Kutsal kitapları okuyup anlamayan dindar, okuyup anlayan ateist olur?

Demiş mi? Nikola Tesla...

com-ak8t1eiflw9j06k1emna.jpg
G
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
63
63 CEVAP

Hangi kismindasin sen askim

A

Demişse güzel demiş.

M

Her siyah fon üzerine yazılan söz görsele eklenen kişiye ait değildir.

B

okuyup bakmanada gerek yok azıcık düşünebilip sorgulayabilmen yeterli

H

Ona isnat ediliyor ama kaynaksız.

E

Zeusun oğlu yıldırım çocuk

B

ben okuyup anlayanlardanım ELHANDURILLAC

B

Ellamdürürrah

Derya Serce 2 yıl

Eger Siz Atayistler hakliysaniz Ölumden sonra bir dirilisin olmadigina Bizler yirttik demektir Amma velakin bizler Hakliysak bir yaradana ve tekrar bir hayatin geleceginde Vay ozaman sizlerin haline

S

Ve inandığın allah bu kurnazlığını anlamıyorsa zaten beş para etmez

Şengül Usul 2 yıl

Burada yapilan bir kurnazlik yok insanlarin cogu Yaradanda korktugu icin Edepli yasamayi tercih eder DUSUNSENE insanlarin Yaradanina dil uzatacak kadar edepsiz olsaydi tum insanlar Sonuc neler Dogururdu

Serkan Berhani 2 yıl

Ama senin bir önceki yazın yaradanı sevmekden çok, durumu kurtarmakla alakalı

Kamil Ceran 2 yıl

Damacanaya tecavüz mü ederlerdi yoksa ufacık erkek cocuklarını mı mademlerlerdi

Mehmet Ongur 2 yıl

iste buraya kadar atayistliginiz

Serkan Berhani 2 yıl

Doğru demiş reyiz

G

Kitabı okumaya gerek yok ben superman e inanıyor muyum?

A

Gerçekten dediğini zannetmiyorum.

M

Hayatına göz gezdirdim adam dahi daha ne olsun elektrik almamak imkansız

G

Tesla adamın dibi.. Edisono. Ç

Emre Soyhan 2 yıl

Projesini calmış bide utanmadan ödül almış

Gamze Kocer 2 yıl

Hahahha deli kız

Gamze Kocer 2 yıl

Bunu dediğini sanmıyorum. Çünkü inançlı biriydi

S

agnostikti

Bayram Üzümcüler 2 yıl

Bu söz ona ait değil daha yeni biyografisini bitirdim inançlı bir insanmış hatta takıntıları varmış aziz zannediyor bazı zamanlar kendini annesinin ölümünü 1 gece önceden nasıl olacağını görmüş dediğine göre mucizelere inanıyor.

C

Konu başlığını demiş mi olarak değiştirdim zaten

G

Çoşkun Uğur'a katılıyorum bu söz ona ait değil kitaplarını okursanız inançlı biri olduğunu anlarsınız

S

İlk fırsatta okumalıyım teşekkürler

Gamze Kocer 2 yıl

rica ederim

Süleyman Taşar 2 yıl

iyi de teslanin değil ki o söz .

M

Kimin ozaman merak ettim

Gamze Kocer 2 yıl

Hayatını okursanız. Kendisinin Sırp asıllı bir Ortodoks olduğunu öğrenirsiniz .

M Faruk Siviş 2 yıl

Göz gezdirdim ama kitabını alıp okucam

Gamze Kocer 2 yıl

Ateistlerin hicbiri kutsal kitap okumamistir okusa bile yuzeysel gecistirerek okumustur

A

Dincilerin büyük bir çoğunluğu dini kitapları okumamıştır. Kulaktan dolma hurafelere ve din taciri sahtekarlara taparlar.

Atilla Özkorul 2 yıl

dogrudur. Ama ben mesela tefsir okumus hicbir ateist gormedim. Tamam okumak zorunda degilsin ama bari kalkip ben okuyarak ateist oldum yeaa deme

Ali Yatar 2 yıl

O kadar az ateist tanıyorsunuz yani.. Tey allam bir de kendinden emin olmuyorlar mı bu teistler.

Derya Serce 2 yıl

Hem evrensel anlasilir kitap diye butun Orta-Dogu kicini yirtyiyor, hem tefsir olmadan kimse anlayamaz gibisinden bir laf ediyorsunuz. Ironik. Ben sahsen okuyarak ateist oldum, Turkcesini okudum, en sacma seyde , "Arapcasini okumalisin, anlamak icin" koskoca Tanri, baska dillere gore betimleyememis mi ne anlatmak istedigini ?

Berkay Bitter 2 yıl

Madem okudun hangi ayet seni ateist yapti. Tefsirdeki amac kurandaki salt bilgiyi insanlarin daha net anlayabilmesi icin hadis fikih etrafinda sekillendirmesidir ornegin senin onune bir matematik ders kitabi koysak ve senden bunu okumani istesek okurken ister istemez bircok yeri anlamayacaksin bundan dolayi senin konuya hakim bir ogretmene ihtiyacin vardir ki sana o kitaptaki formulleri kurallari daha net bir sekilde anlatsin tefsir bunu ha tabi sen fikih hadis tarzi ilimleri bitirdikten sende kurani yorumlayabilirsin ama bunu yapmadan bu isi bildigi sanmak ortaokul matemitigyle lisede ders anlatmak gibi birsey olur

Ali Yatar 2 yıl

Hayir

Y

tesla sözü bende baktım

Ş

Sorup gelseydin kardeş djnfncjckdks

M Faruk Siviş 2 yıl

anlamadım

Şükrü Özbay 2 yıl

Bişi yok iyi günler jsjdjskkakd

M Faruk Siviş 2 yıl

Süper ya, cok doğru

N

Çok saçma.

I

Teslanın boş işlere ayıracak hiç vakti olmadıki kutsal kitapları okusun bu yorumu yapsın.

M

Yazı tam tersi olsa herkes paylaşanla dalga geçip " siyah fon üzerine beyaz yazı "derdi ama durum tersi olunca ...

E

Çok saçma artık bu nedir yaa

B

Babamin lafidir tevtati anlayan incile incili kavrayan kur an a ve islama kur a ni tam anlamiyla kavrayan devreleri yakar

O

Dogrudur

S

agnostiktir

B

Neye inanıyormus. Kaşar peynirinemi

S

Zaten o yüzden bizde Kuran'ı Arapça okutuyorlar, insanlar anlamasın diye... Görüyorum, insanlar ArapçanınTürkçe okunuşunun yazdığı kuranları okuyup hatim indiriyorlar, hiçbir şey anlamadan. Böyle bir şey dünyada yok, komik desem o laf az kalır.

G

Çok doğru bir söz ama sahibi Tesla değil, anonim.

S

Geldim

U

Bakıyorum gençlerin çoğu sorgulama yapıyor. Bu çok güzel. Buradaki yorumlarda değil farklı sayfalarda bilinç ve çağdaşlik çok güzel bir şey. Deve sidigi sevaptir diyen bir toplumdan ne beklenir?

N

Adamın evlenmeye vakti kalmamış kalkıp dinleri mi yorumlayacak.

S

evlenmek istememiştir

B

tesla teolojiyle hiç uğraşmamıştır

B

Evet, daha çok tarımla uğraşmıştır

Sedat Yanaşık 2 yıl

kardeşim varsa internetin google'a yaz nikola tesla'yı tanı biraz

Bayram Üzümcüler 2 yıl

Bir siz akıllısınız

D

Söz ile ilgili pek çok ingilizce anahtar kelime girmeme rağmen türkçe kaynaklar dışında bir şey bulamadım ama tesla'nın inancı pek çok yabancı sitede de tartışılmış. Örneğin ; https://hollowverse.com/nikola-tesla/. Ama yeterli delil olmadığı için bu sözü tesla'nın söylemediğini farz ediyorum.

D

Doğru Tesla böyle sözü hiç söylememiş

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Bu arada pek çok yerde tesla'nın budizm'e yakın bir inanca sahip olduğu kendi sözleri ile yazılmış. Olabilir.

D

Kesin yaşanmıştır bu

F

Bunu ben dedim -Tesla

O

teslaya ait bir söz değildir bu. Tesla deizme benzer bir inanışa sahipti. İlahi bir gücün kendisine yardım ettiğini belirtmişti bi'kaç yerde.

M

Tesla yaptıklarıyla tamda bunu Belirtmek istemiş

N

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Ateist_olduğu_bilinen_kişiler_listesi bilim insanları değil bu liste ama ismi geçen çok büyük bilim insanları var.

S

Çok aptalca ve mantıksız bir cümle. Dediğini zannetmiyorum.

K

Yok öyle bisi

C

Beraber Kuran-ı Kerim okuyalım mı güzel kıs aşlksjgfsdg

A

Masallah.....

C

Düzelteyim ;
"okuyup anladığını ZANNEDEN ateist, gerçekten anlayan sorgulayan müslüman olur

H

Anlayanlarin cogu nedense haram olan ne varsa yapmakla mesgul. Diger yarisi da bunlari desteklemekle

Kerk Diamandi 2 yıl

Ahzab 50 cok mantikli mesela. Adam sadece kendi cukune gore ayet yaziyor, bu bile Allah in bir put, Muhammedinde kurani kendi yazdiginin kaniti zaten. Ahzab 52 komedi. Ahzab 37 ise rezalet.....

Caleb Çamlar 2 yıl

Sorgulayan müslüman? O da iyimiş

T

ben daha bu yaşıma kadar sorgulayan müslüman görmedim. Sorgulamayan müslümandır o senin dediğin.

N

Demiştir.. Babasida rahip dır kendisinin..

H

Halil Koklu müzesi de ufak ama hoştur

A

Aradığım cümle

G

Onemli olan bu cumleyi bu kisinin kurup kurmamis olmasi degildir. Mantikli veya mantiksiz olusudur. Din dediginiz olgu sorgulanmadan kabul edilen bir cok seyle dolu oldugu icin istismara cok aciktir. Insanlarin gucunun yetmeyecegi bir seyden korkmasini onlara karsi kullanip rol yapmak mumkundur. Kitabi arapca veya turkce okudugunu soyleyip etrafina baktiginda inanmaya devam ederken "gercek islam bu degil" diyen bir insanin, kafasindaki "gercek islam" olgusunu dogru olarak yaymasi, dini anlamda baskici bir toplum yuzunden mumkun degildir ve yuksek ihtimalle o kisinin olumuyle sonuclanir. Diger yandan baktiginizda iyi biri olmak icin insanlarin din denen olguya muhtac olmadiklarini, bir seyi allah icin degil de insanlar icin yapabileceklerini anlatmak, gelecegi bu sekilde daha da guzellestirebileceklerini anlatmak her acidan daha faydali olacaktir.

Sozun mantigina gelirsek son derece mantikli. Yorumladigini sanan ve kendine musluman diyen hicbir kimse bunu allah sevgisi vb. Bir duyguyla yapmaz, kesinlikle bir cikar elde ediyordur. Bu cikarlarin icinde hizmet gormek, saygi gormek veya maddi destek almak da vardir. Sirf inanci dolayisiyla saygi duyulan insan sayisi, insanlik adina yaptigi iyi seylerden dolayi saygi duyulan insan sayisindan cok ama cok daha fazladir. Bununla da kalmayip bu insanlarin ayri ayri mezheplerden, zit goruslerden oldugunu bile bile kimsenin birbirine itiraz etmemesi bambaska bir kanittir bu sozun mantigi acisindan.

K

Kuran'ı okuyup saçma bulup Ateist olan kesimi anlamamışımdır. Kendilerini özenti ve cahil buluyorum. Bu kadar zeki bir adam kutsap kitapları reddedince Ateist olunmadığını biliyordur.

Y

Bu sozun gercekligine mi inandiniz, yoksa cevrenizde olup bitene goz yummayi mi tercih ediyorsunuz?

Kerk Diamandi 2 yıl

Çevremde olup biten? Neden bahsediyorsunuz?

Yaşar Kilinc 2 yıl

Nasıl ateist olunuyor?

Tumerkan Aşkın 2 yıl

Ben Müslüman değilim, Deist'im Yanlış anlamayın ama benim bahsettiğim şey kutsal kitapları reddedince Ateist değil, Deist olunduğu.

Yaşar Kilinc 2 yıl

Çoğu bilim adamı demek ki o kadar icadı düşünmeden üretmiş

Tumerkan Aşkın 2 yıl

Peki arapmisin bilgili kuranı anlamış teist arkadaş

B

okumayan da yobaz oluyor herhalde

Ö

Spor be sanatla uğraşmayan veya ugrastirlimayan.. Nesillerde yobaz olur...

H

Bu söz nejat islerin yalan haber yapmislar

S

Deistler n'apacak.

S

Şöyle bir yorumları okudumda o yobaz dediğiniz insanlardan hic bir farkınız yok. Cidden sorguladığınıza eminmisiniz? Çunku sorgulayan insanlar bu kadar önyargılı olamazlar .

A

herşey yozlaşabilirin örneği sadece kötüleme ve ciddi araştırmada yok nikola öteki alem veya evrenle rüyasında gördüğü annesi sayesinde inancı artıyor da emin oluyor farklı bi enerji seviyesinde hayat devam ediyorki annem benimle konuşuyor ve wireless yani kablosuz da bağlantının olabileceğinin daha da üstüne gididoyor yani 2 taraf yani din ve fenn bilimleri aynı anda öğrenilip uygulanınca gerçek rehber oluyor isteyen arkdaşlar nikola teslanın anne rüyasını kendine nasıl yol gösterdiğini hayatından okuyup ayrıca öğrenebilir.

T