Kur'an'da salat kelimesinin Çevirisi namaz olarak çevriliyor, buda namaz ile aynı şey değildir.
Ayrıca 5 vakit Namaz kur'an'da da geçmiyor
İslamda bu sonuca nasıl varıldı?
Namazı tarif eden bir açıklama da yok!
Evet Mümin arkadaşlar bu konuda aydınlatırmısınız?
Hakan Keremoğlu
H
Kuranda 5 vakit namazın geçtiğine dair ayetler
Bakara 238
Hud 114
Taha 130
İsra 78
Rum 17-18
Kaf 39
Böyle 5 vakit anlamı çıkarmak saçma Bir şey sorulduğu zaman da bir defa olsun mantıklı birşey gösterseniz İmana gelirim
Mehmet okuyanın bir sohbetinde dinlemiştim gayet mantıklı açıklıyordu:)
Şefaat için açıklaması yada Nuh un 950 senelik kabilesi içinde kalışına getirdiği açıklamaları nasıl değerlendiriyorsun?
Mesela oruç yok diyemem Vakti zamanı da belli çünkü Zorlamanın bi alemi var mı
Şefaat açıklamasına katılıyorum hz. Nuh'un 950 sene yaşaması kur'an'la sabit ama açıklamasını dinlemedim hakan kesinlikle kuranda olmayan ifadelerin hüküm lerin irdelenmesi lazım zira bunun önü açılırsa herkes dine takiye yspsr bugünkü bölünme bu yüzdendir ve Allah buyurur ki Maide 101.Ayet: Ey iman edenler! Açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek olan şeyleri sormayın. Eğer Kur´an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. (Açıklanmadığına göre) Allah onları affetmiştir. (Siz sorup da başınıza iş çıkarmayın). Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci değildir.
Kuranda olmayıp dine kaynak arayanlar için yeterli bir cevap olarak görüyorum ama kuranda olup açıklanması gereken şeylerde var
Bu Sefaat olayı nedir anlamadım
Tasavvuf ehli şefaati şeyhlerine istediği kişilere yüklüyor veya rivayetçi zihniyet ama şefaatin kimseye yüklenmeyeceğini sadece allahın belirli kullarının edeceğini bununda bilgisinin allah katında olduğunu kuran söylüyor
Bu şefaat durumu putperestlerde de vardı Lat uzza menat insanlar için şefaatci kabul edilirmiş Al ilahin huzurunda
Bu putlar ve şefaatle ilgili birde şeytan ayetleri diye tabir edilen mesele var
Hac 52. (Ey Muhammed!) Biz, senden önce hiçbir resûl ve nebî göndermedik ki, o, bir temennide bulunduğunda, şeytan onun dileğine ille de (beşerî arzular) katmaya kalkışmasın. Ne var ki Allah, şeytanın katacağı şeyi iptal eder. Sonra Allah, kendi âyetlerini (lafız ve mana bakımından) sağlam olarak yerleştirir. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir
Evet hadislerde geçen bir olaya dayandırılıyor ve bu yüzden nesh mansuh var deniliyor