Dışarıda öpüşmek suç mudur?

İstanbul Samatya sahilinde öpüşen genç çifte; "çevreyi rahatsız etmekten" 109 lira para cezası kesildi. Sizce dışarıda öpüşmek suç unsuru sayılmalı mı?

M
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
42
42 CEVAP

Sevmek suç olur mu ya. İki ruhun birbirine geçişini izlemenin nesi suç. Gerçi güzel olan herşey biraz suç arz ediyor toplumumuza

M

Hep kıskançlık bunlar. Olmayan olanın mutluluğunu kıskanıyor.

Metin Saran 2 yıl

Ben de yoktur ama kıskanmıyorum. Herkes kafasında çektiği ahlak çizgisinden kimseyi zıplatmiyor. Herkes herkese göre ahlaksız zaten. Sevmek güzel öpüşsün herkes. Paraylaysa bile bastırıp parayı yine öpüşsün. Biz fakirler köşeden izleriz

Mahinur Dlk 2 yıl

Yok zaten kıskanıp rahatsız olanlar genelde bizim hemcins. Genelde onlar şikayet ediyor.

Metin Saran 2 yıl

Bencede isteyen istediği yerde öpüşsün amab. Kunu çıkarmamak kaydıyla

Metin Saran 2 yıl

Mani olanlar umarım hiç bulamaz. Gerçi o gericilikleriyle biraz zor zaten. Evet çok fazla abartı olmamalı herşeyin bi şeyi var yani. Neyse gittim ben iyi geceler iyi tartışmalar

Mahinur Dlk 2 yıl

Agzinin tadina bakiyordum deseydi
Yaw bu cezanin gecerlilik gerekcesi nedir cevreyi rahatsiz ediyormus kim sikayet etmis

M

Evet.

S

öpüşmek kasmusal alana bakar mı

Y

Sputnik haber yapmış.

M

" ulu orta insanların birbirini öldürdüğü bir dunyada, sevişmek için kapalı mekanlar arıyoruz" sacmaliktan başka bir şey dgl. Konu bile olamaz

E

Samatya sahili ipsiz sapsız doludur yalnız. Cesaretleri için ödül verilmeliydi bence.

N

%95'i müslüman olan bir ülkedeyiz arkadaslar neden bu kadar çok şaşırıyorsunuz anlamıyorum.

M

Müslümanlar öpüşmez mi yani? Len zaten bu yüzden gidip keçiye halleniyorlar. Böylesi daha mı iyi?

Metin Saran 2 yıl

Müslümanların nasıl bir yol izlediğini biliyoruz. Yol ortasında öpüşmek falan ters bunlar.

Mustafa Kilo 2 yıl

Müslüman bireyler için*

Mustafa Kilo 2 yıl

Kendi sorunları. Onlar öpüşmek istemezlerse öpüşmezler. Başkasının ne yaptığıyla neden ilgileniyorlar?

Metin Saran 2 yıl

Ha Türkiye'deki Müslümanlık çok mu iyi? Hayır değil. Her boku yiyip sonra millete halenen kanser bir kitle fakat internetten izledikleri arap videoları ile kadın-erkek arasındaki ilişkiyi benimsiyorlar başkalarına karşı. Ama konu kendilleri olunca özgür bir ülkedeyiz falan filan. Neyse artık..

Mustafa Kilo 2 yıl

Ya şimdi nerden baktığına bağlı yani sen görsen olabilir dersin ama yanında kızınla geçerken görsen olmasın kızıma kötü örnek olmasın dersin yada orda öpüşen senin bi tanıdığın yada akraban olsa müsade etmezsin yani neticede çağdaşlıkta bi yere kadar sana veya yakınına dokunursa herkes bi ince geri kafalı olur ki olmalıda şöle düşün bende olsam misal manitamla takılmak isterim ammma bu benim kızım yada bi yakınım olsa direk HAYIRDIR moduna girerim şimdi burda çağdaş kasan arkadaşlar olucak illaki ama ya kızları yoktur yada kız bi yakınları

A

Evet, buda doğru bir düşünce. Aslında böyle olaylarda x kişisi haklıdır veya y kişisi haklıdır diyemiyoruz.

Mustafa Kilo 2 yıl

Mustafa Kilo evet büyük paradox aslında duruma göre değişen bi mevzu bence

Aykut Aligül 2 yıl

Evet sayılmalı.

T

Neden?

Metin Saran 2 yıl

sevişircesine öpüşüyorlarsa belki insanları rahatsız edebilir ama para cezası filan gibi abuk subuk şeylere gerek olmamalı.. İnsanlar bunu kendieri akıl etmeli

B

Öpüşmeye bir başladılar mı durmak nedir bilmiyorlar, nerdeyse sevişecekler parklarda çoluk çocuk önünde

T

Abartanlar var evet. Bu konuda haklısın.

Metin Saran 2 yıl

artı şu var bide, hangi aile evinde kendi çocuğuna bunu öğretirki git parklarda sokaklarda öpüş diye.

Turgay Cila 2 yıl

Ama öpüşmek kötü birşey değil be kardeşim. Keşke herkesin manitası olsada öpüşseler. Öpüşenden rahatsız oluruz ama 4 tane kadın almış Arap gözümüzün önünde kadınlarıyla volta atarken gıkımız çıkmaz.

Metin Saran 2 yıl

Öpüşmeyi abartıyorlar hakikaten, ama ben gıkımı kesinlikle çıkarmam isterse o Arap 10 kadınla dolaşsın kim için ne için,

Turgay Cila 2 yıl

Kadınlardan bu tepkiyi beklemek lazım

Turgay Cila 2 yıl

Cift cezayi odedikten sonra aciklama yapmis: "Her kurusuna degdi"

M

İnsanlar üzerindeki korkutucu dinci baskıya rağmen, dini vakıflar da, camilerde, yurtlarda yüzlerce çocuklara tecavüz olayları açığa çıkıyor. Görünmeyen açığa çıkamayanları tahmin edin artık. İmamların, hocaların, din adamlarının küçücük çocuklara tecavüz edilmesine ses çıkarmayıp, hatta dinimizce caizdir bile diyenlere bir şey yapmayıp, açıkça devlet malını çalarken suçüstü yakalanlara birşey yapmayıp, sorun etmeyip öpüşen iki sevgiliye kafayı takıyorsanız bu kafanızda beyin olmadığından, kalbinizdede insanlık, vicdan olmadığındandır. Bu nasıl ahlaksızlıktır.Bunca yaşanmış rezaletten sonra bunları tartışmak bile başlı başına bir akıl hastalığıdır. Yuh savunanlara. Yazıklar olsun.

A

Olan var olmayan var

A

Aynen mesele bu bence temelde.

Metin Saran 2 yıl

İşin aslı bu cezayı kesebilmeleri için dayanak yasa uzun zamandan beri zaten mevcut. Fakat uygulanması biraz keyfi...

Öpüşmek konusunda da konu dudaktan öpmek değil de tutkuyla öpüşmek bence.

Çünkü dışarıda sevgilinize dudaktan bir öpücük kondursanız, tutup da gelip kimse size “Noluyor?!” demez diye düşünüyorum.

Bana kalırsa yasak olmalı mı, kesinlikle olmamalı ama işte... Bu ülkede sadece ben yaşamıyorum orta yol muhabbeti...

G

bir öpücüğe ceza verilmez sanırım. Yani abartildiysa ki yapanlar var malesef ki bundan dolayı olabilir. Ama para cezası saçma geldi bana.

F

Para cezası sadece hukuki bir dayanağa yaslanmak için. Aslında para cezası verilmesi iyi. Yani polisin gelip keyfi şekilde gençler burayı boşaltın demesinden iyi.

Metin Saran 2 yıl

Akıl etseler orada böyle birşey yapmazlardı sanırım tabii sadece bir öpücük değilse bu. Para cezası saçma geldi bana ver paranı seviş gibi bilemedim.

Filiz Dağıtan 2 yıl

Yok ver paranı seviş olayı değil birdaha yapmayın cezası.

Metin Saran 2 yıl

Abartısı görüntü kirliliği zaten yapmasınlar

Filiz Dağıtan 2 yıl

Dimi olan var olmayan var

Metin Saran 2 yıl

Suç olmamalı tabiki de sevginin en saf hallerinden biri ama gerçekten sadece öpücükse. Genelde uygun bir ev bulamayan gençler parklarda, sinemanın karanlık köşelerinde ne koparsam kar mantığıyla vakit geçiriyorlar.

Ö

Abi yeminle üzülüyorum onları görünce. Millet her haltı yemiş sonra evlenmiş çoluk çocuk yapmış gelip o çiftleri ahlaksız diye yadırgıyor. Ulen biliyoruz senide fırsatını bulsan karını aldatacan gelip dışarda ahlak bekçisi kesiliyorsun.

Metin Saran 2 yıl

İnsanımızın özgürce sevişip hevesini alıp doyması lazım, başka türlü düzelmez.

özgün Bagli 2 yıl

Sadece opusuyorlardiysa biraz sacma olmus

S

Başka neyapabilirler ki:)

Metin Saran 2 yıl

"ulan öpüşsün insanlar ne var bunda hayatında bir kızı çevirip öpememiş eziklerden oluşan çoğunluk" diyeceğim, biri altına yorum yazacak, 'senin anan bacın öpüşse iyi mi olur heaa!' diye. İyi olur lan. Benim bacım da öpüşsün seninki de öpüşsün herkes öpüşsün yolda, öpüşen, gülüşen kişileri görünce sinirleneceğinize yol ortasında öldürülenleri görünce erkek olun

D

Ben de 30 sene önce Gülhane Parkı'nda aynı yaptırıma maruz kalmıştım.

T

Tipik baskici ideolojik zihniyet yaklasimi... Opusme alanlari olusturmalarini bekliyoruz..

N

Orospu 50 tl öpüşmek 109 tl?

C

Ayıp ayıp. Hollandamı o öpüşülen yer??? Her kes haddini bilecek.

Şaka şaka... Dünyayı güzellik kurtaracak.

I

o gençlere kesilen cezayı ben ödemek istiyorum. Öpüşme cezası alan arkadaşlar bana ulaşın. Hepsini öderim ben inat olsun.

Ş

Masum bir öpüşmeyse bi sıkıntı yok. Amma hunharca deli gibi ileriye gidiliyorsa bu hiç hoş bi şey değil tâbikide. Gitsinler kapalı alanda ne yaparsa yapsınlar. Saygı denen bir şey var efendi

H

O suc unsuru olabilir ama okulda camide tecavuz edersen kendi rizasiyla olur ben boyle duzene ne diyim bilmem

P

Adam kucağına oturtup opusmus yemiş karıyı resmen belli ki insanları rahatsız etmiş

E

Sanırım bu cezalar mersin sahilde işlemiyor Karşılaştığımız manzara off dedirtti

E

Evet şeriat geliyor

A

Ben yapmam, başkalarındanda rahatsız olmam kime ne?

B

Aynen ben de yapmam ama yapan yapsın bana ne

Eliz Talan 2 yıl

Kabahatler kanununa göre idari para cezası var. Ama yere çöp atmak da bu kanun kapsamında ve cezası aynı.
Kanun koyuculari ve uygulayıcıları sorgulamak lazım.

Y

suç sayılmamış, kabahat sayılmış. Kabahatler kanununa göre ceza yazmışlar. Polis rahatsız olmuş, o olduysa rahatsız etmiştir Tey tey

E

sanki polisler öpüşmüyor

Ş

biz 17 - 18 yaşlarına kadar, tv de öpüşme sahnesinde kafamızı çevirecek yer arayan nesildik. Kumandasız tv zamanlarında. Poliste bizim jenerasyon sanırım. Ama pek güncel kalamamış.

E

abi neydi o günlerköy kahvesinde şahink. İzleyecez diye kahveci temizliği bize yaptırıyordu. Temizlik bizdeydi Şahink. Abimizi izleyecez diye güzel günlerdi

Şerif Kpc 2 yıl

Valla sokakta kadın döven karısını döven adama madem bişey yapmıyor polis bu mantığa göre öpene hiç bişey yapmamalı dövünce dokunmuyor aile meselesi diyor öpünce mi müdahale etsin polis?

E

şehvetsiz öpmeli ama görmemiş gibi öpüşülürse ayıp olur insanlara

Şerif Kpc 2 yıl

Yahu size ne şehvetinden, rahatsız oluyorsanız bakmayın

Denizhan Haye 2 yıl

Opusmekle durmazlarki. Yakinda el ele tutusmayada ceza gelir. Bir kere cevreyi nasil rahatsiz ediyorlar? Begenmiyorsan bakma. Bunun sonu yok, bazi insanlarin nefes almasi bile onlari "rahatsiz" ediyor. Esas mesele bu.

U

Hangi çevre la? Şu karısını döven adama ne yapıyorsun demek yerine karı koca arasına girilmez diye şiddeti seyreden çevre mi yoksa köpeğe tekme atan adama tepkisizce bakan çevre mi? Geçiniz bunları.

C

Suç değilde ayıp diyelim çünkü o senin özelim niye özelini sokakta elleme paylaşıyorsun edep güzeldir

G

Bu tür olayların etik bir çerçevesi yoktur toplum düzeni bir ahlâk ekseninde şekillenir her insanın ayrı bir yaşam felsefesi vardır insanların adedince topluma hâkim ahlaklar olamayacağına göre anarşizme meyilli yoksa bir toplumun ahlakı demokrasi usulunce yaşamalıdır

F

Bence suç sayılmamalı çünkü ben de öpüşüyorum kamuya açık alanlarda. Bence artık bu zihniyeti değişmek lazım...

F

Bu ülkede sokakta öpüşmek suç ama 45 erkek çocuğuna tecavüz serbest işine gelirse

S