Paranın faizini yemeyip fakir bir yetime vermek günah mıdır?
0 kişi takip ediyor.
Paylaş:
117
Daha fazla göster
Yükleniyor...
Faiz günah. Faizi kime verdiğine gitmiyor bile kuran. Anlayacağın zina yasak, zinayı kiminle yaptığın ya da zina sonrası doğacak çocuğun iyi biri olup olmayacağı konu bile değil
Faizin acilimi yok kuranda ne sartlar altinda alinabilir diye birsey yok yani direk haram
Verdiğin kisi fauz yedigini bilirse onada haram habersiz faiz ve haram yedirirsen kisiye bir gunah yazilmaz ama
Peki benim burcum olan kişi faiz parayla burcumu öderse ve bende bu paranın faiz olduğunu bile bile yersemde mi günah?
Gunah
Bu suca ortaklik ediyosun sonucta
Alsam günah almasam sefil olacağım
Garip Yolcu Bende zaten dine inanmam ama bilirim boyle tuhaf celiskiler var
Bu günkü enflasyon oraninda. Paran dünle ayni degerdemi . ?
Yanında tanıklıgi bile haram ama şeyine göre bir hoca bulup işi düzen e koyabilir sin şu anki mevcut sorunlarımız dan biri bu herkesin kafası na göre hoca var
Albatros Ghoster dedigi gibi her hoca din adami farkli yorumlar bunu senun vucdanina kalmis inancina kalmis
Faiz almış oluyon her ne kadar iyi yerw harcasansa
Ozaman hepiniz haramlarda boguluyorsunuz !!!
Hadi ciksin icinizden biride ben faizden haramdan uzak bir insanim desin.
Bekliyorum
Haramdan ve faizden uzak durmaya çalışan bir insanım
istedigin kadar uzak dur, icinde yasadigin sistem buna izin vermiyor
O vakit dinini hakkıyla yaşayan hiçbir müslüman yok
Eger dini hakkiyla yasamak sadece faizle belirleniyorsa evet kimse yasamiyor ozaman
Insanlarin yaptığı ticarette uretilen malin ederinden fazla satildigi veya satilmadigi ile ilgili dinde yazi varmi cem isik abi bu dinde nasil anlatiliyor
Ben
Az bi param var onu katılım bankasına verdim faizsiz işliyor devlet
Bankalardaki hiçbir para faizsiz işlemez
Sen istersen işler. Adamlar. Malmı zorla sana. Para hediye versin
Sana veriyorlar diye bişey demedim ki:)
babandan aldigin harclik olan o para varya dibine kadar faize bulasmis bir sekilde en gec su an bunu ögrendikten sonra o parayi alip almamakla, faize bulasip bulasmamak arasinda secim yapacaksin
keske söylemesemiydim
ve katilim bankasi nedir yahu??
asil kazanc payiyla calisan bankalar faizin icerisinde, milleti kandirmasinlar
BU dönemde bir insanin yapabilecegi en dini sey bence parasi uzerinden faizle para kazanmamakdir
onun disinda bulasdiginiz her turlu faiz sizin elinizde olan bir sey degil
Aynnde katılım da devlet senin paranı alıp yatırım yapıyor kullanıyor işliyor sanada kar payı veriyor
Gitti paracıklarım
YOk öyle bir sey aliyor senin parani yatiriyor bir fabrikaya fabrikanin kendisi bogazina kadar faize batmis, ordan aldigi kar payini sana faizssizdir diye veriyor.
O kadarını bilmiyorum vlla
Ben biliyorum ama
Diyanet hiç faiz paraları yemiyor muhtemelem. ..
Tövbe de tövbe
Tövbe tövbe... Yastık altı hepsi. ...
Faiz haram günah bunun a veya b yok
Ben ayetlerden Sünnetullah cercevesinde toplumsal bir YIKIM görüyorum/anliyorum. Dolayisi ile ekonomik sistemi faizsiz bir düzene sokmak gerek.
-
Ey inananlar, gerçekten inanıyorsanız ALLAH'ı dinleyin ve her çeşit tefecilik kalıntısını terkedin.(2:278)
Böyle yapmazsanız ALLAH'tan ve elçisinden bir savaş bekleyin. Tevbe ederseniz anaparanız yine sizindir. Ne haksızlık edin ne de haksızlığa uğrayın.(2:279)
(Borçlu) darlık içinde ise, bir kolaylığa çıkıncaya kadar beklemek gerekir. Borcu karşılıksız yardım olarak bağışlarsanız sizin için daha iyidir, bir bilseniz.(2:280)
ALLAH'a döndürüleceğiniz günden sakının. Herkese kazandığının karşılığı haksızlık edilmeden ödenecek.(2:281)
Faizin kaynagi, bugünki bankacilik sistemi.
https://www. Facebook. Com/ucigdem/videos/vb. 100012880355773/273642006408476/?type=2&video_source=user_video_tab
Adam araba almak istiyor... Cep telefonu yada çaģımızın hastalıģı her yeni şeylere sahip olma isteģi ile kredi alıyor ve faizini bile bile ödemeyi kabul ediyor. Ortada zorla faiz alındıģına dair bir durum yok bu durumda...... Bu o faiz anlayışınn içerisine giriyormu?
Güzel soru. Bende yillarca kendime bu soruyu sordum. Hep gerekceler gösterdim. Eger bugün aldigim paranin degeri seneye %50 düsmüs ise aradaki %50yi vermemek adaletsizlik olmaz mi gibi örneklerle.
Yardım edeyim derken olan sana olacak işte. ...
O zamanın koşulları ile bu zamanı kıyaslıyamayız... Banka mı vardı? Teffeci kendi parası ile borç veriyorsa veriyordur... Yada birileri al benim paramı kullan ama bu kadar da faiz al mı diyormuş tefeciye. Yani karışık biraz. ..
Mutfakta biraz işim var. Dönünce yazarım inş
Ekonomik sistemin kendi icindeki mekanizmalari ve siyasi girisimler paranin deger kaybetmesine neden oluyor. Bundan da yine para kazananlar var. Borsa tam da bunu yapiyor. Spekulasyonlarla bazi kagitlari degerinin üstünde satiyorlar. Ayrica daha üretilmemis degerleri vaktinen önce satarak daha elde edilmemis parayi yürürlüge sokuyorlar. Tüm bunlar insanlarin ac gözlülügünden. Parayi parayla alip satmaktan kaynaklaniyor. Bunu da alis-verise benzetiyorlar. Hic bir deger üretmek yok. Bu durum icin RIBA diyebiliriz. Bakara 275: O ribayı [emeksiz, risksiz, çalışıp çabalamadan kolayca elde edilen kazançları] yiyen şu kişiler, şeytânın bir dokunuşuyla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu, şüphesiz onların, “Alış-veriş, riba gibidir” demeleriyledir. Oysa ki Allah, alış-verişi helâl, bu ribayı harâm kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'adır. Ve kim ki yeniden dönerse, işte onlar ateşin dostlarıdır. Onlar orada sürekli kalacaklardır. Sorunu temelden cözmek icin önce yönetime secilenlerin gercek müslüman olmasi ve 1970 öncesi ekonomik sisteme geri dönülmesi gerekiyor. O zamanlar faiz düzeni yoktu. Elindeki her kurus paranin karsiliginden merkez bankasinda altin rezervleri vardi. Hic bir sekilde deger kaybi yasanmazdi. Insanlarin ihtiyaci olan ihfak, zekat, sadaka kurumlari olusmadan, adaleti gözeten ekonomik banka düzeni kurulmadan, insanlara bu faiz demek pek dogru degil. Eger birseyi kaldiracaksak, önce onun yerine gelecek olan seyi koymak zorundayiz. Hayat bosluk kabul etmez. Umarim anlatabilmisimdir.
Yada Banka senin paranı kullanıyor işletiyor ihtiyacı olan birisine veriyor... Bu da bir nevi ticaret deģilmi? Örneğin bu sayede bir sürü ev alabilen Yada önemli ihtiyaçlarını karşılayabilenler var.. Ben o kadar katı bakmıyorum bu konuya.... Zorla bir şey yapılmıyor. Bankalara kadar devletler daha büyük soyguncu. ...
Ihsan eliaçıģa göre kira almak bile haram... O kadar katı kuralları var... Olacak şey mi. ..
Zorla alındığına dair bir durum olmadığı için kafalar karışıyor işte
Boşverin onu bunu elalemin enayısı afedersiniz biz miyiz... Kimsenin hakkını hukuğunu yemedikten sonra niye sorun olsun.
Müslüman olduğumuz için... Yiyen ve yedirenlere dur demek bizim görevimiz.
Kuranda geçen riba tanımlamasına girmiyor bunlar diye anlatmaya çalışıyorum.. Riba başka bir şey..
Kredi kartı bile kullanan faize bulaşmıştır
Bunu bı hocadan duymuştum verdiğin kişi ihtiyaç sahibi olduğu ve nasil kazanıldığı bilmediği için ona haram yada günah değil ama verdiğinin senin için bı sevabida olmuyor en azından o kişiye faydalı oluyor ama yinede bu yardımı haram olmayan kazançlardan yapabilmek en güzeli
Aslında şöyle olmalıydı yersen günah ama fakire yedirirsen sevap tamam bu kazançta bir alın teri yok fakat çalıp çırpma da yok
Faiz: Sermayenin- malın haksız yere kat kat arttırılması olayıdır.
Birileri sırf sermaye-mal sağlamış oldukları için, emek sarf etmedikleri halde; bir yerlerden sürekli gelir elde ediyor ve git gide zenginliklerine zenginlik katıyor, mallarını kat kat arttırıyor ise, faiz alıyor demektir.
İş verenler ve kira alanlar faiz alan kişilerdir. Mal sahibinin mallarını bizim çalışabilmemiz ya da oturabilmemiz için, iş yeri açmak ya da ev yapmak için kullanması; bizim ihtiyacımız olan iş yerini ya da evi bize borç vermesi anlamına gelir. Fakat ne kadar çalışırsak çalışalım, ne kadar geri ödeme yaparsak yapalım borcumuz hiç bitmeyecektir. O iş yeri ya da ev asla bizim olmayacaktır.
Sermayeyi veren işveren, yatırmış olduğu malı zaman içerisinde geri almış olsa bile, almaya devam ederek, mallarını (sermayesini) kendi emeği olmaksızın çoğaltmaya devam eder. Böylece mal sahibi, mallarına mal kattıkça, fakir de git gide daha da fakirleşmektedir.
Para değer kaybeden bir birim olduğu için, borç alınan bir paranın enflasyon oranında fazla geri ödenmesi faiz değildir. Faiz: Malın haksız yere (emek sarf etmeden ve başkalarının sırtından) kat kat arttırılması olayıdır.
EV sahibi nasıl faiz almış oluyor. Diyelim evim var miras kaldı ve kira almadan birisini oturtdurdum ve evime zarar verdi ve zararı da karşılamıyor... Ne yaparsın? Hadi kendi cebinden yaptın bir başkasını oturtdun daha kötü tahrip etti ne olucak.. Malın kullanılmasından doģan bedel niçin haram sayılsın? Yani saçmalıklar da üst boyutda gerçekten... Dükkan sahipleri ne durumda... Herkese kira almadan dükkan da iş yapmalarına müsade mi etsin dükkan sahipler..... Sana o işi yapma imkanını saģlıyan dükkan sahiplerine kira alamazsın diyorsunuz. Iyimiş. .
Evin bir değeri var, paha biçilemez değildir. Ama kiracı ne kadar ödeme yaparsa yapsın, evin toplam değerini zaman içerisinde ödemiş olsa bile, mal sahibi halen o evin kendisine ait olduğunu düşünür.
Madem evin için bu kadar endişe ediyorsun, satsaydın ozaman.
Satmak istemiyorum... Belki bende kirada oturuyorum ve kiraya verdiģim evin gelirinden kendi kiramı ödüyorum... Evi olup ayrıca miras alanlar ne yapacak... Kuranda mirasınızı daģıtın diye bir ayet var mı?
Belki kiracı 3 ay oturup çıkacak... Daha iyi bir evde oturmak istiyor Satin da almak istemiyor.
Kira yasak olması gerektiği için seninde kirada oturman zaten doğru olmaz. Sat evini kendine başka ev al. Neyin çilesini çekiyorsun.
Ev satın alabilecek parası yoksa kimsenin? Boş mu dursun?
O da evi satar ya da taksitle alındıysa borçlarını devreder ve evin borcunu başkası ödemeye devam eder. Zaten toki evlerinde bu sistem uygulanmıyor mu?
Ben toki evinde oturmak istemiyorum... Kira ödeyebilme gücüm var satın alma gücüm yok.. Bütçem nasıl el verirse ona göre bir evde otururum... Çok saçma bir düşünce bu
Ev temel ihtiyaçtır devletin herkese barınacak yer sağlaması zorunluluktur. Devlet sağlamasa bile fırsattan istifade etmek yerine, kooperatifler kurularak herkesin uygun şartlarda ev sahibi olması sağlanmalıdır.
Arkadaşım kira öder isen paran boşa gider, senin üzerinden birileri emeksiz kazanç elde eder. Bunun neresini savunuyorsun anlamadım.
Bu işi devlete bırakmak nasıl olur? Her yere toki dikerler diksinler de... Ama dediğim gibi... Ev satın almak istemiyorum kira vermek işime geliyor... Ama ev sahibi günaha giriyor diye evi satın alma zorunlulugum var. ...
Emeksiz olduģunu nereden biliyorsun... O eve yatırım yapılmış sonuçta... Ne demek Emeksiz?
Yahu kira ödemek boşa ödemek deģil kesinlikle. .... Verdiģim kiradan memnun olamazmıyım... Allah Allah.. .
Kira öder gibi ev sahibi olma imkanın olsa, ev mi yaparsın kira mı ödersin. Üstelik kooperatif ile dilediğin yerden ev sahibi olabilecek veya yapabileceksin.
Zaten hak yemek istemeyen birisi sana istediğin evi kira öder gibi satacaktır.
Toplum faiz almanın ne anlama gelmediğini bilmediği için, kendisine müslüman diyen kişi bile faiz alır ama bunun farkında bile değil. Böyle olunca da ekonomi hep daha kötüye gidecektir.
İş verenler ve mal sahipleri hep dahada zengin oldukça, fakir de gittikçe fakirleşir.
Evin taksitlerini ödeseydin, o evden çıksan bile ödemiş olduğun miktarı geri alabilirsin. Fakat ne kadar kira ödersen öde, o evden elin boş çıkarsın.
Gözünün bolaldığı yanına kâr kalır
Sosyal devletin gerekli kurumlari hayata gecirilmeden faiz konusunun tartisilmasi, insanlara HARAM YIYOSUNUZ denmesi pek dogru degil.
Türkiye de türk lirasına gercek faiz yok hesaplayın her türlü zarardasınız. Altını bile faize yatırdığınızda bütün geliri işletme giderlerine gidiyor. Çok büyük miktarlarda varlığınız yoksa tabii. Kötüyü iyiyle değiştiren herkes mükafatını alacaktır. Iyi bildiğinizi yapmaktan çekinmeyin herşeyi de kafanıza takmayın.
Sidikle abdest alinmaz.
Kuran ı tekrar okusan iyi olur uzak kalmış olabilirsin.
Okuduğun yerden bende bilgilendirirseniz sevinirim
Tanımladığım şekilde faiz alanlar, haksız kazanç elde edenlerdir. Bunun devlet ile çok da alakası olmaz. İş yeri açıp milletin sırtından gelir etmek yerine, ortak iş yerleri açılmalı ve kazançlar herkesin emeği oranında pay edilmelidir.
Fazla eve sahip olanlarında bu evleri ihtiyaç sahiplerine uygun koşullarda satmaları ve herkesin ev sahibi olması sağlanmalıdır.
Domuz eti bile haram kılınırken, durum ve şarta ögre, istisna dahi getiriliyor. Yasakları abartıp hayatı insanlara zehir etmek daha büyük günah olsa gerek. Eğer birşeyi kaldıracaksanız önce yerine doğrusunu getirin, sonra ne diyecekseniz deyin. Zır zır zır diye ötmek hele hele din hakkında ahkam kesmek ne benim haddime ne de başka birisinin.
Çok basit bir soru soracağım. Sen kendinin yememesi gereken haram bir parayı bir başkasına yedirmeyi için nasıl el veriyor?
ben de sana sorayim. Kendi yedigin helalden niye ona vermiyorsun?
Vermediğimi nerden biliyorsun ?
Doğrular işe gelmeyince, bu gibi tepkilere sebebiyet veriyor. Ben neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlattım. Artık gerisi size kalmış.
Birşey ya doğrudur ya da değil.. Din hakkında ahkam kesmek de ne demek. Doğruların tespit edilebilmesi için illa daha önce bir yerlerde yazıyor olması mı gerekir. Halbuki araştırılması-okunması gereken kitap; kahinat kitabıdır. Ve anlattığım bilgiler, bu kitap araştırılarak (okunarak ve gözlemlenerek) elde edinilmiştir. Zaten kuran okumak da bu anlama gelir.
sana haram olan birsey bana helal olabilir, bunu da unutma!
O yiyecekler gibi şeyler için geçerli. Benim metabolizmama bazı yiyecekler zararlı olabilir ama sana değildir.
Örnek verelim. Cocuklarim var. Isim yok. Eve yemek yok. Cikmisim yiyecek ariyorum. Yamacta bir geyigin düsüp öldügünü gürdüm. Gittim yanina ölmüs. Senin verecegin ayetlere göre kesilmedigi icin helal degil. Simdi sen bu hayvan icin HARAM diyeceksin? Yanlis mi? Ben de diyorum ki, bu adamin bu hayvani yemeye hakki var. Kimse de buna HARAM diye engel olaz.
Ha sen haram dedin diye de adam bunu haram sayiyorsa, TEVBE 31e göre zaten ayagi kaydi. Sen dedin diye HARAM HELAL saydiysa seni ILAH RABB edinmis oldu. Bunu da unutmamak gerek.
Sonuc: Herkes kendi anladigi kadari ile sorumludur. Kendi durum ve satina göre kendi hesap verecektir. Kimse kimseye helal haram kilma yetkisine sahip degildir. İlmi calisma yapilir, sunulur isteyen alir.
faiz almayınca paranın değeri enflasyonla düşüyor, müminin alınteri değerini yitiriyor. Faiz yerine parasını altına çevirse, altın fiyatındaki yükselmeyle elde edilecek fark faiz sayılır mı? Bu şekilde emeğinin değerini korumak caiz midir?
Yatırım yapılan mal veya yabancı para dan oluşacak değer artışı faiz sayılmaz. Altın gayrimenkul vs.
mükemmel, elveda değersiz paralar.
Altınını faize yatırırsan banka işletme gideri alır. Normal hesapta fiyatı dolara euroya göre yükselmez, o türk parasının değer kaybıdır. Faiz değildir.
Niye gunah olsun ki sonucta iyi bir sey yapiyorsun
tamam sorun yok o zaman: Domuz eti yok kurban eti var, faiz yok altın var. Müminler para kullanmasın günaha girmesin emeğini de kaybetmesin.
Çaldigi parayla Cami yaptiran hayir sahibi gibi komik bir durum
Sana herşey komik aç kur an oku.
Bu sadece istisna bir durum olarak kabul edilebilirdir bence. Şahsi görüşümdür ve istisna olarak islam ın mantığına ters düşmez. Ancak verenin içine şüphe doğarsa vermemelidir.
Yada kucuk cocuk calip cocugu olmayan birine verip sevap islemek
Bu islam a uymaz. Siz bu işi dalgaya alıyorsunuz. Kur an a ve islam a yaklaşın. Eğer müslümanım diyorsanız.
Aynı şey değil
Allahımı kandırıyorlar
Allah ı kandırmak diye bir kavram varsa bunun kişisel çıkar için yapılabileceği varsayılır. Kötünün yerine iyiyi koymak için yapılmaz.
Komşun sefalet içinde ve senin onlara yardım etmen için o faizi alman gerekiyor aksi taktirde bu insanlar açlıktan ölecek soru şu o faizi alıp onları bu durumdan mı kurtarırsınız yoksa ölüme mi terk edersiniz hangisini yaparsanız vicdanınız daha rahat olur
Acliktan olmek uzere iken domuz eti yemek kendini kurtarmak ucin nasil gunah olmuyorsa bu durumda ayni sikinti yok
Bu dediğinizin günah olmadığı nerde geçiyor?
Başka seçenek yok ise, en az zararlı olan seçenek uygulanır. Ölenlerin telafisi olmaz, ama haksız yere alacağın parayı daha sonra geri iade edebilirsin.
Omer dongeloglu veya nihat haritipoglu yanlis hatırlamıyorsam söylemişti
Sizin dediğiniz kişinin kendisiyle alakalı benim dediğim ise başkalarıyla daha doğrusu vicdanla alakali
Faiz dinimizce haram bu da demek oluyorki komsuna o parayip verip sevap mi islediqini dusunursun eyy insan oqlu !!!
Beyin bedava !!!
Haram lokmayi helal zannedip komsun ihtiyaclarini alacak ama onlarda bilmeden qunah islemis olacak tipki faiz yiyen insanlar qibi
Ahmet Akören Sen kime ne iyilik ettin şimdiye kadar da iyilikle ilgili atıp tutarsın? Marjinalden konuşup duruyorsunuz... Yazıları en baştan okuyun gerekiyorsa eleştirirsiniz.
Bende sizin sorunuza cvp verdim bildiqimi paylastim !!
Murat Mertol yakindan tanimadiqin insanlari uzaktan yarqila !!!
Bn sadece bildiqimi paylastim
112. Hayır, iş öyle değil! Kim halis olarak kendisini Allah'a teslim edip güzel davranışlarda bulunursa Rabbinin nezdinde onun mükafatı olacaktır. Onlar ne korkuya mâruz kalacak ve ne de üzüntü duyacaklardır. [3,20; 4,142] Cibril hadisi diye meşhur olan ve Cebrâil (a. S.)'ın İslâmı mükemmel bir özetlemesini ihtiva eden hadîs-i şerîfe göre İhsan: "Senin Allah'ı görüyormuşcasına O'na ibadet etmendir. Çünkü sen O'nu göremiyorsan da O seni görüyor" Burada bu anlamda veya geniş mânası ile ihsan (iyilik yapmak, iyi davranışlarda bulunmak) kasdedilebilir.
Onlar günah işlemiş olmazlar. Faiz yiyen insanlar bilmeden mi günah işliyorlar Ahmet Akören
Bilmediqin bi seyi yeme icme kardesim bilmeyerekte olsa qunah islemis olursun
Garip Yolcu bn komsuma yardim icin bir lokma ekmek veriyorsam komsumda bana sormak zorunda ;
Bu bana verdiqin bir lokma ekmek alin teriyle mi kazanildi yoksa milletin hakkina qirip oyle mi alindi ??
Şahsi cevap çöpe atarım vermem. Sorumluluk verene aittir.
Murat Mertol komsuyu qectim !!! madem o kadar cok arastirma yapiyorsun okuyorsun hic dusundun mu ?? Aksam eve qiderken marketten aldiqin yiyecek veya iceceqi qercekten helal paramla mi aldim diye ??? Bu aldiqim yiyecek ve icecekler helal mi diye
Evet. Sıkıntım yok.
Sen aynı cevabı verebiliyormusun?
Elhamdurillah o konuda hic supem yok
Bence günah değil, hacca gitmeyip hac parasını yetimlere harcayan kişinin hacca gitmiş kadar büyük bir sevap işlemesi de buna benzer
Günah değil diyerek ayeti inkar ettiniz
Fatih Pamukçu kardesim sen paranin faizini ihtiyac sahibi birine vererek iyilik mi yapmis oluyorsun
Madem harama o kadar özen gösteriliyor, müslüman bir ülkede neden buna faiz sistemi var?
O sorunun cevabini oqrendiqim zmn sizinle paylasmayi disunuyorum arkadasim
Harbiden bu konu baydı. Ahmet Akören genç ülkücü kardeşim bildiğin gibi yap. Herkes kendi dünyasını yaşıyor.
Murat Mertol bey benm bilqimin bana hic bi faydasi olmaz lakin bildiklerimizi birbirimizle paylasirsak o zmn belki birbirimeze bilqi aktarmada yardimci olabiliriz
Ben halen araştırıyorum şu andaki bilgilerim ışığında haklı da olsan ayetlerden anladığımı öncelik kabul ederim. Ben anladığımı ve şahsi kanaatimi yazdım. Sana cevap olarak ayet te yazdım. Cevapları okuyormusun bilmiyorum. Şimdilik iyi geceler diliyorum. Görüşler değişebilir birbirini kırmaya gerek yok. Herşey insan için. Doğum da ölüm de... 112. Hayır, iş öyle değil! Kim halis olarak kendisini Allah'a teslim edip güzel davranışlarda bulunursa Rabbinin nezdinde onun mükafatı olacaktır. Onlar ne korkuya mâruz kalacak ve ne de üzüntü duyacaklardır. [3,20; 4,142]
Cibril hadisi diye meşhur olan ve Cebrâil (a. S.)'ın İslâmı mükemmel bir özetlemesini ihtiva eden hadîs-i şerîfe göre İhsan: "Senin Allah'ı görüyormuşcasına O'na ibadet etmendir. Çünkü sen O'nu göremiyorsan da O seni görüyor" Burada bu anlamda veya geniş mânası ile ihsan (iyilik yapmak, iyi davranışlarda bulunmak) kasdedilebilir.
Eqerki kirici bi soz de bulunduysam af ola
Sonucta burasi tartisma sayfasi herkez kendi dusuncesini qorusunu bildirir ( arqo kelimeler kullanmamak sartiyla )
Aynı dileklerle.
Murat Mertol bey bnm demek istediqim sey ;
Faiz'in dinimizde haram olduqunu butun muslumanlar Bilir...
Bn bir musluman olarak bana haram olan bir seyi ben nasil olurda karsimdaki insan'a din dil irk ayirt etmeden ona bu haram para, ekmek vb. Seyleri ikram edebilirim ??
Atladığınız bir yorum var geri dönüp bakabilirsiniz. Süphe varsa vermemelidir yazmıştım.
K. Bakmayin bn o yorumu qormemistim
Olmaz kardeşim ticaretinde çok şükür ki islamda bir ilmi vardır müminler için faizin hertürlü sü haramdır
su faız haramdır dıyenler, bı oturup düşünün bakıyım maaşınızı veren kurum ne kadar faıze bulaşmış bır vazıyette, taksıtle aldığınız mobılyadan arabaya kadar ne kadar faıze bulaşmış bir vazıyette sınız, ekmegınızı aldığınız fırına kadar bır sorgulayın bakıyım eğer hala dıyebılıyorsanız benım zerrem faıze bulaşmamıştır dıye o zaman burada Allahcılık yapıp haram helal belırleyın. Sız yaradanı kendınız gıbı gaddarmı sandınız
faizi yemek haram tabi ki bunda hepimiz hem fikiriz. Paramizi faize yatirip faizi fakirlere versen bile faiz çarkinin dişlilerini döndürdüğün ve bu düzeni desteklediğin için uygun olmaz diye düşünüyorum naçizane.
Bu üstü okuyun
Başliktaki yaziya göre fikrimi söyledim...
Eyvallahda bu üstteki de sızlerın fıkır beyanına yazıldı yanlış anlamayınız efendım yanlışmı düşünüyorum onu bilmek istiyorum
Düşüncende haklısın. Şimdi insanlar işine nasıl geliyorsa o şekil yorumlama yapıyor. Faiz herşekilde haramdır kimse kendini kurtarmaya çalışamaz. Maaş mevzusu ise bizmi diyoruz maaşı faize yatırın diye. Taksitli alışveriş ise gereksiz yani alacak durumun varsa peşin alırsın durumun yoksa almazsın. Yok yani araban 100 binlik değilde 20 binlik olsun. Yeter ki helalinden olsun. Ama yok ben 100 binlik isterim dersen o zaman harama bulaşırsın. Elindekiyle yetinecen Cem bey
Hangı elındekınden bahsedıyorsun braderım ınsanların açlık sınırında yaşadığı bır ülkeden bahsedıyoruz bütün bu islam alemı ıcın gecerlı olan bu. Faıze bulaşmıyorum ben dıyen kisıye ben sen yalancısın dıyorum
Şimdi hacı abiler aslında soru basit.
İslam'a göre faiz haram. Nokta.
Ama mantığa göre ben faiz almıyorum. Faiz de yemiyorum.
Faizi başkasına veriyorum. Benle alakası yok. Hemde birinin muskulunu gideriyorum, iyilik yapıp onu sevindiriyorum.
Bu iyi birşey. Bence. Güzel yanı insanları mutlu ediyorsun yardım ediyorsun sonuçta. Ama sevap olmuyor çünkü haram kılınmış. Yani bu tarz bir iyilik haram oluyor herhalde. Her ne kadar zordaki birine yardım etmiş olsanda. Allah razı olsun derse yardım ettiğin kişi belki gunahta bi indirime gidilir herhalde. Yani öyle düşünüyorum. Umarım öyledir. Kim sordu bu soruyu ya. Benim kafa yandı iyice. Abiler siz biraz daha tartisin ama atismadan. Cozucez bu olayı
Ben sordum
Hacı abi bitirdin beni gece gece
Iyi birşey yapıyoruz sevap almıyoruz... İyi bir yapıyoruz fakat bu iyi şey haram diyoruz... Haram ise neden iyi diyoruz iyi şeylerin islama göre haram olmaması gerekirdi değil mi neden herşey birbiriyle çelişiyor inanın benim kafa daha çok yandı bu konuda bize sağlam kaynaklara dayalı bilgileri sunacak kimse yok mu ya
Hacı abi değilim bennnn bu tür sorular hep beynimi kemirip durur durur ve durur:)
Hacı olmadığını biliyorum ehehehe. Bu gün 5 vakit namazında bir adamdan alacağım vardi. Başka bir mal daha göndermem karşılığında paramı ödeyeceğini soyedi. Bende verdim paramı aldim. Çünkü ihtiyacım vardı. Haksız kazanç elde Edip namazını kıldı.
Faizin her türlüsü haram. Ama borsa helal.
Aynen. Borsa helal. Al sat yapıyorsun tertemiz ticaret. Forex de öyle. Ticaret helal kılınmış sonuçta dimi. Ama İslam mantığına göre bakacak olursak yabancı sermayeli şirketler var. Bunların kağıtlarını alıyorsun kardan pay alıyorsun. Kafirin bankaları var mesela faizcilikten para kazanıyor. Kimi şirketler var ki kazanclariyla müslüman öldürüyor İslam'a düşmanlık ediyor. Sen onun kağıtlarını alarak değerini yukseltiyorsun. O şirketleri buyutuyorsun. Ama bi dakka ya. Hani biz alsat yapiyoduk ticaret helal di. Konu bak nerelere geldi yalandan yancaz yine. Yok hacı. İyilik yapmaktan sonra borsa ticaret falan da sıkıntılı çıktı. Benim kafa yine yandi
Burda borsanın helaldir demem aslinda sadece bir ironi idi.
Simdi turkiyede ve dunyada, uretim yapan firmalarin ℅90 i buyumek icin kredi ve faizlere bulasiyo. Aldigin her urune faiz bulaşmış durumda. Tamam okey faiz haram. Ama bukadar faize bulasmismisken bunu söylemek zaten bi ironi. Ne yapim şimdi ugandaya mı gidim yoksa banka olmayan bir memlekete mı yerleşeyim. Şimdi ben fakirim. Faizde param yok. Ama bankadan para çektim. Mecbur kaldım. Faiz ödüyorum. Bana bunu yaptıran bu düzen. Bu duzenide ben secmedim. Hem fazla para ödüyorum, hem faiz yüzünden yanacam. Gordunmu başımıza geleni. Yalandan bi dünya sıkıntıya düştük.
Mecbur kaldım diye bir şey olamamali. Biz dünyaya sıkıntiya düşmemek için değil, Allah in saydığı haramlara bulasmamamk için geldik. Amacım. Sizi eleştirmek değil yanlış anlaşılmak istemem. Ama durum bu. Müslüman daha iyi şartlarda yaşamak için değil, Allah in kurallarına uymak için cabalamalidir.
Yılmaz Cucu
Şimdi belki kızacak bazı arkadaşlar ama, benim anladığım faiz haram lafı şu. Başkalarını zarara uğratıyorsan kazandığında orda haram. Sen kazandın kimse kaybetmiyorsa neden haram olsun? İslamda günahlar hep zarar olunca olmuyor mu? Şimdi bir kadın veya erkek cinsel organlarından çok hasta ise, ve onları sadece karşı cinsten doktor tedavi edebilse islam buna hayır mı diyecek?
Fellowved Çiracioğlu faız Kuran'da yasaklanmış bır durum bunun üzerıne kımse karşı çıkmıyor, her kımkı faıze bulaşmışsa faızın devamına katkıda bulunuyordur
Dert bu yasağın gecerlı olacağı ortamda yaşamadığımızdır Kuran'ın ıstedıgı sıstem bır gün gelırde bız hala ısrarla faıze bulaşıyorsak başka alternatıflerımız olduğu halde Ozaman faız haram olur. Ondan evvel ben ıstesemde ıstemesemde bogazıma kadar faıze batmısken faız haram demek abesdır çünkü bu benım secımım degıldır
İslam da faiz haram. Nokta.
Evli degilse erkeğe kadın haram. Nokta. Kur'an'da boyleyse sorgulama hakkın yok. Mantık yurutemezsin. Dusunemezsin. Yargilayamazsin. Değiştiremezsin. Tartisamazsin. Ya uyarsin, yada yanarsın. Olay bu. Denilen de su, sen elinden geleni yap, yapamadığını Allah affeder. Ama değişen bir dünya düzeni var. Ayak uydurmak zorunda olduğun. Ozamanin şartlarıyla şimdi birmi. Zor hacı bu ilsler. Eskiden yoktu şimdi herşey var. Burda bu kadar sıkıntı çekip öte yandada yancaksam başıma iş almışım. Ben niye doğdum ki. Hangi gunahimi gösterseler bana, anamla babamı parmagimla gösterip bunlar yaptı dicem. Ben dogmasam böyle bi sıkıntı yoktu. Ben istemedim. Pek sanmıyorum ama umarım yırtarım,
Nokta koymayı ne çok sevıyonuz. Bu noktalarla umulurkı yırtasınız
Günah değil ama sevabida yok.
Öyle kolay mı yırtmak. Kitaba bakarsak hani o belgeselde varya adamı adaya bırakıyorlar yılan yiyor böcek yiyor. Hah öyle bisi yaşamam lazım diğer tarafta yirtmam için.
Abi kendi inandiklariniza bir baskasi farkli inaniyor diye nasil dertleniyorsunuz kendi sorununuz haline getiriyorsunuz elde avucta olmayan birsey icin bole didismek niye kitapta yazanlari tartismak basit varsa bi 20 bin tl alacagin adamdan ben bunu digru yolla getirmedim demesine gerk yok senin umurunda olmaz o para faizmi birinin hakkimi gercekci olun az
Başkasının derdı umrumda degıl her kez kendı pıslıgınde bogulacak
Su an bı ev alacam evın fıyatı 350 bın Euro ödedıgım zaman verdıgım faız 120 bın Euro. 10 senedir kırada oturuyorum verdıgım para 100 bın Euro .
Alsam bı türlü almasam bı turlu, bu çıkmazda yaradan bu kadar gaddarmı bu faızle ısleyen sıstemde benı bundan sorumlu tutacak??
Yaptıgım ısle kuruş karım yok 120 bın euroda Haybeye ödıycem kârım yokken keyfıye para kazanmazken bana bu haramdır dıyenın alnını karışlarım
Hakilsin abi
aynen
Bu iş şuna dondu. Bizim Devlete kayıtlı 2000 kusur hayat kadını var. Fuhuş yaptırıyor zina haram. Piyango kumar haram. Bankası faiz veriyor faiz haram. Sonra fakire yardım yapıyor. Buna göre yardımı alan yandi. O değilde bizim başkan din kardesiyiz falan diyo. Oda değilde bizim devletin dini İslam degilmiydi? Bak benim kafa yine yandi
Ülkemiz çoğunluğu müslüman olan bir ülke ancak islam devleti değil. Çok dinli devlet
Öyleymiş. Öyle diyorlar. Ben her ne kadar o çoğunluğa denk gelemesemde
Haklısın trajikomik ama gerçek müslümanların çok olduğu ancak müslüman gibi yaşayanların az olduğu ülke
He iste iyi aydinlanmis ayni seyi dusunuyorum dini kullanarak somurme denir bunA