Kuranda neden biz kelimesi geçiyor?

Her şeyi yaratan Allah'tır.
Pekiiiii;
Kuranda " Ben " kelimesi geçtiği gibi, biz kelimeside geçer.
Hep " BİZ " yoktan var ettik, " BİZ " sizi degersiz bir sudan var ettik vs.

Her şeyi yaratan "O" olmasına rağmen NEDEN;
Ben değilde, " Biz " der?

E
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
59
59 CEVAP

BEN KELİMESİ EN ALT BENLİĞİ İFADE EDER, SEN KELİMESİ ORTA BENLİKTİR BUNA KAORUYUCU BENLİK YANİ ANA BABA BENLİĞİDE DENİR. BİZ KELİMESİ İSE EN ÜST BENLİĞİ İFADE EDER, BUNA YETKİN BENLİK TE DENİR.

M

Arapçada ben zamiri yokmuş. O dilin yapısından kaynaklanıyor. Mardinli bir arkadaştan duymuştum bende.

S

ARAPÇADA BEN ZAMİRİ VARDIR ENE BEN DEMEKTİR

Munire Karayemişoğlu 6 yıl

Allah ve Rasulüllâh zuhurdan önce TEK NNUR halinde Ruh ve nur sentezi halinde idiler, Nur somutlaşarak maddeye dönüştü, Allah çok ince bir şekilde Rasulüllâh ile irtibatın sonsuzluğunu sezdiriyor, Allah ve Rasul siz ne getirirlerse kabul edin, De ki, Allah'ı seviyorsanız bana itaat edin, bunlar hep Allah Rasul birlikteliğine işaret etmektedir,

K

O oyle dediğin gibi değil biz kelimesinin geçtiği her yer de vazifelendirdiği melekler olduğundan onların görevlerinden bahsetmek için atıfta bulunma yada bilgi vermek için yazıldığını düşünüyorum

Y

O hem tekil hem çoğuldur çünkü o herşeydir

Ş

Doğrusu bilmiyorum benimde dikkatimi çekmişti şuna yorumladım hizmet eden melekleri de dahil ederek hitap ediyor gibi hani insan kaşını gözünü melekler mi çizerim neymiş

S

Kuran da ben diye başlayan ayetler de vardır. Biz derken Cebrail (a. S) ile gönderdiği için bir de hz. Peygambere direkt olarak söylediği ayrtlet vardır. Ondan dolayı

A

1400 yıldır anlaşılmakta zorlanılan evrensel olduğu iddia edilen öğreti

S

Evrensel olduğunu düşünmüyorum

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Bende düşünmüyorum zaten Bütün inanç sistemleri bölgesel olarak doğup yayılmacı bir politika ile yeryüzüne dağılmıştır

Sedat Alsp 6 yıl

Ben tüm zamanlarada geldiğini düşünmüyorum o cahiliye dönemi için gönderilmiş olabilir çünkü tüm peygamberler bozulmuş kavimleri tekrar doğru yola getirmek için gelmisler

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Örn bir ayette şöyle der biz rüzgarı durdurur da gemilerini yüzduremezler der rüzgarla giden gemi kaldı mı

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Size tavsiyem o ayetin sadece mealine değil tefsirine de bakmanız. Ateistler genelde böyle şeyleri bahane ederler ama detayına kadar arastirdiginizda göreceksiniz

Cansel Elcin 6 yıl

A. Haberdar incelersek Cebrail ile gönderdiği tüm ayetler biz ile mibaslıyor emin misiniz

S

Evet

A

Biz” tabiri meliklerin ve sultanların tabiridir. Onlar sözlerine ya da mektuplarına başlarken “Biz ki…” diyerek başlarlar.
Zira bu ifadede haşmet ve büyüklük vardır. Allah’ta ezel ve ebedin sultanı ve padişahıdır. Elbette haşmet ve büyüklük ifade eden “Biz” tabirini “Ben” tabirine tercih etmesi azametinin şanındandır.

F

Ağzına sağlık kardeşim

Ekrem Atbaş 6 yıl

Peki bakalöm

S

Genelde yaratılışın anlatıldığı ayetlerde Allah “Ben” der. Mesela “Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım” ayetinde olduğu gibi.
Ancak yaratılışın anlatıldığı bazı ayetlerde de “Biz” tabiri geçer. Bununla kastedilen ise o anda meleklerin o yaratılışa şahit olduğu ve orada bulunduğudur. Bu ifadeyle Allah kendi sözüne melekleri şahit yapmaktadır.

F

Tesekkur ederim..

Fatmagül Ardanuç 6 yıl

Bencede karışık Fatmagül Ardanuç

S

Açar misiniz biraz anlayamadim

Fatmagül Ardanuç 6 yıl

Allah'ın tekliği yaratma çokluğu biz evrenin genişlemesi biz.

M

54.15 - Yemin olsun ki, biz onu bir ibret ve işaret olarak arkaya bıraktık. Yok mu araştırıp öğüt alacak?

M

"Allah gerçeği açıklamak için bir sivrisineği, hatta onun ötesinde olan bir şeyi misal getirmekten çekinmez. İman edenler onun Rab’lerinden gelen gerçek olduğunu bilirler. Kâfirler ise "Allah böyle misal vermekle ne kasdediyor?" derler. Allah bu misal ile birçoklarını şaşırtır, yine onunla birçoklarını yola getirir; ancak bununla fâsıklardan başkasını şaşırtmaz."
(BAKARA SURESİ -26)

S

Sanamı Sorucak O ALLAH, Bizse Aciz Bir Kul

C

Elbette bize sormayacak. Bu soruda ki maksat " Allah bana neden sormadı? " değil. Kuranda yazılanı akletmek içindir.

Emrah İstanbulluoğlu 6 yıl

Allah andigimiz her yerde.. Heran bizimle... İcimizde ruhumuzda... Bundan olabilir...

H

nerde geçiyor kuranda Azrail ?

M

Allahin butun yaratimlarina meleklerde sahitti onun icin mwleklerden bahsediyo ayrica yucelik anlamindada olabilri

M

İdrak i meali bu akla gerekmez.
Zira bu akıl bu kadar sikleti çekmez.

Ş

Arkadaşlar allahın tekliğinden şüpheye düşmeyelim, sonra bilmeden dinden çıkarız. Tamma felsefe yapalım beyin fırtınası yapalım ama bildiğimiz konularda. Bu fıkıh ve akait konusudur.

A

Cünkü melekleri ve cinleri emrinde calistirdigi icin ve onlari sahit tuttugu icin

Sen bi yere bi arkadasinda gidersin bi is yaparsin ve biz gittik dersin.

M

Melekler şahit olmuşlardır ama şahit tutulamazlar çünkü sahitlikleri geçmez çünkü irade sahibi olmayanlar şahit tutulamaz

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Meleklerin iradesi vardir iyiyi kötüYü ayirt edebilirler. Ama nefisleri yoktur.

Mehmetali Özmelioğlu 6 yıl

İrade derken Yanlış anlıyorsunuz meleklerin Allahını emirlerine karşı çıkma iradeleri kötülük yapma yada yapmama iradeleri yoktur

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Irade sadece bir seyi yapma yada yapmamayi tercih etmek degildir. Irade ayni zamanda iki farkli seyi ayirt etmedir. Iyiyle kötüyü örnegin.

Mehmetali Özmelioğlu 6 yıl

Meleklerin şahitliği geçerlidir birçok ayet onaylıyor. Bu arada kuranı tam anlamı ile okumadıysanız lütfen okuyunuzz ve bilmediğiniz bir konu hakkında asla zan ve san üzeri konuşmayınız yoksa dönüşü olmayan sapkınlıga dogru Allah iletir insanı. Buda ayette vardır

Birkan Yenidoğdu 6 yıl

Öyle bir şüphem yok

S

Biz kendini yüceltmek içindir.

G

Ben kelimesi de bir o kadar geçer. Eksik bilgi. Niye biz der Allah sorusunun cevabı basit bir google taramasıyla bulunabilecek kolay bir bilgidir.

R

Güldüm gerçekten. O yani Allah o kadar yüce o kadar muazzam bir güçtür ki, ben demekten böbürlük duyar 'biz' der .

F

Efendim ?

Fatih Ekici 6 yıl

Kardeşlerim bunun tek bir cevabı var ki oda şudur. AllahC. C. Kudretini yani gücünü bizim gibi saf insanlara anlatmak için Yüce Kur'an 'da Biz hitabında bulunmuştur .

P

Biz zaten anlayabiliyoruz bunu gerek yok buna bence bu olamaz "ben" dediği zamanlarda var ben dediğinde küçümsenme endişesi mi var

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Allah gerçeği açıklamak için bir sivrisineği, hatta onun ötesinde olan bir şeyi misal getirmekten çekinmez. İman edenler onun Rab’lerinden gelen gerçek olduğunu bilirler. Kâfirler ise "Allah böyle misal vermekle ne kasdediyor?" derler. Allah bu misal ile birçoklarını şaşırtır, yine onunla birçoklarını yola getirir; ancak bununla fâsıklardan başkasını şaşırtmaz. (BAKARA SURESİ -26)

Sabit Gurlek 6 yıl

RİSALEİ NUR u okuyun

Polat Muzmul 6 yıl

Rabbinize kul olucaksanız zan ve san üzeri olmamanız için dosdoğru bir yol da gitmek isteyen kuranın ipine sımsıkı tutunsun... Kendinize başka rab ler edinmeyin

Birkan Yenidoğdu 6 yıl

Ayrıca böyle ahmakçasına şeyler paylaşıp insanları dra islamdan uzak5aştırmaya çallışmayın .

P

Neden ahmakcasına diyorsunuz bakın bu herkesin dikkatini çekmiş kimse tam birşey bilmiyor fikir üretiyor bunda ne sakınca var

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Tm ben sorularınıza cevap olacak şeyi röyledim Risalei Nur

Polat Muzmul 6 yıl

Çok Osmanlıca Turkceye cevrilirse belki okurum ama belki bir ayrıca pek çok mantığa bilime aykırı şeyler de var o yüzden pek okuyacağı mı sanmıyorum okuyanların anlattıklarından

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Insan kendisini ne zannediyor da, kalkmis zerre kadar akli ve Mantigini ölcü olarak görüyor? Daha kendisini cözememis fakat kainati cözmeye calisiyor! Az biraz Tevazu!!!

Ertan Yedek 6 yıl

Neyi ölçü olarak görmeliyiz biz zaten aklı ve mantığı olan insan zaten bilmediğine bilmiyorum der

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Gerçekten onu bende anlamış değilim.

Ö

Basit bir büyüğe bile siz derken seni yaratan Allah biz demesimi sizi düşündürüyor

Mehmet Kırkkılıç 6 yıl

Allah gerçeği açıklamak için bir sivrisineği, hatta onun ötesinde olan bir şeyi misal getirmekten çekinmez. İman edenler onun Rab’lerinden gelen gerçek olduğunu bilirler. Kâfirler ise "Allah böyle misal vermekle ne kasdediyor?" derler. Allah bu misal ile birçoklarını şaşırtır, yine onunla birçoklarını yola getirir; ancak bununla fâsıklardan başkasını şaşırtmaz.
(BAKARA SURESİ -26)

S

Tek bi aciklamasi var bunun Allah boburleneni sevmez. Teklik essizlik yanliz ona mahsusdur. Bu yuzden hic bir surede ben gecmez biz gecer.

M

Kuranın tercümesiyle aslını sorguluyoruz. Bu yanlış bence

M

Tercüme edilen aslı değilimdir zaten

S

Muhakkak tercüme esnasında farklılıklar olmuştur. Eskiden ninelerimiz kazak ve monta entari derlerdi bunun gibi birçok örnek verilebilir o yüzden kuranı okurken aynı kelime başka bir ayette de var oldugundan karşulaştırma yolu ile çözülebilecek bir sistemle incelenebiliyor yani kendi içinde kuran rehberlikte ediyor. Ben kuranı anlamam yada zor diyenler kaybediyor....

Birkan Yenidoğdu 6 yıl

Şimdi entari kelimesi bana senin dediğin gibi pek çok kıyafeti algılarım etekte ise bugünkü kadın kıyafetini algılarım zaten Arap alimleri bile kendileriyle çelişiyor onlarında lugat olarak kabul ettikleri bir sözlük var bizim divanı lugat ı türk gibi ama bizim ondan önce de bir turkcemiz vardı Orhun alfabesi onların da daha eskileri var ve bu taa yahudilige kadar gider örneğin Yahudilik zamanlarına uzanır yahudiler şalamona. Der Arapça'da selamün a.

Sultan Değerliyurt 6 yıl

Tamamen Kuran'ın müthiş hitabetinden kaynaklanıyor

O

Ben dedigi yerler de var ben dedigi yerler kendine has biz dedigi yerlerde ise gorevlendirdigi varliklardan da bahsediyor benim anladigim

Z

Yani benim bildiğim Arapça'da Türkçede zengin diller yani kelime karşılıkları vardır diye düşünüyorum şu da bir gerçeklik ki bazı karsıkliklarda Arapçanın bizzat kendisinden kaynaklanır örneğin Arap ilim adamları bile başörtüsü konusunda tartışıyorlar Nisa süresinde baş kelimesi yoktur diğer sure vardı örtünme ile ilgili onda geçiyor mu şimdi hatırlamıyorum ayet no hatırlıyorum da süre hatırlamadım yanlış bir paylaşım yapmak istemem

S

Bir de salat namaz dua kavramlarini tartisiyorlar

Yasmin SeCo 6 yıl

Namazla ilgili ayetler benimde kafamı karıştırdı bazılarında 3 vakit geçiyor neyse buna çok girmek istemem hocalar bizden iyi biliyorlardı diye umuyorum

Sultan Değerliyurt 6 yıl

sorgulayan insanları görmek ne güzel..

E

Yanlış biliyorsun, bir de hüküm veriyorsun. Niye geçmiyormuş.(Ene) انا kelimesi ben demek. Hem cahil hem sorumsuzsun. Vebali olur.

H

Ben kelimesi geçer ama azdır. Biz ifadesinden insanların çıkaracağı ders Kibir den ben'likten uzak olunması gerektiğini bizzat Ekber-en büyük, tek büyük- Allah'ın örnek olmasıdır. Ben'im köylüm, ben'im vatandaşım..... Diyen Müslümanların kulaklıkları çınlasın

I

Kardeşim Sana tavsiyem şudur ki Kur'an'da Allahuekber bulamazsın Allah'ın en güzel isimleri varken Kur'an'dan olmayan Bir kelimeyi örnek vermen bu konuyu araştırabilirsin

Birkan Yenidoğdu 6 yıl

Örnek vermedim kardeşim; Kibir/benlik ego ile bağlantı olan Ekber kelimesini kullandım ki maksat daha iyi anlaşılsın. Lafzi mana/yorum yerine işari mana/tefsir daha etkili oluyor

Ilhami Unutmaz 6 yıl

Emrah İstanbulluoğlu yorumlara bakiyo musunuz yoksunuz

F

Tabikide okuyorum

Emrah İstanbulluoğlu 6 yıl

Ilginç... Hiç cevap vermediniz

Fatmagül Ardanuç 6 yıl

Şimdiye kadar aslında çoktan yazardım. Ama bu konu üzerinde herkesin fikrini görmek istedim.

Emrah İstanbulluoğlu 6 yıl

Genel olarak tek bir yorum yapacağım biraz sonra.

Emrah İstanbulluoğlu 6 yıl

Tevazu dan.

M

KONU ZOR AMA AÇIKLANAMAZ DEĞİL. ALLAH TEKLİK ALEMİNDE, BİZDE ÇOKLUK ALEMİNDE YAŞARIZ. ALLAH TEKLİKTEN HİTAP EDERKEN BEN KULLANIR ÇOKLUK ALEMİNDEN HİTAP EDERKEN BİZ KULLANIR.

O

Konu zor sayılmaz; aslında klasik Bir sorudur, kitaplar da ayrıntılı cevapları var

Ilhami Unutmaz 6 yıl

Sen ne düşünüyorsun yazarmisin

M

Çünkü ALLAH kibirli değil kibiri sevmez

M

Benlik sahibi olmak sadece insanlara özgü bişey olmasindan olmasın?

S

1. ve iz ehaze: Ve çıkardığı, aldığı zaman
2. rabbu-ke: Senin Rabbin
3. min benî âdeme : Âdemoğullarından
4. min zuhûri-him: Onların sırtlarından
5. zurriyyete-hum: Onların zürriyetlerini
6. ve eşhede-hum: Ve onları şahit tuttu
7. alâ enfusi-him: Nefslerinin (kendilerinin) üzerine
8. e lestu: Ben değil miyim?
9. bi rabbi-kum: Sizin Rabbiniz
10. kâlû : dediler
11. belâ : evet (negatif soruya pozitif cevap verilirken kullanılır)
12. şehid-nâ : biz şahit olduk
13. en tekûlû : demeniz, demenize karşı (dememeniz için)
14. yevme el kıyâmeti: Kıyâmet günü
15. innâ : muhakkak ki biz, gerçekten biz
16. kun-nâ : biz olduk, ... İdik
17. an hâzâ : bundan
18. gâfilîne: Gâfiller, habersiz olanlar
Araf suresi 172 ayet

B

Euzubillah
Rabbiniz şöyle dedi: “Bana dua edin, duânıza cevap vereyim. Bana kulluk etmeyi kibirlerine yediremeyenler aşağılanmış bir hâlde cehenneme gireceklerdir.”
[Mu'min-60]

A

Arapça tefhim içindir azamet için
Mesele saygı azamet için siz deriZ
Halbuki
Karşıdaki bir kişidir

A

Allah melekleri yarattı ve onlarla birlikte veya onların yardımıyla çoğu şeyi yaptığı için BİZ der.

T

Hayır Allah azze ve celle nin Hiç kimsenin Yardımına ihtiyacı yok. O nu Tenzih ederiz. O Münezzehtir.

Abdullah Nesirova 6 yıl

O zaman Allah melekleri neden yarattı?

Taylan Senemoglu 6 yıl

Kendilerine İbadet etsinler diye

Abdullah Nesirova 6 yıl

Sadece okadar mı? Meleklerin görevleri yok mu?

Taylan Senemoglu 6 yıl

Melekler insanlar ve cinler gibi Allah’a (c. C) ibadet ve O’nu (c. C) tesbih etmek için yaratılmışlardır. Ve aynı zamanda melekler şuur sahibi olduklarından, Allah’ın (c. C) kâinat kitabındaki isimlerini okuyup tefekkür edip düşünürler. Kâinatın yaratılışındaki amaç “ibadet”tir. Övgü, şükür, minnet duymak, kısaca “hamd” etmek ibadetin öz bir şeklidir. “Hamd”in en meşhur manası, Allah’ı (c. C) şanına yakışır şekilde anıp, tesbih etmektir. Allah (c. C) kâinattaki yaratmış olduğu her şeyle kendini tanıttırmak ve sevdirmek istiyor. Elbette Allah’ın kendisini tanıttırmak ve sevdirmek istemesine karşılık şuurlu ve bilinçli bir kulluk gerekir. İnsanlar ve cinlerin ise kâinatın her tarafındaki muhteşem eserlerin tamamını görmeye imkânları yeterli gelmez. Fakat melekler kâinatın her yerinde bulunabilirler. Tüm harika eserleri görüp tefekkür edebilir Allah'ın isimlerini seyredebilirler. Böylece kendilerine has tesbihleri ile Allah’a (c. C) ibadet ederler.

Abdullah Nesirova 6 yıl

Arapca dilinde biz kelimesi gucu kuvveti ifade eder. Biz demek bir cok kisi anlaminda degilde herseye gucu yeten buyuk vs anlamlara gelmektedir. Buyukluk azamet anlaminda kullanilmaktadir. Arapca gramer ile ilgili yani.
En dogrusunu Allah u Teala bilir.

E

Allah diyorki;
- Muhakkak ki ben, sizin bilmediklerinizi bilirim.

Bu soruyu sormamda ki amacım hiç kimsenin aklını karıştırmak değildir. Birbirimizin vesilesi ile araştırmaya girişiyoruz.

Allah bizim bilmediklerimizi biliyor, biz ise bunun farkındayız.

Yukardaki bazı arkadaşların dediği gibi "BİZ" zamiri;
- Meleklerin ve Sultanların tabiridir. Allah ise en büyük ve tek sultandır.

Allah insanı yaratılışta blile insanı tek bırakmıyor. Bir erkek bir dişi yaratıyor. Birbirini koruyup, birbirinin hakkını gözetmesi için Çift yaratmış ve bizden de hakkı gözeterek birlik olmamızı istiyor.

BAKARA (220)
Dünya ve ahiret hakkında düşünesiniz diye böyle yapıyor.

BAKARA SÛRESİ
(221)O, insanlara âyetlerini açıklar ki, öğüt alıp düşünsünler.

Kuran okuyanlar ve anlayanlar için bir örnek değil midir? Bizim için.
Araştırmalarım sonucunda kendi kanaatimce şu sonuca ulaştım. Ve bunu çok önemserim.

Allah " Biz " demekle insanlara ap açık bir örnek oluyor ( Akıl sahibi olanlar için ). İnsanları benlikten uzaklaşması için bizzat bizi yaratan " Biz " diyerek bizlere en büyük örnek oluyor.

Günlük hayatta 10 kişi bir işi yapar. Sonucunda o gurubun şefine sorduklarında alt kademedeki kişilerin ismi hiç bir şekilde geçmez. Adının geçmesini boşverin, o şef ben yaptım der. Benim ekibim der.

Ama Allah Kuranda meleklerin aracılığı ile yaratılışları " BİZ " yaptık diyor. Aslında burda da insanlara mesaj var.

Biz olun, biz olun, biz olun.

E

Yukarıdaki yorumları okumadım ama şunu söyleyeyim, Kuranda bir çok yerde "ben" ifadesi geçer Emrah Bey. Hemen ilk akla gelen bir kaç örnek vereyim..

40 - Ey İsrailoğulları! Size verdiğim nimetlerimi hatırlayın, bana verdiğiniz sözü yerine getirin ki, ben de size vâdettiklerimi vereyim. Yalnızca benden korkun.

(2-Bakara) (1. Cüz-1. Hizb)
Mealli Kuran - 638 -

Dedik ki: Hepiniz cennetten inin! Eğer benden size bir hidayet gelir de her kim hidayetime tâbi olursa onlar için herhangi bir korku yoktur ve onlar üzüntü çekmezler.

(2-Bakara) (1. Cüz-1. Hizb)
Mealli Kuran - 630 -

Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek birini mi yaratacaksın? Dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi.

(2-Bakara) (1. Cüz-1. Hizb)
Mealli Kuran - 5

İnsanlar Kuran ayetlerinin her birini doğrudan Allah kelamı sanır oysa Kuran 4 farklı ağızdan pasajlar içerir.

1- canlı cansız hayvan gibi varlıkların kendi ağzından söylediği sözler .. (buradaki konuşma mecazidir)

2- insanların kendi ağzından çıkan sözler (misal firavunun sözleri ve ya hz. Musa nın duası aynen söylediği gibi geçer)

3- Cebrailin yani meleklerin ağzından sözler (burada genelde biz zamiri kullanılır ve Allah tan bahsederken O der veya Adını söyler.)

4- Bizzat Allah ın söylediği sözler, burada "ben" zamiri kullanılır.. (yukarıda örneklerini verdim)

E

" Ben " geçmiyor demekle yanlış yaptığımın çoktan farkındaydım. Evet yanlış söyledim. Doğrusunu öğrendim. Ama " BİZ " zamirine dikkatleri cekmeyi hedefledim. Amacım onu irdelemekti.

Emrah İstanbulluoğlu 6 yıl

Emrah bey Bence Kuran mealini baştan sona bir okuyun.. Eminim öğreneceğiniz daha çok şey çıkacaktır.

Enes Esennur 6 yıl

Ben Kuranın mealini ilk defa okuyup bitirdiğimde, önceden hiç bir şey bilmediğimi anlamıştım ve sanki o an ilk defa müslüman olmuş gibi hissetmiştim..

Enes Esennur 6 yıl

Ben aynı şeyleri hissetmiştim

Hasan Eda 6 yıl

BEN KELİMESİ 1. TEKİL ŞAHISTIR. BİZ KELİMESİ İSE ÇOKLUKTAKİ BİRLİĞİ TEMSİL EDER. BU ALLAHIN TEKLİĞİNE ZARAR VERMEZ.

O

KURAN DA "BİZ" ZAMİRİ ve UZAYLI MELEKLER

Kuran'-ı 23 yıl boyunca Hz. Muhammed peygambere vahiyler indirenin cebrail meleği olduğunu biliriz. Peki Cebrailin yapısı nedir? Bir uzaylımıdır? Evet. Hz. Muhammedi çocukluğundan beri izleyen merceksi bulut şeklinde tepesinde takip eden ve ona gölge eden cebrail uzaylı meleğidir, Hz. Muhammed'i Miraç da uzaya götüren ve bir ayet de "yüksek ufukdan inip ( muhammede) yaklaştı" (denilerek UFO gibi maddesel formda ve yapıda olduğunu anlayabiliriz), "iki yay kadar oldu araları ve sidret-ül müntehaya götürmesi (necm suresi) UFO aracıyla yani Burakla hz. Muhammedin hayatı boyunca yakınında olan uzaylı bir elçidir cebrail.

Cebrail Kuran da kendileri ve diğer uzaylılar adına konuşmaktadır. Kimi zaman Allah' la bütün olduklarını, kimi zaman sadece Allah' ın konuşmasını, kimi zamanda cebrail olarak kendi konuşmasını ayetlerde anlatmaka ve insanlığa aktarmaktadır.

Kuranda "Biz" zamiri çok çeşitli anlamlarda kullanılmışdır. Kuran da genel anlamıyla "Biz" zamiri, Uzaylılar ve uzalı melekler anlamında kullanılmışdır. "Biz, Biz uzaylılar, biz uzaylı melekler anlamındadır". Diğer Anlamlarıysa Biz Tanrı tarafındakiler, Biz melekler, Biz Allahın kanun ve nizamındakiler, Biz Allahın yoluna uyanlar, Biz Allaha hizmet edenler, Biz Allah la bütün olanlar, Biz Allah, Bütünlük ve tarafı anlatmaktadır. Allahın konuşma şekli bizdir. ŞEytan bölme ve böldürme, Tanrıdan ayırma kuvvetidir. Toplanma ve birleşme eğilimide çoğul olarak biz ile ifade edilir. Kuranda ifade ediş şekilleri varken Ben Allah, Biz uzaylı melekler, Biz Bütün melekler (iyiliğe hizmet eden enerjisel varlıklar ve enerjiler) ve uzaylı melekler, O cebrail, O Allah derkende Cebrail uzaylı meleği Allahı anlatmaktadır. Kuranda çeşitli ifade ediş şekilleri bulunmaktadır.

Maddesel fiziksel bedenden, nurani ışıksal yapıya geçebilen çok gelişmiş uzaylılar, bilimin çok üstün medeniyetlerinde bilgelik, iyilik ve Allaha yakın olmanın üstün tekno medeni seviye olduğunu bizlere tarihten buyana doğru kutsal hadiselerle ve temaslarla aktarmaktadırlar. Kuran-ı kerimde bu temasın dinsel öğesinin insanlığa uyarı şeklinde en son ileri noktasıdır.

Ufo Cebraila. S. ve ufo melekleri maddesel yapıdamıdır yoksa nurani- ışıksal yapıdamıdır. Cevap evet her iki formdada olmaktadırlar. Her iki formada dönüşebilmektedirler. Hatta nurani yapıdan öte ışıktan ve nurdan daha hızlı takyon hızınada dönüşebilen tekno seviyededirler. Onlar okadar nurani varlıklardır ki radyasyondan ve ateşten etkilenmeyecek dercede saf ve zeki meleklerdir. Bu ufo araçları içersinde nurani şekillere ve yapılara girerek ve kendi vücutlarında çok iyilik ve saf yapıda olduklarınında etkisiyle radyasyona ve ateşden etkilenmemelerini sağlar. Kapıların şeytanlara kapalı olduğunu söyleyerekde karadeliklerden ve örneğin evrenin diğer mekanlarına açılan köprüler-yollar olan kurt deliklerinden şeytanların, veya şeytansı kötü amelli canlıların geçemeyecekleini söylemektedirler. Dolayısıyla ışınlanma teknolojisinde ve takyon teknolojisindeki bu nurani varlıkların, bu evrendeki karadelik ve kurtdeliği yerlerinden geçmek istiyorsak yada ışınlanma teknolojisinde radyasyon ve ateşten etkilenmemek istiyorsak ufo melekleri gibi sevaplar, iyiliklerle uğraşmalı, şeytanlıkları sıfıra indirgemeliyiz ve nurani yapıda olmamız gerekmektedir. Zaten ışınlanma teknolojisinde ışınlanma mekanizmasını kuracak makine yapsak bile, bu radyasyon ve parçalayıcı yapıdan kurtulamayız. Ufo melekleri gibi nurani ve sevapkar-saf yapıda olmamız gerekmektedir. İnsanların çoğu şeytansı yapıda ve ameldedir ve içlerinde benliklerinin yarıdan fazlasını günah ve şeytansılık oluşturmaktadır. Demekki Evrende şu tür canlılar vardır. En üst seviyede melekleşmiş nurani ve maddesel yapıdaki uzaylı melekler. Sonra bu meleklerin içinden kuranı indiren maddesel ve nurani yapıda cebrail uzaylı melekleri. Melekler iki sınıfa ayrılır; bir sadece enerji formunda ve doğa olaylarına karışan elektro manyetik enerji formunda benlikleri olmayan melekler mikail, israfil, azrail. Hemde hem nurani enerji formunda hemde maddesel biyolojik yapıda sadece tanrının iyilikleri peşinde koşan uzaylı melekler yani cebrail. Cebraila. S. bilgisel yapıda ve teknolojik yapıda yaradılışın en üstünde olan meleklerdir. Allahın ayetlerini ve bilgilerini nurani ve saflık derecesinde sunarlar. Bu maddesel ve nurani yapıdaki melekler evrimin en gelişmiş bilgisel yapısındadır ve sadece iyilik peşinde koşan ve tanrının iyiliklerini yapmayı amaçlayan o derece evimin en üst seviyesine ulaşmış meleklerdir. Kuranda geçen melek çeşitlerini biliyoruz ama biz uzaylı meleklerinin cebraila. S. konusunu ele aldık.

Kuran da, Cebrail: "Sizi biz yarattık, doğrulamanız gerekmez miydi?" --Vakıa Suresi 57. Ayet-- diyerek bir çok doğrusal bilgi aktarılmaktadır. Kuran' da "Biz" zamirini kullanarak diğer uzaylı melekler adına konuşmaktadır Cebrail.

Kuran' da ki "Biz" kelimesi Allah ile Ufo meleklerinin bir bütün olduğunu gösterir. Cebrail meleği ile Allah' ın bütün olduklarını gösteren bu durum popüler kültürün üstün uzaylıların melek olamayacakları yanılgısıyla inkar ve yanılgılara düşülmektedir. Onlar öyle bir medeni seviyeye gelmişlerdir ki Allah' la artık bütünleşmişler ve ondan vahiyler indirmektedirler. Örnek ayet de: Enfal suresi 17. Ayetten bu denilen anlaşılabilir

-------(Bedir savaşın da) onları siz (kendi gücünüzle) öldürmediniz, fakat onları ( hakka direndikleri için) Allah öldürdü. (Ey Muhammed, Avucundaki kumu) attığın zaman sen atmadın, fakat Allah attı (onları yenilgiye uğrattı)

Kuran da "BİZ" zamiri çoğul bir durumdur. Kimi zaman "Biz" derken: Yani biz uzaylı melekler adına konuşulmaktadır, Kimi zaman "Biz" derken: Allah' la bütün olmuş diğer tüm uzaylı melekler adına konuşulmaktadır, Veya "Biz" derken: Allah ve Tüm melekler adına konuşulmaktadır, Başka zaman da "Biz" derken: Allah' ın Üstünlük belirtisi ve çoğulluğun tekilliğe indirgenmesi şeklinde Kuranda Ayetler indirilmiş ve Uzaylı Cebrailden indirilmişdir.
Allah Kuranda niçin Biz diyor, ben demiyor. Biz tabiri meliklerin, sultanların tabiridir. Onlar sözlerine yada mektuplarına başlarken Biz veya bizki diye başlarlar. Zira bu ifadede haşmet ve büyüklük vardır. Allah ezelve ebedin sultanı, sonsuzkuvvet ve kudret sahibidir. Elbette bu büyüklük ifadesini Ben tabiri yerine daha kudreti ifade eden Biz ifadesini kullanmaktadır. Allah kuranın indirilmesi gibi meleklerinde içinde bulunduğu ve onların vasıta olduğu işlerde biz derki, bununla zatıyla birlikte, icraatlarda vasıta olan bütün meleklerede işaret edinmiş olmaktadır. Mesela Kuranı biz indirdik dediğinde, biz ifadesinin açılımıyla ayet şöyle anlaşılır. Kuranı Ben meleklerin (Bütün meleklerim vasıtasıyla) peygamberinize indirdim. Yada biz gökten bir su indiriyoruz derken, doğa işleriyle varlığını belirten meleklerede işaret olunmaktadır.

H

Kusursuzluğun sırrı da bu değil mi? İblis ben dediği için kaybetmiştir.

G

Allahın emirlerini gerçekleştiren melekleri için kullanır bizi. Sen ve ben gafletini aşıp biz olanların rızkıdır AŞK

G

Rabbimiz aslinda bize burada ben merkezciligin insanligin nefsine kole olmamasi adina hitap ediyor diye anliyorum. Buyuklenmek yok. Herseyi yaratan kudret sahibi olmasina ragmen tevazu gostermek icin bu sekilde bir hitap kullaniliyor. Ayni zamanda biz derken sesleniste muhtesem bir uyum ahenk ve algi olusuyor.

Y

Evet. Tamda öyle

Gurbet Ilkerli 6 yıl