Merhaba arkadaşlar dun bir belgesel izliyordum. Orada gördüm ki bilimin cevap vermediği bir sürü konu var ki bilim insanları (sizden ricam cinsiyetsiz sözcükler seçelim) sessiz kalıyor.
Sizin bildiğiniz bilimin cevap vermediği konular var mı?
Kur an da Allah ın affetmediği tek günah kul hakkıdır deniliyor. Bundan başka bir ayette de Allah tüm günahları affeder, bağışlayıcıdır deniliyo bu çelişkiyi açıklayabilir misiniz lütfenn ??????
Allah kula diyorki bana şirk koşma ve kul hakki ile gelme. Bunları afvetmem buyurur. Diğer günahlarida Allah kendi keyfine muhayyer kılmış senin bir küçük sevabina koskoca gunahlari afederim diyor. Gelelim kul hakkina. Kul hakkida Allah diyorki kul hakki o hakkini yediğin kul ile aranızda olan bir şey aranizda halledeceksiniz. Bir adim ötesi nasil? Kul hakki yediğin kişi senin sevablarina saldiracak ve gunahlarini sana devredecek (tabi bu Allah'ın takdir ettiği mizan tedavisinde. Kafasına göre değil ) hocamiz derdi sakın ha kafirin falan hiç hakkina göz dikmeyin Allah esirgesin imanınıza göz diker onu almaya çalışır derdi.. Lütfen 2-3defa okiyun daha iyi anlarsiniz
Rabbim dilediğini bağışlar evet ama şirk koşani değil kul hakkı yiyeni değil. Muslimansindir her farzı yerine getirmemissindir ama öyle güzel bir şey yapmissindir rabbimin hoşuna giden tüm günahlarını siler. Müslüman sindir her farzı yaparsın ama bir tane çok kötü bir şey yaparsın cehennemliksindir.
Muslumanliga döner o zaman geçmişi Allahin takdirinde bundan sonraki sevabı gunahi hesablanir. Salih bir kul olursa cezasi varsa ceker cennete girer Insallah
Bir hikaye vardır abdestinde namazında biri kıyamet kopacak bugün diyince aman olucem diyip her baktı yapar. Diğer taraftan ickici abdest namaz kilmayan biri kıyamet kopacak diyince ibadete başlar. Bu örnek gibi. Tabiki günahlarının cezasını çeker müslümana gene girer cennete.
Şu ayetleri bulabildim; Nisa 48.Ayet: اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدِ افْتَرٰٓى اِثْماً عَظ۪يماً Muhakkak ki Allah, O'na ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan ötesini dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa, büyük bir ism [اثم: günah, suç] olarak, iftirâ etmiş olur. Nisa 116.Ayet: اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً Muhakkak ki Allah, O'na ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan ötesini dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa, çok uzağa öyle bir sapmıştır ki! Zümer 53.Ayet: قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذ۪ينَ اَسْرَفُوا عَلٰٓى اَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّٰهِۜ اِنَّ اللّٰهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَم۪يعاًۜ اِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّح۪يمُ De ki; Ey kendilerine isrâf eden [aşırıya giden] kullarım! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Muhakkak ki Allah, zünûbu [ذنوب: günahlar, suçlar] tamamen bağışlar. O Gafûr'dur, Rahîm'dir.
Allah, zenb ذنب türünden olan bütün günahları bağışlar. Ancak Allah'a ortak koşmak ism اثم türünden bir günahtır ve Allah bunu bağışlamaz. Zenb ذنب ve ism اثم kelimeleri arasındaki fark nedir? Ahmet Önsesveren Yasin Yakup Taşpınar
Zenb. Mealen sürçmek diye biliyorum ben. Bile isteye değil de. Aciz olmanın gereği başa gelen yol kazaları. Veya iradesizlik gösterip günahlar karşısında zayıf kalmak.
Kur an da Allah ın affetmediği tek günah kul hakkıdır deniliyor. Bundan başka bir ayette de Allah tüm günahları affeder, bağışlayıcıdır deniliyo bu çelişkiyi açıklayabilir misiniz lütfenn ??????
Bu biraz uzun cevab olacak. Dilerim okursun
Elbette
Allah kula diyorki bana şirk koşma ve kul hakki ile gelme. Bunları afvetmem buyurur. Diğer günahlarida Allah kendi keyfine muhayyer kılmış senin bir küçük sevabina koskoca gunahlari afederim diyor. Gelelim kul hakkina. Kul hakkida Allah diyorki kul hakki o hakkini yediğin kul ile aranızda olan bir şey aranizda halledeceksiniz. Bir adim ötesi nasil? Kul hakki yediğin kişi senin sevablarina saldiracak ve gunahlarini sana devredecek (tabi bu Allah'ın takdir ettiği mizan tedavisinde. Kafasına göre değil ) hocamiz derdi sakın ha kafirin falan hiç hakkina göz dikmeyin Allah esirgesin imanınıza göz diker onu almaya çalışır derdi.. Lütfen 2-3defa okiyun daha iyi anlarsiniz
O zaman neden Allah tüm günahları affeder deniliyo. Oradaki ayette istinasız tüm günahları bağışlar diyor. Bu çelişki değil midir
?
Şimdi bilge hanimin birisi hakkini yedi diyelim.. Bilge hanim affetmiyor. Nede olsa kul hakkı
Allah sana diyecekki falan in kul hakkini sen affetmiyor mussun diyecek sende evet diyeceksin. Dogrumu? Bura kadar anlaştık
Bilge hanimda her insan gibi gunahi var sevabi var. Peygamber degilki günahsız olsun
Hangi ayette yazıyor atın siz ona göre bakalım. Ateis biri cennete giremez. İstisnasız her günah af olsa cennet cehennem neden olsun.
Allah diyecekki sana falan kulda 10 birim kul hakkin var ben sana yüz birim veya bin birim sevab veriyorum. Sen kabul etmenmi?
Evet haklısınız Oriflamemakbule Ziyan
Şehitler bile kul hakkindan hesaba çekilecek.
Ben ateist biri cennete girecek demedim?
Oriflamemakbule Ziyan sorunuzu tam anlamadim
Tamam hesaba çekilecekse herkes o zaman neden Allah tüm günahları affeder o bağışlayıcıdır deniliyor
Allah her günahida affederim demiyo. Kendi keyfinde muhayyer dedim. Yaziyi iyi okuyalim. Uzun mesele oldugu icin kısa kısa yaziyorum
Allah diledigini bağışlar. Keyfinden sual olmaz
İstisnasız tüm günahlar bağışlanacak diye ayet var diyorsunuz ya imkansız O na istinaden yazdım.
Şirk kosmayi zaten affetmiyor. En başta belirttim
Bagislanacak degil bagislanabilir. Bununda sarti o kisinin müslüman olmasi
Şirk olayi zaten günah olarak yazilmaz. Sirk içindeki biri zaten sonsuz cehennemde.
Rabbim dilediğini bağışlar evet ama şirk koşani değil kul hakkı yiyeni değil. Muslimansindir her farzı yerine getirmemissindir ama öyle güzel bir şey yapmissindir rabbimin hoşuna giden tüm günahlarını siler. Müslüman sindir her farzı yaparsın ama bir tane çok kötü bir şey yaparsın cehennemliksindir.
Muslumanliga döner o zaman geçmişi Allahin takdirinde bundan sonraki sevabı gunahi hesablanir. Salih bir kul olursa cezasi varsa ceker cennete girer Insallah
Son cumlen eksik kaliyo Oriflamemakbule Ziyan . Musluman çok kötü bir şey ne yapar
Cehenneme de gitse cezasını ceker cennete gider. Müslüman sa
Evet alnı damgalı olarak cennete girer .
Bir hikaye vardır abdestinde namazında biri kıyamet kopacak bugün diyince aman olucem diyip her baktı yapar. Diğer taraftan ickici abdest namaz kilmayan biri kıyamet kopacak diyince ibadete başlar. Bu örnek gibi. Tabiki günahlarının cezasını çeker müslümana gene girer cennete.
Cennete girsinde
Orası öyle tabikide .
Kur'an'ın hangi ayetine göre affedilmeyen tek günah kul hakkıdır? Aralarında çelişki olduğu şüphesi varsa, iki ifâde de net biçimde sunulmalıdır.
Şu ayetleri bulabildim; Nisa 48.Ayet: اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدِ افْتَرٰٓى اِثْماً عَظ۪يماً Muhakkak ki Allah, O'na ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan ötesini dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa, büyük bir ism [اثم: günah, suç] olarak, iftirâ etmiş olur. Nisa 116.Ayet: اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً Muhakkak ki Allah, O'na ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan ötesini dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa, çok uzağa öyle bir sapmıştır ki! Zümer 53.Ayet: قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذ۪ينَ اَسْرَفُوا عَلٰٓى اَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّٰهِۜ اِنَّ اللّٰهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَم۪يعاًۜ اِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّح۪يمُ De ki; Ey kendilerine isrâf eden [aşırıya giden] kullarım! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Muhakkak ki Allah, zünûbu [ذنوب: günahlar, suçlar] tamamen bağışlar. O Gafûr'dur, Rahîm'dir.
Allah, zenb ذنب türünden olan bütün günahları bağışlar. Ancak Allah'a ortak koşmak ism اثم türünden bir günahtır ve Allah bunu bağışlamaz. Zenb ذنب ve ism اثم kelimeleri arasındaki fark nedir? Ahmet Önsesveren Yasin Yakup Taşpınar
Zenb. Mealen sürçmek diye biliyorum ben. Bile isteye değil de. Aciz olmanın gereği başa gelen yol kazaları. Veya iradesizlik gösterip günahlar karşısında zayıf kalmak.
Ayrıca bu tespitiniz bir harika Melis hanım. Ayetlere meal verirken herkes bu ayrimlara dikkat etmeli
Haklısınız arkadaşlar aydınlattığınız için teşekkürlerimi sunuyorum
Allah Zenb olan bütün günahları bagislar demek büyük idda ve Allaha şart kosmaktir.. Yanlış bir bilgi
Allah hangi gunahlari afvedecegini belirtmiş tir
Okumak gerek. Zaten islamın ilk emride bu değil mi