İstifa ettikten sonra 15 gün daha çalışmam zorunlu mu? mobbing'e maruz kaldım

Merhabalar, kurumsal bir firmada calisiyordum 10 kasimdan beri. Girdigim ilk hafta haric, diger gunler mudurun mobbing’ine maruz kaldim. Surekli azarlaniyordum, onur ve gurur kirici cumleler sarf ediliyordu. Ise gitmek istemiyordum, calismak hatta muduru bile gormek istemeyisimden dolayi, performansim dusuyordu. Bugun sabah istifami vermek icin gittigimde bana “15 gun daha calismak zorundasin, yoksa hakkinda yasal islem baslatilir” dedi yuksek ve azarlar bi tonla.
Inatlastik, sesimi kesinlikle yukseltmeden sakin bi tonla konustum. Buna ragmen “senin aklin yok” gibi bi hakarete maruz kaldim. Dava acilirsa acilsin dedim. Ayrica mudurun bu sure zarfinda bir cok acigini biliyorum. Merak ettigim soru su ; bana dava acilir mi? Acilirsa mudurun bildigim aciklarini kullanabilir miyim?

Melda Dilme
M
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
36
36 CEVAP

Sana ne gerekce gösteriyor ki sen istifa ediyorsun ne hakla 15 daha vs

Emre Özdicle
E

daha 2 ay olmamis nasil 15 gun ihbar kullanmak zorunda kalacaksin ki. Muhtemelen suan 2 aylik deneme suresindesin. Basip cikabilirsin.

Abdullah Cayirci
A

Bas çık gitsin birşey olmaz. Bu mudurlerin patronlarin alayi yavşak.

Ayhan Fehimoglu
A

"Birine korku verenin korkusu daha büyüktür." birçok açığını biliyorum deyince bu söz geldi aklıma.

Şeyda Çarsancaklı
Ş

Nerde bu firm?

Cem Özseven
C

Merhaba, birincisi sözleşme imzaladınız mı? Sözleşmede deneme süresi ne kadar dı? Genelde deneme süresi 2 aydır, bu sure zarfında herhangi bir ihbar süresi olmaz.

Cemal Çoşgun
C

2 ay evet

Melda Dilme 9 ay

Deneme süresi 2 aydır. Istıfayi basıp cikabilirsiniz

Çağdaş Arıca
Ç

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını ara, durumu anlat. Tüm haklarını daha net öğrenebilirsin. Ama 2 aylık deneme süresinde istediğin zaman çıkabilirsin ( don değiştirir yasa değiştirdiğimiz için emin ol) bununla bereber mobbing şüphen varsa izlemen gereken yolu anlatıp gerekirse avukatlarına dilekçe yazdırıyorlar.
Onlar neden sana dava açıyormuş, sen uğraş. Hemen istifa etme, uğraş.

Saçma sapan insanlar gelmesin bi yerlere..
Çok geçmiş olsun

Deniz Yiğitbaşı
D

kesin bilgi 2 ay deneme süren var, istediğin zaman çık, böyle orçolardan da korkma şikayet et

Behçet Günendi 9 ay

Valla bilemedim ben, diyorum ya sürekli haberimiz olmadan değişiyor ya bir şeyler..

Deniz Yiğitbaşı 9 ay

bimer e de şikayet et

Behçet Günendi 9 ay

İş kanunu madde 15. deneme süresi max 2 aydır. Toplu sözleşmelerde 4 ay kadar uzatılabilir. Yani deneme süresi 2 aydan kısa olabilir. Bu yüzden sözleşmede ne kadar yazıyor ona bakmak lazım.

Cemal Çoşgun 9 ay

Normalde işten ayrılmadan 15 gün önce sizde çıksanız oda çıkarsa bildirilmesi gerekir. Dava açılırsa ne olur bişi olurmu bilmem ama normalde 15 gun önceden bildirmeniz gerekir.

Emre Sakız
E

Ihbar suresi dolmuş kisiler icin gerekiyor ama Dolmamis ise kendi vicdanina kalmis bisey calisanin istedigi zaman cikabilir deneme suresi icinde.

Burak Marmar 9 ay

6 aydan daha az süreli işler için 2 hafta bildirim süresi var fakat diğer taraf pek etik davranmıyor

Çağdaş Arıca
Ç

Süreli fesih durumunda geçerli oluyor bildirim süresi burada derhal fesih söz konusu ve büyük ihtimalle deneme süresi içinde fesih yapılıyor

Selahattin Çumbur 9 ay

1 ay olmamış ki daha siz işe gireli. O nasıl müdür öyle, işe başlamadan mobbinge başlamış.

Esma Kestane
E

Normal bir müdür yok piyasada. Sende deneme suresindesin. Cik git. Sikinti yapma.. Parasal konularda muhasebe ilgilenir. Onlarda ödeme yapılır..

Ersın Küney
E

Internetten şikayet oluşturabilirsin. Peşine de düşüyorlar gerçekten. https://www.bimer.gov.tr/

Alaattin Tunçbaş
A

Cikma. Biliyorum zor ama hayatta bu hep karsina cikacak. Bugun kacarsan yarin yine kacmak zorunda kalacaksin. Bende ayni konudan sikayetciyim. Sende ters mobing uygula. Mudurun aciklarini bir bir gun yuzune cikar. En fazla atilirsin baska bi bok olmaz. Birde boyle insanlar korkak olur. Ustune git.

Ümit Sakcalı
Ü

Ilk 2 ay deneme surecidir, istedigin zaman cikabilirsin ilk 2 ay icerisinde.

Serdar Yelkesen
S

Yasal deneme süresi hangi firma olursa olsun ne olursa olsun 2 aydır. İstifanı ver çık hiiiç bişeycik yapamaz. Çıkarken de sen muduru tehdit et. Aklı alınsın

Gizem Atukalp
G

Eğer öyle bir şey yapacaksanızda sakın istifa etmeyin 170 i arayarak şikayetçi olun yada bimere yazın sizi istifa ettirmek için zorlamak olabilir amacı. Mobbing kanıtlayabilirsen kıdem, ihbar gibi bütün tazminatlarını alabileceği gibi, dava sonucunda manevi tazminata da hak kazanırsın yerinde olsam istifa etmem üstüne oynar kanıt toplayıp şikayet ederdim. Bunlar seni caydırma politikasından başka birşey değil.

Emre Sakız
E

Firmayı ifşa edin ikya müdürü bildirin

Mülayim Demirpolat
M

gunun birinde butun organlar toplanip kimin vucudun muduru olacagi konusunda tartisirlar. beyin, her seyin merkezi olarak mudur olmak icin en uygun organ oldugunu belirtir. Boru degildir; dusunce, ruh, organ koordinasyonu, sinir sistemi... Kalp ordan atlar; eger 30 saniye calismasa beynin meynin kalmayacagini vucudun en ana parcasi oldugunu neyin zirvalar. Mide keza, yok der, ben olmasam besin alamaz, enerjisizlikten ne kalp ne beyin calisir der.

ancak asagilardan götun seslenmesi ile herkes irkilir. Göt der ki "ben mudur olacagim ulen"

beyin "hadi lan göt" der, " sen olsan ne olacak olmasan ne olacak?" diye dalga gecer, toplum onunde kucuk dusurur. Herkes hep bir agizdan göte guler. Göt de "durun ulen siz, ben yapacagimi bilirim size" deyip büzer.

1-2 gun icinde vucutta baslar bir sikinti. Herkes ufler pufler, sikayetler baslar. Bok yoluna soyle bir gitmek soz konusu olmustur. Kalp "yahu götcugum pardon sayin anus bey, diyorum ki bir acsaniz artik, sıkıstık bakin burada, ritmim bozuldu valla." diye yakarır. Götten bir zirt bile cikmaz. beyin devreye girer: "yahu göt, olm ac sunu bak. Dusunemez oldum baska bir sey, sapittik bak. Ne olur ac sunu."

baktilar hala en ufak bir fis yok, oy birligi ile götü müdür yapip, kapiyi actirirlar. Herkes selamete kavusur.

o günden beri bütün götler müdürdür. (bütün müdürlerin de göt oldugu rivayet edilir.)

Akana Şeker
A

İstifa dilekçende mobbing uygulandığı için işi bıraktığını belirt ve noterden gönder.

DemiRci Batıtürk
D

Meldacim eger 10 Kasım 2017den beri çalışıyorsan işten çıkman nedeniyle sana açabileceği bir dava yok. Merak etme göz korkutmaya çalışıyor. Son değişiklerden de haberdarim gönül rahatlığıyla istifanı verebilirsin

Nazlı Bulut
N

Verdim:)

Melda Dilme 9 ay

Eskiden işten çıkacağını belli bir süre önceden haber vermen zorunlu idi ama artık öyle bi kural yok diye biliyorum yeni düzenlemeyle. Bildiğin açıkları ise elinde kanıt yoksa kullanman zor, ancak bu baskıcı tavır ve hakaretlerden senin gibi rahatsız olan başka çalışanlar da var ise bu şekilde bir şikayet yolu izlenebilir şahit gösterilerek

Berkay Dirim
B

Korkutmak için derler hiçbir pok yapamazlar tamam 15 günlük bir bekleme süresi var ama o da yıllardır çalışansan öyle. İlk 3 ay deneme sürecidir kimseyi bağlamaz

Bra hasan
B

Merhaba, aynı konudan kız arkadaşım da muzdaripdi. Şöyle bir post açmıştım. Yorumlar işinize yarayacaktır. https://m.facebook.com/groups/513342075474697?view=permalink&id=1094581670684065

Evrim Mamay
E

Mutsuz oldugun bir yerde durma.. Deneme suresindesin seni korkutmaya çalışıyorlar yok öyle birşey yasal olarak hiçbirşey yapamazlar. Cegetini al ve cik. Mobbing kanıtlanması zor bir şey genelde firmalar yolunu buluyor

Batuhan Beyhan
B

Müdürün açıklarını ortaya koyun direk o varken yüzüne söyleyin ve bir üstüne patrona kimse işte açık açık söyleyin bu kadar karaktersizligin olduğu yerde ben calisamam deyip çıkın giidn

Mustafa Çinik
M

Hala var arkadaslar ve deneme suresi diye birsey yok bi sigortali personel 1 ayi dolduktan sonra 14 gun oncesinden haber vermek zorunda ne isyeri ihbarini vermeden cikarabilir nede kendisi cikabilir kanunda o konuda bir aciklik var dava acmaktan ziyade sigortani tutanak tutup 10 gun oncesine kadar geriye alabilir(10 gun paraniz kesilir) yada oteleyebilir bir sezonda bunu defalarca ve cokca yasadigim icin biliyorum ve bu sekilde ama dava acmaz sirket neden derseniz dava acmasi icin sizin 3 gun ise gitmemenizden dolayi sozlesme yada is haddinizi yok sayacak vs vs vs sizden istifayi alip kanunen butun dertlerden kendini atmak isteyecektir sirket ama siz yinede mecbur kalmadikca istifa da etmezseniz iyi olur sabredip sirketin sizi gondermesini deneyebilir ve siz butun davalari acabilirsiniz gecmis olsun

Serkan Keklik
S

4857 sayılı iş kanununa göre deneme süresi 2 aydır. Bu iki aylık süre içerisinde işçi de, işveren de çıkış verebilir. İhbar süresi yok. Yaz istifa dilekçeni,
10 Kasım 2017 tarihinden beri çalıştığım firmanızdan 2 aylık deneme süresi içerisinde istifa ederek ayrılıyorum. Çıkış işlemlerimin yapılmasını arz ederim diye.
Sonra dön arkanı git, hatta laflarını da ona iade et kardeşim..

Bedrettin Irgi
B

En temizi en mantıklısı bu

Çağdaş Arıca 9 ay

Bunun aynısını yaz yani sadece adam seni değil sende iş yerini deniyorsun

Mustafa Çinik 8 ay

Mantıklı

Bilal Kolcan 8 ay

Deneme süresindesin, çıkabilirsin. Ayrıca şuan adama isnat edeceğin suçlamalar şirket tarafından önemsenmez bile.

Özlem Acarı
Ö

Evet dava acilir.. Bunun orneklerini gordum.. Tazminata mahkum olan isciler gordum.. Bence siz mobbingi belgeleyin.. Oyle yakayi kurtarirsiniz

Soner Bebek
S

Pardon ilk 2 ay deneme sureci istediginiz gibi cikabilirsiniz

Soner Bebek
S

Ah o tarz öküze ben tam üç sene tahammül ettim beynime sokayım.

Doğan Yeğiner
D

Bu tarz kavgalarda polisi ara direk gelip tutanak tutuyor ve sgk ya bildiriyor

Emin Dpbky
E

15 gün çalışmak istemiyosan ihbar tazminatını ödemen lazım normalde yasal olarak. O da 15 günlük maaş demek oluyor. Ama ben senin yerinde olsam işe giderdim ama kesinlikle verimsiz şekilde hatta mümkünse çaktırmadan zarar verecek şekilde çalışırdım yaptığın işi bilmiyorum ama bazı iş yerlerinde bunu yapmak mümkün oluyo

Bilal Kolcan
B

Asıl sen dava açmak için ne bekliyorsun anlamıyorum kim oluyor öyle adamlar hakaret ediyor ya

Okan Filozof
O

Arkadaslar cok tesekkur ederim, sabah istifayi verip ciktim zaten beni 15 gun daha calistiracakti “calismak istemiyorum” diye diretmeseydim. Yorumlariniz icin tesekkur ederim.

Melda Dilme
M