Vejetaryen/vegan olmadan önce insanlar hayvan eti tüketiyor mu?

Vejetaryen ve vegan arkadaşlara anket niteliğinde bir soru: Vejetaryen/Vegan olmadan önce hayvan etini severek tüketiyor muydunuz yoksa zaten sevmiyor muydunuz?

T
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
19
19 CEVAP

Dün Earthlings belgeselini izleyince vejetaryen oldum, eti severdim ama damak zevkimden dolayı o hayvanların çektikleri ahlaki değerlerime uymadı.

M

Bir de geçmiş zaman eki kullanmışım çok vakit geçmiş gibi ashdkjassadk

M

Hahahah amacım gerçekten insanların zevklerinden diğer bilinçli canlılar için vazgeçip geçmediğini saptamaktı teşekkürler

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Ben doğru düzgün sebze tüketemiyorum o nolcak

A

Karnivor olmuşsun

Melih Fgn 2 yıl

Sayılır

Arif Çilem 2 yıl

Karnivor ne demekk?

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Etobur

Arif Çilem 2 yıl

Tamam

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Vejetaryen*
Yani tabii ki Ama etini yemeyip ölmekten beter eden uygulamalar ile ürününü kullanmak da saçma geliyor bana

T

Şahsen ben şu an aileme bağımlıyım. Vegan olmaya çalışırsam, evde beslenecek hiç bir şey bulamam. Seneye üniversiteye gittiğimde oturacaktır.

Melih Fgn 2 yıl

Yoksa izlediğim belgeselde o uygulamalara da şahit oldum, fakat yok yani şu an elimden gelen bir şey. Evde ne varsa o. (et dışında tabii)

Melih Fgn 2 yıl

Anladımm

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Güzel soru ben de merak ettim.

Ş

acikcasi bir vegan olarak soyluyorum tuketiyordum. Vejeteryan olmak istiyordum veganlik diye birseyden haberim yoktu.. Bir arkadasin paylasimindan ogrendim mantikli geldi o an karar verdim ve direk vegan oldum. 5 yil oldu bu arada.

H

Eskiden tüketiyor olmak ayıp değil hatanızdan dönmüşsünüz size göre Direkt vegan olmak kolay oldu mu?

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

aksam saatlerinde karar vermistim. markete gittim vegan ne yiyebilirim diye arastirdim mantar, biber, domates manav reyonunda ne varsa onlardan aldim. Evde onlardan hazirladim. İs yerinde de ev yemegi yapan yerlerden sorarak mercimek corbasi, makarna, pilav, fasulye, kizartma vb istiyordum. İlk ay hizla kilo vermeye basladim. Vegan besin listesi yaptim hazir vardi zaten. Ona gore beslenmeye ozen gosterdim. Biraz endiselendim ilk ay sonunda kilo vermem durunca rahatladim aslinda ideal kiloma ulastim. Sonra unutuyormuyum acaba diye endiselendim. Her unuttugum seyde aha etkiler basladi diye dusundum. Surekli cevremle her yemekte ayni muhabbetle ugrastim. Sunuda mi yemiyorsun bunu da mi yemiyorsun. Bazen ac kaldim köye gittigimde. Sonra o kadar da dikkat etmemeye basladim. İcimde bir rahatlama oldu. Kendimi level atlamis gibi hissettim. Surekli oruc tutma halinde gibiydim. Nefsimle mucadele halinde gecti. İnsanin kendine verdigi sozu tutmasi en zor olani.

H Veli Körken 2 yıl

Saygı duydum

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Değerlerinizde düşüş oldu mu?

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

hic baktirmadim. Risk budur .

H Veli Körken 2 yıl

Vegan değilim. Vejetaryenliğe yaklaştığımı düşünüyorum yıllar geçtikçe. 4 yıldır yavaş yavaş etten kopma sürecindeyim. Kırmızı eti 1 senedir yiyemiyorum. Balık tadını da sevmediğim için hiçbir zaman yemedim. Tavuktan soğuma sürecim başladı mı bilemiyorum. Pek yemeyi tercih etmiyorum.

Kırmızı et zaman içerisinde midemi bulandırmaya başladı. Kokusu bana yamyalık yapıyormuşum gibi hissettiriyor. Bilemiyorum sonum ne olur. Şu an kendimi tanımlayamam bu konuda. Belki de bu şekilde devam edecek. Yani ben bir vejetaryen olma sürecinde olabilirim şu an.

İ

Gayet güzel Sanırım herkes en çok tavuk etinde zorlanıyor, kırmızı eti çok seviyordum diyen pek duymadım Balık da herkes tarafından tercih edilmez genelde

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Aslında zorlanma gözüyle bakmıyorum ben. Kendimi zorla vazgeçirmek istemiyorum. Bir şeyleri gördükçe, duydukça kendi kendime soğumak istiyorum. Vücudum kabul etmezse et yemeyi, o zaman kendime bir sıfat koyabilirim. Bakalım, kendi bedenimi dinlemekle yetiniyorum şu an.

İrem Tayancan 2 yıl

O daha sağlıklı bir yöntem aslında bence de en azından içinizde kalan şeyler olmuyor

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Anlıyorum ben de aslında mevzulari, onda da bi hissiyat var falan ben sebze sevmiyorum. Yani sevemiyorum. Anliyormusunuz genetiğim de yok sevemiyorum ama eti çok seviyorum. Yani seviyorsan git konuş deseler anlatırım rahat bu anlatişım 2 3 gün sürer, et terbiye olur afiyetle yerim. canilik falan da diyonuz ben katılmıyorum arkadaş, ya et yemeseydik bu duruma gelmeyecektik yapmayın lütfen ya. Ayıp yani

A

Katılmak zorunda değilsin zaten dediğim gibi bu bir seçim, ben izlediğim belgeseller olsun, şahit olduğum şeyler olsun, benim ahlaki değerlerime uyduramadığım şeyler. Ondan dolayı et yemiyorum mesela. Yani şu anlamda ahlaki değerlerime uymuyor: Mesela bir hayvan kurban ediliyor, herkes hahahahihhihi gülüyorlar, ne iyi hayvanmış be, süper kavurması olur muhabbetleri geçiyor, çünkü gücü elinde tutan insan. Fakat bir insan kurban edilse katliam ve cinayet diye gazetelere manşet çıkar. Şok: 21 YY'da İnsan Kurban Eden Kabileler! Diye .

Melih Fgn 2 yıl

Merhabalar, vejetaryen/vegan değilim olmayı düşünüyorum ancak anladığım kadarıyla bu düşüncenin temelinde türcülük karşıtlığı var

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Onu da şöyle göstereyim

com-2qm12qoartqxhof6o9c6.jpg

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Evet .

Melih Fgn 2 yıl

İkincisi et yemeseydik acaba daha iyi bir durumda olur muyduk bunu merak ediyorum ben ve çoğumuz birçok şeyi seviyoruz, ben balık etini çok severim mesela, ama gerçekten sürekli şikayet ettiğimiz toplumu düzeltmek istiyorsak belki ya da zaaflarımıza yenik düşmeyip hayvan katletmek istemiyorsak kendimizi zorlayıp geçebiliriz diye düşünüyorum

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Sivri demisken, adamlara her gün kurban bayramı, onu geçtim kanı emse bisey yok, koydeyim giderken de bir parça goturuyor eşek herif.

A

Eşek herif cinsiyetçi bu arada konumuzla alakalı değil ama Siz pek bu düşünce sistemleri ile ilgilenmiyorsunuz sanki daha bencil bi yapı var gibi geliyor açıkçası

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Adamlar da aynı şekilde

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Ayrıntı detayda gizli de ben herifi cinsiyetçi anlamda kullanmadiydim Ben doğa ile ilgileniyorum

Aykut İstanbullu 2 yıl

Cinsiyetçi olduğunu değiştirmez ama Sineği direkt eril yaptınız

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Bence durum oldukça açık. Kendi başına fikir üretemeyen hayalgücü sıfır olan kendini topluma hiç bir şekilde belli edemeyen sıradan insanlar toplumda ayrıcalık kazanmak için Beg an yada vejetaryan olmaktalar. Çok üzülüyorum bi laf vardır başkalarının aklıyla zeki görünebilirsin ama sadece kendi zekân ile aklını kullanabilirsin !

M

Bu nasıl bir mantık?

Melih Fgn 2 yıl

Ben de dine inananlar salaktır diyeyim ne dersiniz o zaman ?

Melih Fgn 2 yıl

Senin anlayamayacağın bir mantık yani kısaca düz olmayan mantık.

Mark Kahramanyürek 2 yıl

İnsanları kendinize göre sınıflandırıp sonra da "çok açık" olması gibi bir şey söz konusu değil.

Melih Fgn 2 yıl

Adama bak, çok akıllısın kardeşim tamam. Kendi kafasından sınıflandırma yapıyor karşı çıkana da hakaret ediyor

Melih Fgn 2 yıl

Ayrıca ( nefes alsın yeter ) lafı vegan lara aittir bence: D:D

M

Arkadaşlar birde şu var fiziki olarak güçlü, dirençli kalabilmek için etide sebzeyide yemek gerekiyor. Et yememek zararlı vejeteryanım diyipte balık yiyen arkadaşlarada selam olsun.

C

Bu arkadaş vegan hocam.

Melih Fgn 2 yıl

Haklısın ama kaliteli protein değil bitkilerdeki etin yerini tutmaz ama tercih etmiyorum ben.

Melih Fgn 2 yıl

Saygı duyarım kardeşim ama sağlıklı olduğunu sanmıyorum ki bu adam şişirmiş kendini.

Can Çapkın 2 yıl

Steroid basmış olabilir ama en güçlü adam seçilmiş, steroid olsa almazlardı diye düşünüyorum

Melih Fgn 2 yıl

En güçlü adam eddie hel bana göre steroide gelince kürden küre değişebilir

Ogulcan Apaydin 2 yıl

Hayvan eti yiyebilirsiniz ama bunu işi olanlar keser siz gidip genç gebe bir hayvanı kurban ediyorsanız kusura bakmayında sorunlusunuzdur

O

Bunun konumuzla alakası yok

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

vegan değilim. Birkaç ay önce müslüman oldum ve her türlü hayvan ürününü tüketmenin hesabını vermemizin doğru olacağına inanıyorum. Bu yüzden alışkanlık dahilinde yiyiyorum. Ama buna inandığım için artık tiksindirici geliyor. Örneğin tavuk varsa tabakta ben onu canlı haliyle görüyorum. Peynirde inek fotoğrafı canlanıyor ette hayvanın yüzü gözümün önüne geliyor. Acımaktan öte tiksindirici geliyor artık. Aynen çinlilerin böcek yemeleri gibi. Hayvan mı yedin sen pisliksin demeye başladım kendime.

Y

Bu da tam tersi olmuş Ben müslüman değilim fakat bende de aynı şeyler oluyor bugünlerde dün et yerken de öyle

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Allah a inanınca yerken düşünüyorsun. Düşününce de birşeyler anlıyorsun. Anladığın şeyler doğrular oluyor.

Yusuf Milazım 2 yıl

Peki

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

bir dönem etten tiksindiğim için et yemeyi bırakmıştım. Yaklaşık bir yıl sürdü. Sonra bir gün çat diye bayıldım. Hastanede ileri düzeyde demir eksikliği anemisi yaşadığım söylendi. Eğer yeterli seviyede demiri alamazsam daha sık ve beklemediğim anlarda, hiçbir sinyal vermeden bayılacağımı ve sağlığımın kötüye gideceğini, dolayısıyla et yemeye (hatta daha önceden ağzıma sürmediğim dalak, ciğer vs) başlamam gerektiğini söyledi doktor. Tek başına demir ilaçları yeterli değilmiş.
evet roka, maydanoz, pancar vs de etki ediyordu ama kendimi toparlamam gerekiyordu. Dolayısıyla eti küçük parçalar halinde suyla yutarak tüketmeye başladım, zaman içinde alıştım.
şimdi düşündüğümde belki de başka bir yol bulunmalıydı diyorum elbette ama o kadar kötüydüm ki tek çarem gibiydi. Keşke biraz daha araştırsaydım..

S

Hayvansal ürünleri tuketirken onlari severdim. Ama kendi zevklerim icin baskalarinin oldurulup somuruldugunun farkina varinca bunlari daha fazla devam ettirmeye hakkim yok dedim. Cunku devam etmek icin tek gecerli "bahane" bile yoktu.

E

Veganları mantıklı bulmakla birlikte bir sporcu olarak her gün en az 700 - 800 gr kırmızı/beyaz et tüketiyorum. Ölen hayvanlar için üzülsemde et yemekten vazgeçemiyorum

B

Oh bee yorumunu sildi gerizekalı Ibra Ty Çak

T

Ben de

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

!!!!

Tuğçe Kocdemir 2 yıl

Yemekten zevk almaz oldum... Ne pırasa nede bonfile görmek istemiyorum...

S

Ne yesem acaba

Sinem Svn 2 yıl