Ateist olduğunu ailene söyledin mi, söylediğinde ne tepki aldın?

Ailenizle dini görüşünüzü paylaşıyor musunuz? Eğer dinsizseniz, dinsiz olduğunuzu belirttiğinizde ne tepki aldınız?

Y
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
75
75 CEVAP

Ailem benim gibi dinsiz

M

babam bir şey demedi. Anam kızdı biraz. Sonra onu da dinsiz yapmaya çalıştım, yapamadım. Arada dine allaha bir şeyler söylerim, kızar yine ama aşırı tepki vermez.

T

Copy paste

M Anıl Kassap 2 yıl

nasıl?

Tayfun Çabas 2 yıl

Kendisi de aynını yaşamış yani Tayfun

Yusuf Böke 2 yıl

Babam her seferinde evden atıyor beni
Annem senin beynini yıkamişlar kapat bu konuyu bir daha acma ne işin var senin allahla kitapla der hep

S

Deistim dedim muslumansin diyorlar bende daha üstelemedim. D

O

Babam ve annem dini bütün insanlar olmasına rağmen saygıyla karşıladılar 16 mı 17 mi neydi yaşım. Hala evde saygı içerisinde dini tartışmalar olur.

H

Ben genel olarak cevremde herkesle tartışırm bu konular
Aldıgım tepkiler hep aynı
mal bu cocuk
Boş konusuyu
Ne konustugunu bilmiyo
Kafa s*kiyo vs vs uzar gıder.

S

hiç unutmuyorum. 20 yaşımda falanım. Allahın varlığını sorguluyorum. Dünyaya gelişimiz, sınav saçmalığı adem ile havva ensest ilişki vs... Bu soruları ilahiyat 3. sınıf terk abim ve muhafazakar ablamla tartışıyorum. Ablam ağlamaya başlamıştı. Orda bana soracaklar kardeşini niye doğru yola getirmedin diye ne cevap vereceğim ben diye :)sonra dedim ki ergin oğlum doğru yoldasın

E

babam tepki vermez. Bakışı benim mi la bu der gibidir. Annem sen niye böyle oldun der direk..

E

Sonuç ne peki?

Necdet uzun 2 yıl

sonuç şu onlar pek ateizm deizm agnostizm vs bilmediği için babam camiye gideerken hala abdest aldın mı diye sorar annem bu bayram kurban kesiyon mu diye sorar ben dolaylı yoldan muhabbeti açıldıkça söylüyorum ki direkt annemlere vs de söylemiyorum abim ablam vs varsa tartışma ortamında. Hala ortam gerilmesin vs diye bayramlaştığım mecbur kalınca allah rahmet eylesin vb gibi temennilerim mevcuttur. Kandil mesajı atmıyorum şimdilik

Ergin Lopez 2 yıl

Annem bu da iyice gavur oldu diyor

H

Hiç açmadım o konuları.

H

Ben 16 yaşlarında falandım, o zaman tanrılar ve dinler üzerine güzel bir video yapılmıştı. Tabii ben hiç çaktırmıyorum mevzuyu - dini araştırmalarım 14 yaşlarında başladı - Bakın anne güzel bir video buldum, beraber izleyelim dedim. Başladık izlemeye, yavaş yavaş kurbağa - sıcak su etkisi yaratarak önce onlara dini sorgulattım sonra dinden çıktığımı söyledim. Arkamdan geldiler elbette. İlgili videoyu bulabilirsem buraya da atacağım.

Y

Aha videoyu da buldum: https://www.youtube.com/watch?v=W6cCvD6DynU

Yusuf Böke 2 yıl

Allah'ın adını verdim önce videoyu buldun demi

Ergin Lopez 2 yıl

İyi bir internet kullanıcısıyım diyelim.

Yusuf Böke 2 yıl

hahah ok

Ergin Lopez 2 yıl

https://m.youtube.com/watch?v=QaLe0SRAiaM

Adige Kartekin 2 yıl

Annem şüpheleniyor ama konduramıyor saklamak zorundayım, onun için çok travmatik olacağını düşünüyorum açıkçası

D

Bizde inanmamak sorun değil. Şii olmayın da ne olursanız olun

Y

Konuyu biraz deşer misiniz lütfen?

Necdet uzun 2 yıl

Aile içinde hiç boyle konusmalar olmaz hatta sülale icinde diyelim herkesin düsüncesi kendisine

M

Babamla bu sebepten 7 yıl konuşmadık. Geçen ay beyin kanaması geçirdiğinde yanına gittim hastaneye, barıştık. Şimdi televizyonda bi hoca çıkıp dua ettiği zaman o da ellerini açıp amin diyor, ben sessizce odayı terk ediyorum, bişey demiyor.

E

16 yaşındaydım ateistim dedim, annem babama bakıp "ergenlik dönemidir geçer bu da" dediler bir daha da bahsetmedim.

E

bende de hala geçmedi

Ergin Lopez 2 yıl

İyi yıkamışlar beynimizi, yazık çok yazık

Eren Creig 2 yıl

sorma. Temiz iş çıkarmışlar

Ergin Lopez 2 yıl

Babam Aynı tepkiyi alırım kesin

Şükrü Özbay 2 yıl

annem o kadar bıkmıştıki yaşadığı yaşantıdan "Allah varsa zaten bana bunları yaşatmazdı" demişti.. Ben de oracıkta susmuştum sadece

T

Uzun zaman paylaşmadım, en son artık bilmeleri gerektiğini düşündüğümde paylaştım ve annem çok ağladı, kardeşim bağırdı çağırdı, teyzem dinlemek istemedi, eniştem gayet olumlu ve saygıyla yaklaştı. Hepsi de inançlıdır. Şimdi ise kardeşim neredeyse deist sorguluyor, annem artık anlayışlı yaklaşıyor hatta çoğu konuda düşüncelerimi mantıklı buluyor. Ailede sadece anneanneme söylemedim çünkü üzülmesini istemiyorum.

Z

Benimkiler hiç tekpi vermediler babam arada küfürlerimden rahatsız olur o kadar

M

soylemedim. Ne gerek var

B

Ailem hala nuh tufanina inanniyor gokten koyun indigine falan inaniyor mantikli aciklamalar yaptigimda tamam daha konusma diyorlar

T

Geçen annem, sen insanların nasıl oluştuğunu düşünüyorsun, dedi. Anlattım. O da, Şimdi bence de o kadar farklı fiziki özellik var. Bu kadar özellik 2 insandan nasıl geldi, dedi. Bir an, ne oluyor acaba, dedim.

Neslihan Erçik 2 yıl

Brain is start working.. Bende babama ibrahim oglu olursa sana kurban edicem diyor peygamber. Amerikada kadin tanridan bana isaretler geldi oglumu kurban etmem icin diyince kadin delinoluyor dedim babam hala sessiz

Tümay Eliballı 2 yıl

Eşim hariç kimsenin haberi Yok. Hatta bizimkilerin devremülkleri var Mekke'de bir hafta yetmiyor bebeklerle hatice zorlanır diye 2. Sini almaya kalktılar. Diyemedim ki "ben ateistim". "Gerek Yok ben haccı da umreyi de yaptım gitmeyenler gitsin" dedim

H

en mantıklısı bu. Bunu çok kötü karşılayacak insanlara söylemeye gerek yok. Ben de akrabalarıma söylemedim, annem şaka yaptım sandı, babam biliyor bir şey demiyor. Başka kimsenin bilmesine de gerek yok.

Eren Creig 2 yıl

Ben devamlı sorgulardım ve ailem bunu bilirdi. Bir gün çıktım dedim ki "Allan yok din yalan moruqs" şaka bir yana ben artık müslüman değilim dedim ve kimse karışmadı.

O

Benim babam ve abim ateist, ablam agnostik, ben deistim, annem inançlı Muharrem'de falan oruç tutar. Kimse de birbirine 'Neden?' demez.

E

Yusuf bey ailemle dini düşüncemle alakalı bilgileri paylaşmıyorum hem üzülmesinler diye hemde kültürleri geregince çok fazla tepki verebileceklerini düsündügümden ötürü.

B

Babam umreye gönderme çabasında Arafta olduğum dönemdeyim lakin gitmeyi de düşünmüyorum siz Hacca gidip bize örnek olun bende ileride çoluk çocuğa örnek olurum beni bu işe karıştırmayın dedim

N

Bence git tarihi yerleri gezersin

Tümay Eliballı 2 yıl

Irkçıyım ben Arap a gıcığım başımı bağlayıp yanımda bekçi erkeklerle gezeceğim tatili neyleyeyim

Neslihan Nilden 2 yıl

Patron sensin

Tümay Eliballı 2 yıl

Taksiye yalnız binen güzel kadını kaçırıyorlarmış manyaklar babası Mekke de yaşayan abim geçen hafta anlattı dedim al baba daha da gitmem

Neslihan Nilden 2 yıl

Umarim hala gondermek çabasinda degildir umreye falan

Tümay Eliballı 2 yıl

Vuu valla hi gevur bu cocuk gevur biz bununan netcez bilmiyon Allah bunun işlerini bu yüzden rast getirmiyor

Ç

Bunu bu platformda kaçıncı kez paylaşıyorum bilmiyorum.
iPad galerisini karıştırırken capsleri bulmuş, bu şekilde öğrendi annem. Babama da anlatıyor. Birilerinin beynimi yıkadığını düşünüyor, defalarca kez anlatıyorum bu kendi düşüncemdi Karikateist gibi sayfalara takılarak olmadı diye. Psikoloğa danıştı. Nana, Göktürk alfabesini öğrendiysen arap alfabesini de öğreneceksin/gel yasin okuyacağız, dedi. facebook şifremi istedi. Kuran kursuna yollayacağım lafları geçti. Tabi hiçbirini kabul etmedim. O yaz oruç tutmamı istedi ilk gün tutar gibi göründüm sonra, tutmuyorum, dedim. Şu an alıştı. Bir şey demiyor, şakalaşıyor bu konu hakkında.

N

Annem sayesinde sorgulamaya başladım. Eli, beyni öpülesi insan

S

Annem harçlık vermedi bir süre babam bir şey demedi

F

alevi bir ailede büyüdügüm icin sorun olmadi bu tarz konular. Pek kimse kimseye karismaz.

D

Aynen, bizimkiler de öyle. Onlar benden önce araştırmışlar soruşturmuşlar zaten dhhsjs

Elif Türkdoğan 2 yıl

cok sansliyiz bu konuda

Derya Pamukçu 2 yıl

Annem karsi cikti biz muslumaniz sende musluman olmak zorundasin dedi. Babam evlatliktan reddediyordu da zor kivirdim vazgectim soylemekten. Bilmemesi daha iyi

C

Dinden çıkmadım ama dini bi kaç kare annemle sorgulamaya başladım tabi annem Aşırı müslüman Haca da gitti namazlarını hayatta kaçırmaz neyse annemle tartıştık annem baya sinirlendi sorguladikca kafir olduğumu düşündü falan neyse en son da terlik falan fırlattı bi hafta konuşmadı dinsiz imansız diye bi daha da açmadım o konuları

S

Annem ve ablam süleymancı dinsiz olduğumu öğrenseler evden atarlar beni shhd bide miras falan bırakmaz hiç öyle şeylere gerek yok cumaya git diyor sadece ben de üzülmesin diye gidiyomuş gibi yapıyorum.

Y

Onlarin da kafa karışık sorun olmuyor

Ö

Bu arada biz ailecek tatlı su müslümanıyiz.

Ömür Itisgen 2 yıl

Hahahaha

Oktay Akbulak 2 yıl

Bana hep, biz Müslümanız sen de Müslümansın. Yok öyle bir şey. Dinsizim desen de hala Müslümansın, falan diyordu babam aşırı saçmaydı. Gören de sarışınım saçımı siyaha boyatsam da sarışın oluşum gibi bir olay zannedecek. Aile ve doğuştan öyleymiş, mantığına sıçayım.

N

Senin kararın.

O

Hayır anlatmadım, gerek de görmüyorum aslında. Toplu hâlde din yönlendirmeleri başlayacak, gerek yok.

B

saçmalama bidaha duymayayım kimsenin yanında da söyleme günah dedi

M

Benimle bunu tartışmaktan da çekiniyorlar aslında biraz çünkü siyaset-bilgi içerikli bir şey konuştuğumuzda hep onların üstüne çıkıyorum. "Mantıksız konuşsa neyse hep mantıklı konuşup bizi alt ediyor." diyorlar. O yüzden artık zorlamıyorlar yoksa kendilerini de Deist yapacağım.

N

Hayır. Sanırım benle görüșmeyi keserlerdi.

U

hiç tepki almamıştım. Kendileride pek dindar sayılmaz. Birkaç açıklamadan sonra özellikle babam fazlasıyla hak vermişti .

B

ailen dindar ise taktik işe yaramazki

Burcu Harmanbaşı 2 yıl

benim gibi alevi bir aileden geliyor olman lazım öncelikle önyargısız ve hoşgörülü olmaları lazım

Burcu Harmanbaşı 2 yıl

ozaman işin çok kolay direk ben dinsizim ateistim diyerek değilde dinin içindeki çelişkileri anlatıp. Muhammetinde özel hayatından biriki anlatırsan bi şansın olabilir alevilik karşı olunacak birşey değilki ben dinsizim ama soran olursa aleviyim diyorum ki nasıl bir ortamda yetiştiğim nasıl kafada olduğum bilinsin

Burcu Harmanbaşı 2 yıl

yinemi anlamadım: D peki

Burcu Harmanbaşı 2 yıl

Annem müslümanım der ama ne namaz kılar ne oruç tutar öylesine adı var yani. Babam deist ben de deistim Annem de herhangi bi tepki vermedi. Yaşayıp gidiyoz

N

Dinden çıktıktan sonra en çok karşılaştığım eleştiri şuydu
Yapma ya bu kadar şey nasıl oldu? Nasıl oluştu. Ama benim sorum o değildiki sonra kanaat getirdimki türkiyedeki çoğu kişi müslüman değil '' deist ''

Aile meselesine gelince ilk 1 yıl resmen ölümdü. Sonra bıraktılar. 6-7 yıl geçti artık konuşmuyorlar bu konuları hatta neredeyse yanıma gelecekler .

D

Eşimle kavga edip baba evine gittiğimde güya benimle konuşmaya gelen eşim, orada babama söyledi annem de babam da aslında daha önce duymuşlardı, biliyorlardı ama o akşam herkes oscarlık oyunlar sergilediler. Kayınvalidem de bilmesine rağmen "ne ne ne, o nedir ya, aaaaaaa" diye tepki verince babam da üstüne coşup beni evlatlıktan reddetti, "benim ateist evladım yok, malımı mülkümü diğer çocuklarımın üstüne yapacağım sana bir kuruş düşerse haram olsun. Artık bu evde kalacaksan da bir sığıntı gibi kalırsın, benim evimde sana yer de yok" dedi.

Z

Sonuç ?

Kerem Byzgl 2 yıl

karşılarındakine biz çok dindarız gösterişiyle hava atma maksatlı söylemiş baban. Evinde kalsan sığıntı gibi davranmaz tabiki ama ağır olmuş söylediği. Şuan eşinlemisin?

Burcu Harmanbaşı 2 yıl

kusura bakma ama, eşin adam değilmiş

Ergün Zambakçi 2 yıl

Babamla zaten 2009 yılından beri konuşmuyorduk, aynı evdeyken de konuşmuyorduk. Evlendim, kötü şeyler yaşadım ayrılmak için gittiğimde annem babama anlatmış ve babam bana hak verdiği için benimle konuşmaya başlamıştı. 1 haftalık barışmış olduk. Geldiler onu da bozup gittiler. Sonuç olarak bir süre daha babamın deyimiyle "sığıntı olarak" orada kaldım. Sonrasında kocam yalnız gelerek benimle konuşup özür diledi, "tekrar deneyelim, düzelmezsem o zaman oturur, konuşur, ayrılırız" dedi. Sonuç olarak gururumu ezip geri döndüm eve 2 aydır kocamın yanındayım. Döndüğümde de ev sanki benim evim değildi. Kayınvalidem eşyalarımın hepsini karıştırmış bir çoğunu toplamış başka yerlere koymuştu. Gördüğüm her şeyi kırıp döktüm. Ufak bir kriz geçirdim. Şimdi 2 aydır ilaç kullanıyorum. İş arıyorum bir yandan. Döndüğüme hem pişmanım hem değilim. Değişen hiç bir şey olmadı. Dün evlilik yıldönümümüzdü. Ağlayarak ve ayrı odalarda kalarak yaptık kapanışı.

Zeynep Özturan 2 yıl

erkekler böyle ikili ilişkilerde çok ayrıntı düşünemiyor. Ben böyle söyliyimde öfkemden dolayı gerisi önemli değil diye haykırmış o lafı. Ortalığı eşin karıştırmış başta. Ama seviyorsun eşini belliki yoksa katlanamazdın sanırım. Zamana bırakıp iş bulup sonra karar vericeksin galiba. İnsanlarda o zaman içinde sana saygılı olmayı öğrenemezlerse yapıcak birşey kalmıyor. Bende biraz senin durumundayım eşimi ailesi yüzünden her an harcayabilirim. zor karar. Umarım iş bulabilirsin

Burcu Harmanbaşı 2 yıl

aileme bunu eglenceli ama mantıklı yollar ile anlattim suan tüm sulale agnostik olduk

E

edit: Annem aşırı müslümandi

Emrah Tekece 2 yıl

Babam bildim bileli ateist. Kücükken seni müslüman yapıcam diyodum babama cehenneme gitmesin diye. Hiç karışmadığı için toplumdur okuldur müslüman büyüdüm. 18 yaşında ateist olduğuma karar verdiğimi söylediğimde pek bişey değişmedi benim için. Ailemde karışık ateist deist teist hepsi var.

B

Nasil yaptin?

Caleb Çamlar 2 yıl

neyi nasıl yaptım ?

Barış Öztürkmen 2 yıl

Annem bana manyak demisti

H

Ben sırf ailemle değil hemen hemen herkesle paylaşıyorum. Daha doğrusu içimdeki paylaşma baskısına hakim olamıyorum.

O

Ha bu arada babam 80 yaşında ve süper bir deist ama henüz farkında değil

Orhan Ablay 2 yıl

evdeki herkese söyledim ama babama söylemedim çünkü niye söyleyim

V

Kardeşim agnostik olduğumu biliyor aileme daha söylemedim Belki söylemem

Ş

Söylemeyi düşünmüyorum. Bünyem bütün sülalenin bana "allah yoksa bu dağları kim yarattı" veya "iğnenin bile ustası var" demesini kaldıramaz

I

Babam aferin kafani sacma seyler ile doldurmalarina izin vermemissin. Arap hikayesi bize gore degil der hep
Annem de kizim yapma etme gunah bak ac kuran oku dinle kendine gel bi la havle cek yapma evladm yapma cocugum

K

Sorgulama kafayı yersin.. Şirk koşma yamulursun:))

M

Çok karıştırma bu konuları kendine yazık edersin

I

C A N C E R

I

Seni okumaya gonderdik allahsiz olmaya degil tepkisi var.

M

Kardeşlerim biliyor, babam bilmiyor fakat duyarsa sallayacağını düşünmüyorum demokrat adamdır, annem fenadır muhtemelen üzüntüden hasta olur

Ö

Annem ve babam kuzen ve geniş bir ailem var. Annem deist babam agnostik baba tarafımda müslümanı da var ateist de; anne tarafım deist ateist hristiyan dolu. Hoşgörü önemli bende pantedeistim ve kesinlikle sorun olmuyor şeker bayramında inançlı olanların bayramını kutluyoruz paskalya da kiliseye gidiyoruz çocuk bayramında (aleviyim ve Arap alevilernde bir bayram) yumurta boyuyoruz. Gereken sadece hoşgörü

D

Pantedeist çok zor deniyo ya

Ömür Itisgen 2 yıl

Ahahahaha ben alıştım

Dnya Beğendik 2 yıl

Ne biçim konuşuyorsun sen öyle dedi annem şimdi alıştılar

S

Ailecek deistis biz

N

Söylemek en mantiklisi. Göğe yükselen birine inanmiyoruz diye mantıksiz olan biz miyiz?

L

benim babam da ateist, annem de tatlısu müslümanı olduğu için pek problem yaşamıyorum

C

iyiki varsiniz türk ateistler, mutlu oluyorum yazdiklarinizi okuyunca...
tabiki zor durumda kalanlar icin büyük bir sorun.... Benim durumsa sorunlu, ama en azindan bunlara ragmen variz ve gelecegi degistirecegiz.
benimkiler bilmiyor, tasinip ayaklarimin üstünde durudugum zaman söylemek istiyorum.

R

şaka yaptığımı sananlarda var yada aaa çok yanlışşş cık cık cık diyip hz peygamberimiz ne demeiş diye devam edenlerde.. O yüzden fazla açıklamaya girmiyorum bazen çok çıldırırsam ne zeki adammış şu muhammed diyip geçiyorum

B

Annem sus carpilirsin der babam simdimi cozdun der

O

Ben gizli müslümanım ama ailem ateist sanıyo

K

Kuran'ı Türkçesini okuduğum zaman deist biraz araştırmayla sonra derinliklere inerek agnostik ateist oldum annem ve ablama söyledim annem başı döndü bayılır gibi oldu ayaktaydı yatağın üstüne oturdu ben ne yaptım allah seni benim başıma verdi dedi annem eskiden hoca olduğu için bu olaylara çok karşıdır neyse odamdaki tüm kuranlara el koydu ve hala vermez ama bunu bana zorla söyletti bayram namazına gitmicem dedim gidecen sesi ben ateistim dedim kadın yıkıldı resmen Bi yandan iyi oldu bi yandan kötü amannnn beyse

G

evet. Dinsiz sayılmam ama şüphelerimi düşüncelerimi her defasında dile getiriyorum. Annem son derece dindar bir kadındır. Her gün belli saatlerde kuranını okur. Her ölenin arkasından da olur sevaptır diye. Bana zaman zaman kızar tabi çok ileriye gittiysem. Ama çoğu zaman sabırla düşüncelerimi kendi bildikleriyle karşılık vermeye çalışır. Babam dindar değildir. Çoğu zaman aynı şeyleri düşünürüz babamla. Din konusunda baskıcı bir ailem yoktur. Şanslıyım bu konuda.

G

Baskıcı olmak dindar olmamak demektir. Dindarlık dini baskı yapmak demek değil zaten. Dini sahiplenmek demektir.

Mehmet Borucu 2 yıl

ben dinin baskılayıcı olduğunu iddia etmedim. Din konusunda beni baskı altında tutan inanmam konusunda ısrar eden bir ailem yok dedim.

Gülbahar Akgünoglu 2 yıl

Annem namaz kılar babam kılmaz deist olduğumu söylediğimde hiç tepki vermediler hiçte kötü gözle bakmadılar evde neysek hala oyuz annem namaz kılarken ses yapmam felan iyi aileyiz ya

V

Annem yanacaksin yanacak dedi.

B

Yaklaşık 2 ay önce anneme söyledim birkaç ay öncesinden babama söylemiştim babam bi' şey demedi ama annemde biraz sıkıntı oldu hala kendimi sorguluyorum söylemekle iyi mi yaptım diye keşke alıştıra alıştıra söyleseydim

İ

Hayır paylaşmıyorum babam artık karışmıyor annem ise sık sık İslam'a davet ediyor

D

Evet ailecek dinsiziz biz

S

Kardeslerim biliyordu. Babama söylediğimde önce tartışma çıktı. Şimdi de "nabıyon lan putperest?" diyor..

B