Bidatin guzelide varmis vay be bakalim bi nereden geliyormus bu Hz. Ömer, Ubeyb. Ka'b'in, (r. A.) sekiz rekât olan terâvih namazını yirmi rekât olarak kıldığını ve Rasûlullah (s. A.s.) döneminde münferiden kılınan bu namazın cemaat halinde kılındığını gördüğünde: "Bu ne güzel bid ât" demiştir CAHIL CESUR OLURMUS Bunlarin bid'at-i hasene dedikleri sey o müthis alimlerine göre BIDATA girmezmis Niye kuranda ve sünnette yeri varmis Verin bakiyim bana peygmaberin zamanindan bunun ispatini da bi görelim Dine sonradan sokulan her sey bidattir Bunlarin hadis hadis diye taptiklari külliyattan haberleri yok Dinde sonradan ortaya çıkan ve hakkında herhangi bir delil bulunmayan bu gibi durumlar hakkında Allah Resulu (sav) şöyle buyurmuştur: “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.” [ Müslim, Cuma, 43.] “Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir” [ Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7] “Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.” [ Müslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6]
Bidatin guzelide varmis vay be
bakalim bi nereden geliyormus bu
Hz. Ömer, Ubeyb. Ka'b'in, (r. A.) sekiz rekât olan terâvih namazını yirmi rekât olarak kıldığını ve Rasûlullah (s. A.s.) döneminde münferiden kılınan bu namazın cemaat halinde kılındığını gördüğünde: "Bu ne güzel bid ât" demiştir
CAHIL CESUR OLURMUS
Bunlarin bid'at-i hasene dedikleri sey o müthis alimlerine göre BIDATA girmezmis
Niye kuranda ve sünnette yeri varmis
Verin bakiyim bana peygmaberin zamanindan bunun ispatini da bi görelim
Dine sonradan sokulan her sey bidattir
Bunlarin hadis hadis diye taptiklari külliyattan haberleri yok
Dinde sonradan ortaya çıkan ve hakkında herhangi bir delil bulunmayan bu gibi durumlar hakkında Allah Resulu (sav) şöyle buyurmuştur: “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.” [ Müslim, Cuma, 43.]
“Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir” [ Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7]
“Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.” [ Müslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6]