Kurban kesmedeki amaç fakirlere et ulaştırmaksa neden kasaptan et alınıp dağıtılmıyor?

Onların etleri ve kanları Allah'a ulaşmaz, sizden O'na ancak takva ulaşır. Sizi hidayete erdirdiği için Allah'ı tekbir edesiniz diye O bunları size müsahhar (emrinize-yararınıza uygun) kılmıştır. Muhsinleri (iyilik yapıp-güzel davrananları) müjdele.
(22-Hac 37)
Eger kan tanriya ulasmiyorsa ve amac fakirlere et ulastirmaksa neden kasaptan et alinip dagitilmiyor ben yanlis mi anliyorum ayeti

K
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
23
23 CEVAP

Gunahtan kacinma anlamina gelir takva. Takva ulasir ne dmek ?

K

Tamam niyetse olay bnm amacim tnri icin pylasmaksa nie kasaptan aldigim et olmuyor

Kubra Kayraklık 2 yıl

Allah öyle istediği için Esther hanim

Ali çapan 2 yıl

Beklenen cevap

Kubra Kayraklık 2 yıl

Allahın işine karışılmaz Esther hanim

Ali çapan 2 yıl

Sizin icin mntikli olabilir

Kubra Kayraklık 2 yıl

Kasaptan et alinca ne farkedecek kasaptaki etler agactami yetisiyor

A

O ayri bi tartisma konusu

Kubra Kayraklık 2 yıl

Bnm sorum neden kesinlikle kasaptaki et kabul olmuor

Kubra Kayraklık 2 yıl

Ibrahimin hikayesini biliyosundur umarim

Ali Dulker 2 yıl

Tabiki biliyorum O halde olay ibrahimi anmak ole mi

Kubra Kayraklık 2 yıl

Mumin lerin dusuncesi o yonde

Ali Dulker 2 yıl

Troldür umarım

B

Bende bu mantığı anlamıyorum yaa hakikaten çok komiksinizsorun hayvanın kesilmesi değilde kimin kestiği sanırım iyice saçmaladınız. Et yemek eleştirilecek bir durum değil ve neden her bayram bu saçma muhabbetler açılıyor

F

fatos hnim once bni algilayin konu o degil konu kasaptaki et nicin hicbi sekilde olmuor

Kubra Kayraklık 2 yıl

36.ayetle birlikte 37yi verirsen bu soruyuda sorma gereğinde bulunmazdn.

Fatoş Kasalak 2 yıl

HACC-36 için 40 meâl bulundu. Harun Yıldırım (22/HACC-36: Biz, büyük baş hayvanları da sizin için Allah'ın (dininin) işaretlerinden (kurban) kıldık. Onlarda sizin için hayır vardır. Şu halde onlar, ayakları üzerine dururken üzerlerine Allah'ın ismini anınız. Yan üstü yere düştüklerinde ise, artık (canı çıktığında) onlardan hem kendiniz yeyin, hem de ihtiyacını gizleyengizlemeyen fakirlere yedirin. İşte bu hayvanları biz, şükredesiniz diye sizin istifadenize verdik.) / Abdulbaki Gölpınarlı (22/HACC-36: Büyük develeri de Allah'ın size meşrû kıldığı kurbanlık hayvanlar olarak yarattık, onlarda hayır ve menfaat var size. Artık onlar, ayaktayken onları boğazlayın ve Allah'ın adını anın, yanüstü düştükleri zaman da hem siz yiyin ondan, hem de yoksulluğunu bildirip isteyen ve gizleyip istemeyen yoksulları doyurun; siz şükredesiniz diye böylece onları da râm ettik size.)

Fatoş Kasalak 2 yıl

Sureden bir ayeti cımbızla çekip önemli olan kan değil et mesajı vermeyin

Fatoş Kasalak 2 yıl

Burda kurbanin nasl yapilmasi grktigi anlatiliyor

Kubra Kayraklık 2 yıl

Allah ne isterse doğru olan odur

A

Amin

Ali Dulker 2 yıl

çünkü müslüman erkeğin maksadı kendi emeği/parası olması (bazıları kendi vahşetini ve egosunu da tatmin ediyor), müslüman kadının amacı da komşularına ERKEĞİNİN SAĞLADIĞI eti vermek.

A

kesmek zorunda hissediyorlar. Sorgulamak yok. İnançtan ibaret. Bilmeyi inanmaya tercih etmediğin her konuda böyle saçmalarsın.

A

Kurban ibadeti, İslam toplumlarının şiarı sayılan ibadetlerden biri olarak asırlardan beri yerine getirilmektedir. Kurban, bir Müslüman’ın gerektiğinde bütün varlığını Allah yolunda feda etmeye hazır olduğunun bir nişanesidir.

Kurban Hanefi mezhebine göre vacip, diğer mezheplere göre ise sünnet-i müekkededir. Dini kaynaklarda Peygamber efendimizin kurbanını daima kestiği ifade edilmektedir

F

kesebilen kesemeye et veriyor. Yani ''gerektiğinde tüm varlığını hede hödö'' den bahsetmek imkansız.

Alper Karamızrak 2 yıl

Zaten zenqin insanlar gerçekten malinin zekatini vermiş olsalar dünyada ne fakirlik kalir ne yoksulluk

Ferhat Tenikeci 2 yıl

bunun bilincinde olmak için dine ihtiyaç yok.

Alper Karamızrak 2 yıl

Bizim dine Allaha ihtaiyacimiz var kardeş o qözle bakma kimse kalici deqil ebedi deqil...

Ferhat Tenikeci 2 yıl

Kurbanın ibadet olduğunu gösteren ayet hangisidir?

Nusret Karliova 2 yıl

(108/KEVSER-2: Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes.)

K

Türkçe meallerde farklı yorumlar var. menu İlyas Yorulmaz, 108-2 Meali (KEVSER Suresi 2. ayet meali) Kur'ân-ı Kerim » KEVSER Suresi » KEVSER Suresi İlyas Yorulmaz Meali » İlyas Yorulmaz, KEVSER Suresi 2. ayet meali İlyas Yorulmaz (108/KEVSER-2: O halde Rabbin için namaz kıl ve zorluklara göğüs ger.) Süleyman Ateş, 108-2 Meali (KEVSER Suresi 2. ayet meali) Kur'ân-ı Kerim » KEVSER Suresi » KEVSER Suresi Süleyman Ateş Meali » Süleyman Ateş, KEVSER Suresi 2. ayet meali Süleyman Ateş (108/KEVSER-2: Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve nahret (kurban kes veya ellerini boğazına kadar kaldırıp tekbir al).) dip Yüksel, 108-2 Meali (KEVSER Suresi 2. ayet meali) Kur'ân-ı Kerim » KEVSER Suresi » KEVSER Suresi Edip Yüksel Meali » Edip Yüksel, KEVSER Suresi 2. ayet meali Edip Yüksel (108/KEVSER-2: Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve kendini ada/yönel.)

Nusret Karliova 2 yıl

1.Kasaptan et alip dagittigin zaman arz talep dengesine maruz kalip yine olecek hayvanlarin sayisi mi degisecek. 2. Hayavnlarin bogazlandigini gormedigimizde daha mi rahat tuketebiliyoruz

M

Yahu alginiz ne kdar kit sartli reflekse bglamissiniz bnm sorguladigim o degil ki yorumlari okuyun 40 kere soyledm ya

Kubra Kayraklık 2 yıl

Senin gibi cevap vermicem megolamanlik ta yapmicam once don tartismaya actigin konuda neler yazdigina bak sonra bana su yorumu oku falan dersin.

Münir Zaxo 2 yıl

Diger soruna gelecek olursak.. Kurban kesmek bahsedilen ayette ki muhattap sahis peygamber bunu da dedigin gibi bir rituel. İbrahim peygamberin yasadigi kurban olayini canlandirmqk icin yapilan haci olma rituelidir

Münir Zaxo 2 yıl

O zamn hacda kesilmesi gerekir haci olmadan nie kesilior ustelik hac suresinde gecior kurban

Kubra Kayraklık 2 yıl

Beraber soralim sence cevap alabilecek miyiz

Münir Zaxo 2 yıl

Dusunsene yarattigi canlinin kesilmesinden zevk alan bir tanri modeli var. Ve bunun icin seni beni ödüllendiriyor. Nerden baksan tutarsizlik, nerden tutsan elinde kalir.

G

Eger bunu farzi misal. Olarak alirsak senin dediginde tutarsizlik..

Münir Zaxo 2 yıl

İnsan gercekten hayret ediyor.

Gökhan Küçüközer 2 yıl

Butun herseyi yaratan varlik ve bu hayvanin kesilmesi olmesi ve sonunun kotu degil bilakis cok iyi bir akibette oldugunu da bildigin anlamina gelir bu.. Buda neden zevk aldigi anlamina gelsin ki

Münir Zaxo 2 yıl

Simdi seni kessem ve sonunda cennet olacak desem seve seve kesiliceksin yani oyle mi ?

Gökhan Küçüközer 2 yıl

sacma sapan konusma olur bu senin kurdugun mantiktan gidiyoruz

Münir Zaxo 2 yıl

O zamanlar kasap yoktu dagıtım ıcın kesmek gerektı smdı bence de olur

U

Kasaba etler havadan dusmuyo sonucta

M

Bişey sorcam gerçekten bu soruyu sorarken sorgulamak için mi yoksa lekelemek için mi sordun çünkü akılsızca bir soru neden dersen madem hayvanların kesilmesini istemiyosun o zaman neden kasabı öneriyosun

G

Onerdigim cumleyi goster bakalim

Kubra Kayraklık 2 yıl

Kim akilsiz tkrar bak istersen

Kubra Kayraklık 2 yıl

Şimdi neden kasaptan et alınmıyor diyosun eğer bunun sebebini soruyosan şu anlama gelir kasaptan et alınıp yapılamaz mı bu öneri anlamına geliyo

Gökhan Yavaşlar 2 yıl

Oneri degil kör cahil

Kubra Kayraklık 2 yıl

Sen daha soruyla onerinin ne oldugunj bilmiyorsun

Kubra Kayraklık 2 yıl

Kurban kesmeyın ama kasaptan et aliN

D

Sana et al mi dedim kamil neden yerine gecmior dedim bu kdar et yemissn halen kafa almiyor

Kubra Kayraklık 2 yıl

dogan et yerine testesteron kullaniyor. Hjfkmkkk

Gökhan Küçüközer 2 yıl

Ahahhaa herhalde yazdıgını dusunmeden yazmıssın kurban kesmeyın ama kasaptan et Alıp dagıtın dıyor sjsjs

Dogan Berfo 2 yıl

Asdasdasdad orasini bilemem

Kubra Kayraklık 2 yıl

dogan kahveye ihtiyacim var su an

Gökhan Küçüközer 2 yıl

Amac fakir fukarayi doyurmaksa. İlla bir cani yasatmak icin diger bir cana kiymak zorundami insan oglu. Tum dinlerde kan akitmak kutsal ibadet sayiliyor. Peki neden bu tanrilar kana doymuyor. Akla ilk etapta gelen soru? Tanrilar drakula veya vampirmi ?

Z

Ben bunu hep diyorum. Sanayi olmayan devirdeki adetlerle bir sektor oluşturmuşlar amk

E

Koç uçarak gelmişmiş. Ulan uçan koç mitolojide bile yok

E

Yanlis anlama ama panpa islam cok cilgin. Konusan karincalar, yilanlar. Ortadan ikiye yarilan gezegenler, denizler.. Baligin karninda yasayan adamlar, ucan atlar. Mitolojide hepsi komik hepsi absürd. Ama islamda gercek hepsi dogru.

Gökhan Küçüközer 2 yıl

yarısı at olan adamın nereleri at gibidir diye düşünmeden edemiyor insan zjsjsj

Evren Kutluad 2 yıl

Allah isterse her sey olur. Kun fe yekun.

Gökhan Küçüközer 2 yıl

Kurban kesen arkadaslardan rıcam banada gönderebılırler mı

D

Mumbar gonderin iskembe fln

Kubra Kayraklık 2 yıl

Ickıde gondersınler ıyı gelıyor

Dogan Berfo 2 yıl

Melike Ercan kız gel

Dogan Berfo 2 yıl

Hanım arkadaş kelle paça yapacak bıze

Dogan Berfo 2 yıl

İslamiyet çok basit bir din fazla teferruata gerek yok. Temel mantık iyi insan olmak. İster kurban kesersin, ister kasaptan alıp dağıtırsın istersende fakir fukara ihtiyaç sahibi insanları paranla sevindirirsin. Önemli olan niyet ve paylaşmak. Yobaz zihniyetler cehalet sahibi ve detaycı olurlar. Çünkü ahlaksızlıklarını ancak Allah'ın Kitabını sapıtarak saklarlar

Ç

Peki kurbanin farz olmasi hkkinda ne dusunuosun daha dgrusu genel farz kavramina

Kubra Kayraklık 2 yıl

Kurban farz değildir kurban İlahi olmayan dinlerden beri süregelen bir adettir. İslamiyette mutlak kurban kesileceğine, kurbanın farz olduğuna dair bir sure yoktur.

Çağrı Aksakal 2 yıl

İslamiyetin sartlarndan biri dgl mi peki bi cok ayette gcmesi konusunda ne diosunuz

Kubra Kayraklık 2 yıl

İslamiyetin şartları ile alakası yok ayrıca birçok ayette geçmiyor. Size tavsiyem yaşar Nuri hocanın kitaplarını okumanız orada detaylı olarak dindeki hurafeleri anlatıyor

Çağrı Aksakal 2 yıl

Yasar nuriyi cok severim zaten. Tsk ederim

Kubra Kayraklık 2 yıl

kasaptaki etler zaten insan eti dimi orda da hayvanlari kesip etleri satilmiyo dimi cok sacma konusuyosunuz ya

E

Usenme biraz senden onceki yorumlari oku

Kubra Kayraklık 2 yıl

okudum ve gereksiz bi muhabbet yani Allahin emri budur yapan yapar yapmayan yapmaz sana sacma gelen sey insanlarin ibadeti

Ebru Rukiye 2 yıl

Eger okusaydin sorunun kasaba yonlendirmek icin sorulmadigini anlardin Sacma demedim soru sordum sorudan dahi tahrik olan sensin

Kubra Kayraklık 2 yıl

tahrik oldugumu nasil da uydurabildin acaba ?

Ebru Rukiye 2 yıl

Pasif agrasif yorum ypmandan anlasilio uydurma degil

Kubra Kayraklık 2 yıl

Bu yazdıklarımdan bunu mu anladın? Zor bir çocukluk geçirmişsin anlaşılan

Ç

Bunu bana mi yazdiniz anlamadim

Kubra Kayraklık 2 yıl

Hayır size değil kasapta insan Eti mi satılıyor diye başlayan arkadaşa dedim

Çağrı Aksakal 2 yıl

Okey

Kubra Kayraklık 2 yıl

Bize anlatılan ibrahim peygambere koç geldiği yönündeydi boğa deve inek kesmek nerden çıktı

V