Ay'a gerçekten gidilmiş midir?

Ay'a gerçekten gidilmiş midir, yoksa soğuk savaş zamanındaki bu olay, ülkelerin birbirine güç yarışı sonucu uydurulan bir yalan mıdır?

com-iyrm5po899voz4o86fsm.jpg
Şevki Depe
Ş
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
78
78 CEVAP

Gerçek. Yalan olduğunu düşünen ve sadece bir adet kanıt verebilecek varsa elini öperim.

Hakan Siviş
H

Ayda hava yoktur ve hava olmayan yerde rüzgar esmer o yüzden bayrak dalgalanmaz...

Hüseyin Gurbanov 10 ay

https://www.youtube.com/watch?v=yhab86KoVjU Dalgalanır.

Hakan Siviş 10 ay

Gidilmiştir tonlarca ay toprağı getirmişlerdir, sovyetlerde dahil olmak üzere gelişmiş ülkeler uydudan izlemiştir ve Sovyetlerin soğuk savaşı kaybetme sebebidir

Gidilmediğini araştırıp iddia eden varsa cidden cahildir başka bişey değil

Kerem Konuş
K

Amerika bütün dünyayıda kandırabilir

com-93ajtqa7ecurku4nz0s1.jpg

Emrah Tarancı 10 ay

Şimdi niye gidilmediği konusuna gelelim çünkü bu bilimsel bir amaçla yapılmadı tamamen sovyetlerle sidik yarışıydı bak bizim roketimiz daha güçlü hayır bizimki daha büyük vs. Gibi bir amaçla yapıldı ve insanlı uçuşlar çok pahalı bu nedenle artık insansız araçlar gönderiliyor

Kerem Konuş
K

Yallan. O soğukta hepsi gündelik giysilerle

Nilüfer Hasdemir
N

Resim gercekse astronot uzayda olmasi gereken gibi giyinmis de ordaki iki tane baltaci kahveden cikmis gibi duruyo

Özcan Sınırtepe
Ö

Nassa açıkladı zaten, Ay'a şimdiye kadar kimse gidememiş...

Aziz Arutay
A

Bence bu yalan

Gökhan Zengn
G

Rus asilli yuri gagarinin gittigi 20 sene once ilk okul kitabimizda konuydu. Yavur yapar turkler de falina baksin

Özcan Sınırtepe
Ö

Ben inanmıyorum ve halada gidilmedi diyorum.

Ali Sangu
A

Sadece bir kanıt gösterebilir misin bu tezine?

Hakan Siviş 10 ay

Yalan olabilir

Ferhat Şepik
F

Buradaki oyun ama gerçekte fotoda bayrak yine dalgalanıyor ve altında gölgesi var Ayda gölgede olmaz rüzgarda

Gökhan Zengn
G

Basit bir deney yapalım. Alüminyum folyoyu al, katla ve geri aç. Düz bir şekilde dalgalanmadan durur değil mi. Ancak yine de kırışıklık kalmıştır.

Hakan Siviş 10 ay

Ben onu demedim rüzgar dalgalanmalarından bahsettim Ayda rüzgar olmaz

Gökhan Zengn 10 ay

Zaten dalgalanmıyor bayrak. Nerede dalgalandığını gördün de dalgalanıyor diyorsun

Hakan Siviş 10 ay

1950li yıllara ait fotoya bak buna değil bu kurgu

Gökhan Zengn 10 ay

Kardeşim anlamıyorsun sanırım. Diyorum ya. Eğer havasız ortamda şekil değiştirebilen bir nesneyi bir şekle sokarsan öyle kalır. Katlanmış bayrağı açmışlar ve sonuç bu olmuş. Ayak üstü ütü mü yapsalardı?

Hakan Siviş 10 ay

Orjinal video bu ve ilk insanlı aracın içinden çıkan ilk insanın görüntüsünü alan kamera ekibi seti çoktan kurmuş. Bu durumda aya ilk ayak basan kişi kameramandir

Ha bir de bayrak var, atmosfersiz hava da nasıl da dalgalanıyor püfür püfür

https://youtu.be/y9eLGMRhJys

Şevki Depe
Ş

Basit bir deney yapalım. Alüminyum folyoyu al, katla ve geri aç. Düz bir şekilde dalgalanmadan durur değil mi. Ancak yine de kırışıklık kalmıştır. Aynı cevabı 25 kere daha verebilirim. Ekstra bilgi de vereyim madem. Bayrağın nasıl duracağı uzun süre tartışılmış ve sonunda üst kısma bir ekstra çubuk eklemeye karar vermişler. Bu sayede bayrağın açık kalabilmesi sağlanacakmış.

Hakan Siviş 10 ay

Ay'a ilk ayak basan kameramandır o zaman.

Şevki Depe 10 ay

Net yalan

Nilgün Doğrul
N

Aya insanoğlunun henüz ulaşamadığını düşünüyorum. Kanıt olarak 40 yıl önceki teknoloji ile çıkılabilen bir aya neden 40 yıldır şuan ki süper teknoloji ile tekrar vetekrar defalarca çıkılamıyor? Neden yeni videolar ve görseller gelmiyor ?

Enes Perk
E

Sana mı atsın direk Nasa inanman için?

Nedim Bekmez 10 ay

Çünkü Ay gidilmeye değmeyecek bir gezegen. Sahra çölünün yanındaki bir kentte yaşasan, sadece insanlar gidebildiğine inanmıyor diye sahra çölüne tekrar ve tekrar gidip haftalarını harcar mısın? Hayır.

Hakan Siviş 10 ay

Hatta uydu diyelim gezegen yanlış bir tanım oldu. Ayrıca Marsta şu an bile Curiosity isimli bir robot ve uzayda bir çok keşif aracımız bulunuyor halihazırda. Sence Ay'dan çok ama çok daha uzak bir hedef olan Marsa en gelişmiş robotlarımızı gönderebiliyorken neden Aya gönderemeyelim?

Hakan Siviş 10 ay

Adam hakli burdan aya insan gonderip 3 resim cektirip geri gelicem kirk yil gecicek teknoloji alip basini gidicek sartlar cok daha uygun hale gelicek ama giden gelen olmuyacak buna sadece salak avi derim ben

Mehmet Özturgay 10 ay

Hakan sen neyden bahsedion biz nereye ne gonderdik amerikalimisin sen

Mehmet Özturgay 10 ay

Gidildi hemde bir degil bir cok kez. Yalan diyen arkadaslar nasayi film produksiyon sirketi mi saniyorsunuz marsa, saturne uydu gonderiyorlar.

Kadir Baş
K

Emin ol daha da fazlası

Enes Perk 10 ay

com-68p6buwm32sqzvy0oubr.jpg

Şevki Depe 10 ay

Nasa nin isi gucu yalan dogru olan hicbirseyi yok

Mehmet Özturgay 10 ay

Bence bu resim bir film seti

Bahar Jin
B

Eee yani bu resimde oylede ama gercekten gidilmistir sanirim

Ibrahim Minnetoğlu 10 ay

Tabiyki gidildi.. Aksi düşünülemez

Bahar Jin 10 ay

Kafa karistirici ama o zaman ki sartlarla nasil mumkun

Ibrahim Minnetoğlu 10 ay

Uydu başka, insan başka, insansız uydu aracı gitmiş olamazmı?

Aziz Arutay
A

Uzaydan bir görüntü

com-htsddty3xchaait5jn4s.jpg

Şevki Depe
Ş

Yok be kardesim o donemde aya gidilebilmis olsaydi zaten suanda defalarca sefer duzenlemis olurlardi neden simdi gidemiyorlar

Mehmet Özturgay
M

ulan adamlar artik araba üretmeyi birakti insan beyni yönlendirme üzerinda çalişiyor bizde yunurta mi tavuk dan tavuk mu yumurtadan çıkartamadik gitti

Mustafa Yaram
M

Işte onu söylüyorum. Yalanlarla bilinci yönlendirdiler..

Şevki Depe 10 ay

Yani adamlar ne çalışmalar yapıyorlar yolculuğu bir sene süren marsa robot gönderdiler bol bol resim çekiyor daha nice. Bilgiler

Ayhan Bilamo
A

Holywood

Ramazan Menemen
R

1967 yilinda Ay' a gittiklerini soyleyenler 50 yildir neden tekrar gidemiyorlar. 50 yildan bu yana kara trenden 600 km hiza ulasabilen trenlere kadar gelusen teknoloji aya gitmek icin hic mi gelismedi? Eger o teknoloji gercekten o zaman olsaydi su ana kadar ay' a 50 kere daha giderlerdi. Aya gitmek icin bugun ku teknoloji ile yakitiniz belki yeter ama asla geri donmeye yetmez.

Aydın Gülçay
A

Ayda bişey yok napsınlar

Ayhan Bilamo 10 ay

geri gelirken roketlere çok az ihtiyaç vardır uzayda yörünge diye birşey var cahil cahil konuşmayalım yörüngelerle geliyolar dünyaya geri yani ortalama 100 litre yakıtla geri gelinirr uzay boş surtünme kuvveti yok

Onur Özaydınlı 10 ay

Spacex

Erdem Polat 10 ay

Her sey bir yana kimse daha neden 50 yildir tekrar gidilmedigi hakkinda elle tutulur bir sey diyemedi.

Aydın Gülçay 10 ay

Ayda Bir şey olmasa bile turizm iyi bir kazanç sağlardı.

Şevki Depe 10 ay

İmkansıza da yalana da inanamamalıyız.

Şevki Depe
Ş

Aya gitmek imkansiz degil. Elbette gidilir fakat su an ki teknoloji ile bile mumkun oldugunu dusunmuyorum

Aydın Gülçay
A

Aslinda aya o yillarda bir kac uzay mekigi gonderildi aya ilk ayak basan tarihte amstrong yazsada aya ayak basip donemeyen astronotlarda olmustur.

Erkan Gürkaynak
E

Peki 50 yildir neden tekrar gidilmiyor?

Aydın Gülçay
A

şuanda aya gitmek için milyon dolarlar harcama gereği duymuyolar ay bir uydu pek bişey yok marslara felan gidilecek koloni kurulcak hayla ayamı gitsinler

Onur Özaydınlı 10 ay

Olabilir ama yeterli gelmiyor iste bana bu sebep. Bu da benim dusuncem.

Aydın Gülçay 10 ay

Onur Özaydınlı ay turizmi harcanandan çok daha iyi gelir sağlar, yani tezin çürük..

Şevki Depe 10 ay

Ay'a seyahat eden acentalar olsa, dünyada ordaki otelleri boş bırakmayacak kadar çok zengin var. Yani oraya gitmek gereksiz diyen arkadaşlar, sırf turizm ticaretinten bile iyi gelir sağlayacağı için, yanılmış oluyorlar...

Şevki Depe
Ş

iss uydusunda 1998 yilndan beri canli yasam bir fiil devam ediyor zaman zaman astronotlari degistiriyorlar belki de ay da insanlarin isine yarayacak bi sey bulamadilar o yuzden tekrar gitme geregi duyulmuyor.

Erkan Gürkaynak
E

Bir yukardaki yoruma bakar mısınız

Şevki Depe 10 ay

Hangi yoruma tam anlamadim

Erkan Gürkaynak 10 ay

Ay'a seyahat eden acentalar olsa, dünyada ordaki otelleri boş bırakmayacak kadar çok zengin var. Yani oraya gitmek gereksiz diyen arkadaşlar, sırf turizm ticaretinten bile iyi gelir sağlayacağı için, yanılmış oluyorlar...

Şevki Depe 10 ay

Insan bir defa gidip bakmayla anlar mi canim ise yarayacak bir sey olmadigini. Bir kere gidip gezdiginiz bir yerde her yeri gezip, gorup, anlayip da bi daha gitmeye ihtiyac duymayacak sekilde kani olup mu donuyorsunuz? Ya hepsini gectim yahu tekrar gidebilsem diye hic mi icinizden gecmiyor

Aydın Gülçay 10 ay

Ayda mangal keyfi yapmak iyi bir fikir olurdu

Şevki Depe 10 ay

Yani mantıklı bence

Ibrahimm Sana
I

Görünmez kalkan Van Allen radyasyon kuşağının (Plazma) dışına çıkılamadığı konusunda ciddi şüpheler var..

com-adgu6hhwfbbehesdeag4.jpg

Mehmet Demırkaya
M

Ahmet Önsesveren hocam mine hanımın bahsettiği kubbe bu radyasyon kuşağı. Sizce 80 yıla kadar geçilebilecek mi bu kuşak? Mehmet bey hangi ayet biliyor musunuz?

Şerife Toğluktemur 10 ay

Bu kuşak dünyayı koruyan bir kalkan vazifesi görüyor. Aksi halde dünya sürekli ufo denilen o ısıtıcıya maruz kalmış gibi kizarirdi. . Veya arada esip gelen devasa radyasyon bulutları ile canlılık biterdi.

Ahmet Önsesveren 10 ay

Benim bi postta bahsettiğim kozmik kubbe başka birşeydi. Mine hanımın ise ifadesini tam hatirlayamiyorum

Ahmet Önsesveren 10 ay

Rahman 33 Şerife hanım..

Mehmet Demırkaya 10 ay

Sizin kubbeden bahsetmedim zaten hocam. Hani acaip şeyler olacak diye bir postunuz vardı. Ayda otoparklar filan olacaktı. Bu kubbe aydan ötede mi oluyor o zaman? Teşekkürler Mehmet bey.

Şerife Toğluktemur 10 ay

Ay, a çıkan ilk insan nil amstrol ona sorun dicem ama oda öldü.....

Hüseyin Konukcu
H

Neil Armstrong'un görüntüleri stüdyoda çekildi denildi, ne kadar doğrudur bilemem

Yunus Mydn
Y

Birazcık fizik kimya matamatik oku

Muhterem İdacı
M

Aya gidiş için füze ve rampasını hatırlayın 9 .8.. 1 zero enerjiyi geri dönüş İçin öyle bir aya veda rampası var mı yer çekim gücü 1/6 diyecekler ama yine ilk ayrılış için bir enerji sistemi yok

Kutbay Sayhan
K

Bayrak dalgalaniyor en büyük yalan orda zaten

Hüseyin Ögüt
H

Dalgalanmıyor üzerinde çubuk var ona geçirmişler

Dilek Sevindik 10 ay

altı sallanıyor resmen dalgalanmış yani

Hüseyin Ögüt 10 ay

Kırışmış o kırışık olduğu için öyle görünüyor.

Dilek Sevindik 10 ay

öyle durabilmesi için onun bez değil kağıt veya donmuş bi nesne olması gerekiyor insan müdahelesi olmayan birşey onca zaman öyle duramaz

Hüseyin Ögüt 10 ay

com-vhfaxjpw9ijhq8kulr8u.jpg

Dilek Sevindik
D

com-yx7p4jjw0vpz39s88vdw.jpg

Dilek Sevindik
D

O zaman ki teknolojiyle aya gidilmedi ama atom bombasi yapildi. Dünyanin duz oldugu tartisiliyor kafam karisik

Emrah Tarancı
E

Kesinlikle gidilmedi

Soner İgit
S

Resim dede ve ay resimlerinde incelerseniz bayrak bir demir çubuk ust hizasında içinden geçirilmiş duruyor yani bayrak dalgalanmasın ayda dik dursun diye

Soner İgit
S

Amerikadan herşey beklenir

Yusuf Aşgın
Y

Gelen olmadı

Selçuk Uzunak
S

+1

Mehmet Halat
M

Ayda otel bile var.. Otel yapmislar

Bahar Jin
B

Ücreti kaç para acaba

Şenol Şılbır 10 ay

Rammstein-Amerika

Barış Alazeybek
B

Aynen

Şevki Depe 10 ay

https://youtu.be/uGxqtWuUEt8 panzerleri karıştırmayın bu işe ehehe -,-.

Ibrahim Çelen 10 ay

Güzel bi soru

Nazmi Nohut
N

Elbette şuan elinde ki telofonunun nasıl çalışıp, hiçbir karışıklığa sebep olmadan iletişim yaptığını bilemeyecekse. Aya çıkılır çıkılmaz olduğunu nerden bilsin. Onu da geçelim. Kullandığımız Elektirikte maddenin nesini kullanarak üretilir olduğunu bilemiyorsak.

Ismail Kılılı
I

gidildi ama nasıl?
çok fazla teori atıldı ortaya öyle ki bugün koskoca NASA bile işsiz bir oluşum olarak fazlaca gösterilmeye başlandı
yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi Ruslarla sdk yarışı da yapılabilinir.

Ibrahim Çelen
I

Hepsini bir an için uydurulmus hikaye diyelim. Ama bir gerçek var bilinen. Yaklaşık 36 000 km uzaklıkta ki bir mesafeden uydular araciliyla Tv izliyoruz. Ay ile dünya arasinda ki mesafede yaklaşık otalama uzaklığı 384 000 km

Ismail Kılılı 10 ay

Ozamanlar hizli tren vardi AY'a.. Parasi olan gidebiliyordu

Bahar Jin
B

İlk çıkan insana sorun diyeceğim de oda ölümü boyladi

Nazmi Nohut
N

Kafanızı yormayın çünkü cevap yok. Herkes yalan soyluyo

Nazmi Nohut
N

Bir insan kendi kendisini kandırmak için yalan söyler mi? Hayali kurgular yapabilir ama yalan söyler mi..! Değilse insan ancak önce kendi bildiği gördüğü ve algılama seviyesinde kendine güvenerek inanır. Gerçeği inanmaktan öte bilmektir.

Ismail Kılılı 10 ay

yalan mı dogrumu bilmem ama gözümle görmedigim hiç birşeye inanmam

Alkan Özkatlanç 10 ay

Zaten inanmaman gerek.

Ismail Kılılı 10 ay

1969-1972 arası gidilen aya 45 senedir gidilemiyor veya gidilmiyor. Yoksa şu anda teknoloji gelişti de gidilmeye kalkışılsa, gerçekler ortayamı çıkacak. Bir sürü soru. Amerika- Rusya soğuk savaşları dünya ülkelerine silah sattırabilen mükemmel bi proje gibi. Ben bunların düşman olduklarına da inanmıyorum. Sidik savaşı gibi, uzay savaşı dediler birisi galip geldi, dünya inandı. Bunlar satrançtaki masa başında şahları kadeh tokuşturan iki devlet. Gerisi dünya ülkeleri at, kale çoğu da piyon.

Erol Yoncaci
E

Ay veya Güneş tutulma olaylarının hangi tarih gün ve saat dakika gerçekleştiğini ilerleyen Bilimin sayesinde açıklanabilir olduğunu. Olayın gerçekleşmesinin çok daha öncesinden tespit yapıp ve o an geldiğinde olayın gerçekleştiğini gördüğümüz anda da. Bunun bir demogojik olduğunu dusunebilir misiniz. Elbette değil. Ama illada görmemiz gerektiğini dusundugumuzden hemen herseyi yalanlayabiliyoruz. Nedeni ise bilgiden yana yoksun oldugumuzdur.

Ismail Kılılı 10 ay

Çıksınlar da sen yine inanmayacaksin. Çünkü sen çıkılabilir olduğunu zihninde kabul edemiyorsun. Görmen gerek.

Ismail Kılılı 10 ay

Bir tek sensin akıllı ve bilgili cevap vermeye tenezzül dahi etmiyorum. Yazdığın şeyler kelalaka.

Erol Yoncaci 10 ay

Zannediyirsun Erol Yoncaci sadece zannediyorsun. Bende dünyanın en geri zekalisi olabilirim Ama sende odaklandığın noktada fazla takılı kalma derim sana.

Ismail Kılılı 10 ay

Tamam

Erol Yoncaci 10 ay

Bir donem aya gittik dediler butun dunya inandi dunya ulkelerinden paralar toplandi bir senaryo ile milleti uyuttular sonra bir iki foto duzenlediler insanlar o donemde hatalari pek anliyamadilar simdi ise o resimlerin pek cok sacma ligi oldugu ortaya cikti ama olan oldu paralar uctu simdide ayda arsa satislari basladi alan zenginler var cunku yine inaniyorlar ayni olaya benzer olaylarda ulkemizde oluyor mesela cennetten arsa satmak gibi bunada inanlar para verenler var ikiside ayni bence

Mehmet Özturgay
M

Yalan tabii herşey senaryo

Kerim Kıvrık
K

Tek oyun bu olsaydı keşke. Özenilen komşu çocuğu olmayı seviyor

Mine Gökdemir
M

O bayrak nasıl dalgalanıyor? Ay' da hava yok ki

Aysel Yakısık
A

Zaten dalgalanmıyor kırışık bir bayrağı açtığın zaman dalgalanıyor görünümlü olur

Sükrücan Witt 10 ay

Duz dunyacilara gore gidilmedi. Yada gidildiyse simdi neden gidilmiyor diyorlar. Safsatadan baska birsey degil. Aya da gidildi dunyada yuvarlaktır. Aya gitmek cok ucuz saniyorlar niye suan gidilmiyo diyenler. Kesfedilmis ve insanlik icin hicbir faydasi olmayan aya tekrar neden gidip para harcasinlar? Herkes sizin gibi ucuz dusunmuyor. Suan aya gidilse tekrardan bu seferde cikip diyeceklerki daha once gidildi birsey bulunamadi neden birdaha gidip masraf yapiuorlar dunya yuvarlak donen ise bizim duz dunyacilar

Seçkin Hapay
S

Ben gitmedikten sonra bi önemi yok gidilmiş mi gidilmemiş mi

Nilgün Doğrul
N

Yalan

Cem Alban
C

Gitseydi ayak izi kalmazdı

Cem Alban
C

Bir film karesidir bu yahu yaklaşım basit olmuş

Songül Şenvardar
S

Ouuhaaa yani Yuhunuz Bu şekil dolandırma mı olur bilim dunyası pes

Songül Şenvardar
S

Bilim şüphe'nin yani diğer adı felsefe olan olgunun çocuğudur. Babası şüphe olan birşeyin kesin bilgi sunması mümkün değil ki. Ancak şimdiye kadar ki bilgiyi yani toplum yargısının kabul ettiği ve değişken olan delillerdir bilim. Bu da yalan olgusunun dolambaçlı tarifi değil mi zaten

Şevki Depe
Ş

UFO yalanı gibi buda bir yalandır.. https://www.google.com.tr/amp/s/onedio.com/amp-haber/626695

Mehmet Türkeli
M

1969da bence gidilmedi

Hamza İlter
H

Ay da gölge olmaz

Yenikent Sozer
Y

Ayda neden gölge olmasın?

Şevki Depe 10 ay

: Ayda atmosfer olmadığından dolayı güneç ışınları dünyadaki gibi yayılarak gelmez. Doğrudan gelir. Bu nedenle

Yenikent Sozer 10 ay

Ay tutulması neden oluyor?

Şevki Depe 10 ay

Atmosferle ne alakası var gölgenin yav

Hakan Siviş 10 ay

Ay, Dünya'nın gölgesine girerek, Güneş'ten aldığı parlaklığı kaybeder ve bu olayın sonucunda da Ay Tutulması meydana gelir.

Yenikent Sozer 10 ay

Abd aya çıktıklarını foto ile kanıtlayıp dünya kanıtlamak istemiş ancak çekilen foto da filozofun gölgesi olduğu görülmüştür yani çölde çekilmiş bi foto

Yenikent Sozer
Y

Kardeş manyak mısın 12000 fotoğaf paylaştılar. Aya gidilip tek fotoğraf çekilip dönüldü mü sanıyorsun.

Hakan Siviş 10 ay

12000 shoplu foto paylaşmak çok zor yahu, nasa bile bunu yapamaz

Şevki Depe 10 ay

12000 fotoğrafının tümünün shoplu olduğunu iddia edebilirsin bak ona bir şey diyemem. Ne kadar farklı açılardan farklı zamanlarda çekilen fotoğrafları hatasız shoplamak imkansız gibi görünse de yapabilirler. Ancak bilmemnenin gölgesi görünmüş aya gidilmedi tarzı bir şey söyleyemez.

Hakan Siviş 10 ay

Ya mantıksız muhalefeti bende kabul etmiyorum. O konuda hem fikiriz..

Şevki Depe 10 ay

Şevki Bey, İlginçtir ama Ay'a gidildiği tarihte Photoshop programı olmadığı gibi, bu programı çalıştırabilecek kapasitede bir bilgisayar da yoktur. Yani 1 fotografı bile shoplayamazlar, bırakın 12000'i...

Aydın Okten 10 ay

he bizim insaatcilarda gitti oraya arkadaki merdivenler bizim. Eserimiz.

Melike Ledger
M

Kaliteli reklam yapilmiş bence iyi reklam kazandirir ve reklam gereksinim deil lükstur

Erol Hosturk
E

Arabanın icindeki bir hareketsiz bir sinek, arabanın camından çıktığı anda ani şekilde hız kaybetmeye başlar.

Dünya kendi ekseni etrafında 1.600 km/saat hızla dönüyor.
Dünya güneşin etrafında 107.000 km/saat hızla dönüyor.
Güneş saman yolu galaksisinin etrafında 900.000 km/saat hızla dönüyor.
Samanyolu, kendisiyle birlikte Yerel Galaksi Kümesini oluşturan diğer galaksilerle birlikte, 150 milyon ışık yılı uzağımızdaki bir süper galaksi kümesine doğru 3.000.000 km/saat hızla ilerliyor yahut düşüyor.

Toplam 4.008.600 km/s hızla hareket etmekte olan dünyadan bir cisim ayrılacak ve yörüngeye oturana kadar hızını koruyacak öyle mi? Sürtünmesiz ortamda hız kaybı olmasa dahi bu derece yüksek hızla ilerlerken hesap makinesinden bile daha işlevsiz bir pc ile ayı isabet etmesi ve hatta aydan tekrar dünyanın doğru yerine isabet etmesine inanmak mantık dışı değil mi?

Şevki Depe
Ş

Simdi bu dusunce ile yola cikarsak uzaya hic gidilmedi ve gozlemler hep yalan oylemi? Sen burda yazi yazip yorum yaparken elin oglu senin bu googleden buldugun bilgilerin analizlerini cikarip neden nasil sonuc iliskisini cozmeye devam etmekte. Yani anlayacagin kardesim bunlar sadece sorudan baska bir ise yaramaz. Cevabi onlarda var zaten ve bunlara cevap vererek zaman kaybina tahammulleri yok. Hergun yeni bir bilgi ile donaniyorlar cunki arastirma yapiyorlar. Sana tek bir soru bu yazdigin hizlari donusleri vs dogru olduguna inaniyorsunda bu arastirmalari yapip bize ulastiran adamlarin aya gittiklerine neden inanmiyorsun. Neden bubhizlara itiraz etmiyorsun mesela? Yok canim dunya bubhizda donmuyordur samanyolu uydurmadir demiuorsun ?

Seçkin Hapay 10 ay

Hayalimizin ötesinde bilgisi olduğuna inandığımız Rabbimiz olur. Bu gibi kurumlar bunu cok iyi bilip, kendilerindeki bilgiyi normal bir insanın hayalinin alamayacağı büyüklükte olduğuna toplumları ikna ederek, küresel bir zihin uyusturması uygular.

Şevki Depe 10 ay

Hesaplar dogru ama yanlisin var. Ayda dunyayla birlikte gunes etrafinda donuyor. Yani dunyadan kacma hiziyla gitmesi yeterli. Soyle dusun. Araba icinde araba gidiyor onunda icinde bir araba. En icteki arabadan sinek ikinci aranaya ciksa hangi hizi hisseder?

Ali Sangu 10 ay

Aya gidilmedi bana gore o ayri mesele. Hızda görecelidir. Aynı zaman gibi...

Ali Sangu 10 ay

Uzun ve hareketli bir tankerin üstünde yol alan arabadan, tankerin a noktasindayken dışarı çıkan sinek a noktasında sabit mı kalır geriye mi gider yoksa arabaya doğru gidenken hız mı kaybeder?

Şevki Depe 10 ay

Yahu bu bilgileri bulan bence sallamis. Nerden bulmus olcmusmu ?

Seçkin Hapay
S

Yukardaki bilgi kaynağı http://bsirri.com/yazilar/dunyanindonushizi.php

Şevki Depe 10 ay

Bu da dünyanın dönüş hızının nasıl ölçüldüğünü izah eden bir kaynak http://www.kozmikanafor.com/dunyanin-donus-hizi-nasil-hesaplanir/

Şevki Depe 10 ay

Super. Simdi aya gidildigine inaniyorsundur o zaman. Sunuda unutmamak gerek. Ayda atmosfer yok uzayda havada yok yani senin aya carpma gibi olasiluginda yok. Uzaya cikan onuda cozmustir. Ilk olarak insansiz gidildi sonradan insanlar gitti. Yani deneme yapildi ve ona gore sonuc elde edilerek bu aya inis gerceklestirildi

Seçkin Hapay 10 ay

Seçkin kardeş, "aya çıkan onu da çözmüştür" cümlesi, nasanın dürüstlüğüne koşulsuz teslim olduğunu ifade ediyor. Yukarda tamamen sacmaladigimi düşünelim. Bir sorun daha var. Dünya da jet motorları havayı iterek ilerler. Peki uzayda itilen şey nedir? Uzayda itilecek Bir şey varsa bu kesinlikle sürtünme oluşturmalı, eğer itilecek birsey yoksa sürtünme oluşmaz fakat hızı asla değişemez..

Şevki Depe 10 ay

Uzay araclarinin nasil calistigini ben bilmiyorum. Belki surtunmeyi kendi kendine yapan birsey gelistirmislerdir. Sonucta uzayda belirli bir hizda gitmiyor boslukta gidiyor ayda atmosferde olmadugini soyledukleri icin sonucta kati oldugu icin belirli bir basincla aya inerken kuvvet verildiginde ters kuvvetle karsilasmazmi

Seçkin Hapay 10 ay

Sürtünmesiz uzayda motor gücü 28.000 km/s olan bir araç, tüm gücünü frenleme yapmak için kullanacak olsa bile 4.008.600 km/s olan potansiyel hızını en fazla 3.980.600 km/s düşürebilir. Sonuçta bu hızla ayın yüzeyine çarpması gerekirdi..

Şevki Depe
Ş

Aslinda aya gidilememesinin sebebi dunyanin manyetik alan kuşagini herhangi bir canlinin gecememesi. Cansiz varliklar gecebilir ama canli gectigi anca cm2 basina binlerce foton yagmuruna maaruz kaliyor ve bu molekuler yapiyi bozar.

Ali Sangu 10 ay

Şevki Depe kardes bu bilgilerin dogru oldunu nerden biliyorsun olcmuslermi

Seçkin Hapay
S

Ay'a çıktığını iddia edenlerin sitesinde görseydiniz Ay'a çıkıldığına inandığınız gibi bu bilgilere de inanır mıydınız?

Şevki Depe 10 ay

Ben aya cikildigina ve dunyanin yuvarlak olduguna inananlardanim. Bu yuzden bu bilgilerede inanirim. Ama aya cikan kisilerin verdigi bilgilere inanip aya gidilmedigine inanmassam bu abesle istigal olur.

Seçkin Hapay 10 ay

Dunyanın düz veya yuvarlak olduğuna dair kesin kanıt yok.

Şevki Depe 10 ay

Ama ay olayi küresel bir telegramdan ibaret..

Şevki Depe 10 ay

Yalanın kralı !

Mustafa İlbasan
M

yalan tabiki

Nihat Öztas
N

Aya ilk cikan insan Saitama Reis tir. https://youtu.be/1STC4enlF04

Enes Perk
E

birkere bayrak uçuyor

Mert Kurbancı
M