Ortada, diyebilmek için, bir ayet bulunması gerekir. Nisa 43 de sarhoşken salata durmayın, ne dediğinizi bilecek hale gelene kadar bekleyin der. Ayılana kadar bekleyin, tövbe edin gibi şeyler söylemez.
Bu doğru. Ama ayet içkiyi doğrudan zarar veren şeyler arasına sokmuyor. Faydalarının olduğunu söylüyor. Bu durumda Kur'anın bizden istediği gibi aklımızı kullanarak fayda ve zararın sınırını belirlememiz gerekir. Sınır da Nisa 43 de çok açık bir şekilde belirtilmiştir.
Eğer ayet faydaları da vardır zararları da bardır demeseydi sizin dediğiniz gibi direk zarar veren şeylerin haram kılınmış olduğu hükmünden yola çıkarak haram diyebilirdik Sulocan Cankiz
Zarar haramlari da söylüyor Erdal Dirlik abim mesela çok çeşit hayvan var ama hepsi yemiyoruz helal olan haram olan ayet ler söylüyor tabi bazı şeyleri mantık kulanmak gerikir
Ama içkiyi bu sınıfa sokamıyoruz. Çünkü ayet faydalarının olduğunı da söylüyor. Bu nwdenle haram demek yerine; büyük günahtır, şeytan işidir, uzak durun, içmeyin diyerwk ayetlere bağlı kalmalıyız.
Sarhoş olduğunda küfür eder namaz kılmaz allah huzuruna gidemez kötü şeyler çıktığı için haram etmiş okadar basit herşey orta da
Ortada, diyebilmek için, bir ayet bulunması gerekir. Nisa 43 de sarhoşken salata durmayın, ne dediğinizi bilecek hale gelene kadar bekleyin der. Ayılana kadar bekleyin, tövbe edin gibi şeyler söylemez.
Kuran kerim de der insana zarar veren herşey haram ya yasak ayetleri yazar nerde dönsen kar kalır
Bu doğru. Ama ayet içkiyi doğrudan zarar veren şeyler arasına sokmuyor. Faydalarının olduğunu söylüyor. Bu durumda Kur'anın bizden istediği gibi aklımızı kullanarak fayda ve zararın sınırını belirlememiz gerekir. Sınır da Nisa 43 de çok açık bir şekilde belirtilmiştir.
Eğer ayet faydaları da vardır zararları da bardır demeseydi sizin dediğiniz gibi direk zarar veren şeylerin haram kılınmış olduğu hükmünden yola çıkarak haram diyebilirdik Sulocan Cankiz
Zarar haramlari da söylüyor Erdal Dirlik abim mesela çok çeşit hayvan var ama hepsi yemiyoruz helal olan haram olan ayet ler söylüyor tabi bazı şeyleri mantık kulanmak gerikir
Enam 145 nelerin haram olduğunu bildirir.
Ayeti okursan başkaca da bşr haramın olmadığını, çok mecbur kalınırsa bunlarında israfa kaçmamak şartı ile tüketilebilineceğini söyler.
Doğru dır abi bunu anladığım kendine zarar verecek herşey de haram
Ama içkiyi bu sınıfa sokamıyoruz. Çünkü ayet faydalarının olduğunı da söylüyor. Bu nwdenle haram demek yerine; büyük günahtır, şeytan işidir, uzak durun, içmeyin diyerwk ayetlere bağlı kalmalıyız.