Videoyu izledim. Vahyin arapça inmediğini söyleyip. Okuduğu her pasaja "Allah böyle söyledi" diye bahsetmesi baya bir çelişkili olmuş. Sanki allah kelime kelime yazdırmış gibi.. Dediğim gibi allah; araştıran, gözlemleyen, düşünen akıl-mantık yürüten herkesin aklına doğru bilgiler getirendir. Yarattıklarına neyin doğru neyin yanlış olduğunu ilham eden ve iç güdüsel olarak (fıtraten) bildirendir. Muhammed de bu şekilde elde ettiği bilgilerini kendi derlediği kitap ile aktarmaya çalışmıştır. Öyle oturduğu yerden gayb bilgilerinin kendisine gelmediği apaçık ortadadır. Yazmış olduğu edebi eserde çok sayıda kıssalar, mecazlar ve bezetmeler vardır. Eğer doğru şekilde araştırılır ve pasajların ne anlatmak istediği derin derin düşünülürse, doğru bilgilere ve öğütlere ulaşılabilir. Fakat doğrular sadece bu kitap üzerinden anlaşılmaya çalışılırsa herkes bu kıssaları, mecazları ve benzetmeleri farklı yorumlayacağı için; bu zihniyete sahip kimseler bu pasajlardan anladıklarını sandıkları bilgiler ile allahın sözlerine uyduklarını zan ederken, aslında bambaşka bir din üzere kendilerini bulacaklardır. Benim anladığıma göre nebi: Çevresinden aldığı bilgileri (ayetleri-delilleri-işaretleri) akıl-mantık çerçevesi içerisinde değerlendirerek, neyin doğru neyin yanlış olduğunu bulan-anlayan ve bu bilgileri olduğu gibi başkalarına anlatmaya çalışan bilir kişilerdir.
Yavuz Salmaz bu dediğin kutsal kitapları araştırmaya yeni başlamış biri için akla gelenlerden. Yadsımıyorum. Fakat herkesin kuran okurken aynı sonuca ulaşması gerekmiyor. Bu Kitabın harfi harfine gökten indiğine dair yeterince kanıta ulaşamadığını görüyorum. Yuvarlak bir tahminle herkese vahyedilenlerden yazıya dökülenlerden bir örnek diyorsun. Şimdi aşağıdaki linkte ilgili başlıkları incelemeni istiyorum. Sonra netleşeceğini umuyorum.
Yavuz Salmaz ilgi alaka gösterip izledigin icin tesekkür ederim. Söylediklerini destekleyecek ve eksik kalanlari da tamamlayacagini düsündügüm birkac bilgi var. Bir is görüsmesine gitmem gerekiyor. İnsallah birkac saat sonra döndügümde isaret etmek istedigim konulari yaziya dökerim. Selamlar
Müslüman deyilsen bunlari sorma inanmadigin bi sey seni ilgilendirmesin he muslumansanda vahiy Allahin emirlerini peygambere iletme yollaridir. Peygamberler haricinde kimse vahiy alamaz bunu aldigini soyleyen dinden cikarir. Kuraan 23 yilda nazil olmus ve bir insanin ona ekleme yapamayagi kadar guzel anlamda ve estetiktedir. İlham herkese gelir vahiy ozeldir okuyup arastirmak cok guzel ama uslub onemli tabi
Kasas 7 de musanın annesine vahyettik ifadesi vardır. Peki musanın anneside mi nebidir? Ya da nahl 68 de bal arısına olan vahiyden söz edilir. Peki bal arısının nebi olma ihtimali nedir?
Kelime anlami iki muahatbin anlayacagi sekilde konusma ari bitki hatta iki insan arasinda vahiy olur kimsenin anlamayacagi yanliz ikimizin anlayacagi sekilde konusursak birbirimize vahyetmis oluruz istilahtaki anlami: Dedigim gibi peygamberlere verilendir
Dediğin anlamı nerden çıkardın bilmiyorum ama eğer o anlamda kabul etsek bile, o pasajlarda iki arı ya da iki insan arasındaki bir konuşmadan bahsedilmiyor.
Sonuçta vahyetti diyor. Az önce vahyin sadece nebilere geldiğini söylemiştin. Demekki vahyin ne olduğu ve nasıl gerçekleştiği ve kimlerin vahiy alabileceği senin bildiğin gibi değilmiş..
Bende tespit ettiğim doğruları allah adına (sanki allah söylüyormuş gibi) yazsam, benim yazdıklarımı da Allahın kelime kelime yazdırdığına inanır mısınız?
1. utlu: Oku 2. mâ : şey 3. ûhıye: Vahyedilen 4. ileyke: Senin üzerine 6. 5. el kitâbi: Kitap' tan 7. ve ekımı: Ve ayakta tut 8. es salâte: Salatı 9. inne: Muhakkak ki 10. es salâte: Salat 11. tenhâ : nehyeder 12. anil fahşâi: Fuhuşiyat aşırılık 13. ve el munkeri: Ve kötülük 14. ve le: Ve elbette 15. zikru allâhi: Allah'ın zikri 16. ekberu: En büyük 17. ve allâhu: Ve Allah 18. ya'lemu: Bilir 19. mâ : şey(ler), ne 20. tasneûne: Yapıyorsunuz Ankebut 45
1. ve lekad: Kesinlikle 2. âteynâ-ke: Sana verdik 3. seb'an: Yedi, yedili 4. min el mesânî : mesâniden (ikinciden) 5. ve el kur'âne: Ve Kur'ân'ı 6. el azîme: Büyük, azîm
Ve kesinlikle sana ikinciden tektarlanan 7’liyi ve büyük Kur’ân verdik. Hicr 87
Tekrarlanan yedili ahit anlaşma sandığı kuran toplannan topolu okuma yani bu yedilinin bir araya gelmiş halinden çıkan konular yani ortaya çıkaran kişinin açklaması tekrarlanan yedi hikmet, beyinat, zebur, zikir, hadis, furkan, kitap, ve kuran= okunuşu açıklaması
Yani sorduğun soru doğru gökten harfler düşmedi zaten göz önünde olan kitabın içinden başkalarının deyilde senin ulaştığın veya sana verilen doğru bilgler vahiy
Su program biraz ipucu verebilir. İyi calismalar
https://www.youtube.com/watch?v=mbaeJ5CM-a0
Videoyu izledim. Vahyin arapça inmediğini söyleyip. Okuduğu her pasaja "Allah böyle söyledi" diye bahsetmesi baya bir çelişkili olmuş. Sanki allah kelime kelime yazdırmış gibi.. Dediğim gibi allah; araştıran, gözlemleyen, düşünen akıl-mantık yürüten herkesin aklına doğru bilgiler getirendir. Yarattıklarına neyin doğru neyin yanlış olduğunu ilham eden ve iç güdüsel olarak (fıtraten) bildirendir. Muhammed de bu şekilde elde ettiği bilgilerini kendi derlediği kitap ile aktarmaya çalışmıştır. Öyle oturduğu yerden gayb bilgilerinin kendisine gelmediği apaçık ortadadır. Yazmış olduğu edebi eserde çok sayıda kıssalar, mecazlar ve bezetmeler vardır. Eğer doğru şekilde araştırılır ve pasajların ne anlatmak istediği derin derin düşünülürse, doğru bilgilere ve öğütlere ulaşılabilir. Fakat doğrular sadece bu kitap üzerinden anlaşılmaya çalışılırsa herkes bu kıssaları, mecazları ve benzetmeleri farklı yorumlayacağı için; bu zihniyete sahip kimseler bu pasajlardan anladıklarını sandıkları bilgiler ile allahın sözlerine uyduklarını zan ederken, aslında bambaşka bir din üzere kendilerini bulacaklardır. Benim anladığıma göre nebi: Çevresinden aldığı bilgileri (ayetleri-delilleri-işaretleri) akıl-mantık çerçevesi içerisinde değerlendirerek, neyin doğru neyin yanlış olduğunu bulan-anlayan ve bu bilgileri olduğu gibi başkalarına anlatmaya çalışan bilir kişilerdir.
Yavuz Salmaz bu yazdıklarını Kim yazdı?
Ben yazdım
Yavuz Salmaz bu dediğin kutsal kitapları araştırmaya yeni başlamış biri için akla gelenlerden. Yadsımıyorum. Fakat herkesin kuran okurken aynı sonuca ulaşması gerekmiyor. Bu Kitabın harfi harfine gökten indiğine dair yeterince kanıta ulaşamadığını görüyorum. Yuvarlak bir tahminle herkese vahyedilenlerden yazıya dökülenlerden bir örnek diyorsun. Şimdi aşağıdaki linkte ilgili başlıkları incelemeni istiyorum. Sonra netleşeceğini umuyorum.
Yavuz Salmaz ilgi alaka gösterip izledigin icin tesekkür ederim. Söylediklerini destekleyecek ve eksik kalanlari da tamamlayacagini düsündügüm birkac bilgi var. Bir is görüsmesine gitmem gerekiyor. İnsallah birkac saat sonra döndügümde isaret etmek istedigim konulari yaziya dökerim. Selamlar
Müslüman deyilsen bunlari sorma inanmadigin bi sey seni ilgilendirmesin he muslumansanda vahiy Allahin emirlerini peygambere iletme yollaridir. Peygamberler haricinde kimse vahiy alamaz bunu aldigini soyleyen dinden cikarir. Kuraan 23 yilda nazil olmus ve bir insanin ona ekleme yapamayagi kadar guzel anlamda ve estetiktedir. İlham herkese gelir vahiy ozeldir okuyup arastirmak cok guzel ama uslub onemli tabi
Kasas 7 de musanın annesine vahyettik ifadesi vardır. Peki musanın anneside mi nebidir? Ya da nahl 68 de bal arısına olan vahiyden söz edilir. Peki bal arısının nebi olma ihtimali nedir?
Kelime anlami iki muahatbin anlayacagi sekilde konusma ari bitki hatta iki insan arasinda vahiy olur kimsenin anlamayacagi yanliz ikimizin anlayacagi sekilde konusursak birbirimize vahyetmis oluruz istilahtaki anlami: Dedigim gibi peygamberlere verilendir
Dediğin anlamı nerden çıkardın bilmiyorum ama eğer o anlamda kabul etsek bile, o pasajlarda iki arı ya da iki insan arasındaki bir konuşmadan bahsedilmiyor.
Allahla ari arasindakini soyluyorum sen arinin sirrini biliyomusun
Sonuçta vahyetti diyor. Az önce vahyin sadece nebilere geldiğini söylemiştin. Demekki vahyin ne olduğu ve nasıl gerçekleştiği ve kimlerin vahiy alabileceği senin bildiğin gibi değilmiş..
Biz yerleri gokleri yarattik der. Kimden bahseder bu biz diyenler kimlerdir?
Koyduğu kanunlar-yasalar gereği oluştuğunu anlatan bir ifade olabilir.
Sad 27, Enbiya 16 mesela? Bizden ayrı bir yaratıcı ifadesi çıkıyor.
Ya da mesela kuran da geçiyor sana soruyorlar de ki ifadeleri ile başlıyan ayetleri Kim kime söylemiş?
Allah peygembere soylemis olmasin
Bende tespit ettiğim doğruları allah adına (sanki allah söylüyormuş gibi) yazsam, benim yazdıklarımı da Allahın kelime kelime yazdırdığına inanır mısınız?
KİTAPTAN İÇİNDEN VAHYEDİLENİ OKU
1. utlu: Oku
2. mâ : şey
3. ûhıye: Vahyedilen
4. ileyke: Senin üzerine
6. 5. el kitâbi: Kitap' tan
7. ve ekımı: Ve ayakta tut
8. es salâte: Salatı
9. inne: Muhakkak ki
10. es salâte: Salat
11. tenhâ : nehyeder
12. anil fahşâi: Fuhuşiyat aşırılık
13. ve el munkeri: Ve kötülük
14. ve le: Ve elbette
15. zikru allâhi: Allah'ın zikri
16. ekberu: En büyük
17. ve allâhu: Ve Allah
18. ya'lemu: Bilir
19. mâ : şey(ler), ne
20. tasneûne: Yapıyorsunuz
Ankebut 45
1. ve lekad: Kesinlikle
2. âteynâ-ke: Sana verdik
3. seb'an: Yedi, yedili
4. min el mesânî : mesâniden (ikinciden)
5. ve el kur'âne: Ve Kur'ân'ı
6. el azîme: Büyük, azîm
Ve kesinlikle sana ikinciden tektarlanan 7’liyi ve büyük Kur’ân verdik.
Hicr 87
Tekrarlanan yedili ahit anlaşma sandığı kuran toplannan topolu okuma yani bu yedilinin bir araya gelmiş halinden çıkan konular yani ortaya çıkaran kişinin açklaması tekrarlanan yedi hikmet, beyinat, zebur, zikir, hadis, furkan, kitap, ve kuran= okunuşu açıklaması
Haberci Suat Kopdağ
Bu ney şimdi?
Yukarda sorulan sorunun cevabı . Vahi nerden nasıl alınır.
Yani sorduğun soru doğru gökten harfler düşmedi zaten göz önünde olan kitabın içinden başkalarının deyilde senin ulaştığın veya sana verilen doğru bilgler vahiy
Ki bu kitap zaten vardı bölümler ve deyişik isimlerde biraraya toplandı bu bileşimlerden çıkan konular sure, okunması açıklanması kuran