Sizce kuran neden kölelik kurumunu kaldırmamıştır?
Not: Köle ve cariyeden bolca söz edilirken ayetlerde hepsi de sahiplerinin yasal malı olarak tanıtılır. ( Bkz. Nisâ Suresi, ayet 3, 24, 25, 26; Nahl Suresi, ayet 71; M ümi'nûn Suresi, ayet 6, 21, 23, 58; Rûm Suresi, ayet 28; Ahzâb Suresi, ayet 50, 55; M eâric Suresi, ayet 30 )
Onur Duzyol
O
o şartlar altında direk kaldırılma hükme verilmemiştir fakat her insanın eşit olduğu üstünlüğünün takva ile münkün olduğu yazar kuranda
Tanrı köleliğin kötü bir şey olduğunu ilan edip kaldırma cesareti yok muydu? Neden yapmamış bunun cevabını arıyorum.
allah isteseydi yeryüzünde tek kötü insan bırakmazdı. O zamanda imtihana ne gerek kalır
peygamberimiz tüm insanlar eşittir demiştir. Mekkede islam yeni yeni yayılırken mekkeli müşrikler köle ve sahiplerin eşitiliğini duyduklarında peygamberimizin deli olduğuna kanaat getirmiştiler
İmtihan dediğin şey sınava girenlerin ne yapacağını bilmediğin durumda geçerlidir. Zaten her insanın ne yapacağı biliniyorsa imtihana ne gerek var.
allah irade vermiştir kötü veya iyi işler yapman senle sınırlıdır
Maddi hırs
kardeşim bu bkz yazdığın ayetlere bidaha bakarmısın çnkü cvbın ordada
Mantıklı bir anlam cikartamadim malesef..
tamam ben sana kuran dan daha fazla yardımcı olamam malesef..
İslam köleliği getirmemiştir ki o toplumda hatta Dünyada kölelik çok normal bir olaydı. İslam da köleliğin böylesine yaygın olduğu bir toplumda kölelere iyi davranmayı, çok yerde köle azad etmeyi söylemiştir ve bu şekilde kölelikte ortadan kalkmıştır.
Tarihçilere göre Arap köle ticareti binyıldan fazla sürmüştür. 1960'larda Suudi Arabistan'daki köle nüfusu 300,000 olarak tespit edilmiştir. Suudiler Yemen ile birlikte köleliği 1962 yılında kaldırmıştır.
Peki; içkiye hüküm getiren tanrı köleliği neden hükümsüz bırakmış onu merak ediyorum
Oldukça yavaş yani?
İnsanların domuz yememesi konusunu kölelikten daha önemli mü görmüş tanrı?
Hayır sizin filmlerde izlediğiniz gibi bir kölelik değil. İnsanların yanında çalısan hizmetli gibi onlara yediginizden yedirmesi, iyi davranılması vs. Ögütlenmiştir aynı sekilde icki hükmü de birden ortadan kalkmamıstır. Çünku icki de o toplumda hatta sahabe arasında çok yaygındı yavaş yavaş kaldırılmıstır
ilkel feodal köleci toplum..... Bugüne yansıtmaya çalışırsak, kapitalist sistemde işçiliği kaldırmak gibi bir şey olurdu herhalde....
Çünkü o devirde köleliğin yanlış ve insanlık dışı birşey olduğuna dair bir düşünce yoktu. Kuranın tanrı değil insan beyninden çıkmış olduğu buradan belli.
kuran insanlar için gönderildiği için insan beyninden çıkmış gibi görünür
İnsanların huyuna tanrı güzel hikaye
hangi canlıların huyuna göre yazılması lazımdı
muhatap olan insan elbet ona uykun emirler gönderilir. Aa bak bunu ancak insan yazabilir tabiki öyle olacak
insanların yozlaşmış geleneklerini değiştirmeyecektiyse bir tanrıya da gerek yoktu, at çöpe gitsin
Ya boş verin tartışmaya bile değmez o zamanki devir ile şimdi ki devir aynı Tayyip bana vahiy geldi deyip uydursa inanın aynı şey devam eder o zaman da aynen böyle olmuş zaten
kölelik kurumuna hiçbir din karşı çıkmamıştır
Kölelik kuranla gelmemiştir. Öncesinde olan bir kurumdu. İslamın da bu kurum hakkında bir şey söylememesi düşünülemez. Bir takım düzenlemeler getirmiştir. İslam öncesi kölelik, çok kötü koşullar altında sürdürülürken, islam sonrası daha insancıl şartlar getirilmiştir. Kökeni çok eski dönemlere uzanan ve toplumda özellikle ekonomik hayatta hatırı sayılır bir yeri olan böylesi bir kurumu bir anda kaldırmak, toplumsal değişimlerin tabiatına ters. İçki yasağı da bir anda getirilmemiş, aşamalı olarak getirilmiştir, çünkü toplumsal dönüşümler bir anda değil, aşama aşama yapılır. Bir anda yapılmaya kalkışılırsa, toplumsal düzen bozulur. İslam bu işi aşama aşama yapmış ve nihai hedef olarakta köleliği toplumdan kaldırmayı amaçlamıştır. Zaten bir çok günahın kefareti olarak köle azat etmeyi emretmiş ve köleleri azat etmeyi teşvik etmiştir. Bu konuyla ilgili açıklamalı bilgi için tefsirlere veya piyasada yazılmış kitaplara bakabilirsiniz.
Tarihçilere göre Arap köle ticareti binyıldan fazla sürmüştür. 1960'larda Suudi Arabistan'daki köle nüfusu 300,000 olarak tespit edilmiştir. Suudiler Yemen ile birlikte köleliği 1962 yılında kaldırmıştır. Bu durumda sizin açıklamanız malesef tatmin edici görünmüyor. Zira köleliğin yasaklanması islam yasaları ile olmadığı tarihsel olarak ispatlanabilir gerçektir.
Arabistanda bu gün bile kadınların araba kullanması yasak, bunun islamla ne alakası var. Kadın insan mı, hayvan mı bunu tartışan suud. İşid in ideoloji ve finans babası yine suud. İslamdan en son bahsedilecek ülke. Kim birini köle yaparsa kıyamette davacı olarak karşısında beni bulur diyen bir peygamber. Bunun izleyicisi olduğunu iddia eden Suud. Suud, Yemen veya bir başka ülkenin köleliği daha erken bir dönemde yasaklamaması menfaat ve başka hesapların ürünü olabilir. Tıpkı Avrupa da 1800 lerde yasaklanması gibi. Zaten köleliğin islam yasaları ile yasaklandığını söylemedim. İyileştirildiğini söyledim. Nihai hedef kaldırmaktı. Ama bu kurum bir anda kaldırılamaz. Toplumsal değişimler bir anda olmuyor.
Ki nihai hedefin kaldırılması şeklinde beyan ettiğin senin fikrin değil mi kardeşim? Tanrı fikirlerini ifade etmen için seni mi görevlendirdi?
Kaldırmak istemeseydi, kölelerin yaşam koşullarını iyileştirmeye, günahlara kefaret olması için köle azat etmeyi teşvik etmezdi. Yada bir peygamber, kim hür birini köle edinirse ahirette beni karşısında bulur demezdi. Yada islam fıkhına göre kölenin doğan çocuğu hürdür köleleştirilemez hükmü getirilmezdi. Doğan çocuk hür ise kölelik nasıl devam edecek. Uygulamalarından köleliği kaldırmak istediğini anlamak için müneccim olmaya gerek yok.
Araplar 1960 ta kaldırmış yukarıdaki bilgiye göre. Bu durumda müneccimlik gerekiyordu belki de? Ya da her şeye gücü yeten tanrı kendini ifade edemiyor da, söylemek istediğini sana tercüme ettiriyor? Dile mi hakim değil? Tanrı kölelik istemiyor olsa, istemediğini yazamaz mı?
Yememiştir
İndiği kültürel cografyadaki tarihsel durum.
yani coğrafyadaki kültürel durum alkolü yasaklamaya, yüzlerce başka tanrıya tapınılmasını yasaklamaya, insanlara türlü ibadetler yaptırmaya, zinayı, haramı tanımlamaya uygundu ama köleliği kaldırmaya uygun değildi. Arkadaş müslümanların işi gücü dini kendi sorgulamayıp sorgulayana cevap uydurmak, yersen.
Müslüman bir kimlik ile konuşmuyorum. Kuranın evrensel olduğunu düşünmüyorum. Kabul görmüş bir fikir akımının manofestosu, teşekkül olduğu toplumsal anlayışa ters olamaz. Bahsettiğin şeylerin yasaklanması ve bunun katı bir surette yasaklanmamasinin nedeni, dediğim gibi; "İndiği kültürel cografyadaki tarihsel durum"
islam zenginler içindir. Köleler ve cariyeleri insan olarak görmez. O yüzden sürekli zenginlerden zekat ister, islamı kabul etmeyenlerden ise ya canını ya da cizyeyi ister. özellikle yağmalanan yerlerden çalınan ganimetlerin paylaşılması hususunda bol bol ayet inmiştir.
Kölelik, tarihsel pespektifli incelemeye konulduğu zaman, sosyologlarimiz şunu görecekler ki; kölelik belirli koşullarda faydali bir müesseseydi. İşbu sosyologlar, her seyden once sunun farkinda olmalilar ki; bugünün hakim şartları ve anlayışları ile tarihin belirli bir kesitindeki, belirli bir yerindeki şartlar ve anlayışların -tinin saltıklaşmaşı kapsamında- ozdeşlestirilmesi hatalı bir yaklaşım.
-Her zaman en iyiye yönelim...
Vay arkadaş böyle bir yorumu da gördü ya bu gözler. Umarım birgün siz ve aileniz birlerinin kölesi olursunuz da bu "faydalı" müesseseye bir katkınız olur.
Hangi sosyologlarmış onlar? Kölelik kim için yararlıymış? Köle için mi yoksa "sahibi" için mi?
(Sen ve ailen köle olursunuz umarım) Bir gün? -hangi "birgün"müş o? Anlaşıldığımı sanmıyorum. Tekrar bir gözden geçirin.
Öyleyse allah kölelik kurumunu özellikle yarattı. Onsuz bir düzen var olamıyor?
Allah kim arkadaş. Nerden çıktı şimdi? 7. yy. Arabistan'ini ve etik değerlerin degisken dinamikitesini konuşuyoruz.
Muhammed 4 "savaş bittiğinde esirleri fidye karşılığı veya lutfen /karşılıksız BIRAKIN"
Kuranda "esirleri köle /cariye edinin" yazan 1 tane bile ayet yoktur Onur Duzyol
Konu esirler köle yapın ya dq cariye yapın değil ki. Üstelik bir ayet yazarken hangisi olduğunu belirtebilir misiniz?
Muhammed suresi 4. Ayet diye yazdım ya Volkan Pür
MUHAMMED-4: (Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onları çökertip etkisiz hâle getirdiğinizde bağı sıkı bağlayın (sağ kalanlarını esir alın). Artık bundan sonra (esirleri) ya karşılıksız ya da fidye karşılığı salıverin. savaş sona erinceye kadar hüküm budur. Eğer Allah dileseydi, onlardan öç alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek için böyle yapıyor. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmayacaktır.
Burada kölelik ile ilgili bir durum söz konusu değil. savaş esirlerinden bahsediliyor. Konumuz kölelik sistemi değil mi?
Kuranda VAR OLAN köleler hakkında hükümler veriyor
Kölelik o devirlerde normal bir sistemdi,,tüm imparatorluk ve krallıklarda köle mevcuttu,,ayak işlerini yapanlar, savşa katılıp asker olanlar deve kervanları güdenler ın çoğu köle idi,,,sistem böyle işlerdi,,,karın tokluğuna iş yapan insanlardır,,hiç bir lider köleyliği kaldırmayı düşünemezdi çünkü bedava iş gücü sağlıyordu ,,aynı zamanda evli olmayan erkeklere de ihtiyaçlarını karşılaması karşılığında eş olarak veriliyordu ,,köleliği kaldıran İngiltere dir 1803 yıllarında bir kanun ile tüm kölelelrin azat edilmesini emretmiştir
Peşinden ABD ve sonraları tüm Avrupa köleliği yasaklamıştır Osmanlı da 19 yy da köleliği yasaklamıştır
Allah insanları eşit yaratmamıştır. Köleler ve cariyeler haddini bilsin. Allah zenginin dostudur. Köleler ve cariyeler zenginin malı olarak yaratıldı. Çokta güzel faydalı bir sistem.. Köleler cennette başköşeye falan oturacaklar. Armutun iyisini yiyecekler. Hiç seslerini bile çıkarmadan Allaha şükrederek eğilmeleri gerekir..
Yüzlerce putu yasaklayıp tek Allah'a ibadet ettiriyor bu din. Bunun için savaşıyor, kesiyor, doğruyor. İstese kula kulluk etmek olan köleliği mi kaldıramayacaktı? İşlerine gelmemiş ticaretleri ve rahatları bozulmasın diye. Onca cariye ayeti boşuna mı?