Toplu taşıma araçlarında Haremlik selamlık uygulamalar hakkında yorumlar

Arkadaşlar biliyorsunuz Bursa'da bayanlara özel vagon uygulaması başlatıldı. Tepki aldıklarında da seriat ve haremlik selamlık dinimizde var gıbı seyler gevelemeye başladılar bana bu tarz mesaj geldi. Resmını ekliyorum aşağıdaki linke tıklayıp bayanlara özel vagon ile ilgili fikrinizi belirtirseniz çok memnun olurum.

com-rgd2r7edtw98esu80602.jpg
H
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
51
51 CEVAP

lı oylar olsun

N

o değilde evet önde ben şok

P

Dün hayır %10 öndeydi bu mesajlarla il merkezlerinden ilçe merkezlerinden millete ulaşıp evet öne almaya çalışıyorlar

Neslihan Nilden 2 yıl

13 bin kadar öne almışlar.

Pınar Erkacmaz 2 yıl

Bana da geldi mesaj Siz bu oylamanın adil olacağına inaniyirmusunuz çünkü emsallerini yaşadık ve gördük

Hacer Özvardar 2 yıl

Ya hayatım daha dün hayır %10 öndeydi ben oy kullandım baktım güncel oy durumuna

N

Evet öne geçmiş.

Begüm Haysev 2 yıl

Begüm bir gece de nasıl arı gibi çalıştılarsa dengelemişler

Neslihan Nilden 2 yıl

IP değiştirerek oy kullanıyorlardır.

Begüm Haysev 2 yıl

Begüm üç kağıdı bizden öğrenecek değiller tabi

Neslihan Nilden 2 yıl

Tabii ki )

Begüm Haysev 2 yıl

Nerede bir ülkede daha yasaklandı

M

Hayir tabiki seriat isteyen yallah Arabistana

S

Boyle siteler browserleri ayirt edemez yani ayni oyu bir kac defa verebilirsiniz.browserleri degiserek

C

Bunun şeriat ile hilafet ile alakası yok ki.
Geçen günlerde İsveçte yapılacak olan rock konserine taciz olaylarından dolayı erkek izleyici alınmayacaģı bildirilmiş.
Bu da onun gibi bir şey. Bazı vagonlara erkek yolcu alınmayacak. Çok abartılacak bir durum yok.
Hayatta her şey din diyanet üzerinden yorumlanamaz. Her uygulamada şeriata gidiyoruz şeklinde algılanmamalı

V

Bu mesajla oy toplayan bursa akp il merkezinde kadın kolları yetkilisi

Neslihan Nilden 2 yıl

Kim olursa olsun. Bu olay zaten dinimizde de böyledir gibi bir açıklama yapmak yerine uygulama hayata geçerse sosyal getirisine vurgu yapabilirdi.

Volkan Eder 2 yıl

Volkan işte bizim kızdığımız şeriat çağrısıyla oy toplama çalışmaları niyet belli çalışmayı yapan arkadaşlardaki

Neslihan Nilden 2 yıl

Toplumun sadece dini hassasiyetler üzerinden tetiklenip yönlendirilmesi de ayrı bir dram zaten

Volkan Eder 2 yıl

Arkdaş erkekler de sorun varsa erkeklere bi çözüm bulsunlar. Mesala eğitsin ler herkes ıstedgini giyer bu kimseye öküz gibi bakma ve taciz etme hakkı vermez bunu koysunlar kafalara

Murat Tecimen 2 yıl

Iyide boyle giderse kadinlar 4 duvar arasindan cikamaz hadi pembe vagona erkek koymadin hiç mi alışverişe markete gitmesin insanlar vagonda korudun sokakta ne olacak kisi kendine sahip çıksın once kanı bozuklari sapiklari korumaktır bunlar kadinlari bu sekilde aşağılamaya kimsenin hakki yoktur. Adam sapik giyiminden vagonundan vs vs .... Cocuklari kim koruyacak onlari hangi renk vagona bindirecekler sapiklarin elinden pembe vagonmus .... Yasa çıkarmak ceza vermek yerine pembe vagon uygulaması kendileri binsinler bu ülke bu saçmalıkları da gördü ya...

K

Bunu destekleyenler iki gün sonra pembe avm mavi avm, devlet dairelerinde de pembe koridor vs uygulamasıyla devam eder kafalar müthiş çünkü

Neslihan Nilden 2 yıl

Karakteri olmayan sapiklar oralarda da isini görürler cunju bu uygulamalar kaçıştır çözüm degildir sapiklari korumaktır yapsınlar bakalım boyle gitmez... Bunu destekleyen kadinlarida tuhaf buluyorum sanki hastalikliymis karantinaya alınmış gibi

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Bi yerlerde paylasalim bunlar iyice istedigi gibi at oynatmaya basladılar sonuna kadar hayir bursa da yasayan biri olarak

B

Hayır diyerek destekte bulundum

F

Prim kasmak için yapılmış amatör bir sitenin anketi. Cidden kimse bunun farkında değil mi?

Y

Olay yerel çalışan bir iletişim merkezi oylamayı destekleyen akp il teşkilatları muhtemelen halk istiyor diyerek iki gün sonra bunu önümüze atacaklar yusuf

Neslihan Nilden 2 yıl

Atabilirler

Yusuf Böke 2 yıl

Yusuf uygulamalarını onaylattıkları anlamına gelecek, yapılan eylemleri sallamayıp uygulamaya başlayacaklar 26 yıllık Bursa lıyım ve Büyükşehir akp de

Neslihan Nilden 2 yıl

yav bu sapıklar yalnızca kadınları mı taciz ediyor? Ulan ben bana dayayan herif gördüm kim olduğuna bakmıyo ki

H

Kadınlara pembe vagon yerine, uçkuruna sahip ćıkamayan çomarlara üstü açık tel örgülü pembe kamyonet yapsınlar

M

Sikim akıllı müslümanlar işbaşında

Ç

arkadaşlar böyle saçma birşey mi olur pembe otobüslerden sonra pembe vagon.. Girin hayır desteklemiyoruz işaretleyin.. Bunun önü alınmaz ise yarın okullarda her yerde kızlar ile erkekleri ayıracaklar.. Bu gidişat hiç iyi değil.. Kadın erkek eşittir ve her yerde her koşulda eşit bir şekide beraberce yaşacaklar ayrısı gayrısı yokkkk

E

Bazı okullarda Konya da başladı o da

Neslihan Nilden 2 yıl

normal oalcağı buydu zaten adamlar yıllardır bunların temelini atmak için uğraşıyorlardı

Erdem Argan 2 yıl

İpek yolcam onları

Neslihan Nilden 2 yıl

İpek ben arabayla geziyorum ara sokaklarda inatla yol ortasından yürüyen yobaziklere ayna vuruyorum pişman değilim

Neslihan Nilden 2 yıl

Bende bursa gorukledeyim az çok Bursa'yı biliyorum halkın evet deme ihtimali çok yüksek

Erdem Argan 2 yıl

Madem ki kadinlara böyle bi imkan sunulmus, bunu en cok kadinlarin savunmasi gerek degil mi. Bunun islamiyet ile de bi alakasi yok, tiklim tiklim ulasim araclarinda maalesef insan olmaYi basaramayan erkekler cikiyo. Bunun icin bu önlem alinmis, buna bile Islam düsmanliginiz yüzünden karsi cikiyorsunuz.

Y

Eğitim 3-5 günde olacak bir şey değil. On yıllar alır

Volkan Eder 2 yıl

Volkan bu tarz şeyler de sürekli level atlar ve gittikçe kısıtlanırız kafesteki güvercin takla atmıyor diyerek erkek egemenliğine hizmet etmiş oluruz

Neslihan Nilden 2 yıl

Kadınlar üretime dahil olmadıkça erkek egemenliği her daim baki kalacaktır. Erkeğimiz de Tesla değil ancak eģri oturup doģru konuşmak gerekirse toplumun üretken kesimi erkeklerdir. Kadınımız üretkenlik yönünden kısır malesef ve bu haliyle antin kuntin feminist çıkışlarla toplumdaki erkek egemenliği egale edilemez

Volkan Eder 2 yıl

Volkan kadınlar yalıtıldıkça üretime dahil olamayacaklar, iki cinsi birbirinden uzaklaştırdıkça yasak tatlı gelecek karma çalışan insanlarda mobbingler cinsel tacizler artacak

Neslihan Nilden 2 yıl

Yazacak çok şey varda yazarsam beni atarlar

Volkan Eder 2 yıl

Arkadas belediye bi imkan sunmus kadinlara siz meseleyi dinden aldiniz laiklige kadar bagladiniz. Ben taciz yapani cezalandirmayalim mi dedim. Bu bir önlemdir. Arabada bile emniyet kemeri var degil mi. Bi kaza aninda camdan firlama diye. Sen dikkatli olsan bile baska bir arac sana carpip senin camdan firlamsna sebep olabilir degil mi. Sen diyebilir misin ki kardesim bana kimse carpamaz, onlar dikkatli olsun diye.

Y

Pipine hakim olamıyor. Davranışına hakim olamıyor isen o erkekliği yerin dibine batsın. Başta kadını korumak için düşünülmüş olan bu şey bizde nerelere çekilebilir. Belli değil mi hemen Müslüman olmaya bağlanmış bile mesele

Ç

Benim yukarda verdigim örnege bir yanit verecek biri varmi

Y

Ayni şey hepimiz için gecerli evet kaza olmasin hastalık olmasın onlemler alınır. Bu başka bir şey tamam pembe vagon pembe avm pembe okul kabul yaşamın her alanında kadinlara bunlar yapıldı kabul ettik diyelim o zaman sapiklar eksilecek mi kimseye tecavüz edilmeyecek mi ... Sapiklar için önlem ne olacak... Cocuklar içinde basja renk alanlar mı yapılacak tecavuze ugrayan erjek cocuklar hangi renk vagona binmeli... Önce yasa çıkmalı.... Bu uygulama sapiklari korumak kadınları asagilamaktir

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Ayrica ensest iliskiler bunlar hangi renk vagondan faydalanmalı once yasa cikacak ve uygulanacak yoksa istediginiz kadar renkli vagon yapılsın boşuna hayvanlara ne olacak onjarada tecavüz ediliyor bu sapiklar için ceza çıkmalı dinle ilgisi yok evet dini gerçekten bilen zaten boyle davranmaz

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Belediye vagon yerine başka imkânlar da sağlasın

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Yasa degismeli bence, taciz gibi suclars daha agir cezalar gelmeli. Ben anlamiyorum ki, mecliste dört partiden de bunca kadin milletvekili var, onlar neden bu konuda ön ayak olup kanun tasarisi vermiyo. Son olarak da belediye ne gibi imkanlar saglamali sence? Örnek verebilir misin.

Yusuf Öztekin 2 yıl

Belediye kendi üzerine düşen hizmetleri saglarsa yeterlidir belediyenin gorevi sadece sehir içindeki ulaşım onu da pembe vagonka sınırlandırılamaz çok üzücü bir durum bu. Bu ne onlem ne de fayda değildir üzerine basa basa tekrar ediyorum bu hem kadınları aşağılamak hemde sapik insanlari korumak ve gunden güne çoğalmaktır !

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Ya şimdi bu önlem olsun diye mi yoksa şeri hükümlerin önünü açmak için mi? Japonya'da var böyle bir uygulama ama kimse bunu Budizm'e yahut Şintoizm'e uygun diye uygulamaya çalışmıyor. Karşı çıkılan bu zihniyet. Bunu anlamayan ya saftiriktir ya da şeriat yanlısıdır.

N

Önlem olsun diye olsa ne fark eder, seri olarak olsa ne fark eder. Eger faydali birseyse bundan faydalanmak kabahat mi.

Y

yusuf fayda bunun neresinde acaba? Tamam bindik pembe vagona işe gittik adam zihniyeti bozuk takip etti ne olacak kim suçlu kim korundu kim faydalandı sadece vagonla gecmiyor hayat. Insanlar yolda gasp taciz siddete uğruyorlar evinize hirsiz geliyor nice bunun gibi iğrenç olaylar... Fayda vagonda mı çözüm pembe renkte mi once caydırıcı ceza yasa lazım...

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Ben caydirici ceza konusunda katilirim size, bu da dört partinin kadin milletvekillerine düser, onlarin görevi yasa cikarmak.

Yusuf Öztekin 2 yıl

Bu ülkede cocuk gelinler var onlarla evlenen insan o cocugu ayri vagona oturtup korudugunu düşünür peki kendisinden kim koruyacak baba kizina sehvet duyabilir diyen gerizekalilar var hadi uladimda ayri oldu evlerde de kadinkara kizlara pembe koltuk mu konmalı yapmayın allah aşkına önce insan olmamız gerek

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Sunulan cözüm veya öneriye karsilik sadece felsefe yapiyorsun, insan olmamiz gerek diye. Cözüm neyse, ve o kimin glreviyse sikayetleri onlara yapalim olur mu.

Yusuf Öztekin 2 yıl

Çözüm ceza ve yasada şikayetlerde rahatsiz oldigum durumlarda yapiyorum bugun pembe vagonu kabullenirse insanlar yarın hic bir seyde hic bir hak iddia edemezler başlarına bir sey gelse hakli iken haksiz olurlar onemli olan heryerde insanca beraber hareket etmek yaşamak.... Bu şekil önlemleri sorundan kaçış ve ilerisinde daha çok sorun yaşanacağını biliyorum.... Bu yüzden hiç uygulamaya gecirilmemeli büyük tehlikeler bunlar....

Kamile Çamlıbel 2 yıl

Sen istiyor şeriat gidecek az daha aşşaaaada

N

Senin kafa güzel olmak, yada sen bilmemek benim dilli

Y

Yusuf Öztekin yorumlarının birinde bayan arkadaşa "demek sende fordlanmayı istiyorsun" diğerinde yine bayan arkadaşın birine "sana hayırlı fordlanmalar o zaman" demişsin. Demek ki bu uygulama hayata geçmiş olsa sen o vagonlara binmeyen her kadına "aranıyor" gözüyle bakacaksın. Hay senin zihniyetine tüküreyim ben. Ulan insanda biraz utanma sıkılma olur be.

O

Ya arkadas o kadar örnek verdim, anlatmaya calistim, yazmaktan parmaklarim agridi, sanki duvara konusuyomusum etkisi olunca maalesef öyle yazdim artik. Bayanlara taninan bu pozitif ayrimciligi sanki kadini asagilayan birseymis gibi lanse etmeye calisirlaraa maalesef delirebiliyorum.

Yusuf Öztekin 2 yıl

Evet örneklerini de okudum, arabada da yedek lastik var/ sen iyi şoför olabilirsin ama bir başkası gelip aracına çarpar vs. Verdiğin örneklerde zihniyetin gibi saçma

Orhan Ablay 2 yıl

Sapık düşüncelisiniz oğlum siz, size göre laikliği savunan her kadın aranıyor. Yorumlarınızla bu iğrenç düşüncelerinizi çok açık belli ediyorsunuz

O

Bu konuyu da laiklige bagladiniz ya helal size. Acaba hangi yazimdan bu laiklik baglantisini cikardin cok merak ediyorum orhan.

Yusuf Öztekin 2 yıl

Bu gerizekalılığı, daha büyük gerizekalılıkla desteklemeye çalışanlara tek bir örnek ile anlatıp bırakayım:
Suçu önlemek için masumları hapse atıp ( tecrit edip) güvenliği sağlamaktır bu. Kapiş.

H

Yahu bırak kardeşim, bunlar onu bunu taciz etmek için mana arıyorlar

Orhan Ablay 2 yıl

Bunu savunan adamın kara çarşafçı zihniyetten zerre farkı yok. Aynı bok değişik renk spektrumu.

Hakan Seçgin 2 yıl

%51 evet demiş

Y

Erkeklerin "bayan" demesinden daha kötü bir şey varsa o da kadınların "bayan" demesidir.

E

bir topluluğa hitap ederken baylar-bayanlar gibi kullanımın doğru olduğunu düşünüyorum ''bayan yolcular'' şeklinde belediyenin kulladığı gibi kullansa hatalı kullanmış olabilirdi ancak ''Kadın yolcular= Bayanlar'' olarak kullanımı doğru bence ?

Neslihan Nilden 2 yıl

Gönderide ve yorumlarda takıla takıla ona mı takıldınız?

Orhan Ablay 2 yıl

Sana mı soracaktım nereye takılacağımı.

Ebru Kuru 2 yıl

bu kadar yobazla aynı şehirde olmaktan nefret ediyorum

E

kadın bayan kullanımında buga düşürdünüz yine beni

Neslihan Nilden 2 yıl

tüm şehrin insanlarını ilgilendiren bi uygulamada bu kadar saçma bi şekilde anket yapmak da bunlara yakışır zaten. Yapacaksan şehir içinde kalsın bari anket, ben izmirden hayır oyu kullanabliyorsam bütün şehirlerdeki aktroller de gidip evete verip yaşamadıkları şehrin kaderini belirleyebilir.

B

BAYAN DEĞIL KADIN ULAN !!!!

Y

İsterse mrs der ulan kime ne lan!

O

Bir kadına "ulan" diye hitap etmekte sakınca yok ama "bayan" demekte sakınca var demek bay ileri zeka

O

ulan dememeliydim pardon, bir kadına bayan diyince beynime kan sıçradı

Y

Gönderiyi esas amacından saptırmaktan başka hiçbir işe yarıyor mu peki bu bayan/kadın polemiğine dönüştürmeniz?

O

BAYAN DEĞİL, KADIN !!

Y

yok yok arvat

O

hatta karı

O

cidden maksimum seviyede itici oluyorsunuz ama farkında değilsiniz

O

!!!AĞZINIZI TOPLAYIN!!!!!

Y

Bir kadına bayan değil kadın demeyi öğretirken ulan diye hitab etmek nasıl bir beyin enfeksiyonudur?

H

açıklamasını yaptım

Yusuf Toyran 2 yıl

Açıklama olmamış.

Hakan Seçgin 2 yıl

Trollüyorsanız söyleyin bari bildirimleri kapatayım

H

Neyse...

H

Trollüyorlar tabi başka ne olacak. Bir gönderiye başlık hakkında yorum yapılır, saçma sapan ve alakasız yorumlar yapılmaz. İnsanlar kime ne şekilde hitap edeceğini size mi soracak arkadaşım?

O

yukarı da bir arkadaş benzer yorum yapmıştı yorum altına cevap verdim yorumunu silmiş bayan yolcular şeklinde kullansa haklıydı,

Ancak topluluğa hitap ederken baylar-bayanlar kullanılabilir.

Yani;
"kadın yolcular=bayanlar" doğru kullanımdır.

Belediyenin tercih ettiği gibi bayan yolcular şeklinde kullanılsa bende karşı çıkardım

N

Aynen o karı arkadaş yorumunu sildi

Orhan Ablay 2 yıl

Orhan dili kullanmayı bilmeyip bir kalıp cümle üzerinde muhalefet yapmanın sonucu o yorumu silmekti çünkü

Neslihan Nilden 2 yıl

Orhan karı da çok olmamış bence

Neslihan Nilden 2 yıl

yahu bunlar yüzünden herkese bacım diyecek kıvama geldim artık

Orhan Ablay 2 yıl

Orhan Kayseri usulü herkese hocam çekiyorum mis

Neslihan Nilden 2 yıl

Pardon da siz kimsiniz ki insanların dillerine müdahele ediyorsunuz?

O

Ya ne bu bayan kadın meselesi anlamıyorum. Yabancı dillerde de vardır bu terimler.
Lady/woman
Mevrouw/ vrouw
Dame/ Frau
Dame/ femme
gibi.
Şimdi bu kadar Avrupalı bunları kullanırken bizdeki bu takıntı nedir?
Bence komik ötesi trajik bir şekilci zihniyetin ürünü bu tartışma.
Önemli olan niyettir. Gerisi boş lak lak.

H

Cinsiyet belirtmek için kullanırken kadın kullanıyoruz bu kadar basit kadın öğretmen, yoldan bir kadın geçti vs vs hitap ederken bayanı kullanabiliyoruz falan gibi

Neslihan Nilden 2 yıl

Anlıyorum evet ama bunu yanlış kullanan insanlarda hemen art niyet arayıp üzerine çullanmak da yanlış. %99.9'u dilbilgisi eksikliğinden kaynaklı hata yapıyordur. Buna gelene kadar ne büyük hatalar var dil kullanımında. Dediğim gibi esas olan niyet olmalı. Mesela sığırın biri kadını " çok afedersiniz kadın mı kız mı belli değil" gibi bir cümlede kullanmıştı.

Hakan Seçgin 2 yıl

Bir başkası da çıkıp ben kadın değilim hala kızım derse ne bok yiyeceğiz onu hiç bilmiyorum

Orhan Ablay 2 yıl

Başıma gelmedi değil Orhan

Hakan Seçgin 2 yıl

Teyzenin birinden çantayı yiyordum

Hakan Seçgin 2 yıl

en uygunu bu sanırım

com-w1z9y4uvrw013k8jrz8v.jpg

O

Bence biraz daha abartsinlar kadin sehri yapsinlar komple oraya toplansinlar nerde bi sacmalik varsa oda turkiyeden cikiyor allah akil fikir versin

C

kadinlarla bi sorunu var bu dinin

Y

güya bizi korumak için, sapık zihniyetlerin istedikleri gibi at koşturacakları bir ortam oluşturuyorlar. ve en kötüsü benim hem cinslerim, yakın arkadaşlarım bu uygulamayı savunuyor.. Aklım ermiyor; bu sapıklara kendilerini savunmaları için mükemmel bir fırsat değil mi? Neden ellerine veriyoruz? Neden bir zorunlulukla diğer vagona bindiklerinde ve tacize uğradıklarında 'kadınlara özel vagona binseydin banane sen aranmışsın' cümlelerini duymaya bu kadar meraklılar? Üstelik ben bu güne kadar metroda kötü bir olay yaşamamıştım. Niyeyse bu uygulamayla taciz olaylarının daha çok artacağını düşünüyorum. Evet de çıksa, hayır da çıksa sonuç aynı olacak gibi. Ve ben o vagonlara asla binmeyeceğim!

B

Ve bazı iyi kadın çocukları bunun adına ''pozitif ayrımcılık'' diyor

Orhan Ablay 2 yıl