Delirmiş olmalısın, düne kadar dincilerin en büyük düşmanı darwinci düşünme sistemiydi, nedense artık onlarda senin gibi düşünmeye başlayıp ademın homosapienslerden oldugunu idda ediyorlar.
İbrahimî dinlerde insan, bu halinden en fazla ufak değişikliklerle dünyaya gönderilmiştir. Evrimin insan için ortaya koyduğu evrimsel geçmiş bu durumla bağdaşmaz.
Her ne kadar canlı kavramının kapsamı tartışmaya açık olsa da dünya üzerinde şuan bildiğimiz anlamda ki canlılığın tümünün ortaya çıkışı ortak bir temele dayanıyor ve bu temel, bizi diğer tüm canlılarla soydaş yapan kimyasal bir evrimle atılmış gibi görünüyor. Bu temeli atılmasını yaratılışa bağlamanın aslında bir anlamı veya bilimsel dayanağı yok. Ama diyelim ki bu temel bir yaratıcı tarafından atılmış olsun; bu durumda, evrimsel işleyişte rolü bulunan bu tanrı modeli, ibrahimî dinlerin "türleri ayrı ayrı yaratan" tanrı modeliyle uyuşmuyor.
Insanin yaradilisi ile ilgili Kuran-i kerimde cailun halifeten ifadesi gecer. Cailun, ceale fiilinden gelmektedir. Peki ne demektir "ceale"? Ceale yaratmak demektir ancak, bilinen ve en yogun kullanilan manadaki 'yaratmak' fiili degil. Bilinen ve en sik kullanilan sekli ile yaratmak fiilinin arapcadaki karsiligi halketmek, yani "halak" fiilidir. Peki ikisi arasindaki fark nedir? "Halak" yoktan var etmek anlami tasirken, ilk canli organizmanin yaratilmasi gibi, "ceale fiili ise var olani gelistirmek, kemale erdirmek, olgunlastirmak gibi anlamlarda kullanilmaktadir. Ayrica Allah Hz adem icin Halife kelimesini kullanmistir, bilindigi gibi halef kelimesinden gelen bu kelime birinden veya birseyden sonra gelen manasindadir. Yani halef in olabilmesi icin bi onculunun selefinin olmasi gerek. Bu noktada bilimsel verilerle bu bilgileri ortusturdugumuzde, modern insanin atasi yani ilk homosapiens insanin hz adem olabilecegi hic de kucumsenmeyecek bir olasilik. Homohabilis, erektus, neandarteller hz adem den once var olan evrimin bir parcasi olan insan turleri iken, hz adem ise evrimin son halkasinin ilk turu olabilir. Nitekim kuranda hz adem in ilk insan oldugu yazmaz. Velhasil kelam evrim varsa bile bi eviren var diye dusunuyorum.
latif candan islami hangi kaynaktan nasıl yorumladınız bilmiyorum ama islam dininde ademden önceki tür diye bir şey yoktur. ademin öncesi topraktır. Havanın öncesi ise ademin kaburgasıdır. Kuranı sırf gerçekçi gözüksün, bilime uysun diye eğip büküyorsunuz tamam da bu yaptığınız modifikasyon değil yepyeni bir din yaratmaktır.
Eugen bahsi gecen ahsen-i takvim ise eger, burada mevzu edilen husus insanin saf ve gunahsiz yaratilmis olmasidir. Fiziki bir mukemmeliyetten bahsetmez, nitekim esfele safilinden de bahis eder ki, ahsen-i takvimin ziddi olarak oda asagilarin asagisi demektir. Insanin en guzel sekilde yaratildigindan ancak, esfele safiline indirildiginden bahseder. Tavir ve davranislarimiz ile esfele safilin ve ahsen-i takvim arasindaki cizgideyiz.
Yahu sen daha çelişen, kendi doğrularınla uğraşıyor, boş boş laf kalabalığıyla ikna edici olduğunu sanıyorsun. Seninle ciddi ciddi tartışıp niye zamanımı çöpe atayım? Tabii ki makara yapacağım.
Iki cubbeliden dinlediginizi din sanip, bunlara basit argumanlarla karsi cikip, kendi kendinizi orgazm etmekten baska birsey yaptiginiz yok. Hem dinlermis gibi yapar dinlemez, dusunmeye tenezzul etmez, sonrada millete yobaz dersiniz.
Yahu bıraksanıza, sırf hurafelerinize ters diye bilimsel gerçekleri yok sayacaksınız sonra bilimin o gerçekle ilgili destekleyici argümanları çoğalınca; Geniş geniş hem kendi inandığınız doğruları, hem bilimi eğip bükecek, modern dincilik oynayacaksınız. Ne güzel bir dünya (!). Geçmişte de böyledi. Şimdi de böyle... Dünyanın şekli keşfedildiğinde de böyle oldu, yer çekiminin işleyişinin keşfinde de böyle oldu. Evrimde de yine aynısı oluyor. Saçma sapan hurafeleri yamala yamala gönder.
Bu arada hepinizin değişmediğinden mutlak emin olduğunuz kuranda, bu konuyla ilgili ayetleri varken. Ne seni referans alırım, ne de cübbeli denen dallamayi. Kuranın sözü islamin sözüdür bitti. Sizlerin farklı çıkar odaklı tefsir ayaklarına karnım tok. Her şey açık ve net. Yani ne diye seninle cübbeli arasında bir fark göreyim. Al birinizi vur ötekine.
Yahu yukarı yorumları amcam mı yazdı da senin hakkında hüküm vermeyeyim. O zaman ben de "sen benden daha büyük bir yobazasin beni tanımadan bana yobaz diyorsun" mu diyeyim. Bir şeyi tartışırken arada bir, kendimle çelişiyor muyum diye bir bak.
Evrim ve dinin catismadigini dusunuyorum.
Delirmiş olmalısın, düne kadar dincilerin en büyük düşmanı darwinci düşünme sistemiydi, nedense artık onlarda senin gibi düşünmeye başlayıp ademın homosapienslerden oldugunu idda ediyorlar.
Düne kadar tütün dumaninin kekemelige iyi geldigi dusunuluyordu.
Bilim evrimin gerçekliğini kanıtladıktan sonra. Dinciler evrimin dinle çelişmeyecegini söylemeye başlamışlardır.
Evrimle çelişmeyen bir din düşünülebilir. Ancak bu din, ibrahimî dinlerden olamaz.
Neden olamaz Can Adakul ?
İbrahimî dinlerde insan, bu halinden en fazla ufak değişikliklerle dünyaya gönderilmiştir. Evrimin insan için ortaya koyduğu evrimsel geçmiş bu durumla bağdaşmaz.
Once sunu sorayim, yaratilisla ilgili bir sorunun var mi? Ilk canlinin ortaya cikisini neye bagliyorsun?
Her ne kadar canlı kavramının kapsamı tartışmaya açık olsa da dünya üzerinde şuan bildiğimiz anlamda ki canlılığın tümünün ortaya çıkışı ortak bir temele dayanıyor ve bu temel, bizi diğer tüm canlılarla soydaş yapan kimyasal bir evrimle atılmış gibi görünüyor. Bu temeli atılmasını yaratılışa bağlamanın aslında bir anlamı veya bilimsel dayanağı yok. Ama diyelim ki bu temel bir yaratıcı tarafından atılmış olsun; bu durumda, evrimsel işleyişte rolü bulunan bu tanrı modeli, ibrahimî dinlerin "türleri ayrı ayrı yaratan" tanrı modeliyle uyuşmuyor.
Insanin yaradilisi ile ilgili Kuran-i kerimde cailun halifeten ifadesi gecer. Cailun, ceale fiilinden gelmektedir. Peki ne demektir "ceale"? Ceale yaratmak demektir ancak, bilinen ve en yogun kullanilan manadaki 'yaratmak' fiili degil. Bilinen ve en sik kullanilan sekli ile yaratmak fiilinin arapcadaki karsiligi halketmek, yani "halak" fiilidir. Peki ikisi arasindaki fark nedir? "Halak" yoktan var etmek anlami tasirken, ilk canli organizmanin yaratilmasi gibi, "ceale fiili ise var olani gelistirmek, kemale erdirmek, olgunlastirmak gibi anlamlarda kullanilmaktadir. Ayrica Allah Hz adem icin Halife kelimesini kullanmistir, bilindigi gibi halef kelimesinden gelen bu kelime birinden veya birseyden sonra gelen manasindadir. Yani halef in olabilmesi icin bi onculunun selefinin olmasi gerek. Bu noktada bilimsel verilerle bu bilgileri ortusturdugumuzde, modern insanin atasi yani ilk homosapiens insanin hz adem olabilecegi hic de kucumsenmeyecek bir olasilik. Homohabilis, erektus, neandarteller hz adem den once var olan evrimin bir parcasi olan insan turleri iken, hz adem ise evrimin son halkasinin ilk turu olabilir. Nitekim kuranda hz adem in ilk insan oldugu yazmaz. Velhasil kelam evrim varsa bile bi eviren var diye dusunuyorum.
mükemmel yaratılışla evrim nasıl çelişmiyor
latif candan islami hangi kaynaktan nasıl yorumladınız bilmiyorum ama islam dininde ademden önceki tür diye bir şey yoktur. ademin öncesi topraktır. Havanın öncesi ise ademin kaburgasıdır. Kuranı sırf gerçekçi gözüksün, bilime uysun diye eğip büküyorsunuz tamam da bu yaptığınız modifikasyon değil yepyeni bir din yaratmaktır.
Eugen bahsi gecen ahsen-i takvim ise eger, burada mevzu edilen husus insanin saf ve gunahsiz yaratilmis olmasidir. Fiziki bir mukemmeliyetten bahsetmez, nitekim esfele safilinden de bahis eder ki, ahsen-i takvimin ziddi olarak oda asagilarin asagisi demektir. Insanin en guzel sekilde yaratildigindan ancak, esfele safiline indirildiginden bahseder. Tavir ve davranislarimiz ile esfele safilin ve ahsen-i takvim arasindaki cizgideyiz.
Can Adakul kemik, kurek vb rivayetlerle konusuyorsunuz, kulaktan dolma bilgiler bunlar. Size tavsiyem Nisa suresinin ilk ayetinde gecen "nefsi vahide" kavramini bir arastirmaniz.
Çevir kazı yanmasın
Hem ayranım dökülmesin, hem g...... Diyorsun yani
Ve nihayet makara. Malum son.
Yahu sen daha çelişen, kendi doğrularınla uğraşıyor, boş boş laf kalabalığıyla ikna edici olduğunu sanıyorsun. Seninle ciddi ciddi tartışıp niye zamanımı çöpe atayım? Tabii ki makara yapacağım.
Makara değil tespitti ama neyse
Iki cubbeliden dinlediginizi din sanip, bunlara basit argumanlarla karsi cikip, kendi kendinizi orgazm etmekten baska birsey yaptiginiz yok. Hem dinlermis gibi yapar dinlemez, dusunmeye tenezzul etmez, sonrada millete yobaz dersiniz.
Yahu bıraksanıza, sırf hurafelerinize ters diye bilimsel gerçekleri yok sayacaksınız sonra bilimin o gerçekle ilgili destekleyici argümanları çoğalınca; Geniş geniş hem kendi inandığınız doğruları, hem bilimi eğip bükecek, modern dincilik oynayacaksınız. Ne güzel bir dünya (!). Geçmişte de böyledi. Şimdi de böyle... Dünyanın şekli keşfedildiğinde de böyle oldu, yer çekiminin işleyişinin keşfinde de böyle oldu. Evrimde de yine aynısı oluyor. Saçma sapan hurafeleri yamala yamala gönder.
Bu arada hepinizin değişmediğinden mutlak emin olduğunuz kuranda, bu konuyla ilgili ayetleri varken. Ne seni referans alırım, ne de cübbeli denen dallamayi. Kuranın sözü islamin sözüdür bitti. Sizlerin farklı çıkar odaklı tefsir ayaklarına karnım tok. Her şey açık ve net. Yani ne diye seninle cübbeli arasında bir fark göreyim. Al birinizi vur ötekine.
Bak senin buyuk bir yobaz oldugunun en buyuk kaniti beni tanimadan benim hakkimda ahkam kesmen. O yuzden daha fazla yazmiyorum.
Yahu yukarı yorumları amcam mı yazdı da senin hakkında hüküm vermeyeyim. O zaman ben de "sen benden daha büyük bir yobazasin beni tanımadan bana yobaz diyorsun" mu diyeyim. Bir şeyi tartışırken arada bir, kendimle çelişiyor muyum diye bir bak.