Şimdi aklıma takılan bşr şeyde neden bana istediğiniz kadar için dediniz ki? Ben hiç bir yorumumda içilmesini savunmadım. Aksine içilmemesini, ayetin dediği gibi uzak durulmasını savundum. Haram deyip daha bğyük bir günaha gşrmek yerine, Ayette bildirildiği gibi; uzak durın, büyük günahtır, şeytan işidir içmeyin demek doğrudur dedim.
Şimdi Erdal bey resul nebi kavramlarında zeki Bayraktar ve diger bazı hocaları dinleyip 1400 senedir islam yanlış yaşanmış peygamber hiç bi söz söylememiş gibi yaklaşımlar peygamberi dinden dışlama gibi bunlar hoş şeyler degil
Uydurma hadisler olsada dinin sınırları zaten bellidir bu içilmicekse peygamber sözünde haramdır derse bu haramdır peygamber hüküm vermemiş zaten Allah hükmünü vermiştir
Son defa söylüyorum. Peygamber efendimiz Allah'ın haram hükmü vermediği bir konuda hüküm vermez. Eğer böyle bir hadis varsa uydurmadır. Eğer böyle bir hadis varsa Hz. Hamza içmezdi.
İsmail Boring bu sonradan haram olmuş sözü Allah'ın gücünü, herşeyi önceden bilen olduğunu, evveli ve ezeli inkar etmektir. İslam Hz. Ademe bile tebliğ edilmiştir.
Harama bulaşmak dinden eder. Ama günah dinden etmez. Nşsa 43 de sarhoş olan harama bulaşsaydı, tamamen ayılmadan tövbe edip temizlenmedwn namaza duramazdı. Ama ayet tövbe edin bile demiyor. Ne dediğini bilecek hale gelwnw kadar bekleyin diyor.
Uf ya sonunda burada içki için diyen yok. İster haram deyin ister günah bana ne ya. Herkesin yerine yanacak değilim. Cümleten iyi günler. Bem elimden geleni yaptım.
Erdal bey iyi niyetinizi anlıyorum fakat siz burda böyle yazdıkça içki içenleri savunan bir pozisyona düşüyorsunuz yukarda ilk yazılarınızı okuduğumda heralde içki içiyo onu savunuyo gibi izlenim oluştu
daha dorusu şöylede söylenebilir haram olmayan bişey günah olabilirmi? Bizim amellerimiz ahirette ne kadar günah ne kadar sevap varsa ona göre tartılacak
Ben içki içenleri savunmuyorum Din adı altında bize kendi kültürlerini yutturmalarına karşı çıkıyorum. Sonuç olarak içmeyin ama haram diyerwk değil günah diyerwk içmeyin diyorum.
Bakın Buharinin sarih hadisleri içinde Hz. Aişenğn bir hadisi var. Hz. Aişe Hz. Muhammedin ramazanda oruçlu iken uzın uzın dilini emdiğini söylediğini yazıyor. Bem şimdi bu hadise inamırmıyım.
Peygamber´in (s. A.v.) özelliklerinden biri de, oruçlu iken hanımım öpmesidir. O´nun şehveti kuvvetli olduğu halde bu kendisine caizdir. Fakat başkalarına caiz değil, haramdır. Konumuzla ilgili olarak Buhârî ve Müslim´in Aişe´den rivayetleri şöyledir: Peygamber (s. A.v.), oruçlu iken hanımım öperdi! ÇünküO, şehvetine hâkimdi. Fakat sizden her hangi biriniz O´nun nefsine hâkim olduğu gibi, hâkim olabilir mi?"
Peygamber´in (s. A.v.) özelliklerinden biri de, oruçlu iken hanımım öpmesidir. O´nun şehveti kuvvetli olduğu halde bu kendisine caizdir. Fakat başkalarına caiz değil, haramdır. Konumuzla ilgili olarak Buhârî ve Müslim´in Aişe´den rivayetleri şöyledir: Peygamber (s. A.v.), oruçlu iken hanımım öperdi! ÇünküO, şehvetine hâkimdi. Fakat sizden her hangi biriniz O´nun nefsine hâkim olduğu gibi, hâkim olabilir mi?"
sizin yazdıklarınızda diyorsunuzki kuranda geçmeyen bişeyi haram demeyin buna katılıyorum ama zaten günah işliyorsan günaha sebebiyet veren haram oluyor.
hadis konusundada katılıyorum çok uydurma hadis olduğu için çok araştırılması gerekir sahih hadisler bile incelenebilir Kurana aykırı olmayacak bi hadis
Hocalara soracaksam İmam-ı Azam Ebu Hanefi hazretlerine sorarım. Ondan başka imam-ı Azam yoktur. Oda içki konusunu benim dediğim gibi açıklamışç Ne dediğinizi bilecek halde iseniz namazınızı kışar duanızo edebilğrsünüz demiş
Bizim çocukluğumuzda Cumhuriyetin ilk çıkardığı nüfüs cüzdanlarımız vardı. Orada dini islam, mezhebi hanefi yazardı. O günlerden ne günlere geldik. İmam-ı Azamı bile tartışır olduk. Vay halimize.
hocaları kötülemek için söylemiyorum fakat hepimiz insanız imamı azam bile bi konuda konuşucakken önce öğrencileriyle ictihad eder sonra meselenin çözümünü söylermiş
nese ben cumaya geçiyorum arkadaşlar 1- Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle. 2- Hamd o âlemlerin Rabbi, 3- O Rahmân ve Rahim, 4-O, din gününün maliki Allah'ın. 5- Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti. 6- Hidayet eyle bizi doğru yola, 7- O kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; o gazaba uğramışların ve o sapmışların yoluna değil.
Günah ayrıdır Haram ayrı. Haram direk inkardır. Doğrudan dinden çıkmaktır. Haram ve helal kavramları ile sevap ve günah kavramları aynı değildir. Günahı sevapla telafi edersin. Haram sevapla telafi edilemez.
Şaduman Asl Maide 90 "Yâ eyyuhâllezîne âmenû innemâl hamru vel meysiru vel ensâbu vel ezlâmu ricsun min ameliş şeytâni fectenibûhu leallekum tuflihûn(tuflihûne)."
Hala aşama aşama diyorsunuz. Ol demesiyle kainatı var eden Allah her nedense içkiyi kademe, kademe yasaklıyor. Olacak şey mi? O zaman Hz. Ademden yasaklanana kadar içenler ne olacak. Yasaklandıktan sonra içemeyenler "yarabbi bizim suçumuz neydi? Onlar o dünyada da içtiler burada da içiyorlar, bize haksızlık oldu derlerse ne olacak. Yapmayın Allah aşkına.
Değerli dostlar günah ve sevap görecelidir.. Kişinin şuuru ve uygulaması arasında dır.. Bir gün kıyamet günü göreceğiz ki müşahade ettiğim kadarıyla.! Bizim hacı hoca zannettiklerimiz cehenneme, ömrünü şarap içerek geçirmiş birini de cennete uğurlanırken göreceğiz ve şaşıracağız.. Çünkü Allah ne dediğine koyduğuna ne yaptığına bakmaz.! Allah önce kalplere şuurlara bakar..
Ayet, lider, şehy bildiklerinizle. Birlikte hesaba çekileceksiniz diyor. İlahi adalete bakın. Onların şefaat sahibi olmadıklarını, yalan söyledikleri sizlere gösterecekler.
Aynen öyle Erdal abi.. Vallahi orada işler buradan bakıldığı gibi değil.. Allahtan başka veliler edinenlere ne hesaplar sorulacak.. Yoksa içmişse adam şarap içmiş, kendine zarar.! Öteki Allaha ortak şirk koşmaktan yargılanacak.. Allah muhafaza.
En büyük şirk Allah adına hüküm vermek, insanlar inansınlar diue hükmü Hz. Muhammede mal etmektir. Halbuki Kur'anı okuyanlar Allah'ın koyduğu hükümleri bilir ve hadisin doğruluğunu anlarlar.
Rasulün ağzından çıkanlar Kuran ayetlerinin üstüne çıkmaz.. Ayet kendinize gelene kadar yaklaşmayın diyor. Rasul de alkolün fizik ve metafizik zararlarını bildiğinden içmeyin diye tavsiye ediyor.. Zaten kendini bilen Müslüman Rasulün ricasını emir telakki eder..
Değerli arkadaşlar siz nasıl biliyosanız ona inanın ben araştırdım ve içkinin haram olduğunu õğrendim ve ayetikerimede geçiyor efendimiz kimin elinde içki varsa onu atsın yada döksün diye buyurdu kavmine kavmide şöyle söyledi dökeceyimize ondan sirke yapsak yada yahudilere satsak olmazmi efendimizde şöyle buyurdu Allahın haram kıldıği şeyi siz nasıl satar yada sirke yaparsınız
Bir hikayenin, özü, mesajı Kur'andan destek almıyorsa uydurmadır. Hadis, sünnet veya fıkık olarak önümüze konulanları Kur'anının süzgecinden geçirmek sureti ile uydurma mı değil mi kolayca anlarız. İslamın kolaylığı buradadır. Ama apaçık olan Kur'anı anlamak için kendi aklımıza güvenmiyorsak diyecek bir şey yok.
Bütün bunların temeli Emevilere dayanır. İslamın siyasallaştırılarak Kur'andan koparılması Emevilerle başlar. Her siyasi görüş işine geldiği şekilde hadis, fıkık şekillendirdiği için 70 den fazla İslami anlayış ortaya çıktı. İnsanların kafaları çelinerek Kur'anı okumaları, anlamaları engelleniyor. İnsanlar Kur'an yerine bir takım hikayelere inandırılıyor. Bizi bu tür emellere alet olmaktan sakınacak tek yol Kur'ana sarılmaktır.
Çok şükúrki kendi aklıma güveniyorum Allahın yasak haram kıldığı şeyler ayetlerde vardır ama siz bu ayetlere hikaye diyorsunuz esas benim size diyecek birşeyim yok ben ALLAHA ve onun resulüne inaniyorum bundan ötesi yok kim ne derse desin
Naide 90 kesin yasak gelen ayet ayet16 nahl, 67 nisa 43 ve maide 90 91 bu ayetleri sonuna kadar okuyun bakın harammı deyilmi değerli arkadaşlarım slmlar
Ya Şaduman Asl bu ayetlerin size Arapçalarını paylaştım. Arapça haram ne demek onu da söyledim. Ayetlerin Arapçasında haram yazmadığını gösterdim. Hala bana; "bakın haram değil mi" diyorsunuz. Hayır kareşim haram değil. Haram olanlar, domuz, murdar hayvan, faiz, fal vs. Şeylerdir. Haram olanlar imalı falan değil alenen haram diye bilirtilmiştir. Duvara anlatsam şimdiye kadar anlardı. Ama Vahhabilik bu coğrafyada, hiç bir zaman Müslümanları bu kadar kandıramamıştı. Bu tartışmadan onu anlıyorum.
Mehmet emin bey sizin dedikleriniz her hoca için geçerli sayilmaz bunu vur gulamak lazim. 2.olarak kişinin kalbi temiz fakat yaptiklarindan dolayi hesap çekmezmi diyorsun yani gerçekten pes yani
Burda kişi kalbinin güzelliklerinide hayatina yansitmali kalbin iyi fakat iş icrata geldimi sıfır öylemi yanliş kişi her koşulda kalbinin temizliğini dişa yansitmalidir tipkı alimler gibi özü sözü doğru olmali insanlari yanliş yönlendirmeyelim lütfen
Sn Naz Latik o tarif bir misal anlatım.. Tabi ki her kişi değil.!! Dikkat ederseniz kalbi derken önce dedim.. Tabi ki Allah insanın kalbinden sonra fiillerinede bakacak.. Biz müslümanlar olarak birbirimizin ne demek istediğini artık leb demeden anlamalıyız.. Müslümanın düşmanı dağın arkasına gelmiş.! Bizler değdi değmedi ile vakit harcamamamız lazım.. Şahsımın sohbeti hat bildirmek değil fikri beyan etmektir..
Esta furullak amacim had bildirmek değil dediğiniz gibi beyan etmek sizden sadece konuyu detayli anlatmanizi istedim burda yanliş anlaşilmasini istemedim
Benim komşu bir amca var.. Beş vakit namaz kılar, fiili olarak dış dünyada hiç belirgin bir günahı yok, kendi halinde.. Cimrimi cimri.! Ama bankada faizde parası var.. Faiz hesabı yapıyor.. Kalplere bakar derken.! Para onun kalbinde tanrı olmuş..! Allah kanarmı senin fiiline.. Demem o yani..
Ben. Nediyorum. İçinmi. Dedim. Günah. Ve. Haramdır. Uzakdurun. Dedim
Benim itirazım haramdır demenizedir. Haramdır derseniz Allah'ın hükmetmediği bir hükme hükmetmiş olursunuz. Kur'an çerçevesinde diyebileceğiniz, uzak durun, büyük günahtır, şeytan işidir. Zararları faydalarından fazladır. Gibi şeylerdir.
Bakın. Ben. Söylemiyorum. Haramdır. Peygamber. Efendimiz. Söylüyor. Neden. İtiraz. Ediyorsunuz. Eyer. Ben. Söylüyorsam. İstediyiniz. Kadar. İçin
Siz. İlk. Yazdığım Yorumu. Okumadınız. Galiba
Siz peygamber efendimizin Allah'ın vermediği hükmü vereceğini mi söylüyorsunız?
Haşa.
Zaten bu dini uydurma hadislerle bitirecekler.
Şimdi aklıma takılan bşr şeyde neden bana istediğiniz kadar için dediniz ki? Ben hiç bir yorumumda içilmesini savunmadım. Aksine içilmemesini, ayetin dediği gibi uzak durulmasını savundum. Haram deyip daha bğyük bir günaha gşrmek yerine, Ayette bildirildiği gibi; uzak durın, büyük günahtır, şeytan işidir içmeyin demek doğrudur dedim.
Kusura bakmayın. Uydurma. Degil. Siz. Neye. İnanmak. İstiyorsanız. Ona. İnanın. Hayırlı. Cumalar
Tamam size iyi günler.
Şimdi Erdal bey resul nebi kavramlarında zeki Bayraktar ve diger bazı hocaları dinleyip 1400 senedir islam yanlış yaşanmış peygamber hiç bi söz söylememiş gibi yaklaşımlar peygamberi dinden dışlama gibi bunlar hoş şeyler degil
Uydurma hadisler olsada dinin sınırları zaten bellidir bu içilmicekse peygamber sözünde haramdır derse bu haramdır peygamber hüküm vermemiş zaten Allah hükmünü vermiştir
Teşekkür. Ederim. İsmail. Akın. Arkadaşım
Bakin burda erdal bey içki içen büyük günah işler diyor. Haram demek dinden çikar demektir
Eger sizin dediğiniz gibi olsa idi sahabe peygamberimize soru sormazdı sadece ayeti söyle bana yeter derdi
Aynan. Arkadaşımıza. Çok. Teşekkür. Ediyorum.
Ozaman bütün içki içenler dinden çikmiş olur
Son defa söylüyorum. Peygamber efendimiz Allah'ın haram hükmü vermediği bir konuda hüküm vermez. Eğer böyle bir hadis varsa uydurmadır. Eğer böyle bir hadis varsa Hz. Hamza içmezdi.
Burda şuna vurgu yapmak istiyor haram dinden çikartir
Yaw içki sonradan haram olmuştur ilk ayetlerde zaten haram degildi
Eğer İsmail Boring akın bey haklı olsaydı Kur'an 77 ayette 77 defa bizlere aklınızı kullanın demezdi.
Yani siz ilk inen ayete bakıp içki haram degil diyemezsiniz kuran 23 senede indi
Evet bende. Onu. Anlatmaya.. Çalışıyorum. Arkadaşa
Diger içkiyi yasaklayan ayet gelene kadar içiyor lardı zaten
İsmail Boring bu sonradan haram olmuş sözü Allah'ın gücünü, herşeyi önceden bilen olduğunu, evveli ve ezeli inkar etmektir. İslam Hz. Ademe bile tebliğ edilmiştir.
Haram olmayan bir konu üzerine haram demek hüküm vermek olur buda yanliştir diyor
Günahmi evet büyük günahlar arasi dadir
Biz. Hüküm. Vermiyoruz. Nazıcım. Allahın. Haram. Kıldığını. Söyledik. Yanlış. Bunun. Neresinde
Erdal bey aklını kullan diyorda peygamberi yok say diye demiyor aklını kullan diye
Ama haram değil se haram demek doğru değildir hüküm sadece Allaha mahsuzdur burda. Haram dersek yanliş olur diyor
Harama bulaşmak dinden eder. Ama günah dinden etmez. Nşsa 43 de sarhoş olan harama bulaşsaydı, tamamen ayılmadan tövbe edip temizlenmedwn namaza duramazdı. Ama ayet tövbe edin bile demiyor. Ne dediğini bilecek hale gelwnw kadar bekleyin diyor.
Saduman hanim ayeti göster haram diye geçen
Kim diyor haram dinden çıkarır günah çıkarmaz diye
İsmail Boring din yartışırken demogoji yapmak, tirbünlere oynamak doğru değildir.
Bak günah demiyorum haram diye geçen ayet istiyorum
Haa şimdi o zaman haram ve günah neden ayrılmış.
Neden ayrılmış araştırdınmı
Neden Enam 145 4 haram bildirmiş
neden günah dememiş
Uf ya sonunda burada içki için diyen yok. İster haram deyin ister günah bana ne ya. Herkesin yerine yanacak değilim. Cümleten iyi günler. Bem elimden geleni yaptım.
Bakin dövme yaptiran bir kişi dinden çikarmi sorusuna yanit vermek gerekirse hayir günahtir dinden çikmaz burda ince bir çizgi vardir
AŞŞADA VİDEOYU PAYLAŞTIM ARADA FARK YOK
Vahhabiliğin son savunması haram ve günahı eşitlemek. Yakında Yahudiliğe daha yakın olduklarını kabul edecekler demektir.
vehhabilik sizin dediğiniz şekilde diyor Erdal bey yanlışınız olmasın peygamberi yok saymak falan filan bi açın bakın bakalım
Bakin. Haşa Allah yok demek dinden çikmiş olursun demek günah farkli haram farkli
bide kuraniyyun mezhebi
Yanş Hz. Muhammede .... Sana helal kılındı diyen ayet günahto artık günah değil mi dem2k istedi
peygambere haram değilse işlesede günah kazanmaz
bukadar basit neye uraşıyonuzki
siz haram işlerseniz günah kazanırsınız
Erdal bey iyi niyetinizi anlıyorum fakat siz burda böyle yazdıkça içki içenleri savunan bir pozisyona düşüyorsunuz yukarda ilk yazılarınızı okuduğumda heralde içki içiyo onu savunuyo gibi izlenim oluştu
he niyetiniz farklıymış saygım var
Biz içki içeni savunmuyoruz sadece günah ile harami ayirmak istedik
daha dorusu şöylede söylenebilir haram olmayan bişey günah olabilirmi? Bizim amellerimiz ahirette ne kadar günah ne kadar sevap varsa ona göre tartılacak
Bu kadar
haramla günah burda nası birbirinden ayrılabilirki
Ben içki içenleri savunmuyorum Din adı altında bize kendi kültürlerini yutturmalarına karşı çıkıyorum. Sonuç olarak içmeyin ama haram diyerwk değil günah diyerwk içmeyin diyorum.
Haram dinden çikarir günah ise çikarmaz
günahla haramın farkı ne? Haram işledim ne kazanıyorum Erdal bey ?
direk dindenmi çıkıyorum yoksa günahmı kazanıyorum
Günahin dönüşü var ama haramin yok
naz hanım haramın dinden çıkardığını bana ispatlarmısınız
ayetle nerden buldunuz çok merak ettim
Bakın Buharinin sarih hadisleri içinde Hz. Aişenğn bir hadisi var. Hz. Aişe Hz. Muhammedin ramazanda oruçlu iken uzın uzın dilini emdiğini söylediğini yazıyor. Bem şimdi bu hadise inamırmıyım.
Pordon yanliş oldu
paylaş hadisi sahihmi hadis
Haram dediğimizde hüküm vermiş oluruz
hükmün sonucunu söyleyin Naz hanım haramı işleyince ne olur
?
haramı işleyince günah oluyorsa günah olan şeyde haramdır aynı hesap birinde işliyorsun birinde haram oluyor
helal olan bişey zaten günah olmaz
Burda haram ayette geçmediği zaman haram demek doğru olmaz Allahin ayetlerini değiştirmek bize düşmez doğru şekilde aktarilmalidir
içki içmek günahsa günah olmasının sebebi nedir ?
haram olmasıdır niye bu kadar kolay bi mesele büyüyorki
ben içki içmek günah dersem zaten haram demiş oluyorum
Yaniliyorsunuz
İsmail Boring Bey Hadis şöyle " tanrının elçisi oruçlu iken beni öper, dilimi emerdi" Sahih-i Buhari muhtasarı ve al-katib. Bölğm vıı, s 427
Günah ile haram arasinda ince çizgi vardir akil işidir bu
Peygamber´in (s. A.v.) özelliklerinden biri de, oruçlu iken hanımım öpmesidir. O´nun şehveti kuvvetli olduğu halde bu kendisine caizdir. Fakat başkalarına caiz değil, haramdır. Konumuzla ilgili olarak Buhârî ve Müslim´in Aişe´den rivayetleri şöyledir: Peygamber (s. A.v.), oruçlu iken hanımım öperdi! ÇünküO, şehvetine hâkimdi. Fakat sizden her hangi biriniz O´nun nefsine hâkim olduğu gibi, hâkim olabilir mi?"
Beyhakî´nin Sünen´indeki Aişe'den olan rivayeti de şöyledir: Peygamber (s. A.v.) oruçlu olduğu halde beni öper ve dilimi emerdi [24]
Günah sorumlulukların yerine getirilmemesidir. Haram katidir. Günah yere zamana niyete göre değişebilşr.
Şimdi bu hadise inanacapız mı?
oruçlu iken eşini öpebilirsin şehvet yoksa
neden inanmıcanki
dilini emebilirsin öyle mi?
sahihi buharinin değilki o
Saduman uzun
beyhaki diye biri söylemiş
Vet. Arkadaşlar. Ayeti. Vardır
Burdamisiniz
Beyhakî´nin Sünen´indeki Aişe'den olan rivayeti de şöyledir: Peygamber (s. A.v.) oruçlu olduğu halde beni öper ve dilimi emerdi [24]
Bakara 185, 186, 187 öyle demiyor. Sad2ce geceleri oruçlu olmadığında hanımlarınıza yaklaşabilirsiniz diyor.
Peygamber´in (s. A.v.) özelliklerinden biri de, oruçlu iken hanımım öpmesidir. O´nun şehveti kuvvetli olduğu halde bu kendisine caizdir. Fakat başkalarına caiz değil, haramdır. Konumuzla ilgili olarak Buhârî ve Müslim´in Aişe´den rivayetleri şöyledir: Peygamber (s. A.v.), oruçlu iken hanımım öperdi! ÇünküO, şehvetine hâkimdi. Fakat sizden her hangi biriniz O´nun nefsine hâkim olduğu gibi, hâkim olabilir mi?"
sahihi buhari bu şekilde söylemiş
Girin. Nete. Araştırın
ben daha tartışamayacağım. Pes diyorum.
Erdal bey ben sizle tartışmıyorum
pardon o zaman.
sadece olayı aramızda konuşuyoruz
sizin yazdıklarınızda diyorsunuzki kuranda geçmeyen bişeyi haram demeyin buna katılıyorum ama zaten günah işliyorsan günaha sebebiyet veren haram oluyor.
Haram ve günah arasındaki farkları yazdım
İçkinin. Allahımızdan. Bir. Yetikerimesi. Vardır
hadis konusundada katılıyorum çok uydurma hadis olduğu için çok araştırılması gerekir sahih hadisler bile incelenebilir Kurana aykırı olmayacak bi hadis
nerde yazdınız
Günah sorumlulukların yerine getirilmemesidir. Haram katidir. Günah yere zamana niyete göre değişebilşr.
İnternete. Araştırın. Yahut. Hocalara. Sorun
Şaduman hanım hocaların üstünde bir konu tartışılıyor zaten hocaya inansa haram der ayete göre konuşuyoruz
Neden hocalara soruyorum. Benim aklım Kur'anı anlamaya yetmez mi?
Erdal bey peki Kuranda işini ehline verin ayeti sadece dünyevi meselelerdemi geçerlidir sizce
Az önce eşim. Abdest. Almakiçin. Eve geldi. Ona. Sordum
he hoca ve şuanki hocaların ayrılması gerekir ben gerçekten bu konudaki uzman hocaları kastediyorum
Hocalara soracaksam İmam-ı Azam Ebu Hanefi hazretlerine sorarım. Ondan başka imam-ı Azam yoktur. Oda içki konusunu benim dediğim gibi açıklamışç Ne dediğinizi bilecek halde iseniz namazınızı kışar duanızo edebilğrsünüz demiş
kim demiş onu imamı azammı
Tamam. Ayettede. Geçiyor
Biz hanefiyiz.
Vahhabiliği İslam görmeyiz.
Bizde. Ha efiyiz
Bizim çocukluğumuzda Cumhuriyetin ilk çıkardığı nüfüs cüzdanlarımız vardı. Orada dini islam, mezhebi hanefi yazardı. O günlerden ne günlere geldik. İmam-ı Azamı bile tartışır olduk. Vay halimize.
Şuan. Hocaların. Ayrılması. Gerekiyor. Diyorsunuz. Peki. Din. Deyişrmi
Asla. Deyişmez
Çok. Şükür. Dinimiz. İslam. Heraldeki. Bunları. Biliyoruz. Sizin. Söylemenize. Gerek. Yok
Şaduman hanım değişmez fakat yinede dikkatli olun bi hoca bişey söyleyince internetten araştırın
Şaduman hanim zaten şuan haramdir diyor hocalar burda ayette ne geçiyor onu tartişiyoruz
hocaları kötülemek için söylemiyorum fakat hepimiz insanız imamı azam bile bi konuda konuşucakken önce öğrencileriyle ictihad eder sonra meselenin çözümünü söylermiş
Bende. Ayeti. Vardır. Diyorum. Naz. Hanım
Hangi ayet yaz
Burda haram ve büyük günah konumuz
Haram ile büyük günahin farki nedir
Ayeti olarak yazin
nese ben cumaya geçiyorum arkadaşlar 1- Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle. 2- Hamd o âlemlerin Rabbi, 3- O Rahmân ve Rahim, 4-O, din gününün maliki Allah'ın. 5- Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti. 6- Hidayet eyle bizi doğru yola, 7- O kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; o gazaba uğramışların ve o sapmışların yoluna değil.
Haram olarakmi belirtmiş günah olarakmi
Haram
Haram ve günahin farki nedir
her haram günah her günah haram değildir gibi bişey dedi Erdal bey
bazen yalan söylemek günah mesala ama eşler arasını bulmak için söylersen değil
yani bazı yönlerinde haklı
Haram ile günahin farki nedir arkadaşlar
Ona vurgu yapalim
Yani haram her zaman günah fakat her günah harmmi sizce
Onu anlatmaya çalişiyor
Günah ayrıdır Haram ayrı. Haram direk inkardır. Doğrudan dinden çıkmaktır. Haram ve helal kavramları ile sevap ve günah kavramları aynı değildir. Günahı sevapla telafi edersin. Haram sevapla telafi edilemez.
Maide. Doksan. Ayetiyle. Mutlak. Anlamda. Haram. Kılınmıştır
İhya. Ork. Sitesinde. Kuranı. Kerimde. İçkinin. Yasaklanma. Aşamasını. Okuyun
Evet harami sevap ile telafi olma z
Şaduman Asl Maide 90 "Yâ eyyuhâllezîne âmenû innemâl hamru vel meysiru vel ensâbu vel ezlâmu ricsun min ameliş şeytâni fectenibûhu leallekum tuflihûn(tuflihûne)."
Haramın Arapçası HARAMME dir. Ayette böyle bir şey yok.
Aslında, haramla günahı aynı kabul etmek iyi bir yol olabilir. Mesela domuz etine günah diyebiliriz. Faize günah diyebiliriz.
Baktim şadumanciğim
Hala aşama aşama diyorsunuz. Ol demesiyle kainatı var eden Allah her nedense içkiyi kademe, kademe yasaklıyor. Olacak şey mi? O zaman Hz. Ademden yasaklanana kadar içenler ne olacak. Yasaklandıktan sonra içemeyenler "yarabbi bizim suçumuz neydi? Onlar o dünyada da içtiler burada da içiyorlar, bize haksızlık oldu derlerse ne olacak. Yapmayın Allah aşkına.
Değerli dostlar günah ve sevap görecelidir.. Kişinin şuuru ve uygulaması arasında dır.. Bir gün kıyamet günü göreceğiz ki müşahade ettiğim kadarıyla.! Bizim hacı hoca zannettiklerimiz cehenneme, ömrünü şarap içerek geçirmiş birini de cennete uğurlanırken göreceğiz ve şaşıracağız.. Çünkü Allah ne dediğine koyduğuna ne yaptığına bakmaz.! Allah önce kalplere şuurlara bakar..
Ayet, lider, şehy bildiklerinizle. Birlikte hesaba çekileceksiniz diyor. İlahi adalete bakın. Onların şefaat sahibi olmadıklarını, yalan söyledikleri sizlere gösterecekler.
Aynen öyle Erdal abi.. Vallahi orada işler buradan bakıldığı gibi değil.. Allahtan başka veliler edinenlere ne hesaplar sorulacak.. Yoksa içmişse adam şarap içmiş, kendine zarar.! Öteki Allaha ortak şirk koşmaktan yargılanacak.. Allah muhafaza.
En büyük şirk Allah adına hüküm vermek, insanlar inansınlar diue hükmü Hz. Muhammede mal etmektir. Halbuki Kur'anı okuyanlar Allah'ın koyduğu hükümleri bilir ve hadisin doğruluğunu anlarlar.
Rasulün ağzından çıkanlar Kuran ayetlerinin üstüne çıkmaz.. Ayet kendinize gelene kadar yaklaşmayın diyor. Rasul de alkolün fizik ve metafizik zararlarını bildiğinden içmeyin diye tavsiye ediyor.. Zaten kendini bilen Müslüman Rasulün ricasını emir telakki eder..
Değerli arkadaşlar siz nasıl biliyosanız ona inanın ben araştırdım ve içkinin haram olduğunu õğrendim ve ayetikerimede geçiyor efendimiz kimin elinde içki varsa onu atsın yada döksün diye buyurdu kavmine kavmide şöyle söyledi dökeceyimize ondan sirke yapsak yada yahudilere satsak olmazmi efendimizde şöyle buyurdu Allahın haram kıldıği şeyi siz nasıl satar yada sirke yaparsınız
Siz de bu hikayelere inanıp inanmamakta serbestsiniz.
Siz bunlara hikaye diyorsanız diyecek bişey bulamıyorum varın hikaye diyin
Bir hikayenin, özü, mesajı Kur'andan destek almıyorsa uydurmadır. Hadis, sünnet veya fıkık olarak önümüze konulanları Kur'anının süzgecinden geçirmek sureti ile uydurma mı değil mi kolayca anlarız. İslamın kolaylığı buradadır. Ama apaçık olan Kur'anı anlamak için kendi aklımıza güvenmiyorsak diyecek bir şey yok.
Bütün bunların temeli Emevilere dayanır. İslamın siyasallaştırılarak Kur'andan koparılması Emevilerle başlar. Her siyasi görüş işine geldiği şekilde hadis, fıkık şekillendirdiği için 70 den fazla İslami anlayış ortaya çıktı. İnsanların kafaları çelinerek Kur'anı okumaları, anlamaları engelleniyor. İnsanlar Kur'an yerine bir takım hikayelere inandırılıyor. Bizi bu tür emellere alet olmaktan sakınacak tek yol Kur'ana sarılmaktır.
Çok şükúrki kendi aklıma güveniyorum Allahın yasak haram kıldığı şeyler ayetlerde vardır ama siz bu ayetlere hikaye diyorsunuz esas benim size diyecek birşeyim yok ben ALLAHA ve onun resulüne inaniyorum bundan ötesi yok kim ne derse desin
Naide 90 kesin yasak gelen ayet ayet16 nahl, 67 nisa 43 ve maide 90 91 bu ayetleri sonuna kadar okuyun bakın harammı deyilmi değerli arkadaşlarım slmlar
Ya Şaduman Asl bu ayetlerin size Arapçalarını paylaştım. Arapça haram ne demek onu da söyledim. Ayetlerin Arapçasında haram yazmadığını gösterdim. Hala bana; "bakın haram değil mi" diyorsunuz. Hayır kareşim haram değil. Haram olanlar, domuz, murdar hayvan, faiz, fal vs. Şeylerdir. Haram olanlar imalı falan değil alenen haram diye bilirtilmiştir. Duvara anlatsam şimdiye kadar anlardı. Ama Vahhabilik bu coğrafyada, hiç bir zaman Müslümanları bu kadar kandıramamıştı. Bu tartışmadan onu anlıyorum.
Erdel bey sizin akliniz size şaduman çobanin akli ona dediğin gibi görüş farkliliklari var bukadar uzatmaya gerek yok bu konuyu
Saduman çobanin gösterdiyi ayetleri bir gözden geçirmenizi öneririm
Naz Latik ben o ayetleri okuyalı yıllar oldu.
Mehmet emin bey sizin dedikleriniz her hoca için geçerli sayilmaz bunu vur gulamak lazim. 2.olarak kişinin kalbi temiz fakat yaptiklarindan dolayi hesap çekmezmi diyorsun yani gerçekten pes yani
Burda kişi kalbinin güzelliklerinide hayatina yansitmali kalbin iyi fakat iş icrata geldimi sıfır öylemi yanliş kişi her koşulda kalbinin temizliğini dişa yansitmalidir tipkı alimler gibi özü sözü doğru olmali insanlari yanliş yönlendirmeyelim lütfen
Sn Naz Latik o tarif bir misal anlatım.. Tabi ki her kişi değil.!! Dikkat ederseniz kalbi derken önce dedim.. Tabi ki Allah insanın kalbinden sonra fiillerinede bakacak.. Biz müslümanlar olarak birbirimizin ne demek istediğini artık leb demeden anlamalıyız.. Müslümanın düşmanı dağın arkasına gelmiş.! Bizler değdi değmedi ile vakit harcamamamız lazım.. Şahsımın sohbeti hat bildirmek değil fikri beyan etmektir..
Esta furullak amacim had bildirmek değil dediğiniz gibi beyan etmek sizden sadece konuyu detayli anlatmanizi istedim burda yanliş anlaşilmasini istemedim
Benim komşu bir amca var.. Beş vakit namaz kılar, fiili olarak dış dünyada hiç belirgin bir günahı yok, kendi halinde.. Cimrimi cimri.! Ama bankada faizde parası var.. Faiz hesabı yapıyor.. Kalplere bakar derken.! Para onun kalbinde tanrı olmuş..! Allah kanarmı senin fiiline.. Demem o yani..
Asla Allahin terazisi şaşmaz