Neden ateist, deist oldunuz? sorgulamaya iten nedir?

Bir sorum var herkese.
Sizi sorgulamaya iten ilk şey neydi mesela? Sorgulamaya başladıktan sonra ateist deist vs olmanızdaki en büyük etken neydi? Hatta sonradan dinine bağlı bir insan olan var mı aramızdan çıkar mı?
Bugün bir şey dikkatimi çekti. O şu; bir insanın başına kötü bir şey geldiğinde ya dinden çıkıyor ya da dindar oluyor bir anda.

Malum şimdi ramazan geldi. Tüm yıl belki müslümanlıktan yoksun yaşayıp bir ay boyunca hafız kesilecek tipler çıkacak karşımıza. Gösteriş falan diyip geçmeyin lütfen. Namaz kılmayıp namaza başlayan, açık dolaşırken başını kapatan, bir yandan da dinden uzaklaşıp, Allaha/Tanrıya inanmayan insanlar görebiliyoruz. Bunun sebebi nedir merak ediyorum.

T
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
41
41 CEVAP

saçma bulabilirsin ama sorgulayarak kafir olunmaz canım.

A

Kafir ne demek?.

Cuma Beren 2 yıl

İbadet etmekle cennetlik olunmadığı gibi?

Tülay Özkahraman 2 yıl

etmeden olmadığı gibi.

Aykut Ekinak 2 yıl

Evet saçma buldum bu yorumu. Ne demek sorgulayarak dinden çıkılmaz!(senin dilinle kâfir olunmaz)

Orhan Ablay 2 yıl

Bize ne yaparak(kafir) olunacağını açıklarsan sevinirim)

Orhan Ablay 2 yıl

ben müslüman olarak doğduysam cennete gidiceksem diğerleri hristiyan doğup neden cehenneme gidicek herkesın dini kendine doğru dedım öyle olmayı onlar seçmediki kımsenın elinde değil müslüman olarak doğmak cehenneme gitmek kbu saçma geldi

A

ben sorgulayan dinden çıkıyor demedim ki vardığınız sonuçta kafir olduğunuzu belirttim biraz eksik yazmış olabilirim kusura bakma

A

Beni uzay belgeselleri, türkçe meal ve duaların boşa gitmesi sorgulamaya itti. İnanıp dua ederken elde edemediğim şeyleri dua etmeye gerek kalmadan elde etmek için gerekli tedbirleri alarak elde edildiğini anladığım günden beri gayet mutluyum ve dinden çıktığım için ilahi hiç bi zorluk görmedim

Y

anlıyorum ilahi bir zorluğu burada görmedin diye ölünce görmeyeceğin anlamına gelmiyor sanırsam he?

Aykut Ekinak 2 yıl

Göreceğim anlamınada gelmiyor?

Yılmaz Öyküü 2 yıl

gayette geliyor nasıl gelmiyor sen işine geldiği gibi düşünmek istiyorsun da ondan öyle sanıyorsun

Aykut Ekinak 2 yıl

Hadi firavunun ayının ayağını taşa değdirmedik çünkü dünyada ona eziyet yoktu onun eziyeti ahirette ayetini yuvarla bana

Yılmaz Öyküü 2 yıl

Atının olacaktı

Yılmaz Öyküü 2 yıl

ama hepsinin ortak bi noktası allah a gidiyor yahudisi hristiyanı müslümanı ayrıca küçücük kalemin bile ustası makinesi varken koca dünyanın bi yaratıcısı elbette olacak ama dinle ibadet şekiller hiçbiri doğru değil bence

A

Sorgulamayi basaran bulundugu dini terkediyor ekseriyet

Ö

Ortaokuldaydım sanırım. Malum Din derslerinde sure ezberlenir, bilirsiniz. Benim ilk çıkış noktam, neden Türkçe okunarak ezber yapılmadığıydı. Madem bunu ezberlemek zorundayız, neden anlamadığımız bir dilde ezbere zorlanıyoruz diye sorgulamaya başlamıştım. Kimseden doyurucu bir cevap alamadım, "Daha sevap." dışında.

B

Sevap tatmin edici teşviktir.

Hüseyin Koca 2 yıl

Sıkıntı şurada. Tamam okumaya teşvik var ama, burada Arapça okumaya teşvik var. Anlamadan okuduğunuz bir metni nasıl değerlendireceksiniz?

Begüm Haysev 2 yıl

Kur'anın muhatabı akıldır.

“Allah aklını kullanmayanların üzerlerine pislik yağdırır.” (Yunus Suresi, 100)

bir kaç ayetle örnek :

Kuran evrenin yaratılışını sorgulamamızı ister (Enbiya Suresi, 30)

Kuran insanın yaratılışını sorgulamamızı ister (Kıyame Suresi, 37)

Kuran atalarımızın dinini sorgulamamızı ister (Bakara Suresi, 170)

Bir kitap Allah katından olması gerekiyorsa hangi şarta uyması gerekiyor? Kur’an bizzat Kuran’ın kendisini sorgulamamızı ister (Nisa Suresi, 82)

Kuran peygamberi sorgulamamızı ister (Yunus Suresi, 38)

Bir din doğru ise neden tek tanrılı olması gerekiyor? (Enbiya Suresi, 22).

Vb. Yüzlerce buna benzer ayrı dallarda sorgulamamızı emreder hepsini yazmak için sayfa yetmez.

Özetle Kuran’a göre sorgulamak yanlış yada yasak değildir. Kuran taklidi bir imanı değil bilakis akla dayanan düşünerek bilinçli bir eylem olarak edinilen imanı kabul eder. Sorgulamadığın sürece gerçekten iman etmiş olmayacaksın.

S

Çok fazla şey yazmışsın.'OKU' de geç.

Mazlum Reyyan 2 yıl

Bi bak o aye ler kendinden oncesini sorgula diyor

Özgür Altinoluk 2 yıl

evrenin yaratılışını sorgulamanı beklemiş daha ne istiyorsun?

Mazlum Reyyan 2 yıl

Millet yine deve sidiği der hadis yazar çünkü "OKU"yan yok

Süleyman Taşar 2 yıl

Müslümanların din temsilcilerinin pratiği hiç te öyle göstermiyo hem dogmaların nesini sorguluycan

Özgür Günçet 2 yıl

Sorgulamaya başladım ve aslında her şeyin düzenden ibaret olduğunu düşündüm. Daha sonra çok fazla ateist sıçmığına denk geldim ve ilahi dinleri mantıklı buldum. Bilmiyorum belki de yaşadığım aile ve sosyal çevrenin de etkisi vardır ama İslam bana doğru geldi. Sorguladıktan sonra sana neyin mantıklı geldiği bilgi kapasitene bağlı. Yani demek istediğim şu ki buradaki ateistlerin çoğunu bilgili bir müslüman halt edebilir. Ama bilgili çoğu ateist de müslüman geçinen birini halt edebilr. Kaldı ki ateistlerin çok bilmiş tavırları beni benden alıyor. Şuradaki hallerine bile bakacak olursan saldırmaktan başka bir şey yaptıkları yok. Çoğunun amacı bilgi vermek değil ve çok kibirliler.

M

kafir olanlar genellikle saldırgan ve kör olurlar yapacak bir şey yok loplar bozuk heralde.

Aykut Ekinak 2 yıl

Lan neden evrenin yaratılışını sorgulamıyoruz ya!? Hani kusursuz bi yapı ya

Y

Kusursuz oldugu falan Yok kim dedi kusursuz diye

Savaş Mavili 2 yıl

kusursuzluk ve düzenden bahsedildiğinde aklıma gelen tek şey bu karikatür;

com-qzmrvg7868pzc95uxkxr.jpg

Ozan Denizcani 2 yıl

beni evrim teorisi itti. Ama şu an ne deistim ne ateistim ne de müslümanım diyebiliyorum. Galiba henüz yapım aşamasındayım.
ama emin olduğum bir husus varsa o da islamın orjinalliğini yitirmiş olduğu ve günümüz islam anlayışını kabul etmiyor oluşumdur

O

dinimi öğrenmek maksadıyla Kuran okumaya başlamıştım. Bu, dinden çıkmamı sağlayacak süreci başlattı. Çelişkili, günümüze ve bana hitap etmeyen bir kitaptı. Dahası Sümer, Akad mitolojilerinden ve Yahudilik'ten etkilenmişti. Bu sebeple bir yaratıcının yazmadığı açıktı. Yani herhangi bir kötü olay yaşadığımdan dolayı değil bu yüzden dinden çıktım zamanında. Kötü olay yaşamak dinden çıkmak için geçerli bir sebep değildir

M

Cocukken dua sisteminin nasil yurudugunu anlamamis olmam

E

Evrim ve bilim daha mantıklı ve daha açıklayıcı
Din saçma ve dua etmekten başka bir çaresi Yok tabi sonuc olarak buda insanı sorgulamaya itiyor

S

çok anlaşılır bir cümle olmuş. Öyle ki bu da beni hayatı sorgulamaya iten şey oldu. Her şey nasıl bu kadar kusursuz olabiliyor, değil mi?

Mazlum Reyyan 2 yıl

Mazlum Reyyan Hic sey kusursuz degilir

Savaş Mavili 2 yıl

ironiden anlamayan insanlara aşina değilim.

Mazlum Reyyan 2 yıl

Bir yerlerine bi ünlem falan koysaydın anlardik kardesim Sonra sadece kusursuz olmadığını belirtirim Seni tersleyecek bi cevap vermedimki

Savaş Mavili 2 yıl

estağfurullah hocam da ben senin yazdıklarını hiç anlayamıyorum

Mazlum Reyyan 2 yıl

enteresan Kuran-i kerim yanlış ateistler haklı beyin algılarımı kapasam kör olsam yine bu kadar aptal olamam şok edici.

A

Okumadığın bi kitaba inanıyorsun daha ne kadar kör olabilirsin ki?

Yılmaz Öyküü 2 yıl

Yorumlar güzel. Her birine katılamasam da sebepler okumaya değer

T

Okuduğum ilk felsefe kitabından sonra

K

Adı neydi?

Tülay Özkahraman 2 yıl

Böyle buyurdu zerdüşt

Kerim Çirpik 2 yıl

İlk defa denk geliyorum. Aklımda bulunsun alırım.

Tülay Özkahraman 2 yıl

kitap niçe nin, çok hoşuna gidecek

Kerim Çirpik 2 yıl

Tüm evren ve canlılar bir tesadüf eseri olabilirmi

N

/ / /Mılleti bılemem... Modern ve ınanan bır aıleden gelıyorum son 15 senem hayatı sorgulamakla, nerden gelıp nereye gıttiğimi araştırmakla gectı... Bunun sonucunda sarsılmaz bır ınancım oldu Alemlerin Rabbine

T

Ben Kuran'ı okuyup dinimi öğrenmek istedim önce. Ama biraz düşününce (Dört kitabın dördü de haktır) ve eğer okuyacaksam sırasına göre okuyup değerlendirmem gerektiğini düşündüm ve gidip "Kitabı Mukaddes" alıp okumaya başladım. 250 sayfa kadar okudum ve hiç bir şey anlamadığımı farkettim( Ibraniceden çevirme olduğu için çok fazla devrik cümle olması ve akılda kalması çok zor isimler olduğu için). Kitabı rafa kaldırıp başka kitaplar okudum ve bir sene sonra tekrar açıp okumaya başlayınca ilk okuduğum 250 sayfayı daha iyi anladım normal olarak. Ara vermeden 3 kere Kitabı Mukaddesi okuyup ardından Kuran'ı kerimi (Elmalılı) okudum. Bana yazılanlar deli saçması geldi ve daha eskiye, Mısır ölüler kitabına doğru yolculuğa ve daha çok sorgulamaya başladım.

O

/ / /Bılım din ile paraleldir... Gercek bılım ınsanı Allah yakınlastırır...
Bılım dının karsısında deıldır...
Dünyadakı bütün bilim adamlarını öldürseniz evrenin işleyişi sekteye uğramaz

T

Din ile bilimin çarpıştığı noktalar bulunuyor ama?

Tülay Özkahraman 2 yıl

/ / /Aslında carpısan nokta yok... Bize öyle gelıyor

Turhan Çirpik 2 yıl

/ / / Bu slashlari niçin kullanıyorsunuz? 15 yıldır sorguladıginizi belirtmissiniz,nitekim kuran I okumussunuzdur,kuran in evren ve dünya yaratisilini nasıl yorumlamaktadir,

Onur Sınırtepe 2 yıl

Tüm bilim insanlarını öldürünce evrenin işleyişinin sekteye uğrayacağını kim söylüyor?

Bulent Pinaz 2 yıl

Afedersinde adamlarin inançlarinda sanane tülay bu ne biçim soru yok ateist deist olmaya nasil karar verdinizmis. Adamlar senin inancını sorguluyomu sen onlarin inancini sorguluyosun bence insanlarin inancina saygili ol tülay sana bir tavsiye...

Ö

Kimsenin inancını kararını sorgulamıyorum. Bu inanca sahip olmanızdaki ya da verdiğiniz karardaki etkeni sorguluyorum. Ayrıca inanç da sorgulanabilir biraz sakin olabilirsiniz küfür etmedim.

Tülay Özkahraman 2 yıl

Adamin ateist deist olmasindan sanane Tülay Özkahraman. Yorumunda adamlarin inancini sorgulamissin aç okusana. Absürd bir post olmuş bana göre. Ayrica benden küfür etmedim bu posta sinirlenmeme ragmen edersen karsiligini alirsin. Sakinim ben sadece elestiriyorum

Özkan Cankan 2 yıl

Değişik ve gereksiz bir yorum olmuş.

Orhan Ablay 2 yıl

"bana ne" olan bir durumda cevap verilmeyebilir. Siz neden saldırıyorsunuz peki?

Tülay Özkahraman 2 yıl

Ne alaka elestiriyorum Tülay Özkahraman

Özkan Cankan 2 yıl

"Kendimi kandirmamaliyim"diyerek başladım ve gerisi çorap sokugu gibi geldi. Tabiki kitaplar, belgeseller de çok yardımcı oldu. Son olarakda özellikle cosmos belgeseli beni ihya etti diyebilirim. Şuan herşey o kadar anlaşılabilir ki anlatamam. Kafam net

E

Kimi sorgulayarak ateist olmuş kimi inançlı biri haline gelmiş. Ben şunu anlıyorum aslında. Hangi kafayla yola çıktığın önemli. İşin özü de inanç ve irade.

M

Tamamen fakirlik.

S

Bir nevi kötü bir tecrübe ya da dönem? Genellikle bu ters tepiyor da.

Tülay Özkahraman 2 yıl

Kişisel deneyimler sebebiyle dinden soğuyan hatta dinden çıkanlar var orası doğru. Lakin kendi adıma konuşmak gerekirse aldığım tarih eğitimi, ve tarihçi olmak istemem dinlere tarihsel objektif bir bakış açısıyla bakmama ve doğal olarak islamın da budizm, hinduizm, şintoizm gibi dinlerden farksız olduğunu anlamama sebep oldu. Ardından bilimle ilgilenmeye başladım ve evrim, doğal seçilim gibi olgu ve mekaniklerle tanıştım. Bu da doğaya daha düzgün bakmama ve ilahi bir şahsiyet olmadan da doğanın varolabileceğini anlamama sebep oldu.

U

Küçüklükten beri her şeyi sorgulardım hatta ortaokul yıllarında arkadaşlarım bu merakımla, her şeyi araştırmamla dalga geçerdi. Esas olarak dini sorgulamam lise yıllarında başladı. Boş derslerde arka tarafta üç dört kişi sürekli olarak din tartışırdık. O zamanlar dine daha bağlıydım tabii. Üniversite yıllarında sorgulamalar daha farklı boyut aldı. Gerçi bu araştırmalar inancımı daha gerçekçi boyuta taşıdı. Yalanla doğruyu ayırdı. Şuan hala inançlı bi insanım.

D

Peygamberin Burak adlı atı Yunan mitolojisinde ki Pegasus adlı ata, kurban yine eski Roma'daki adetlerden alınmışken ve inen kitapların içinde ki çelişkileri göz önünde bulundurursak ve bence en önemlisi dünya üzerinde ki irili ufaklı birçok dinin savunmuş olduğu bizden ötesi cehennemliktir demeleri herhangi bir dine mensup olmadan mutlak bir yaratıcıya kalpten bağlı olmak sizce de en mantıklısı değil mi???

E

Kuran'ı bilinçli olarak okumam ilk defa kadınların kapanması ile ilgili ayetleri araştırmam ile başladı. Cilbab (çarşaf) ayetini (ahzab 59) o zaman keşf ettim Ondan uzun bir aradan sonra (herhalde dört beş yıl sonra) kuran'da yaratılış ile ilgili ayetleri merak ettim. Dinin öğrettiklerini biçbir şekilde gerçekçi ve bilim ile uyumlu bulmadım. Sonra daha birçok konuyu elimden geldiği kadar derinine araştırdım. Kuran'ı Sure Sure okudum. Yapi itibariyle gerçekçi olmayı seven bir karektere sahibim. Kuran'da hangi konuyu araştırdıysam kesin elimde kaldı. Bugün tüm dinlerin insan uydurması olduğundan zerre kadar şüphem yok.

I

din hedef olarak insanı konu alır ve ebediyete kadar olacağını savunur hal bu ki hedef olan insan ebediyete kadar olmayacak insaını yerini insandan daha iyileri alacak

A

Yaratıcı kendi yarattığına işkence edermi hemde kendi yazdığı kader yüzünden

Ö

A.. Na bile koyar demek istiyorum çünkü kitapta aynen öyle yapacağını söylüyor

Orhan Ablay 2 yıl

) güzel soru.

Tülay Özkahraman 2 yıl

Görünmez bir adam var gökte yaşayan, her günün her dakikasını izleyen, ve bu görünmez adamın yapmanızı istemediği şeylerden oluşan 10 maddelik bir listesi var. Eğer bu listede ki herhangi bir şeyi yaparsanız sizi ateşle dumanla ve işkenceyle dolu bir yere sonsuza dek yaşamaya gönderecek. Zamanın sonuna kadar yanarak, boğularak, çığlık atarak acı çekin diye. Ama o sizi seviyor. / George Carlin

Umut Pekmezci 2 yıl

Dilinee hakim olamıyon parmağınads mı hakim olamıyon lan hırbo düzgün konuş

Özgür Günçet 2 yıl

orhan a dedim

Özgür Günçet 2 yıl

post sahibi ne yorumlamış siz ne cevap vermişsiniz. Okuduğunuzu böyle mi anlıyorsunuz merak ettim şimdi

Y

Kuran ı anlayarak sorgulayarak okuyan zaten gayrimüslim olur

Ö

Aynen

Özkan Cankan 2 yıl

Sorgulamak beni geliştirecek yöndeyse sorgularım. Laf olsun diye sorgulamak delilik bence. Satranç oynarken zekan gelişir ama taşları sorgulamazsın. Bütün taşların yapabilecekleri bellidir. Önemli olan taşları sorgulamak değil alabileceğin karardır.

E

''taşları sorgulamak'' mı benzetmeye bak sen

I

Bunun sebebi bence 2ye ayrilir
1- insanlar zayif gücsüz ve caresiz durumdayken siginacak ve ümit edecek bir yer ararlar kendilerine.
2- göt korkusu...

P

Sanırım din için söylediniz?

Tülay Özkahraman 2 yıl

Sanirim paylasimindan esinlenmistim

Perest Atakay 2 yıl

mantıklı

Tülay Özkahraman 2 yıl

Sorgulamaya iten şey imtihan sözü. Kardaş 3 aylık bebegi sikip öldürdük biz kim imtihanda bebek mi fail mi? Yada bunları kurgulayan mı? Mantık aramak lazım

E

Beni soğutan şeylerden biri
cuma namazında imamın hutbe de anlattığı şeyin ters
Mantıksız gelmesi oluşu idi.
Çocuktum o yıllarda bir konuşmasında babam
1950 li yıllardan bahsetti ve
"Ne işimiz vardı sanki Kore de
Kore nere Türkiye nere"dedi.
Ve bir milletin din kullanılarak
Nasıl kandırıldığını anlattı.
Kore'yi milli mesele ilan edip
Orada ölenlerin Şehit olduğunu iddia eden din adamlarını anlattı.. Uzun yıllar
Dinden soğumuş olma ma rağmen kavga ya girmeden yaşadım ama gerek ülke gerek
Dünyanın gidişatına baktıkça
Son yıllarda araştırmaya ve irdelemeye başladım..
Aslında beni neyin beklediğini de biliyordum..
Tüm dinler insanlara fikirleri
Düşünceleri, ve bunun oluşturduğu güce hükmetmek
Adına dizayn edilmiş kendi
Zamanın Kirli bir Siyasi akımından öte değildir.

H

Ben 13 yaşındaydım. Amcam akciğer kanseri hastasıydı. Amcam iyileşsin diye 3000 den fazla yasin okuttular, binlerce şifa duası okudular. Amcam iyileşmedi. Durumu daha da kötü oldu ve vefat etti. Bu durum beni küçük yaşta dinden fazlası ile soğuttu. Sonra işte sorgulamaya başladım.

U

Hayat öğretir öğrenmek isteyene

Ö

Gökyüzüne baktım. Aklıma bir ışık düştü. Kutsal sayılan 3 kitabı ve diğer görüşleri olabildiğince derinlemesine inceledim. Kutsal sayılan kitapların Kur'an temelli baz alındığını gördüm. Burdan bir yaratıcı var ise bunun tek olduğuna inandım. Bkz: 3 kutsal dindeki benzerlikler. Dahasına farklılıklar yardım etti biraz tarih biraz bilginler ve fikir ayrılıkları bana Müslümanlığı mantıklı kıldı. Ancak kindar düşman ve başka fikir ve din mensubu kişilere yaşamamalı diye bakmadım. İnsan her fikre bakıp kendi yoluna gidince diğer fikirlerin hepsine saygı duyup insanı; insan olduğu için ; seviyor. Benim hikayem böyle idi. Bence herkes böyle olup insanların fikirlerini düşünceleri yargılamak yerine ''e oda o yolu seçmiş nasıl isterse'' diye bakmalı insanı insan olduğu için sevmeli. Fikir ve seçimleri için yargılayıp ceza kesmemelidir.

S