-Kelimenin manalarını biraz daha açalım; mesela kitap darb etmek, Arapçada "kitap yayınlamak" demektir, kitabı pataklamak demek değildir.
-Arapçada "Darb-ül Evvel" deyimi, ilk yaratıklar anlamına gelir. İlk insanın darblaşması, dövüşmesi anlamına gelmez.
-Arapçada parayı “DaRaBa'” yaparsın. Yani parayı basarsın ama dövmezsin. Darphane de buradan gelir.
-Arapçada çadır darb etmek, çadır kurmak manasına gelir. Çadırı dövmek manasına gelmez.
Türkçede çalmak kelimesinin farklı manaları vardır. Radyo çaldım dediğinizde radyoyu kullandığınız manası da çıkar, hırsızlık yaparak çaldığınız manası da çıkar. Arapçadaki DaRaBa kelimesi de bununla yakın özellikler gösterir.
Nisa Suresi 34. ayette geçen idribuhunne kelimesindeki “idrib”, çık dışarı anlamına gelir. “İdribuhunne” ise çıkarmak, göndermek, vazgeçmek demektir. Kesinlikle Dövmek anlamında değildir.
İşin garip tarafı, ayetteki kelimeye dövmek manası veren kişiler, "Peygamberin eşlerini dövmediğini ve dövmeyi tavsiye etmediğini" bildirerek, Allah'ın hükmünü beğenmeyen ve tavsiye etmeyen bir peygamber modeli oluşturmuşlar.
-Kelimenin manalarını biraz daha açalım; mesela kitap darb etmek, Arapçada "kitap yayınlamak" demektir, kitabı pataklamak demek değildir.
-Arapçada "Darb-ül Evvel" deyimi, ilk yaratıklar anlamına gelir. İlk insanın darblaşması, dövüşmesi anlamına gelmez.
-Arapçada parayı “DaRaBa'” yaparsın. Yani parayı basarsın ama dövmezsin. Darphane de buradan gelir.
-Arapçada çadır darb etmek, çadır kurmak manasına gelir. Çadırı dövmek manasına gelmez.
Türkçede çalmak kelimesinin farklı manaları vardır. Radyo çaldım dediğinizde radyoyu kullandığınız manası da çıkar, hırsızlık yaparak çaldığınız manası da çıkar. Arapçadaki DaRaBa kelimesi de bununla yakın özellikler gösterir.
Nisa Suresi 34. ayette geçen idribuhunne kelimesindeki “idrib”, çık dışarı anlamına gelir. “İdribuhunne” ise çıkarmak, göndermek, vazgeçmek demektir. Kesinlikle Dövmek anlamında değildir.
İşin garip tarafı, ayetteki kelimeye dövmek manası veren kişiler, "Peygamberin eşlerini dövmediğini ve dövmeyi tavsiye etmediğini" bildirerek, Allah'ın hükmünü beğenmeyen ve tavsiye etmeyen bir peygamber modeli oluşturmuşlar.