Bilgi, farkındalık, his ve sonra da yaşantı

Önce bilgi. Sonra farkındalık. Sonra his. Sonra yaşantı.

Derin konularda ilk başta bilgiler karmaşık olur. Ancak devam ettikçe açılmaya başlar.

Ve arada patlamalar yaşanmaya başlar. Farkındalıklar oluşmaya başlar.

Veya “vay bee, meğersem burada şu anlatılıyormuş. Ben yanlış yerde aramışım işin aslını” demeye başladığın çok konu olur.

Bu farkındalıklar ileride kelime-söz gibi değil de, direkt his şeklinde olmaya başlar.

Mesela; “vahdet” konusu senin için kelimelerle düşündüğün değil, o kelimeleri dillendirirken onlara eşlik eden hisler şeklinde algılanmaya başlar.

Veya mesela namazda “Allahu ekber” derken sende, zihinsel fikirler değil, direkt hissi şeyler yaşanmaya başlar. Bir azametin karşısında kendi varlığını kaybetmenin hissi gibi mesela.

Nihayetinde ise bu hisler yaşantı haline gelir.

Yaşantı haline gelmeyen bilgi, fani mal mülk gibidir. En fazla kabire kadar eşlik eder bize.

Bu sebeple önemli bir bilgiyi yaşantı haline getirinceye kadar uğraşmalı.

Uğraşmalı ki o öz malımız olsun. Ruhumuza kayıtlanan bir enerji olsun. Ebedi yolculuğumuzda bize eşlik etsin.

Bilgi eylem ile ifade edilen bir şey olduğu zaman, bize fayda sağlar.

Hatırlayalım sıralamayı:

1- Bilgi

2- Farkındalık

3- His

4- Yaşantı (veya eylem)

Soru: İşin felsefesini yaparak bir gün gökten zembille hakikatin düşüvereceğini sananlardan mıyız? Yoksa işin felsefesi, bizi yürümeye motive mi etmekte?

A
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
41
41 CEVAP

motivesizken bile yurumeye mahkumuz cunku
mevcut kisiligimiz karakterimizi bizi buna iter.

S

Gökten zembillede inmiş ama nerde bizlerde o gerçeği gorecek basiret

H

Ogernilen bilginin frekansiyla gerçek bilginin frekansi ne kadar uyumluysa his de o kadar yoğun olur

S

Madem doğduk ölünceyedek ilerlemek zorundayiz. Ister inançlı olun, ister sorgulayin, ister ise sadece herseyi düşünün. Madem doğduk o halde ölücez. Mecburuz ilerlemeye üstad ister iteleyerek, ister depinerek, ister sürünerek.

Z

Ahmet bey bildiklerim, hissettiklerim kadar.
" la ilahe illallah" derken, bunu tarif edecek, anlatacak kelimeler, cümleler yok bende. Yaz deseniz yazamam. Ama öyle şeyler hissediyorum, zihnimde öyle duygular, hayranlıklar var ki tarif etmem imkansız. Zaten genelde tarif etme, anlatma ihtiyacı da hissetmiyorum. Benim hislerim, bana özel, bana ait. Paylaşamam kolay kolay. Paylaşırsamda yavan kalır.
Motive eden hayranlık. Hayran kaldıkça daha derine ulaşma arzusu, isteği.

Ama yaşantı dediğiniz nedir. Ne değişir. Farkına varırmıyım bununda. Yoksa hislerinde aynı oranda değiştiği için farketmem mümkün olmaz mı. Hislerimizle haraket ederiz sonuçta.

G

Hakikat... Fedakarlik ister, azim ister dussen bile yerlerde surunmek ister, tekrar ayaga kalkmak ister, en agir sinavlardan gecsen bile istikamet ister, yillar ister ve baska yazmadigim bilmedigim bi cok sey ister. Boyle bir seyin zembillle dusuverecegini dusunmek hayalperestlik olur...

V

En büyük gayret düşünmektir.
Düşünebilene aşk olsun.

S

En zorlu faaliyet de düşünmektir.
Ne mutlu düşünebilenlere.

S

Nihayet bizden istenen en önemli şey DÜŞÜNMEK

S

Bütün dini ritüeller insanı derin düşünebilmeye sevk için değil mi ?

S

Ritüeller açılımlar için sevk mi, yoksa açılım için olmazsa olmaz mı Selahattin bey. Yoksa Gerçekten en büyük ibadet tefekkür etmek mi?

Gül Soto 6 yıl

En büyük ibadet, Allah'tan yüz çevirmemek. Ritüeller tefekküre sevk etmiyorsa, spor ve laftan ibaret. Olmazsa olmaz elbet.

Selahattin Bestas 6 yıl

Sayın Tülay Duman hocam, dünyanın her yerinde oluk oluk Müslüman kanı akıyor, en son arakana bakın 2 günde 3bin kişi vahşice katledildi. Deccal her yeri yakıp yıkıyor. Bunu durduracak mehdiyet 1400 yıldır islam kaynaklarında anlatılıyor ve biz bütün bunlara gözümüzü yumup enerji hikayeleri mi dinleyeceğiz. Enerji dediğin aşktır Allah'a duyulan ve bu sebepten bütün Müslümanlara duyulan şefkat, merhamettir. Kusura bakmayın da bütün bunlara gözümüzü yumup bu konuda çalışma yapmadan ahirete neyin enerjisini götüreceksiniz çok merak ediyorum doğrusu.

F

Size ne oluyor ki, Allah yolunda ve: 'Rabbimiz, bizi halkı zalim olan bu ülkeden çıkar, bize katından bir veli (koruyucu sahib) gönder, bize katından bir yardım eden yolla' diyen erkekler, kadınlar ve çocuklardan zayıf bırakılmışlar adına savaşmıyorsunuz? Nisa 75.

F

mümin kadınlar ve erkekler birbirinin velisidir... Tevbe 71.

F

Fatih hocam güzel fikirleriniz içinteşekkürler.

Fikirlerinize karşı çıkmadığım gibi. Sizin hassasiyet noktalarınıza tezat bir şey yapmadığımızi söylemek isterim sadece.
.
1- Birisi çıkıp size "dünyada oluk oluk kan akıyor. Senin ne işin var facede" dese. Nasıl cevap verirdiniz? Ne ilgisi var değil mi?
.
2- Burada fizikten bahsetsem " biz bütün bunlara gözümüzü yumup fizik hikayeleri mi dinleyeceğiz" dermiydiniz yine?
.
3- Peki matematikle veya sanatla ilgili bir konudan bahsetsem. " biz bütün bunlara gözümüzü yumup bu hikayeleri mi dinleyeceğiz" der miydiniz?
.
Örneğe takılmayın lutfen. Maksadimi aktarmaya çalışıyorum.
.
4- Hiç burada şunu duydunuz mu: Her şeyi bırakın. Dini diyaneti mücadeleyi tebliği temsili bırakın. Sadece gelin burda felsefe parçalayalim... Bizim böyle dedigimizi mi düşünüyorsunuz?
.
5- Insanlarin ilgilendikleri şeyler çeşit çeşit. Ve çoğu da boş. Burada arkadaşlarla bazı derin konularla ilgileniyor olmamız güzel bir şey değil mi? Origami sanatı ile ilgileniyor olsak yine aynı tepkiyi verecek miydiniz mesela? Dikiş nakış grubu olsak?
.
6- Gerçekçi bir tepki aksiyon veya fiil. Önce içsel olgunlaşma gerektirir. Ve herkesin içsel arayışı yolu hikayesi başkadır. Illa herkese ayni tarzı ayni metodu ayni sorulara cevap aramayı dayatmak beyhudedir. Onemli olan herkes kendini geliştirsin ve daha etkili daha bilinçli bir hassasiyet göstersin. Dünyaya değişim getirecek adımları atabilsin.
.
Yani burada bu konuları konuşan bizler. Hem ayni anda bir "iyinin hakimiyeti için mücadele" veriyor olabiliriz. Hem de içsel olgunlugumuz ve bilincimiz arttıkça daha bir etkili olacağızdir dunyada yaşanan olaylar hakkında

A

öncelikle fevri yazdım onu belirteyim biraz sert oldu veya kırıcı olduysa kusuruma bakmayın lakin niyetim halis açıklayayım altta inşallah ve sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

F

Allah verdiği bütün nimetlerin hesabını soracağını bildiriyor bize Kuranda ne amaçla kullandığımıza dair. Öncelikle facede twitterda instigramda hesaplarım var ve takipçi sayımın o kadar artmasını istiyorum ki parayla bile satın alabilirim takipçi o derece. Ben bu sosyal medya nimetini İttihadı islamı anlatmak ve insanlara iman hakikatlerini, Kurana ve İslama davet etmek anlatmak gibi rıza-ı ilahiye götürecek amaçlar için kullanıyorum ama bu devirde en mühim mesele islam birliğidir. Ben bunun için hem dua ediyorum ve duyurabildiğim kadar çok kişiye duyurarak hizmet etmeye çalışıyorum. İnşaAllah.

F

Hocam face örnekti. Başka bir şeyi de ele alabilirdim.
.
Şimdi sen yemek yiyorsun. Işe gidiyorsun. Ailenle vakit geciriyorsun. Yani tüm bunlar hayatın içinde şeyler. Bunları rıza yolunda yapmak. Veya her şeyini iyilik adına mücadeleye adamak ise büyük fazilet. Yapabiliyorsan ne güzel.

A

osnra bana bu tasavvufi yaklaşımların yaptığı dikkati esas noktadan dağıtması gibi geliyor bu devirde. Müslümanların dikkatini bu noktaya dikkat çekilmesi gerektiğini düşünüyorum. Müminler kardeştir. Beniö kardeşlerim orada diri diri yakılırken dikkat toplamak bu noktaya daha mühim değil mi?

F

müminin her anı ibadettir eğlenirken, şarkı söylerken, plajda vs. Vs. Önemli olan Allah'a dikkatini vermek ve hiç çıkarmamaya gayret etmek. Ben bu konuda gayret ve dua ediyorum hep Allah'la olayım diye. Mesela şarkı söylemek nasıl ibadet olabilir bunu imam gazali açıklıyor. Burada niyet ve usül önemli.

F

Benim burada müslümanları belli bir noktaya odaklatmak gibi bir gayem yok.

Dediğim gibi. Bence bu konularla ilgilenmek harika bir şey. Bambaşka konularla da ilgileniyor olabilirdik.

Ve inan ki. Bu post yerine mesela futbolla ilgili bir şey paylaşmış olsam. Senin aklina hiç gelmezdi bile bu eleştiriyi yapmak.

Tabi eğer işi gücü bırakıp lay lay lom sadece futbol konusuyor olmak başka. Öyle olsa zaten seninle karsilasmazdik bile. Senin işin olmazdı öyle yerlerle

A

İman, dört esas üzerinde durur: Sabır, yakin, adalet ve cihat.
Sabırda dört çeşit üzeredir;
Şevk, korku, züht ve bekleyiş.

Cennet'e şevk duyan, Şehvetlerden uzak durur;

Cehennemden korkan, Haramlardan sakınır,
Dünyada zahit olan, Musibetleri hafif görür,
Ölümü bekleyen,
Hayırlı işlere koşar.

Yakin de idrak etmede basiretli olmak, Hikmeti incelikleriyle kavramak, ibretlerden öğüt almak ve öncekilerin Sünnetlerine uymak olmak üzere dört kısımdır.
O halde idrak etmede basiretli olana, hikmet açıklanır, hikmeti açık olarak gören, ibreti tanır;
İbreti tanıyan öncekilerle yaşamış gibi olur.
Adalet de derin düşünmek, ilmin hakikatine ulaşmak, güzel hüküm vermek ve hilminde metin olmak üzere dört kısımdır.
O halde doğru idrak eden, ilmin derinliğini kavrar, ilmin derinliğini kavrayanda Şeriat kaynağından kanmış olarak döner;
Hilim sahibi olan, yaptığı işlerde aşırılığa kaçmaz ve insanlar arasında övgüye layık bir şekilde yaşar.

Cihat da dört kısımdır;
İyiliği emretmek, kötülüklerden sakındırmak,
Heryerde Doğruluk ve fasıklara kin duymak.
O halde iyiliği emreden müminleri güçlendirmiştir.
Kötülükten sakındıran, kâfirlerin burnunu yere sürmüştür;
Heryerde doğruyu söyleyen üzerine düşen görevi yerine getirmiştir;
Kim fasıklara kin duyar ve Allah için gazaplanırsa, Allah da onun için gazaplanır ve kıyamette onu razı eder.

Küfürde dört esas üzerindedir;
Gereksiz yere derinleşmek, niza(çekişme kavga), haktan sapmak, ve düşmanlık.
Gereksiz yere derinleşen ,
Hakka ulaşamaz;
Bilgisizce çok niza eden hakkı asla göremez; Haktan sapan güzeli kötü,
kötüyü ise güzel zanneder ve delalet sarhoşluğuyla sarhoş olur;
Düşmanlık edenin ise(kurtuluş) yolları zorlaşır, işleri içinden çıkılmaz hale gelir ve (dalalete) çıkış yolu gittikçe daralır.

Şek ve Şüphe de dört esas üzerindedir;
Münakaşa,
Korku,
Tereddüt ve boyun eğmek.
O halde kim münakaşayı din(adet)edinirse, gecesi sabah olmaz
(Dalaletten kurtulamaz); karşısındaki olan şeyler kimi korkutursa
(Birşey elde etmeksizin) geriye döner;
Kim şüphede tereddüt (şaşkınlık) içinde olursa,
Şeytanın tırnakları onu çiğner;
Kim Dünya ve ahiretinin yok olmasına boyun eğerse,
Dünya ve ahirette helâk olur.

M

Tülay Duman hocam ben seni yüzyüze tanımasam dahi çok seviyorum. Sert yaptıysam kusura bakma belki bu da sana ilahi bir mesajdır. Çünkü aslında bütün fiillerin faili odur. Bak vahdetle de açıkladım. Bana kızma olur mu?

F

Hocam her daim Allahla olayım diyorsun ya. Iste "Allah" derken ne anladığımız da o kadar önemli ki...
.
Bizim konuların ehemmiyeti var bu noktada.
.
" Ey müslümanlar, iman ediniz" gibi bir ayet vardı hatirlamiyorum tam şu an.
.
"Ben Allaha inaniyorum" demek var. Bir de bunu idrakla soylemek derin bir kavrayışla yaşantıya sokmak var

A

Bazı insanlar iman ettik deseler de gerçek anlamda (B. İsmi) iman etmiş sayılmazlar.!

Mehmet Demırkaya 6 yıl

Hocam varlığın özünü anlatıyorsunuz.. Ne güzel.. Allah yazdıklarınızı insanların OKUmasını nasip etsin.

Mehmet Demırkaya 6 yıl

Allah'la her an beraber olmak her an O'nun sevgisini ve korkusunu kalpte ve hatırda tutmakla Kuran okuyup hayata geçirmeye çalışmakla ve kainattaki esmaları ve ayetleri okumakla mümkün olur. Aslında her şey de O'nun bir tecellisidir. Ama O değildir O'ndandır.

F

ben sizi yargılamam yargılayamam mesajımda bir noktaya dikkat çekmek istedim hepsi bu eminim iyi niyetlisinizdir. Ama tebliğ yapılacaksa bu Kuranla olur Kuranda müminlerin birliğine azami önem vermiş Allah. Geçmiş asrın bütün değerli büyük islam alimleri hep ittihadı islama dikkat çekmişler. En önemli farz vazifesi islam birliğidir. Yemek önemlidr ama evin yanarken televizyondan yemek tarifi yazmakla uğraşmazsınız değil mi?

F

Tevekkül konusunu baz alalım.

Bilgi düzeyinde, tevekkül sadece bir fikirdir. Teorik birşeydir.

Çoğu kişi tevekkülün hissine değil bilgisine sahiptir. Bu sebeple akışa kendini birakmak, anda kalmak gibi halleri hiç yaşamaz. Zihni yorgundur. Ya çok plan yapan ya da kendini salan bir durumdadır

A

Farkındalık düzeyi. Çoğu kişi bilgi ile farkindalik arası gider gelir.
.
Başkasının başına gelen iyi/kötü olaylarda o kişiye tevekkülü çok güzel anlatır. Ancak kendisi ile ilgili konularda tevekkulsuz davranır.
.
Veya "boş vermişlik" ile tevekkülü karıştırır.

A

His düzeyinde artık tevekkül yaşanan bir haldir. Manası iç dünyada gerçek yerini bulmuştur.

A

Yaşantı düzeyinde ise. Bu hissin gereğini yapmaktir. Konu tevekkül olduğunda zaten kendiliğinden gerçekleşecek bir şeydir bu.
.
Yaşantısına tevekkül giren kişi. Diğer kişileri de farkında olmadan etkiler. Dış dünyası kıpır kıpır bile olsa iç dünyası büyük bir sükunet içindedir.
.
Bu kişinin birine tevekkül anlatmasina gerek yoktur. Oturup kalkması ile bile kendindeki hali diğerlerine bulastirir

A

Simdi de "mazlumlara yardım" eksenini işleyelim.
.
Önce teorik ve kuru bir kavramdır bu. Bu duzeyde iken. Içimizde bir his bulunmadığı için. Canı gönülden bir yardım çıkmaz bizden. Sırf zihinsel bir gereklilikten ötürü başımızdan savar gibi belki yardım eder veya duyuru yapariz. Ancak yaptığımız işte bir ruh yoktur

A

Farkındalık ise burada çok önemlidir. Farkındalık oluştuğunda bambaşka olur manzara bizim için.
.
"Mazlumlara yardım" konusunda farkindalik ile his aynı anda gelir. Ayrı derecelerde değildir.
.
His düzeyine eristiginde ise. Gayretimiz çok artar. Diğer insanların hissizligine ise bozuluruz. Bazen çırpınır. Bazen oturur ağlarız mazlumlar için

A

Yaşantı düzeyi ise. Bu konudaki hislerimizin anlık davranışlarla geçip gitmesi yerine. Akılcı projeler veya tarz değişiklikleri üretmekle olur.
.
Mazluma yardım için. Gereken köklü değişim ne ise ona çaba sarfedilmelidir.

A

Çözüm belli hocam, ittihad-ı İslam. Bunun için gayret etmeyen herkes akan kandan az veya çok sorumludur. İttihad-ı İslam'ın oluşmasının koşulu Kur'an'da buluşmaktır. Allah Kuran'da ayetlerde bize bunu emrediyor.

Fatih Lis 6 yıl

: Allah'ın ipine hepiniz sımsıkı sarılın. Dağılıp ayrılmayın. Ve Allah'ın sizin üzenizdeki nimetini hatırlayın. Hani siz düşmanlar idiniz. O, kalplerinizin arasını uzlaştırıp ısındırdı ve siz O'nun nimetiyle kardeşler olarak sabahladınız. Yine siz, tam ateş çukurunun kıyısındayken, oradan sizi kurtardı. Umulur ki hidayete erersiniz diye, Allah, size ayetlerini böyle açıklar.

Fatih Lis 6 yıl

Al-i İmran 103

Fatih Lis 6 yıl

Burada 15 Temmuza da bir işaret olduğunu düşünüyorum. En doğrusunu Allah bilir.

Fatih Lis 6 yıl

Farkındalık da yaşantı düzeyi de çok samimi olmakla ve Kur'an'ı anlayarak okumak ve her ayetini hayata geçirmeye gayret etmekle oluşur. Allah ayette sadece Kuran'dan sorulacağımızı bildiriyor.

F

Salih amel ne demekti?

G

Güzel iş,

F

Biz şu anda olanlara ses çıkarmamakla kime hizmet ediyoruz, destek veriyoruz. Hangi misyona.
Şu anda bizde o zalimlerden olmuyormuyuz.

G

Tülay Duman hocam, burada önemli olan Kur'an'ın rehber alınması, Kuran'la tebliğ yapılmasıdır. Zaten biz kalbi mühürlü olan kâfirlerde bir etki uyandıramayız ya da farkındalık. Burada insanın yani inananların yapması gereken inançlı fakat tam doğru yolu bulamamış kişilere Kuran'la öğüt vermektir. Çünkü Allah böyle emrediyor. Allah Kur'an'ın eksiksiz ve yeterli olduğunu ve sadece ondan sorulacağımızı bildiriyor. O yüzden diyorum ki insan samimi olması şartıyla Kuran'la her türlü farkındalık ve yaşantı düzeyine ulaşabilir.

F

Kaf suresi 45

Fatih Lis 6 yıl

Biz onların neler söylediklerini daha iyi biliriz. Sen onların üzerinde bir zorba değilsin; şu halde, Benim kesin tehdidimden korkanlara Kur'an ile öğüt ver.

Fatih Lis 6 yıl

Gül Soto inşaAllah inananlar birlik olursa yeryüzünden bozgunculuk kalkar bu ayette bildiriliyor bize, o yüzden biz inananların birliğini istiyor, mazlumlar için de dua ediyorsak bir nebze görevimizi yapmış oluruz. Ama bu yolda faaliyet yapıyorsak yani posttaki hocamızın ifadesiyle yaşantı düzeyine çıkarıyorsak o daha ala.

F

Aslında insanların çoğunun göremediği bütün bu zulmü onlarca yıldır müslümanlara sistematik olarak uygulayan kim? Burada deccaliyeti görmek lazımdır artık ve onu mağlup edecek müjdelenen mehdiyeti inşaAllah. Başka bir yol yok, Allah nurunu tamamlamak istiyor ayetinde bildirdiği gibi, bütün bu yaşananlar sonunda İslam birliği nden başka bir yol olmadığını inananlar anlayacak.

F

Tamam bazi seyler dogru bazi dediginiz seyler tartisilirda benim sorum su kimle yapcaz bu islam birligini adnan oktarlami?

Volkan Dolak 6 yıl

Allah ledün ilmi ile mehdiyi yetmiş perde ile örter, bakarsın hiç ummadığın biri çıkar Mehdi. Hadislerde Mehdi ile müjdelenin diyor ve Mehdi'nin çıkışına dair bütün alametler gerçekleşti. Risale-i nurlarda hadislerde Mehdi tarif ediliyor. Mehdi gelip sana ben mehdiyim demez. İslam birliğinin kurulması zaten mehdiyettir. Başındaki manevi lider de mehdidir.

Fatih Lis 6 yıl

Adnan oktar yani kisi o size gore?

Volkan Dolak 6 yıl

Bir kişi için şu kişi kesin mehdidir demek küfür olur. Ancak hüsn üzerine zan edilebilir. Hadislerde Mehdia. S en ince ayrıntısına kadar tarif edilmiş, Risale-i Nur adlı eserde çıkış zamanı ve vazifeleri anlatılmıştır. Yine hadislerde Mehdi alametlerinin hemen hepsi son 40 yıldan bugüne gerçekleşmiştir. Adnan Oktar ölene kadar mehdilik iddia etmeyeceğine yemin etti. Hatta alimlik de iddia etmiyorum dedi.

Fatih Lis 6 yıl

E peki bu islam birligini kim saglicak masonlarin sevdigi adnan oktarmi, alemci oktarmi, kedicikleri seven oktarmi, mosanlar seven oktarmi, risalecilerun asla kabul etmedigi oktarmi risaleye tam ters hareket edip risaleyi agzindan dusurmeyen oktarmi ....

Volkan Dolak 6 yıl

Müjdelenen Mehdi gelsin artık, acilen. Yolundan sapmış zalimler görsünler, farketsinler artık aslında o insanlarla beraber kendilerine de zulmettiklerini.

G

Farkındalık düşünmekle gerçekleşen bir eylemdir. Bütün herşey düşünceyle alakalı aslında. Sürekli kötü olaylar düşünen bir insanın iyi şeyler yaşadığını gören kaç kişi var?

S