İslam'da kölelik yasak mı?

MÜ’MİNUN suresi, 5. ve 6. Ayetler

“Onlar ki ( müminler ) iffetlerini korurlar. Yalnız eşleri ve cariyeleri ( kadın köleleri ) ile ilişki kurarlar. Çünkü bunu yapanlar ayıplanmazlar. “

Bundan ne anlayacağız? Benim anladığım şu; Allah, yarattığı bir kısım kullarının, diğer bir kısım kulları tarafından köle olarak kullanılmasına izin vermekle kalmıyor, köleleri ile cinsel ilişki kurmaları durumunda efendilerin ayıplanamayacağını söylüyor.

Başka görüşü olan var mı?

M
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
30
30 CEVAP

ÖRTÜNME ve ESASLARI
"mümin kadınlara da söyle: Gözlerini korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, **zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. Tabi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz."
(bkz: Nur suresi 31)
ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış elbiselerinden üzerlerini sıkıca örtsünler! Bu, onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber allah, çok bağışlayıcıdır, merhamet edicidir."
(bkz: Ahzap suresi 59)
''artık nikah arzuları kalmamış, hayızdan ve evlattan kesilen kadınların. Süslerini göstermek ortalıkta dolaşmamaları şartıyla örtülerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama saakınmak için titiz davranmaları, onlar için daha hayırlıdır. Allah her şeyi işitir, her şeyi bilir.''
(bkz: Nur suresi 61)
Evet 3 ayet paylaştım.. Yani örtünme üzerine temel 3 ayet..
Gelin bu ayetlere hep beraber bakalım.. Nur 31 deki kadının Örtünmesindeki temel amaç ziynet üzerinedir..
Nedir ziynet.. Arap dilinde ve toplumunda güzellik veren şeydir..
peki kadını güzelleştiren şeyler nelerdir ilk bakışta.. Saçları ve kalçaları artı göüsleri diyeceksiniz değilmi.. Hayır tabiki..
Size ellerin kurusun ebu lehep ayetinden bir örnek vereyim. Hani boynunda hurmadan bir urgan diye geçer ya ayetin içinde. O bir ziynettir. Bir süs eşyası.. Ebu lehep konum olarak çok varlıklı ve aynı zamanda kabe yönetiminde olan bir kişi idi.. Karısı da diğer zengin eşleri gibi görüntüsü ile konumunu belirlerdi. Boynunda hurmadan urgan bu manadaydı ve gerçekten boynunda şimdiki takılar gibi hurmadan bir urgan vardı..
Ayet te belirtildiği gibi temel hedef ziynetlerin örtülmesi idi. Çünkü kuranın ilk 29 ayetinin iniş sebebine baktığımızda mülk ve mülk edinmedeki haksız kazanç üzerine indiğini görürüz.. Peygamber eşlerinin de örtünmesindeki temel maksad bu olduğu söylensede buhari ve taberinin aktardığı bir hadiste bir gün ömerin peygamberin evine ziyaretinde ( ki çok sık ziyaret ettiği hadistede aktarılır ) kendisine yemek veren aişenin eline elinin değmesi ve ömerin ayşeye baka kalması sonucunda örtünme ayeti ve peşi sıra peygamberin evine çok sık gelen kişilerin daha fazla o ortamda kalmaması gerektiği ile alakalı ayet iner..
Ahzap 59 da ise baktığımızda örtünmedeki asıl amaç güvenlik ile alakalıdır.. Peki nedir bu güvenliği tehdit eden unsurlar.. Neticed bölge kurtarılmış bir bölge.. Sağlıklı bir durum değerlendirmesi yaparsak eğer, buradaki müslümanların peygamber eşlerine eziyet etmemeleri gerekirdi..
O olayın aslıda şöyledir. Mekkedeki beni sakife gölgelikleri diye bilinen ve tüccarların sık ça kullandığı eğlence merkezleri yada çadırları varrdı. Bu çadırların büyük bölümünün işletmesi birinci halife ebubekirin eşine aitti.. Bu sakife gölgeliklerinde üstleri çıplak olan kadınlar erkeklere hizmet eder onları eğlendrir ve onların daha çok para harcaması adına her türlü çabayı gösterirdi. Baktığımız zaman 4ncü halife alinin babasıda kabenin anahtarını bu mekanların birinden başkasına kaptırdığını yine ehli sünnet kaynaklarda okuruz.
Şehirdeki tüccarların müslamn kadınlar ile sakife gölgeliğindeki kadınları bir birinden ayırd edebilmeleri için böyle bir yöntem ayetle beraber oluşturulmuştur.. Başlarına sümer halkınında uyguladığı yöntem gibi birer eşarp atarak kadınların diğer kadınlardan soyutlanması sağlanmıştır..
Sümerlerde örtünme ile alakalı bilgisi olmayanlar için kısaca değineyim..
Sümerlerde tapınaklarda rahibeler yabancı erkekler ile ilişkiye girerlerdi. Bunlar tanrı tarafından kutsanmış kadınlardı ve baş örtüleri ile toplumda kıdem sahibi olduklarını belli ederlerdi. Çünkü sümer inanışında tanrının bir gün bir insan bedenine bürünüpte kendi tapınağına ziyarete geleceğine ve kendi kadınlarından biri ile ilişkiye gireceği efsanesi vardı.
Zaman içerisinde baş örtülü kadının kutsal olduğu düşüncesi diğer dinleri ve toplumları etkisi altına almıştır..
Gelelim nur 61 ayetine..
Atette gayet açık belirtilmiştir ki artık cinsel yönden körelmiş ve aynı zamanda tehlike oluştursa dahi çocuk doğurganlığını yitirmiş kadınların örtünmesinde sakınca olmadığını gayet açık söyler. Çünkü bu kadınlar için ne şehre gelen erkekler tehlike oluşturuyordu nede kendileri yaş itibarı ile rağbet görmediklerinden örtünmelerinde sakınca görülüyordu.. Eğer cahiliye arap toplumu hakkında azıcık araştırma yaparsak durumun bu yönde olduğunu gayet açık görürüz..
Ömerin halifeliği döneminde inanılmaz bir örtünme baskısı başlamıştır. Bununla alakalı ( yine sahi hadis değil diyecek bazıları ) buhari ve taberinin sayısız hadisi vardır.. Tabi bu hadisleri okuyanlar bana hak verecektir..
Emevilerin yeni islam anlayışı politikası ile beraber cahiliye islamiyeti ve emevi islamiyeti arasında uçurumlar görülmektedir. Çünkü emeviler zamanında örtünme ayetleri rivayetlere dayanılarak saptırılmış aynı zamanda kadın üzerinde çok ciddi baskılar kurulmuştur...
cahiliye toplumunda bir erkek bir kadınla kendi isteği dahilinde evlenemezken ve kadın hamile dahi olsa evlenmeyi istemese bile erkeğin evlenmesi söz konusu dahi değilken emeviler bu kuralı tamamen yıkmışlardır.
Konuyu çok uzatmıyacağım fakat devamını daha sonra aktaracağım..
şimdilik bu kadar.

G