Roma tarihinde Leon'un Mesleme'yi kullanarak Bizansı ele geçirmesi

Bizans'ın kralı kapılarına dayanan mesleme'in ordularına karşı koymak yerine tahtı bırakıp kaçmıştır. Tahtı almasında mesleme'ye (müslüm'e veya müslüm-an) söz veren Bizans generali Büyük Leon, şehre vardıktan sonra kararını değiştirmiş ruhban sınıfı ile halkın desteğini alarak Tahta oturmuştur.

Bu arada benim teorim;. Leon, imparatoru kansız ve rızası ile tahtan indirmek için mesleme'yi kullanıp kışkırtmıştır. O'na tahtı vaad edip, hükümdar tahttan inince başka bir oyun ile tüm destekleri toplayarak kansız bir şekilde iktidarı ele geçirmiştir.

Peki Leon'un zekası haricinde elinde ne vardı?

İslam tarihini yaratacak bir eser.
Daha doğrusu koca bir yalan.

Leon'un elinde bir kitap vardı.
Leon, Babil’de, Hz. Daniel'in mezarında eski bir belge (charte) almış ve onu kopya ettikten sonra metni muhafaza etmiş, ölümünden çok seneler sonra bu metin birileri tarafından
Costantinople’a getirilmiş.
belgede (kitabın bir bölümünde) Leon ölene kadar hükümdar olarak kalacak yazıyor.

Düşünerek gidelim.
Peki kitabı kendisine veren kim?
Mesleme olabilir mi?
İkisi birden Bizans'ı ele geçirmek için böyle bir oyun hazırladılar mı?

Olamaz mı?
Eldeki veriler kimi haklı çıkarıyor?

Hakkı olanı almak için 3 yıl boyunca Bizans kapısında Mesleme neden bekledi?

Bir kitap ile Bizans halkı ve civarın desteğini alan Leon'u gören Mesleme sizce dönünce ne yaptı?

Epey bir yol araladık.
Gerisi şimdilik beklesin.

Bu arada Leon ve Mesleme çok yakın dostlar.

G
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
21
21 CEVAP

Havari Babaları isimli kutsal metinler listesi en eski tanrıya yakarış
yazmalarından oluşur. Bunlardan birisi, 2. yüzyılda Suriye’de yazılmış olan
Didache (Ç. N. 12 havarinin öğretisi) İsa’yı “Tanrı’nın kulu/hizmetcisi” olarak

isimlendirir. Diğer birinde, Martyrdom of Polycarp’da ise Tanrı, “bu sevilmiş ve
övülmüş kul/hizmetci İsa’nın babası” olarak anılır (Aynı isimlendirme 97
yılında Roma’da yazılmış olan Clemens’in birinci mektubunda da geçer.). Tanrı
anlayışı bu gelenkte monarhistdir: İsa “sadece“ Tanrı’nın bir
kulu/hizmetcisidir.

Tahminen bu metinler yeni bir alfabe ile yeniden yazılmış.

S