Arkadaşlar bir soru sormak istiyorum. Bütün kitaplar bu zamana kadar değiştirilmiş. ( zebur, tevrat, incil) ama Kuranı Kerim değiştirilmedi deniliyor yani üstünde her hangi bir oynama yapılmadı. Ama sonradan noktalama işaretleri ekleniyor. Bu yargıyı çürütmez mi?
Duygu Balçikli
D
İncil ve Tevratin değiştirildiği kuran'da yazmıyor.
Harbi dogrumu ozaman kim diyor bunlari
Sadece yorum
Bana kalırsa İncil ve Tevratin toplanma macerası sıkıntılı Okuduğumda tevhid ile ilgili bir sıkıntı görmedim. Lakin kitap halkı işlerine geldiği gibi yorumluyorlar ki buna tahrif denir. Tahrif degistirmek demek değildir Nitekim kuran da tahrif edilir ediliyor da
Baba oğul kutsal ruh devhit ?
3 leme incilde geçmez
Kendi elleriyle yazdilar ayeti var Oktay Kırmızıoğlan ?
Gerçekten onlardan (ehli kitaptan) bir fırka vardır ki kitapta olmadığı halde onu kitaptan sanasınız diye kitabı okurken (doğru kelimeyi değiştirerek) dillerini eğip bükerler. Ve Allah tarafından olmadığı halde ‘bu Allah katındandır’ derler. Bu suretle onlar Allah’a karşı bile bile yalan söylerler.” (Al-i İmran, 78) Hz. İsa (as) yazılı bir İncil bırakmamıştır. İncil indirilme esnasında yazılmayıp Hz. İsa’dan (as) yüz yıl kadar sonra yazılmıştır. Çünkü Hz. İsa (as) gökyüzüne kaldırıldığında 33 yaşındaydı. Kendisi, peygamber olarak dünyada ancak 2,5 yıl yaşamıştır. Bu kısa peygamberlik hayatı, çoğunlukla gizlilik içinde geçmiştir. Tebliğ için devamlı seyahat ettiğinden, kendisine inananların bulunduğu bir ortamda İncil’i yazdıramamıştır.
“(Ey müminler!)… Onlardan bir fırka vardır ki, Allah’ın kelamını işitirler sonra onu anlamalarının ardından bile bile onu tahrif eder (değiştirir)lerdi.” (Bakara, 75)
Pınar Hürremoğlu O ayerlerdeki parantezler Kurana ait değil
Nereye ait peki !
Parantezi açan kişiye
Yani anlamadım
Bunun detayını sonra yazıcam İlginç olan bu parantezi açanlar Kuran'da olmayani kurandan sanılsin diye eyip bukerek kurani tahrif etmiş. Bu arada tahrif degistirmek demek değildir. Ayrıca ayette şöyle yazar Kelimelerin mevzisini oynatırlar
Mesela bir Şia da her 5 ayetten birinin ali yi kastettigini söyler Yani Yahudilerin yaptığını yapar kelimenin mevzisini oynatırlar
Degistirmek tedbildir
Yani o parantezler tam bir ironik vaka
Gerçekten mi ! ! O zaman biz asırlardır aldatılmış mıyız sizce ? ?
Oktay birçok şeyi düzeltmişsin yanlış anlama bende düzelteyim klavye hatası belli ki, tedbil değil tebdil. Düzeltme yaptım çünkü konumuz değiştirme ve tahrif. Şimdi bir harfin yeri değişince bile anlam değişebiliyor bazen. O nedenle dikkat şart. Örnek: Tebdil i mekan/ tedbir i mekan. Kuranda bunun benzeri bişey olduğuna dair hiçbir kanıt yok. İnanıyoruz ki ayetlerde herşey ilk yazıldığı gibi. O nokta dediğiniz esre ötre gibi işaretlemeler hariç. Oktay ın dediği şey şu; kuran ın yorumu ve manası (meali ve tefsiri) istenildiği yere çekilmeye çalışılmıştır muhakkak ve hala da yapılıyordur birileri tarafından. Ki bu da Kuran dili ile yazılmış olan ayetlerin tahrifi değil, manasının tahrifidir ki, en az ilki kadar tehlikelidir. O parantezler arapça yazılı kısımda (ayetin kendisinde) yoktur, meali yazan tarafından bazen gizli özneyi açıklamak için bazen de anlamdaş bir kelimeyle daha net anlatım sağlamak için yapılmıştır. Yani Oktay a o noktada katılıyorum. Ama ayette manaen tahrifler denense de, orjinal metinden sapma olmamıştır şükür.
“Hiç şüphesiz, zikri (Kuran’ı) Biz indirdik Biz; onun koruyucuları da gerçekten Biziz.” (Hicr Suresi, 9)