Ergenlige girmed3n olen cocuklar bizim inancimiza gore direk cennete gidiyor deilmi? Hic bir zorluk cekmeden bu dunyada sinav vermeden direk cennet ama biz mucadele veriyoruz cennete girmek icin cocukken olenler ise direk cennete gidiyor sizce burda bi terslik yokmu
Doğan Helios
D
Ne terslik olacak! Cennet cehennem sorumlukluk geldikten sonra bağlayıcı oluyor. Çocuğun da sorumluluğu olmadığına gör gayet basit herşey.
Ama biz burda imtihan verelim onlar hopbala cennete
Bir saniye sen cenent ve cehennem sorumluluk geldikten sonra bagliyici oluyor demissin yani ergenlige girdemen once biri olurse cennetedemi giremicek?
Nereye gidiyorlar bilmiyorum ama sorumluluk olmadığı için cehenneme gitmezler, cennete de gitmemeleri gerekir bu mantıkla.
Ozaman söyle soralım sorumluluğu yazıldığı ilk gün öldü
Amellerine bakılır
İlk günde ne ameli annesine bir bardak su getirdi ise cennete getirmedi ise cehenneme mi
Bir zerre iyilik ve kötülük yapan onun karşılığını görecektir diyor kur'an. Ebedi cennet ya da cehennem demedim kuranda demiyor sucunun karşılığını görür sadece. Ama sanki sizin anlamak gibi bir niyetiniz ?!?
Suyunun karşılığını nerede görecek öbür tarafta ya cennete girersin yada cehheneme cehennemde ceza cek sonra cennet falan yok nereye girdin ise orada ebedi kalırsın
İyilikler ve kötülük ler teraziye konulur
Gideceği yerde ebedi kalacağını nerden çıkardn ?
Ayetlerden sen kalmayacağınımı iddia ediyorsun
Ebedi kalacaklar inanmayan, sirk koşanlardır.
Yeni ergen sorumsuz biri ya da yeni sorumluluk almış biri için böyle birsey söylenmiyor
Yanlış sizi kandırıyorlar öyle bir şey yok hadislere inanıyorsunuz sanırım
Hangi konuda kandırıyorlar?
Cehenneme giren çıkamaz eğer o cezayı yedi ise Allah bu cezayı kesti ise demekki oraya gitmeyi hak etmiş kimsede gelip Allah ın ceza kestiği birine şefaat edip onu oradan cıkartamaz eğer öyle düşünürseniz şirke girersiniz
Ebedi ninde bir sonu var sonsuz olan Allah dır daha sonra cennet cehhennem ehline ne olur bilemeyiz
Şefaati savundugumu sanıyorsunuz size bunu düşündüren nedir bilmiyorum ama açık bi şekilde bir şeyi savunmadan beni ya da bir başkasını o şekilde itham etmemelisiniz
Ve cennet ya da cehennemde ebedi kalma konusuna delil verirseniz memnun olurum
Bir çok ayet cennet ve cehhenem ehli için orada ebedi kalacaklar diyor Cehheneme gitmek için, Allah şirk harici her günahı affedebilirim diyor Yani şirk işlemedin iyilik ve kötülüklerin teraziye konulur burdanda geçtin yırttık demektir Ama şirk işledin gerisine hiç bakmıyor direk cehhennem bu. Yani ben kuranda cezanı cekersin sonra cennete girersin gibi bir şeye rastlamadım Allah insanlara bu dünyadada cezalar veriyor öbür tarafa bırakmıyor bütün cezaları Allah insanların cennete girmesi için yapıcı
Peki zilzal 7 ve 8 de zerre kadar iyilik ve kötülüğün karşılığını görecektir deniliyor. Terazisi hafif gelen cehenneme gidecek ya biraz iyiliği olanın iyiliği ne olacak ?!
Bir insan cehenneme gitmeye hak kazandı ise demekki daha cok kötülük yapmış demektir yani kötü bir insandan bahsediyoruz iyiliğin karşılığı ve kötülük karşılığı teraziye konulan dır kum tanesi kadar bir iyilik yada kötülük boşa gitmez o teraziye konulur anlamındadır
Tamam konulur, konulması terazinin temek şartıdır zaten ama karşılığını görecektir deniliyor boşa gitmez deniliyor. Ne olacak yani o iyilik karşılığı nasıl görülecek ?!
Adam hayatı boyunca hep iyilik yaptı ama şirke düştü yani ne demek cehheneme girdi yani iyiliklerin bir anlamı kalmadı Yani kurana göre sadece iyilik yetmiyor boşa gitmez sözüne terazide unutulmaz demektir yani aynı anda hem kötülüğün cezası hem iyiliğin mükafatı diye bir şey söz konusu değil hangisi ağır basarsa
Şirkin durumu belli zaten. Kötülük basarsa biraz da iyilik varsa o iyiliğin karşılığı nasıl görülecek diyorum. Senin dediğine gore günah ağır basarsa cehenneme gider ebedilik tamam peki biraz da iyiliği varsa onun karşılığı nasıl görülecek ?!
Hala aynı şeyleri anlatıyorum yukarda yazdıklarımı okursan cevabını verdim iyi geceler size
Ayni soruyu 3 defa sordum ama cevap alamadım
. fe men: Artık kim 2. ya'mel: Yapar, işler 3. miskâle: Ağırlık 4. zerretin: Zerre, en küçük miktar 5. hayren: Bir hayır 1. ve men: Ve kim 2. ya'mel: Yapar, işler 3. miskâle: Ağırlık 4. zerretin: Zerre, en küçük miktar 5. şerren: Bir şer 6. yera-hu: Onu görür 6. yera-hu: Onu görür
Zilzal 7ve 8
Oradaki ağırlık kelimesini görüyorsun değilmi işte o teraziye konulacak
Neyse boşver anlasamiyoruz biz bu soru konusunda
Ben seni anladımda sen beni anlayamadın
Ben de aksini düşünüyorum
Yani kim iyilik yaptı terazide onu görür kim kötülük yaptı terazide onu görür İyiliğin ve kötülüğün karşılığını terazide alır artık iyilik mi kazanır kötülükmü Yani bir iyilik yaptın onun karşılığı atıyorum bir bardak su değil yada bir kötülük yaptın bir tokat değil Yani bu dünyada yapacağımız en ufak anlayamayacağımız bir iyilik ve kötülük boşa gitmez unutulmaz o teraziye konur. Bu sefer kendimi ifade ettiğimi inanıyorum
Unutulmayacağını biliyorum teraziye konur. Terazinin var olması için iyilik ve kötülüğün olması gerekir zaten. Ama kötülük agir basarsa cehenneme gidecek ya o iyiliğin br anlamı kalmayacak mı artık ?
Hayır kalmayacak çünkü kötülük kazanmış olacak benim kurandan anladığım bu
Kim zerre. Kadar iyilik yapmışsa karşılığını görecek ve kim zerre kadar kötülük yapmışsa karşılığını görecek.. Burada terazi kelimesi adaleti temsil ediyo ve adalet çoğunluğa bakmaz
Zilzal 7 ve 8 de kim zerre iyilik yaparsa onun karşılığını görecektir diyor ama. Bunu sadece teraziye konacak diye yorumlamaniz ne kadar doğru ?
Adalet çoğunluğa bakar mı bakmaz mı bilemem ama zerre kadar derken bir vurgu var ve onun karşılığını görecektir sözü anlamsız kalıyor kötülük agır basarsa. Sizin bakış açınıza göre
İnsan şirke girmedi iyiliğide terazide kazandı bu durumda cennette gitmeye hak kazandı şimdi bu adamın terazide kalan kötülüğü ne olacak
Önce siz cevap verin
Sorumu ters çevirip bana sormayın.
Ben cevabımı verdim şimdi sıra sizde siz cevap verin
Ee bize kucuklugumuzde egernmuslumansan ve gunahkarsan o gunahlarin bedelinincehennemdenoder cennete oyle gidersin diye ogretilmisti BUDAMI YALAN DI ?!!?!?!!