâmet olabilir. Bunda ittifak vardır.
Fecr-i Sadık Ne Zaman Başlar?
Fecr-i Sadık ise, sabaha karşı doğu ufkunda tan yeri boyunca genişleyerek yayılan dağınık ve enlemesine bir aydınlıktır. İşte bu ikinci fecir aydınlığı ile beraber yatsı namazının vakti çıkmış, sabah namazının da vakti girmiş olmaktadır. Aynı zamanda oruca başlama vakti, yani imsak vakti de bu vakittir. Yani bu ikinci fecirle artık sahur yemeğine son verilir ve oruca başlanır. Oruç yasakları bu ikinci fecrin girmesiyle başlamış olur.
Bunda da ittifak vardır.
Kimi âlimler doğu ufkunda dağınık beyazlığın “doğuşu” ile birlikte ikinci fecrin başladığına kani olmuşlar; ekseriyet de bu beyazlığın biraz uzayıp, genişleyip, “dağılmaya” başladığı anda ikinci fecrin başladığına kani olmuşlardır. 2 İhtilâfa konu olan, takriben on dakikalık bir zaman diliminden ibarettir.
Ekser âlimler, Kur’ân’ın fecri “beyaz ipliğin siyah iplikten seçildiği vakit” olarak tarif etmesi ve Peygamber Efendimiz’in de (asm) sahuru geciktirmenin daha faziletli olduğunu beyan buyurmasını dikkate alarak, oruç tutanlar lehine, imsakın, ikinci görüşe göre, ışığın biraz uzayıp dağıldığı zaman başladığını söylemişler, bu vakte kadar yenilip içilebileceğine hükmetmişlerdir. Birinci görüşü temsil eden âlimlerse, daha ihtiyatlı olduğu gerekçesiyle ikinci fecrin ilk doğuş anına itibar etmişlerdir.
Aradaki on dakikalık vakti “temkin vakti” görerek, temkin vakti girmeden yeme içmenin kesilmesinin ihtiyata daha uygun olacağını düşünen âlimler olmuştur. Ama hiçbir âlim imsak vaktini ufuktaki bu dağınık beyazlıktan bir saat sonra başlatmamıştır. Bu iddia açık bilgiye ters olur ve dalâletten başka bir şeye hizmet etmez.
Oruç Başlayınca Artık Sabah Namazı Kılınır
Mevcut Kur’ân âyeti, fecrin tam ortaya çıkışına kadar yemeyi ve içmeyi mubah kılmıştır. Dinde aşırılık da, zorluk da yoktur. Sadece Ahmed bin Hanbel’e göre, fecir vaktinin girip girmediğinden şüphede kalan kişi, fecrin doğduğundan emin olana kadar yemeye devam edebilir. Binaenaleyh, bu gün uygulanan fecir vaktinden bir saat sonra oruca başlamak hususunda ne Kur’ân’da, ne de Sünnette hiçbir delil yoktur. Fecir ve imsak vaktinin başlangıcı konusu ise artık takvim ve saat vasıtasıyla, şüpheye ve tereddüde mahal bırakmayacak ölçüde belirlenebilmektedir.
Ülkemizde genelde ikinci fecirde, temkin vaktinin bitiminde ezan okunarak imsak vaktinin geldiği ilân edilmektedir. Bu ezanla yeme ve içmenin kesilmesi ve oruca başlanması Kur’ân’ın ölçülerine uygundur. Ezan geciktirilirse, takvimlerde belirtilen imsak vaktine riayet edilmesi yeterlidir. İmsak vakti girdikten sonra, artık yemek ve içmek haramdır. Sabah namazının farz olduğu vakit, işte bu vakittir.
Ramazan dışında sabah ezanının daha geç okunmasının sebebi ise, Hanefîlerce sabah namazının ortalık biraz aydınlandığında kılınması sünnet olduğu içindir. Fakat bu, fecir vakti girdiğinde sabah namazı kılmaya engel değildir. """
En tehlikelileri de ne biliyormusun Berna Alimoğlu İslam'a kur'an'a inanıp gibi görünüp, Namazı, haccı, zikri bildiğimiz manada yok diyenleri var. Yani akıllarınca islamın içini boşaltıp daha kolay kendi saflarına çekmek. Bu sayfada bunu bir kişide gördüm.
Ben Kuran'daki hata ve çelişkilere bakarak ateist olmadım tabii ki Selçuk Buğra . Bu dinin uydurma olduğunu anlayınca diğer dinlere yöneldim, baktım onlar da uyduruk. Bu nedenle önce deist oldum, araştırdıkça agnostik, sonra da ateist oldum
Sevgili Ahmet kardeşim Yeni Asya'nın açıklamasını copy-paste yaparak bir yere ulaşmak pek mümkün değil. Fecr, Türkçeye tan ağarması ya da şafak vakti olarak çevrilir ki, doğrudur. Ve sabah namazı vaktidir. Ben yıllarca gece ortası namazı ve sabah namazı kılmış biri olarak, yeni asyanın yalancı fecrine hiç tanık olmadım. Hanifiler kafalarına göre namaz vaktini mi değiltirmişler? Sabah namazı güneş doğmadan hemen önce, yani tan ağarmadan hemen önce kılınır.. Ve oruçda aynı anda başlar. Tıpkı akşam namazı vakti sonlandırıldığı gibi..
Nereden alıntı yaptığımın bir önemi yok çünkü, amerikayı yeniden keşfetmenin bir anlamı yok. Bilim denilen somut bir kavram bize tüm astronomik olayları açıklıyor. Bunu hala inkar etmek büyük cahilliktir.
Yasmin SeCo çünkü imsak vakti diye bir vakit yok. Kur'anda gece ve gündüz vardır. Sabah ve akşam namazları gecenin iki ucunda gündüze yakın kısımlarda kılınır. Oruçda bu zaman dilimi arasında tutulur.
Ben yalnızca imsak vaktinin ne anlama geldiğini, ne amaçla kullanıldığını merak ediyorum. Oruç sabah ezanından hemen önce başlar, yani imsakın oruçla falan bir ilgisi yoktur. İmsakın da islamiyetle bir ilgisi yoktur. Var diyenler açıklasın da biz de öğrenelim.
Leyla Kara, konunun benim ateist olmamla bir ilgisi yok. Ben yalnızca islamiyetin (aslında tüm dinlerin) insanların günlük ihtiyacına göre şekillenen hurafeler olduğunu anlatmaya çalışıyorum.
Sedat kardeşim, insanlar ilk çiti çevirip, ilk biriktirme eylemine başlayınca zaruri olarak bazı kurallar ortaya konulması gerekmiştir. Çünkü fazla olanın, az olandan malını korumasının başka yolu yoktur. Ve bu zeki insanlar, insanın içindeki bilinmeyen korkusunu kullanarak bu konuda epey de başarılı olmuşlardır. Sizden ricam bu uydurma dinle, gerçek inanç konusunu Bir daha irdelemenizdir. Çünkü 4 bin yıldır ikisi birbirine çok karışmıştır.
Sedat Yanaşık dostum madem ateistsin bırak huzur için de ateist ol. Sanki sana her şeyi açıklayınca imana mı geleceksin. Yooo tam tersi daha beter inançsız olacaksın. Bırak bu inanç meselesini biz müslümanlara.
Biz müslümanlar, astronominin etkilerine göre hayatımızı idame ederiz. Ayın kaçı olduğunu aya bakarak anlarım, hangi mevsimde oldugumu burçlara bakarak anlarım, günün hangi saati olduğunu güneşe bakarak anlarım, yönümü yıldızlara bakarak anlarım, dünyanın neresinde olduğumu yine yıldızlara bakarak anlarım, Namaz saatlerine güneşe bakarak anlarım. Sedat Yanaşık
Sedat Yanaşık Dostum inancının olmamasını bir şekilde haklı sebeplere dayayıp, vicdanını rahatlatma çabası içindesin. Her ateist bunun peşinde, Ama inan bana nafile çabalıyorsun. Ne zaman vicdanın ve ruhun huzur bulur biliyormusun?
"La ilâhe illallah"
Dediğin an huzur bulursun. Yok sa ateistligine böyle abidik gubidik sebep arayıp durursun hayatının sonuna kadar.
Ezan imsak arasında temkin vakti vardır oruc temkin saatinde başlar akşam ezaninda biter tabi bunu bizim Diyanet dikkate almıyor kaynak isteyenler int açıp baksınlar mealde okumuştum
Doğrusu. Bilim kurulu astronomik olaylara ve kuran ayetlerinde göre alınan karardır. Bunu da en iyi dinayetin bilim kurulu yapıyor. Onlarca işin uzmanı ile bu kararlar alınıyor ve kamu ile paylaşılıyor. Dinayete güven kardeşim.
Temkin ve diğer ilmî yollarla sapmaları zarûrî olarak düzeltilmiş vakitler, asırlardan beri İslam aleminde kullanıldığı gibi Türkiye'de de 1982 yılına kadar -Diyanet dahil- bütün takvimlerde kullanılmıştır. Fazilet takvimi de bunu kullanmaya devam etmektedir.
Ahmet Cengo tabi ki siz değil.. Belli ki siz imanlı bir insansınız. Ama ben kenan bey'in dediği tarihleri iyi hatırlıyorum. Diyanet imsak vaktini son yıllarda geri çekti. Çünkü aslında olmayan bir vakitle diledikleri gibi oynuyorlar.
Bilge Hanım, Kur' an terminolojisinde, gece ve sabah vardır. Sabah ve akşam namazları gecenin iki ucunda gündüze yakın kısımlarda kılınır. Yani sabah namazı tan ağarmadan hemen önce, akşam namazı da güneş battıktan hemen sonra. İkisinde de karanlık mevcuttur. Neden orucu akşam namazıyla birlikte açıyoruz? Madem öyle 2 saat sonra açalım. İmsak diye bir vakit kur' anda yoktur. Oruca başlama vakti de siyah ipliğin beyazdan ayrılamadığı, güneşin doğmasından hemen önce ki zaman dilimidir ki, sabah namazı vaktidir.
Leyla Kara Gelde anlat kardeşim. Adamlar nuh diyor peygamber demiyor. İşinde uzman bilim uzmanları var. Hem de dinayetten bağımsız. Yaptıkları hesaplar saniyesi saniyesine doğrudur. Bu kadar hassas hesapları tartışmanın anlamı ne cidden anlamıyorum. Yanlış hesap yüzünden, suudiler ramazan bayramını bir sonra kutluyorlar. Böylemi olsaydık acaba!!
Ahmet Cengo , Leyla Kara sevgili arkadaşlar, siz bir takım kitaplardan okuduklarınızı ve rivayetleri aktarıyorsunuz. Ne yazık ki bunlara o kadar çok ekleme olmuş ki. Sonuç o kadar çok karışmış ki ataistlerin dalga konusu olduk. Diyanet doğrudur diyosunuz, daha önce de size yazdım bundan 30 sene evvel biz diyanet emriyle oruca şu andaki vakitte başlamıyorduk. Ataist diye küçümsediğimiz arkadaşın dediği gibi sabah namazından önce bir temkin vakti yaparak başlıyorduk. Aynı diyanet şimdi başka uygulama yapıyor. Leyla Hanım aktardığı şey doğru olsa, bütün namazlar için geçerli olması gerekir. Akşam namazını 2 saat önceden mi kılmaya başlıyoruz. Kur'an da sabah namazı tamlamayla geçer ve adı da salad- fecr dir. Ve tan zamanında kılınan namaz demektir. Tam da şimdi kılındığı sırada kılınır. Henüz karanlıktır. Oruca başlamak için de uygundur. Ama siz daha temkinli olayım derseniz. Bir miktar önceden başlayabilirsiniz. Leyla Hanım askerlik yapmadığınız için bilmezsiniz. Ama muhtemel Ahmet bey şahit olmuştur. Askerde bimbaşı derki yüzbaşıya saat 9 da taburu iştima edicem. Hazır olun. Yüzbaşı teğmene derki saat 8 de iştima var hazır olun. Teğmen başçavuşa derki saat 7 de hazır olun. Başçavuş taburu saat 6 da iştimaya hazırlar. Biz gariban erker de 3 saat bekleriZ. İşte şu anda olan tam da budur. Rabbim hepimizin ilmini arttırsın. Hayırlı ve bol rızıklı günler dilerim.
Dinayetin vermiş olduğu saatlere güven abicim. Çünkü bu saatler bilim kurulunun elinden çıkıyor, ayet ve hadislere görede dinayet onaylıyor. Eğer günün ilk ışıması verilen imsak vaktinde ise ki öğle gönlünü rahat tut ateistlerin lafına uyma Çünkü onlar yanlarına yoldaş arıyor. Ateistleri kimse küçümsemiyor ve aşağılamaya çalışmıyor. Eğer bu yol üzere can verirlerse esas o zaman aşağılanmak ne demek görecekler. Neyse işin özü siz dinayetin vakitletine güvenin. Bakın suudiler ramazan bayramını bizden bir gün sonra kutluyorlar, Yanlış yapıyorlar, bunu da araştırmanı isterim.
Kenan Gülek İnanmadığın bir dinin ritüelleri seni neden bağlıyor? Ya sizin aklınızdan zorunuz mu var? Gidin hıristiyanların 3 tanrısı ile uğraşın! Gidin hintlilerin inekleri ile uğraşın! Ama çekin elinizi islâm'dan.
Ahmet Cengo neden sinirleniyorsun ben sana doğru olanı söyledim sen bana din üzerinden baskı yapıyorsun senin hoşgörülü olman gerekmiyormu islam hoş görü dini degilmiydi
40 yıllık Müslümanım su ateistler gibi sağda solda böğüre böğüre kendi reklamımı yapamadım. Ateist olunca sanki millet başını oksayacak. Rahmanın merhametinden yoksun olana kul neylesin. He kardeşim he. Lekum dinikum ve liye diyn.
Sedat Bilgin Kenan Gülek Bu iki şahıs müslüman değil. Ama gel gör ki bizden daha çok meraklılar İslâm'a. Anlamak çok zor, Amaçları ne? Neden kılmadıkları namazın vakitleri, tutmadıkları orucun vakitleri bu adamları bağlıyor, gercekten anlamakta insan zorlanıyor. Eğer islâm'da hata arayarak ateist ruhlarını rahatlatmak istiyorlarsa daha çok ararlar, tâki "Lâ ilâhe illallah". Diyene kadar. Yazık.
Bu arada Ahmet Cengo 'a hak veriyorum. Gerçekten islama sizden daha çok meraklıyız. Zaten bu merakımız yüzünden ateist olduk. İslamiyeti daha iyi anlamak, daha iyi öğrenmek için okuduk, araştırdık, sorguladık ve sonuç malum.
Arkadaş bizmi ateistler ile uğraşıyoruz? Vallahi güldürdün beni. Esas siz benim dinim ile uğraşıyorsun! Sen dinden çıktın, ben bunu sorguluyormuyum? Ben dinimden memnunum, İslam kusursuz bir din, eğer bir din ile uğraşacak iseniz gidin hıristiyanların 3 tanrılı dini ile uğraşın, Hintlilerin inekleri ile uğraşın. İslâm'a dil uzatarak vicdanınızı rahatlatmaya çalışmayın. Gelin "lâ ilâhe illallah" değin ruhunuz huzur bulsun, yoksa ölene kadar vicdanınız rahat etmez.
Evet, 3-4 yıl sürdü araştırmalarım. İslamiyeti de Kuran'ı da çoğu ilahiyatçıdan iyi bilirim. Bu nedenle Kuran okumadan ahkam kesenlerle pek muhatab olmuyorum
Hak veriyorum dinden cikmak icin Kuran okudugunuzu sanmiyorum. Ama biz de dine girmek icin Kuran okumamistik. Yani gozumuzu actik biz muslumaniz kitabimiz Kuran.... Iste biz de vakit bulduk arastiriyoruz. Ama dinden cikacak bisey denk gelmedi demek ki bize herkesin algilari farkli.
"Arastirmadan ahkam kesenler" sozune cevaben evet hristiyanlarin icinde dogup islamiyeti arastirarak musluman olmadik ama simdi arastiriyoruz demek istedim. Bir ateist nasil sorgularsa sifirdan baslayarak sorgulamaya basladim yanlislarimi ilk duzelttigimde zorlandim. Ama simdi doğru olan ne varsa onu kabul ediyorum. Her iki anlamda da gözümle gorerek devam ediyorum. Inancimdaki yanlislarimi gördüm ama dinden cikmayi gerektirecek birseye rastlamadim. Islam mantikli bir din insanlar mantiksizlastirmaya calissa da...
Normal zamanda tutulmayan pazartesi persembelere onca kişinin hakkını yiyoruz bol bol yiyip içiyoruz zaten onlara sayiverin tutmatacaksanizda tutmayın milletin aklını karıştırmayın
Kısaca bizi daha fazla ezmeyin, bırakın kendi halimize diyorsun. Hiç mi merak etmezsiniz, hiç mi araştırmazsınız, hiç mi sorgulamazsınız kardeşim, bu körü körüne imanı neye borçlusunuz? Bunca yıllık müslümansınız, bu imsak nedir diye sormak aklınıza gelmedi mi? Bak hala, hiç kimse imsakın ne olduğunu bilmiyor, herkes kendi kafasına göre yorum yapıyor. Bu islamiyete daha büyük zarar vermez mi? Susmanın kimseye faydası dokunmaz. Başımıza ne geldiyse sustuğumuz için gelmedi mi?
Ben susmam. Sen de okumak zorunda değilsin. Bırak insanlar tartışsın. Yoksa çekindiğin bir şey mi var? Kendi imanına, kendi dinine güvenmiyor musun da tartışmak istemiyorsun?
Vakti tırmanış olarak görecek olursak...
İmsak dağın eteği sabah namazı vakti dağın zirvesi güneş doğacağı vakit ise dağın diğer yanındaki eteğidir...
Namaz kılıyormusunuz?
Hayır, ben ateistim.
Konuyu merak sebebiniz nedendir?
İmsak vaktinin hiç bir anlamı olmamasına rağmen özellikle ramazanlarda "imsakiye" diye takvim kullanılmasına hiç aklım ermez. İmsak vaktinden sabah namazı vaktine kadar geçen 2 saatlik sürenin ne anlamı var? Örneğin bugün sabah saat 03.25 müslümanlar için ne anlam ifade ediyor?
Hakkaten güzel soru
İfade ettim?
Başlangıç noktası diye nesini a
Bir merakım da ilahiyatçıların ya da kendisini "müslüman" diye tanımlayanların neden hep farklı açıklamalar yaptığı.
Yatsı namazı kalınmasına son vakit imsak vaktidir,
Aslında anlıyor olsaydınız ateist olmazdınız sizde haklısınız kusura bakmayın hayırlı geceler olsun
Bende anlamıyorum ama müslümanım
Hepsi aynı şeyi söylüyor bi farkla yöntem ve söylem farklı..
Yatsı namazı süresi 5 saat mi?
Eğer ateistsen niye İlgileniyorsun ki bırak boşver ya Müslümanlar düşünsün onu da elhamdürüllah biz düşünüyoruz
İşte ben de bu yüzden ateist oldum
... Acizler diyarindan bir nidaydı bizimkisi. Elbette duyar mevla karincanin dahi sesini. La tahzen! Innallahe meana (Sen üzülme, Allah bizimle beraberdir) peygamber müjdesi değilmiydi ?? Elhamdulillah...
Sedat Yanaşık
Konuyu darmadağan ettin şimdi
Geçen ateist sonra Hristiyandın uğur?
Maşallah 2 dk din değişiyorsunuz
Neyse açıkladım diyeceklerim bu kadar.
Hangisi çok para verirse. Ekmek parası naparsın
Bu arada ateist hristiyan yeni bir mezhep:)
Bize de sünni ateist diyorlardı
Sen eskiden müslümandın ya, ordan geliyor senin ki:) benimki nerden geliyor bende anlamadım:)
Bir karar verin ya nesiniz ateist misiniz müslüman mısın neysen ne bizi ilgilendirmez
Bizde ona çözüm bulmaya çalışıyoruz. Neyiz biz? Ordan bakınca bana ateist hristiyan, Sedat Yanaşık e sunni ateist diyorlar.
Neyiz biz, kimiz?
O kararı kendin vereceksin
Fesuphanallaahh
O değilde 3-5 yıldır ateizme karşı savaşıyorum, sahte hadislerle savaşıyorum..
Adım ateist hristiyan oldu ya, oynamıyorum ben:)
Gerçek Hadisleri arasan Havari olursun be ya....
Dünya kendi etrafında dönerken, gece gündüz farkı bıçak ile kesilmiş gibi net olmaz.
Bütün geçiş, imsak ile güneş arasında gerçekleşir.
.
Yatsı: 22.12
İmsak: 03.24
Sabah: 05.20
Neyin geçişi bu?
Oruç imsak vaktiyle mi başlar, sabah namazıyla mı?
Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi ve eksen eğikliğine bağlı olarak dört önemli gün ortaya çıkar. Bu günler aynı zamanda mevsimlerin başlangıcıdır.
21 Mart ve 23 Eylül tarihlerine ekinoks (gece – gündüz eşitliği) tarihleri, 21 Aralık ve 21 Haziran tarihlerine de solstis (gündönümü) tarihleri denir.
Gece ve gündüz yılın her günün de değişim gösterir.
Kuzey yarımküre yaz iken güney yarımküre kıştır.
Şu günler de gecenin en kısa olduğu günleri yaşıyoruz, taki 21 hazirana kadar.
O gün en kısa gecegi yaşayacağız.
İmsak, imsak ?????
İmsak, gece karanlığına, güneşin "ilk" ışınlarının vurmasıdır.
Değildir. O saatte güneş ışını yoktur.
Var.
İlk ışınların başlangıç saatidir.
Bilim böyle diyor.
Bilimde imsak diye bir şey yok.
Sedat Bey kitapda imsak diye bir şey yoktur. Kur'an terminolojisinde gece ve gündüz vardır. Sabah ve akşam namazları gecenin iki ucunda ve gündüze yakın kısımda tabir edilebilecek şekilde kılınır. Sabah namazı vakti aslında orucun başlama zamanıdır. Çünkü güneş doğmamış, ama doğmak üzeredir.. Tıpkı gece namazı ( genellikle akşam namazı diye tabir olunan) vakti orucu sonlandırma vakti olduğu gibi. İmsak da diğer bir sürü uydurma gibi, sonradan eklenmiştir..
"İmsak" İslam dininde o ilk ışığa verilen isimdir.
""" Uygulanan İmsak Vakti Doğrudur
Diyanete vuracaksanız imsak üzerinden vurmayın. Bu dalâlet olur. İmsak vakti konusunda diyanete söylenecek söz yoktur. Diyanet, elindeki ilmî asıllara göre hareket ediyor. Çünkü imsak vaktinin girişi âyetle sabittir: “Fecirde beyaz iplik siyah iplikten sizce ayırt edilinceye kadar yiyin, için. Sonra orucu geceye kadar tamamlayın.”1
İki türlü fecir vardır:
Fecr-i Kâzib ve Fecr-i Sâdık.
Fecr-i Kâzib, yalancı fecir demektir ki, birinci fecirdir. Gecenin sonuna doğru, doğu tarafta ufuk üzerinde görülen, göğe doğru dikey piramit şeklinde yükselen, etrafı karanlık bir beyazlık, yani karanlığı yırtan donuk, akçıl, ışığımsı, geçici bir beyazlıktır. Bu geçici beyazlıktan sonra yine kısa bir süre karanlık basar.
Bu birinci fecrin hiçbir fıkhî ve dînî hükmü yoktur. Ne yatsının bitiş vaktidir, ne sabahın giriş vaktidir, ne de imsakla ilgili herhangi bir başlangıç veya bir işârettir. Ancak ve ancak gecenin sona doğru yaklaştığına bir alâmet olabilir. Bunda ittifak vardır.
Fecr-i Sadık Ne Zaman Başlar?
Fecr-i Sadık ise, sabaha karşı doğu ufkunda tan yeri boyunca genişleyerek yayılan dağınık ve enlemesine bir aydınlıktır. İşte bu ikinci fecir aydınlığı ile beraber yatsı namazının vakti çıkmış, sabah namazının da vakti girmiş olmaktadır. Aynı zamanda oruca başlama vakti, yani imsak vakti de bu vakittir. Yani bu ikinci fecirle artık sahur yemeğine son verilir ve oruca başlanır. Oruç yasakları bu ikinci fecrin girmesiyle başlamış olur.
Bunda da ittifak vardır.
Kimi âlimler doğu ufkunda dağınık beyazlığın “doğuşu” ile birlikte ikinci fecrin başladığına kani olmuşlar; ekseriyet de bu beyazlığın biraz uzayıp, genişleyip, “dağılmaya” başladığı anda ikinci fecrin başladığına kani olmuşlardır. 2 İhtilâfa konu olan, takriben on dakikalık bir zaman diliminden ibarettir.
Ekser âlimler, Kur’ân’ın fecri “beyaz ipliğin siyah iplikten seçildiği vakit” olarak tarif etmesi ve Peygamber Efendimiz’in de (asm) sahuru geciktirmenin daha faziletli olduğunu beyan buyurmasını dikkate alarak, oruç tutanlar lehine, imsakın, ikinci görüşe göre, ışığın biraz uzayıp dağıldığı zaman başladığını söylemişler, bu vakte kadar yenilip içilebileceğine hükmetmişlerdir. Birinci görüşü temsil eden âlimlerse, daha ihtiyatlı olduğu gerekçesiyle ikinci fecrin ilk doğuş anına itibar etmişlerdir.
Aradaki on dakikalık vakti “temkin vakti” görerek, temkin vakti girmeden yeme içmenin kesilmesinin ihtiyata daha uygun olacağını düşünen âlimler olmuştur. Ama hiçbir âlim imsak vaktini ufuktaki bu dağınık beyazlıktan bir saat sonra başlatmamıştır. Bu iddia açık bilgiye ters olur ve dalâletten başka bir şeye hizmet etmez.
Oruç Başlayınca Artık Sabah Namazı Kılınır
Mevcut Kur’ân âyeti, fecrin tam ortaya çıkışına kadar yemeyi ve içmeyi mubah kılmıştır. Dinde aşırılık da, zorluk da yoktur. Sadece Ahmed bin Hanbel’e göre, fecir vaktinin girip girmediğinden şüphede kalan kişi, fecrin doğduğundan emin olana kadar yemeye devam edebilir. Binaenaleyh, bu gün uygulanan fecir vaktinden bir saat sonra oruca başlamak hususunda ne Kur’ân’da, ne de Sünnette hiçbir delil yoktur. Fecir ve imsak vaktinin başlangıcı konusu ise artık takvim ve saat vasıtasıyla, şüpheye ve tereddüde mahal bırakmayacak ölçüde belirlenebilmektedir.
Ülkemizde genelde ikinci fecirde, temkin vaktinin bitiminde ezan okunarak imsak vaktinin geldiği ilân edilmektedir. Bu ezanla yeme ve içmenin kesilmesi ve oruca başlanması Kur’ân’ın ölçülerine uygundur. Ezan geciktirilirse, takvimlerde belirtilen imsak vaktine riayet edilmesi yeterlidir. İmsak vakti girdikten sonra, artık yemek ve içmek haramdır. Sabah namazının farz olduğu vakit, işte bu vakittir.
Ramazan dışında sabah ezanının daha geç okunmasının sebebi ise, Hanefîlerce sabah namazının ortalık biraz aydınlandığında kılınması sünnet olduğu içindir. Fakat bu, fecir vakti girdiğinde sabah namazı kılmaya engel değildir. """
Dipnotlar:
1- Bakara Sûresi, 187.
2-F. Hindiye, 1/177.
Oruç imsak saatinde mi başlar, sabah ezanı saatinden hemen önce mi?
İmsak da başlar.
Yanlış.
Tutmadığını orucun, hatta inanmadığın bir dinin imsakı doğruymuş yanlışmış sizi neden ilgilendiriyor.
Akılları sıra ters mantık uyguluyorlar.
En tehlikelileri de ne biliyormusun Berna Alimoğlu İslam'a kur'an'a inanıp gibi görünüp, Namazı, haccı, zikri bildiğimiz manada yok diyenleri var. Yani akıllarınca islamın içini boşaltıp daha kolay kendi saflarına çekmek. Bu sayfada bunu bir kişide gördüm.
Evet. Hususi tahrif için uğraşıyorlar lakin bunlar sinek vızıltısı. Allah kendi dinini korur. Sonra bağırırlar cehennemden bize biraz serinlik diye
Neden ateist olduğumu şimdi anladın mı
Anlamadım Sedat kardeş.. Senin ki imama kızıp dinden çıkmak olmuş.. Keşke daha iyi sebeplerin olsaydı.
Bu yüzden ateisseniz size bundan sonraki hayatınız da başarılar dilerim.
Ben Kuran'daki hata ve çelişkilere bakarak ateist olmadım tabii ki Selçuk Buğra . Bu dinin uydurma olduğunu anlayınca diğer dinlere yöneldim, baktım onlar da uyduruk. Bu nedenle önce deist oldum, araştırdıkça agnostik, sonra da ateist oldum
Ne mutlu size.
Lütfen vasiyet bırakın cenaze namazınızı kılmasınlar sedat bey. Noterden onaylatın hangi ilde yaşıyorsanız mezarlıklar müdürlüğüne gidin haberdar edin.
Sevgili Ahmet kardeşim Yeni Asya'nın açıklamasını copy-paste yaparak bir yere ulaşmak pek mümkün değil. Fecr, Türkçeye tan ağarması ya da şafak vakti olarak çevrilir ki, doğrudur. Ve sabah namazı vaktidir. Ben yıllarca gece ortası namazı ve sabah namazı kılmış biri olarak, yeni asyanın yalancı fecrine hiç tanık olmadım. Hanifiler kafalarına göre namaz vaktini mi değiltirmişler? Sabah namazı güneş doğmadan hemen önce, yani tan ağarmadan hemen önce kılınır.. Ve oruçda aynı anda başlar. Tıpkı akşam namazı vakti sonlandırıldığı gibi..
Nereden alıntı yaptığımın bir önemi yok çünkü, amerikayı yeniden keşfetmenin bir anlamı yok. Bilim denilen somut bir kavram bize tüm astronomik olayları açıklıyor. Bunu hala inkar etmek büyük cahilliktir.
Sedat Yanaşık
Orucun başlangıcı ile sabah namazi vaktini neden bir tutuyorsun ayri ibadet onlar
Birisi orucun baslangic vaktini digeri ise sabah ezaniyla sabahin namazinin vaktini ifade eder
İyide, nasıl akşam ezanıyla Orucu sonlandırıyorsak, Sabah ezanıylada başlıyoruz.
Yani ikisi neden ayni surede baslamak zorunda olsun ki
Çünkü kitapta verilen vakit aynıdır. Tan ağarmasından hemen önce, nasıl ki akşam namazıyla beraber oruç açılıyosa.
Sabah namazi ile imsak vakti ayni degil aslinda
Yasmin SeCo çünkü imsak vakti diye bir vakit yok. Kur'anda gece ve gündüz vardır. Sabah ve akşam namazları gecenin iki ucunda gündüze yakın kısımlarda kılınır. Oruçda bu zaman dilimi arasında tutulur.
Imsak vakti nefsine sahip olarak yemeden icmeden el cekmek vazgecmektir
Eğer niyetliysen, bu sabah en geç saat kaça kadar bir şeyler yiyebilirsin Yasmin?
Ben yalnızca imsak vaktinin ne anlama geldiğini, ne amaçla kullanıldığını merak ediyorum. Oruç sabah ezanından hemen önce başlar, yani imsakın oruçla falan bir ilgisi yoktur. İmsakın da islamiyetle bir ilgisi yoktur. Var diyenler açıklasın da biz de öğrenelim.
Leyla Kara, konunun benim ateist olmamla bir ilgisi yok. Ben yalnızca islamiyetin (aslında tüm dinlerin) insanların günlük ihtiyacına göre şekillenen hurafeler olduğunu anlatmaya çalışıyorum.
Sedat kardeşim, insanlar ilk çiti çevirip, ilk biriktirme eylemine başlayınca zaruri olarak bazı kurallar ortaya konulması gerekmiştir. Çünkü fazla olanın, az olandan malını korumasının başka yolu yoktur. Ve bu zeki insanlar, insanın içindeki bilinmeyen korkusunu kullanarak bu konuda epey de başarılı olmuşlardır. Sizden ricam bu uydurma dinle, gerçek inanç konusunu Bir daha irdelemenizdir. Çünkü 4 bin yıldır ikisi birbirine çok karışmıştır.
Imsak birseyi yapmayi birakmak el cekmektir burdaki anlami yiyip icmekten vazgecmektir
Sedat Yanaşık dostum madem ateistsin bırak huzur için de ateist ol.
Sanki sana her şeyi açıklayınca imana mı geleceksin.
Yooo tam tersi daha beter inançsız olacaksın.
Bırak bu inanç meselesini biz müslümanlara.
Sedat Yanaşık sen de misyoner misin yoksa
Adam ateistim diyor. Farkındamısın?
Biz müslümanlar, astronominin etkilerine göre hayatımızı idame ederiz.
Ayın kaçı olduğunu aya bakarak anlarım, hangi mevsimde oldugumu burçlara bakarak anlarım, günün hangi saati olduğunu güneşe bakarak anlarım, yönümü yıldızlara bakarak anlarım, dünyanın neresinde olduğumu yine yıldızlara bakarak anlarım,
Namaz saatlerine güneşe bakarak anlarım.
Sedat Yanaşık
Misyoner ne demek Nzk Yıldırım Loklar?
Biz bilimin ta kendisiydi.
İlk usturlapı müslüman bilim insanları yaptılar ve geliştirdiler.
Sedat Yanaşık
Sedat Yanaşık
Dostum inancının olmamasını bir şekilde haklı sebeplere dayayıp, vicdanını rahatlatma çabası içindesin.
Her ateist bunun peşinde,
Ama inan bana nafile çabalıyorsun.
Ne zaman vicdanın ve ruhun huzur bulur biliyormusun?
"La ilâhe illallah"
Dediğin an huzur bulursun.
Yok sa ateistligine böyle abidik gubidik sebep arayıp durursun hayatının sonuna kadar.
Ezan imsak arasında temkin vakti vardır oruc temkin saatinde başlar akşam ezaninda biter tabi bunu bizim Diyanet dikkate almıyor kaynak isteyenler int açıp baksınlar mealde okumuştum
Mevzu imsak değil artık.
İnanç meselesi.
Bilemiyorum ama doğrusu bu
Doğrusu. Bilim kurulu astronomik olaylara ve kuran ayetlerinde göre alınan karardır. Bunu da en iyi dinayetin bilim kurulu yapıyor. Onlarca işin uzmanı ile bu kararlar alınıyor ve kamu ile paylaşılıyor. Dinayete güven kardeşim.
Temkin ve diğer ilmî yollarla sapmaları zarûrî olarak düzeltilmiş vakitler, asırlardan beri İslam aleminde kullanıldığı gibi Türkiye'de de 1982 yılına kadar -Diyanet dahil- bütün takvimlerde kullanılmıştır. Fazilet takvimi de bunu kullanmaya devam etmektedir.
Ahmet Cengo tabi ki siz değil.. Belli ki siz imanlı bir insansınız. Ama ben kenan bey'in dediği tarihleri iyi hatırlıyorum. Diyanet imsak vaktini son yıllarda geri çekti. Çünkü aslında olmayan bir vakitle diledikleri gibi oynuyorlar.
Selçuk bey olmayan vakitmi Nası yanı kafam karıştı
Bilge Hanım, Kur' an terminolojisinde, gece ve sabah vardır. Sabah ve akşam namazları gecenin iki ucunda gündüze yakın kısımlarda kılınır. Yani sabah namazı tan ağarmadan hemen önce, akşam namazı da güneş battıktan hemen sonra. İkisinde de karanlık mevcuttur. Neden orucu akşam namazıyla birlikte açıyoruz? Madem öyle 2 saat sonra açalım. İmsak diye bir vakit kur' anda yoktur. Oruca başlama vakti de siyah ipliğin beyazdan ayrılamadığı, güneşin doğmasından hemen önce ki zaman dilimidir ki, sabah namazı vaktidir.
Leyla Kara Gelde anlat kardeşim. Adamlar nuh diyor peygamber demiyor. İşinde uzman bilim uzmanları var. Hem de dinayetten bağımsız. Yaptıkları hesaplar saniyesi saniyesine doğrudur. Bu kadar hassas hesapları tartışmanın anlamı ne cidden anlamıyorum. Yanlış hesap yüzünden, suudiler ramazan bayramını bir sonra kutluyorlar. Böylemi olsaydık acaba!!
Ahmet Cengo , Leyla Kara sevgili arkadaşlar, siz bir takım kitaplardan okuduklarınızı ve rivayetleri aktarıyorsunuz. Ne yazık ki bunlara o kadar çok ekleme olmuş ki. Sonuç o kadar çok karışmış ki ataistlerin dalga konusu olduk. Diyanet doğrudur diyosunuz, daha önce de size yazdım bundan 30 sene evvel biz diyanet emriyle oruca şu andaki vakitte başlamıyorduk. Ataist diye küçümsediğimiz arkadaşın dediği gibi sabah namazından önce bir temkin vakti yaparak başlıyorduk. Aynı diyanet şimdi başka uygulama yapıyor. Leyla Hanım aktardığı şey doğru olsa, bütün namazlar için geçerli olması gerekir. Akşam namazını 2 saat önceden mi kılmaya başlıyoruz. Kur'an da sabah namazı tamlamayla geçer ve adı da salad- fecr dir. Ve tan zamanında kılınan namaz demektir. Tam da şimdi kılındığı sırada kılınır. Henüz karanlıktır. Oruca başlamak için de uygundur. Ama siz daha temkinli olayım derseniz. Bir miktar önceden başlayabilirsiniz. Leyla Hanım askerlik yapmadığınız için bilmezsiniz. Ama muhtemel Ahmet bey şahit olmuştur. Askerde bimbaşı derki yüzbaşıya saat 9 da taburu iştima edicem. Hazır olun. Yüzbaşı teğmene derki saat 8 de iştima var hazır olun. Teğmen başçavuşa derki saat 7 de hazır olun. Başçavuş taburu saat 6 da iştimaya hazırlar. Biz gariban erker de 3 saat bekleriZ. İşte şu anda olan tam da budur. Rabbim hepimizin ilmini arttırsın. Hayırlı ve bol rızıklı günler dilerim.
Dinayetin vermiş olduğu saatlere güven abicim. Çünkü bu saatler bilim kurulunun elinden çıkıyor, ayet ve hadislere görede dinayet onaylıyor. Eğer günün ilk ışıması verilen imsak vaktinde ise ki öğle gönlünü rahat tut ateistlerin lafına uyma Çünkü onlar yanlarına yoldaş arıyor. Ateistleri kimse küçümsemiyor ve aşağılamaya çalışmıyor. Eğer bu yol üzere can verirlerse esas o zaman aşağılanmak ne demek görecekler. Neyse işin özü siz dinayetin vakitletine güvenin. Bakın suudiler ramazan bayramını bizden bir gün sonra kutluyorlar, Yanlış yapıyorlar, bunu da araştırmanı isterim.
Ben müslüman değilim ancak ayetlerinizi biliyorum
Hocalık yapmıyorum ben hiç birşeyim sadece doğru olanı söyledim
Kenan Gülek İnanmadığın bir dinin ritüelleri seni neden bağlıyor? Ya sizin aklınızdan zorunuz mu var? Gidin hıristiyanların 3 tanrısı ile uğraşın! Gidin hintlilerin inekleri ile uğraşın! Ama çekin elinizi islâm'dan.
Ahmet Cengo neden sinirleniyorsun ben sana doğru olanı söyledim sen bana din üzerinden baskı yapıyorsun senin hoşgörülü olman gerekmiyormu islam hoş görü dini degilmiydi
Doğruyu görseydin müslüman olurdun, Allah'dan cc. Tevbe dilerdin. İslam hoşgörü dini. Bağırmıyorum.
40 yıllık Müslümanım su ateistler gibi sağda solda böğüre böğüre kendi reklamımı yapamadım. Ateist olunca sanki millet başını oksayacak. Rahmanın merhametinden yoksun olana kul neylesin. He kardeşim he. Lekum dinikum ve liye diyn.
Sedat Bilgin Kenan Gülek Bu iki şahıs müslüman değil. Ama gel gör ki bizden daha çok meraklılar İslâm'a. Anlamak çok zor, Amaçları ne? Neden kılmadıkları namazın vakitleri, tutmadıkları orucun vakitleri bu adamları bağlıyor, gercekten anlamakta insan zorlanıyor. Eğer islâm'da hata arayarak ateist ruhlarını rahatlatmak istiyorlarsa daha çok ararlar, tâki "Lâ ilâhe illallah". Diyene kadar. Yazık.
Böğürmek deyince böyle fotolar çağrışım yapıyor Erl Attila .
Acaba "yenilen haklarını" bu şekilde savunuyor olmasınlar.
Ellerin den bu geliyor.
Bu arada Ahmet Cengo 'a hak veriyorum. Gerçekten islama sizden daha çok meraklıyız. Zaten bu merakımız yüzünden ateist olduk. İslamiyeti daha iyi anlamak, daha iyi öğrenmek için okuduk, araştırdık, sorguladık ve sonuç malum.
Ateistlerle uğraşacağınıza dininizi sorgulayın da Kuran'ı ve islamiyeti ateistlerden öğrenmeyin. Biz bir sabah uyanıp ateist olmaya karar vermedik.
Arkadaş bizmi ateistler ile uğraşıyoruz? Vallahi güldürdün beni. Esas siz benim dinim ile uğraşıyorsun! Sen dinden çıktın, ben bunu sorguluyormuyum? Ben dinimden memnunum, İslam kusursuz bir din, eğer bir din ile uğraşacak iseniz gidin hıristiyanların 3 tanrılı dini ile uğraşın, Hintlilerin inekleri ile uğraşın. İslâm'a dil uzatarak vicdanınızı rahatlatmaya çalışmayın. Gelin "lâ ilâhe illallah" değin ruhunuz huzur bulsun, yoksa ölene kadar vicdanınız rahat etmez.
Biliyorum kardeşim. Yorumun muhatabına güldüm.
Hristiyanların 3 tanrılı dini derken Kuran'a karşı geldiğinin farkında mısın Ahmet Cengo ?
Ben günümüz hıristiyanların sapkın inançlarından bahsediyorum. Yoksa ilk hristiyanlığın ilk indirilmiş halinden bahsetmiyorum.
Yani İncil değiştirilmiş mi demek istiyorsun?
Sedat Yanaşık emek mi verdiniz ateistlik için
Evet, 3-4 yıl sürdü araştırmalarım. İslamiyeti de Kuran'ı da çoğu ilahiyatçıdan iyi bilirim. Bu nedenle Kuran okumadan ahkam kesenlerle pek muhatab olmuyorum
Hak veriyorum dinden cikmak icin Kuran okudugunuzu sanmiyorum. Ama biz de dine girmek icin Kuran okumamistik. Yani gozumuzu actik biz muslumaniz kitabimiz Kuran.... Iste biz de vakit bulduk arastiriyoruz. Ama dinden cikacak bisey denk gelmedi demek ki bize herkesin algilari farkli.
Yasmin SeCo Gözümüzü açtık doğru tesbit. Ama hangi gözümüzü? Gönül gözümüzü mü? Başımızdaki iki gözümüzü mü?
"Arastirmadan ahkam kesenler" sozune cevaben evet hristiyanlarin icinde dogup islamiyeti arastirarak musluman olmadik ama simdi arastiriyoruz demek istedim. Bir ateist nasil sorgularsa sifirdan baslayarak sorgulamaya basladim yanlislarimi ilk duzelttigimde zorlandim. Ama simdi doğru olan ne varsa onu kabul ediyorum. Her iki anlamda da gözümle gorerek devam ediyorum. Inancimdaki yanlislarimi gördüm ama dinden cikmayi gerektirecek birseye rastlamadim. Islam mantikli bir din insanlar mantiksizlastirmaya calissa da...
Fransa'da doğsaydın yine müslümanlığı seçer miydin Yasmin SeCo ?
Senede bir ay oruç onunda hayrını kaçırmasaniz ölürsünüz bir saat fazla tutuverin ne olacak Allah Allah ..
Bir ay fazla tutulmasının sebebi ne?
Normal zamanda tutulmayan pazartesi persembelere onca kişinin hakkını yiyoruz bol bol yiyip içiyoruz zaten onlara sayiverin tutmatacaksanizda tutmayın milletin aklını karıştırmayın
Ayni sey aslinda bir fark yok
Ateistler lütfen bu Ramazan sessiz olun
Gereksiz konuşmayın
Allah'ın kitabı na ikna olmamış
Burda mı ikna olacak
Bi susunnn yaa
Leyla Kara
Kısaca bizi daha fazla ezmeyin, bırakın kendi halimize diyorsun. Hiç mi merak etmezsiniz, hiç mi araştırmazsınız, hiç mi sorgulamazsınız kardeşim, bu körü körüne imanı neye borçlusunuz? Bunca yıllık müslümansınız, bu imsak nedir diye sormak aklınıza gelmedi mi? Bak hala, hiç kimse imsakın ne olduğunu bilmiyor, herkes kendi kafasına göre yorum yapıyor. Bu islamiyete daha büyük zarar vermez mi? Susmanın kimseye faydası dokunmaz. Başımıza ne geldiyse sustuğumuz için gelmedi mi?
Bi sus lütfen Biz neyi ne olduğunu biliyoruz elhamdulillah Çok şükür oruçluyuz Allah size nasip etsin İstemiyorsan etmez tabii ki Sedat Yanaşık
Ben susmam. Sen de okumak zorunda değilsin. Bırak insanlar tartışsın. Yoksa çekindiğin bir şey mi var? Kendi imanına, kendi dinine güvenmiyor musun da tartışmak istemiyorsun?
Sedat Yanaşık
İyi de neden inançlılar da anlamıyor?
Söyledik ya senin kafanda baska tanim var o yuzden kabul etmedin.
O zman sen soyle biz öğrenelim
Lailaheillalah
Elhamdulillah Müslümanlardanım