Müslüman deyilsen bunlari sorma inanmadigin bi sey seni ilgilendirmesin he muslumansanda vahiy Allahin emirlerini peygambere iletme yollaridir. Peygamberler haricinde kimse vahiy alamaz bunu aldigini soyleyen dinden cikarir. Kuraan 23 yilda nazil olmus ve bir insanin ona ekleme yapamayagi kadar guzel anlamda ve estetiktedir. İlham herkese gelir vahiy ozeldir okuyup arastirmak cok guzel ama uslub onemli tabi
Kasas 7 de musanın annesine vahyettik ifadesi vardır. Peki musanın anneside mi nebidir? Ya da nahl 68 de bal arısına olan vahiyden söz edilir. Peki bal arısının nebi olma ihtimali nedir?
Kelime anlami iki muahatbin anlayacagi sekilde konusma ari bitki hatta iki insan arasinda vahiy olur kimsenin anlamayacagi yanliz ikimizin anlayacagi sekilde konusursak birbirimize vahyetmis oluruz istilahtaki anlami: Dedigim gibi peygamberlere verilendir
Dediğin anlamı nerden çıkardın bilmiyorum ama eğer o anlamda kabul etsek bile, o pasajlarda iki arı ya da iki insan arasındaki bir konuşmadan bahsedilmiyor.
Sonuçta vahyetti diyor. Az önce vahyin sadece nebilere geldiğini söylemiştin. Demekki vahyin ne olduğu ve nasıl gerçekleştiği ve kimlerin vahiy alabileceği senin bildiğin gibi değilmiş..
Arıya ne yapacağı nasıl bildirilmiş ise, musanın annesi ne yapması gerektiğini nasıl idrak etmiş ise, nebilerde o şekilde doğruları; araştırarak, gözlemleyerek, akıl-mantık yürüterek bulmuş ve öğrenmişlerdir. Allahın bildirmesi bu şekilde olur. Haksız mıyım? Yoksa durup dururken bana bilgi geldi diyene ne derler?
Allahin var oldugunu hic bisey kendiliginden olmaz bilimde fizikte nedensellik vardir bir akilla bunu kavrayip bir yaratici olamak zorunda diye dusunuyorum
Son demek bir daha gelmeyecek demek midir? O anlama gelse bile bir yerde son olduğu yazıyor diye buna inanmak zorunda mıyız? Nebi ne demektir? Manasını doğru biliyor muyuz acaba?
Nebi kitap verilmemis peygamberlere denir son oldugu kesin tabi istilah manasinda yani bir peygamber gelip Allahtan bize haber veremez idda eder oda sacmalik yani
Yerini sormuştum sadece hani haber nerden geliyor manasında? Peki muhammed için nebi ifadesi geçiyor. Onada mı kitap verilmemiştir. Kitap: Bildiğimiz yazılı kağıt yaprakların ciltli ya da ciltsiz bir araya getirilmiş hali midir? Yoksa gözlemlenmesi (okunması) gereken bütün olaylar, işaretler midir? İlk emir olduğuna inandığınız "oku" emri henüz gelmeye başlanmamış olan yazılı sayfalardan oluşan kitabın okunması emrimidir? Henüz var olmayan bir şey için oku demek ne kadar mantıklı sence? Son demek o an için son demek değil mi? Biz son kelimesini bir çok yerde kullanırız ama aslında o son dediğimiz şey bir son değildir. O an için sonuncusudur.
Bence oku bildir manasinda bildir de ikra suresini tekrar oku kuraan tevaturle kitap haline getirilmis hz. Muhammed hem nebi hem resul oluyor ve diyer kitap verilen peygamberlerde oyle
Zaten ikra kitap okumak anlamına gelmez. Devamındaki gözleme dayalı pasajlar; bu ifadenin çevreyi, oluşan olayları, sebepleri-sonuçları okumak, gözlemlemek anlamına geldiğinin bir göstergesidir. Nebilere verildiği iddia edilen kitap da; nebilerin okuması gereken (gözlemlemesi, araştırması) gereken başlarına gelen olaylar, haller, sebep ve sonuçlar olabilir mi? Nisa 171 de isa için allahın kelimesi ifadesi geçer. Yani kelimenin anlamı bizim bildiğimiz anlamda değildir. Peki allahın kitabı ifadesinin, kağıt sayfaların bir araya gelmiş hali olduğunun göstergesi nedir?
Hayir prf. Zekeriya pak tefsircii. S.a. M ilahiyat makale platformu var ordan acmani tavsiye edrim bu konuda bi ton yazi var ama zekeriya hoca muazzamdir
Neyse bende sana kendi yorumumu atayımda sende onu bir düşün.. Allah; araştıran, gözlemleyen, düşünen, akıl-mantık yürüten herkesin aklına doğru bilgiler getirendir. Yarattıklarına neyin doğru neyin yanlış olduğunu ilham eden ve iç güdüsel olarak (fıtraten) bildirendir. Muhammed de bu şekilde elde ettiği bilgilerini kendi derlediği kitap ile aktarmaya çalışmıştır. Öyle oturduğu yerden gayb bilgilerinin kendisine gelmediği apaçık ortadadır. Yazmış olduğu edebi eserde çok sayıda kıssalar, mecazlar ve bezetmeler vardır. Eğer doğru şekilde araştırılır ve pasajların ne anlatmak istediği derin derin düşünülürse, doğru bilgilere ve öğütlere ulaşılabilir. Fakat doğrular sadece bu kitap üzerinden anlaşılmaya çalışılırsa herkes bu kıssaları, mecazları ve benzetmeleri farklı yorumlayacağı için; bu zihniyete sahip kimseler bu pasajlardan anladıklarını sandıkları bilgiler ile allahın sözlerine uyduklarını zan ederken, aslında bambaşka bir din üzere kendilerini bulacaklardır. Benim anladığıma göre nebi: Çevresinden aldığı bilgileri (ayetleri-delilleri-işaretleri) akıl-mantık çerçevesi içerisinde değerlendirerek, neyin doğru neyin yanlış olduğunu bulan-anlayan ve bu bilgileri olduğu gibi başkalarına anlatmaya çalışan bilir kişilerdir.
Müslüman deyilsen bunlari sorma inanmadigin bi sey seni ilgilendirmesin he muslumansanda vahiy Allahin emirlerini peygambere iletme yollaridir. Peygamberler haricinde kimse vahiy alamaz bunu aldigini soyleyen dinden cikarir. Kuraan 23 yilda nazil olmus ve bir insanin ona ekleme yapamayagi kadar guzel anlamda ve estetiktedir. İlham herkese gelir vahiy ozeldir okuyup arastirmak cok guzel ama uslub onemli tabi
Kasas 7 de musanın annesine vahyettik ifadesi vardır. Peki musanın anneside mi nebidir? Ya da nahl 68 de bal arısına olan vahiyden söz edilir. Peki bal arısının nebi olma ihtimali nedir?
Kelime anlami iki muahatbin anlayacagi sekilde konusma ari bitki hatta iki insan arasinda vahiy olur kimsenin anlamayacagi yanliz ikimizin anlayacagi sekilde konusursak birbirimize vahyetmis oluruz istilahtaki anlami: Dedigim gibi peygamberlere verilendir
Dediğin anlamı nerden çıkardın bilmiyorum ama eğer o anlamda kabul etsek bile, o pasajlarda iki arı ya da iki insan arasındaki bir konuşmadan bahsedilmiyor.
Allahla ari arasindakini soyluyorum sen arinin sirrini biliyomusun
Sonuçta vahyetti diyor. Az önce vahyin sadece nebilere geldiğini söylemiştin. Demekki vahyin ne olduğu ve nasıl gerçekleştiği ve kimlerin vahiy alabileceği senin bildiğin gibi değilmiş..
Ben kisa tutmaya calistigim icin boyle oldu bastan detayli gecseydik konuya daha iyi olurdu.
Hayir senin sorundan oturu ben oyle soyledim
Sorduklarinin tek kelimesinde iki saat aciklama yapmak istememistim basta boyle olacaginida tahmin ettim
Peki nebilere vahiy nasıl geliyor? Musanın annesine ya da bir arıya gelen vahiyden farkı nedir? Ve farklı olduğunu düşünmenizin sebebi nedir?
Nebiye gelis seklini biliyoruz kalbe perde arkasindan cebrail isimli melekle
Musanin annesini acikcasi bilmiyorum ama nebi veya resul deyil i
Meleği tarif eder misin? Peki allahın nerede olduğunu düşünüyorsun? Haber uzaklardan bir yerden mi geldi? Perde derken neyi kast ettin?
Melegi nasil tarif edeyim gormedim rivayetlerden bildigimiz nurani ve kosulsuz itaat edip gorevlerini eksiksiz yapan varliklardir musayla tur daginda ates suretinde konusmustur
Allaha inanmiyorsan kitabi melegi peygamberi sorman seni tatmin etmeyecek
Yani bildiğin sen ben gibi konuşan, görünmeyen akıllı varlıklar mı?
Gözle gozukmeyen hersey sana uzak mi
Peki böyle bir varlığın var olduğunu nerden biliyorsun?
Nasil iletisim kuruldugunu bilmiyorum ben tarif icin konustu dedim
Birde perde var onuda atlamayalım.
Perde ates iste
Arıya ne yapacağı nasıl bildirilmiş ise, musanın annesi ne yapması gerektiğini nasıl idrak etmiş ise, nebilerde o şekilde doğruları; araştırarak, gözlemleyerek, akıl-mantık yürüterek bulmuş ve öğrenmişlerdir. Allahın bildirmesi bu şekilde olur. Haksız mıyım? Yoksa durup dururken bana bilgi geldi diyene ne derler?
Allahin var oldugunu hic bisey kendiliginden olmaz bilimde fizikte nedensellik vardir bir akilla bunu kavrayip bir yaratici olamak zorunda diye dusunuyorum
Ben yaratıcı yoktur dedim mi?
Ya ermis ya deli bunlar farkli seyler kardesim birinin kodlarinda var biri sonradan araciyla haber aliyor
Ben oyle bi imada bulunmadim sen boyle bir varligin var oldugunu nerden biliyorsun demedinmi
Öyle durduk yere kimseye bilgi gelmez. Geldi diyen ya delidir, ya da çok kurnaz..
Dogru soyluyorsun simdi gelmez gelemez son peygamberle o is bitti
Bir şey var ise onu yaradan-oluşturan varlık da vardır. Akıl-mantık ile bu zaten şüphesiz bilinir.
Bildigin seyi niye soruyorsun ozaman kardesim
Son demek bir daha gelmeyecek demek midir? O anlama gelse bile bir yerde son olduğu yazıyor diye buna inanmak zorunda mıyız? Nebi ne demektir? Manasını doğru biliyor muyuz acaba?
Neyi sormuşum?
Nebi kitap verilmemis peygamberlere denir son oldugu kesin tabi istilah manasinda yani bir peygamber gelip Allahtan bize haber veremez idda eder oda sacmalik yani
Allahin nerde ve var oldugunu nerden bildigimi sormadinmi onceki yorumlara bakiver
Yerini sormuştum sadece hani haber nerden geliyor manasında? Peki muhammed için nebi ifadesi geçiyor. Onada mı kitap verilmemiştir. Kitap: Bildiğimiz yazılı kağıt yaprakların ciltli ya da ciltsiz bir araya getirilmiş hali midir? Yoksa gözlemlenmesi (okunması) gereken bütün olaylar, işaretler midir? İlk emir olduğuna inandığınız "oku" emri henüz gelmeye başlanmamış olan yazılı sayfalardan oluşan kitabın okunması emrimidir? Henüz var olmayan bir şey için oku demek ne kadar mantıklı sence? Son demek o an için son demek değil mi? Biz son kelimesini bir çok yerde kullanırız ama aslında o son dediğimiz şey bir son değildir. O an için sonuncusudur.
Bence oku bildir manasinda bildir de ikra suresini tekrar oku kuraan tevaturle kitap haline getirilmis hz. Muhammed hem nebi hem resul oluyor ve diyer kitap verilen peygamberlerde oyle
Zaten ikra kitap okumak anlamına gelmez. Devamındaki gözleme dayalı pasajlar; bu ifadenin çevreyi, oluşan olayları, sebepleri-sonuçları okumak, gözlemlemek anlamına geldiğinin bir göstergesidir. Nebilere verildiği iddia edilen kitap da; nebilerin okuması gereken (gözlemlemesi, araştırması) gereken başlarına gelen olaylar, haller, sebep ve sonuçlar olabilir mi? Nisa 171 de isa için allahın kelimesi ifadesi geçer. Yani kelimenin anlamı bizim bildiğimiz anlamda değildir. Peki allahın kitabı ifadesinin, kağıt sayfaların bir araya gelmiş hali olduğunun göstergesi nedir?
Allahin sozleri bir araya getirilip kitaplasmis adinada Allahin kitabi denilmis
Emin misin?
Evet
Peki buna sırf sen söylüyorsun diye inanmalı mıyım?
Hayir prf. Zekeriya pak tefsircii. S.a. M ilahiyat makale platformu var ordan acmani tavsiye edrim bu konuda bi ton yazi var ama zekeriya hoca muazzamdir
Nerde bu platform?
Internette isam yaz cikar orda konu kisi kafana gore ne merak ediyorsan var
Bu bildiğin diyanet vakfının araştırma platformu? Diyanetin saçmalıklarıyla vakit harcayacak değilim..
Soyledigim ilahiyat makaleleri diyanet deyil hepsi akedemik yazilar
Orada birşey bulması çok zor. Sen öğrenirsen bana da yazarsın..
Soyledigim isimden bak
Ben bulamıyorum orda ne acayip site
Sen bulda link atarsın
Tamam konuyu yazinca cikiyor bide oyle dene
Konu neydi?
Tefsire giriş kuraanin cem edilmesi kuraanda vahiy
Neyse bende sana kendi yorumumu atayımda sende onu bir düşün.. Allah; araştıran, gözlemleyen, düşünen, akıl-mantık yürüten herkesin aklına doğru bilgiler getirendir. Yarattıklarına neyin doğru neyin yanlış olduğunu ilham eden ve iç güdüsel olarak (fıtraten) bildirendir. Muhammed de bu şekilde elde ettiği bilgilerini kendi derlediği kitap ile aktarmaya çalışmıştır. Öyle oturduğu yerden gayb bilgilerinin kendisine gelmediği apaçık ortadadır. Yazmış olduğu edebi eserde çok sayıda kıssalar, mecazlar ve bezetmeler vardır. Eğer doğru şekilde araştırılır ve pasajların ne anlatmak istediği derin derin düşünülürse, doğru bilgilere ve öğütlere ulaşılabilir. Fakat doğrular sadece bu kitap üzerinden anlaşılmaya çalışılırsa herkes bu kıssaları, mecazları ve benzetmeleri farklı yorumlayacağı için; bu zihniyete sahip kimseler bu pasajlardan anladıklarını sandıkları bilgiler ile allahın sözlerine uyduklarını zan ederken, aslında bambaşka bir din üzere kendilerini bulacaklardır. Benim anladığıma göre nebi: Çevresinden aldığı bilgileri (ayetleri-delilleri-işaretleri) akıl-mantık çerçevesi içerisinde değerlendirerek, neyin doğru neyin yanlış olduğunu bulan-anlayan ve bu bilgileri olduğu gibi başkalarına anlatmaya çalışan bilir kişilerdir.
Sen boyle anlamis inanmis olabilirsin ben katilmiyorum soylediklerine
Bunlar benim inançlarım değil tespitlerimdir.
Evet senin
Alemin akıllısı sensin dimi Yavuz Salmaz
Belkide