Robinson sertifikası mı? yoksa Gastronomi M.S. bölümü mü iyidir?

Aşçı arkadaşları bi adım öne alabilir miyiz? Çok önemli bi konu hamkında danışmak istiyorum. Lise son erkek kardeşim var, böyle bir eğitime girmeye hak kazandı. Sizce gastronomi okuması mı daha mantıklı ve getirisi fazla olan bir şey yoksa böyle bir eğitim programı mı? Ben üniversite okumasını istiyorum aslında ama emredici bi tutum sergilemiyorum, hangisi onun için iyiyse o olsun istiyorum. Bu otel "Yabancı dil öğrenirsen yurtdışına da aşçı olarak gönderebiliriz seni." gibisinden konuşmuşlar, gerçekten imkanları fazla mı? Mesela bunu okuyup ardından gastronomi de okusun der misiniz? Bu konu hakkında bilgilerinizi rica ediyorum, teşekkürler şimdiden.

com-lu5ki0xgoz5z4irvz80b.jpg
com-x1aold4gc46qrhn5m7lr.jpg
A
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
17
17 CEVAP

Merhaba.
Eğitim içeriği çok zengin. Milli Eğitim onaylı ise de önü oldukça açık olacak. Evet gastronomi çok iyi bir bölüm ama bu kurs ile pratik eğitimi birlikte alacağı için kaybı olacağını düşünmüyorum pek.
Eğer imkanınız varsa böyle bir kursa muhakkak gitsin sonrasında da okul için çalışsın (eğer hala çok istiyorsa).

Hayırlısı olsun

D

Çok teşekkür ederim

Ali Bakirsoy 2 yıl

Executive cheff olarak söylüyorum gastronomi okusun okul diğer bütün işletmeler den iyidir.
Okul pratikte öğretir uygulaması kardeşine kalmış bir şeydir
4 yılın sonunda gayet elit bir aşcı da olabilir sıradan tabak serviscisi de olabilir.

Robinson güzel bir otel kalbur üzeri lakin global olan her turizm firması çalışanlarını yurt dışı şubelerine gönderiyor zaten. Eski kadar efsane zorluğu yurt dışında çalışmanın. Yeterki iyi bir kariyer planlaması olsun.

B

Kardeşin zaten anladığım kadarı ile zaten turizm okulu mutfak çıkışlı işi bilen birisi verecekleri eğitim 3 aylık bir fark ile kapatılacak bir şey geri kalan aşşağı yukarı aynı renk 4 aylık yaz tatillerin de zaten yurt dışında çalışma şansı yakalar ayrıca.

B

Hocam söylediklerinizi önemseyeceğim, belirleyici de olacak gibi kardeşim için. Ve kardeşim anadolu lisesi öğrencisi. Sizce bu faktör gastronomi okumasında engel olur mu? Dersleri çok kötü değil, TS'den güzelce çalışırsa 350 400 puan filan alabileceğini düşünüyorum. Sizce gastronomiye alınır mı?

Ali Bakirsoy 2 yıl

Alınır dostum. Popüler revaçta olan bir meslek haline gelmeye başladı her sene yeni bir uni de bölümü açılıyor 370 üzeri ile boş geçmez ama önemli olan ilk 5 uni içerisinde bir uni tutturması

Bulent Özdemirerten 2 yıl

Peki hocam sence bu kursu alıp sonradan gastronomiye gitmesi durumu olsa, çok çok artısı olur mu kursa gitmesinin yoksa gerek de yok mu dersiniz? Bir yandan da onun üniversite yaşamından çok şey kazanacağını düşünüyorum, liseden çıkıp direkt yatılı şekilde 3 yıllık bir iş ortamına yöneltmek acımasızca geliyor bana...

Ali Bakirsoy 2 yıl

Liseden sonra direkt iş hayatı onu iler de lider durumuna sokar sorumluluk sahibi olmayı öğretir. Hayatı biraz daha sert yaşar yani Uni de de aynısı olacak sadece bunu 4 yıllık dilimde daha az keskin düşüşler ile gerçekleştiriliyor Önce bu kurs arkasından okul totel de 7 sene fazla bir zaman dostum

Bulent Özdemirerten 2 yıl

Bulent Özdemirerten Anladım dostum... Peki meslek hayatında gastronomi okuyanın, bu kursu alandan daha önceliği var mı? Birisi üniversite eğitimi, akademik bir yandan. Diğer bir otelin kursu. Hani bu ikisi arasında fark gözetme durumları var mı?

Ali Bakirsoy 2 yıl

Bir gastronomi mezunu olarak şunu söyleyebilirim; zaten kardesinizin ilgisi ve yeteneği varsa her şekilde kendini gelistirebilir. Üniversite pratik olarak pek fazla bisey katmiyor ama teorik olarak, hayat görüşü olarak çevre edinmek açısından çok çok yarari olacaktır.

N

Peki gastronomi mezunlarının iş alanında azalma söz konusu mu?

Ali Bakirsoy 2 yıl

Gms ölmüyecek bir meslek sadece maaş skalası aşşağı düşer kalifiye olunca da kendisi belirler kendi vizete ücretini.

Bulent Özdemirerten 2 yıl

hayır bi çok alanda çalışabilir öğretmenlik, yemek fotoğrafçılığı, menü planlama, yurtdışı, yemek dergilerinde yazarlık vs. Ama her meslekte olduğu gibi kendini geliştirmesi ve sevmesi gerekiyor.

Nuray Özeruz 2 yıl

Nuray Özeruzuz Çok teşekkür ederim farklı meslekler de edinebileceğini bilmiyordum aşçılık dışında. )

Ali Bakirsoy 2 yıl

o eğitimede çok çok ihtiyacı yok aslında aşçı olan amcalarım hiç öyle şeye gerer duymadılar onlar yurtdışında yabancı dihe hakim oldular

C

önemli olan onun yeteneği

Cuma Çağatay 2 yıl

Anladım hocam çok teşekkürler..

Ali Bakirsoy 2 yıl

Hocam yaz boyu robinson nobilis de çalıştım staj yapan arkadaşlarımda var önün açık

E

Anladım dostum bu bilgi çok iyi oldu, orada staj yapan birilerinin orayı nasıl gördüğü. Bunu da göz önünde bulunduracağım. Çok teşekkür ederim.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Hani birçok hotelde çalıştım ama çalışma prensibi elemanlara yaklaşım vb olarak en farkli güzel grup robinson

Efe Bayrakçı 2 yıl

Efe Bayrakçı Eğer o otele gitmeye karar verirse içi rahat edebilir en azından biraz eğer öylelerse..

Ali Bakirsoy 2 yıl

Hocam robinson tui ve magic life 3 sirket tek çatı altindadir alman firmasidir olanaklari müthiş genistir maldivlere kadar hotelleri var ve çalıştığım hotelden biliyorum 18-20 yillik elemanlar var

Efe Bayrakçı 2 yıl

Efe Bayrakçı O zaman kurs sağlam bir kurs gibi duruyor, bu rahatlatıcı bir ayrıntı.. Çok teşekkürler bu bilgiler için dostum gerçekten çok yararlı oldular.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Leyla Günbay belki yardımcı olabilirsin

R

Robinson Nobilis de çalıştım 2007 senesinde. Müthiş bir işletme. Yurtdışı imkanları var evet. Gidenler oldu. Ancak daha çok Türkiye deki otellerine yönlendiriyorlar. Isin içinde olan biri olarak başka bir bölüm okusun derim. Şuan gitse başvuru yapsa sayılı birkaç otel dışında hepsi alır yani

I

Üniversite okuduğu zaman, bu kurstaki kadar meslek fırsatı çıkacak mı sizce önüne peki yoksa bu kurs direkt bir otelin kursu olduğu için meslek konusunda çok daha mı iyi olur?

Ali Bakirsoy 2 yıl

Bu bölümü okuyacaksa zaten iş imkanı tabiki fazla olacak. Burda verdikleri belgeler onun üniversite diploması. Ayrıca mecburi staj yapması gerekecek. Bunu Robinson da pekâlâ yapabilir. Üniversite bitince yine aynı işletmede devam eder. Bu imkanı mevcut

INci Taron 2 yıl

INci Taron Oteli akrabalarım ayarlamışlardı, konuşsunlar tekrardan eğer stajını bu otelde yapma imkanı olursa sizce bu çok iyi olur mu onu açısından? Bir arkadaş bu otelin gerçekten iyi olduğunu filan söyledi mesela.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Gerçekten iyi bir otel inanin. referans olarak sağlam. Şuan şu kış dönemi çalıştığım 3 otelin refaransiyla heryere yarın işbaşı olarak iş başvurusu yapıyorum. Bende sayılı otellerde çalıştım. Robinson, maxxroyal, rixos. Isimleri yetiyor

INci Taron 2 yıl

INci Taron Çok teşekkürler bilgiler için gerçekten. Üniversiteye gitmek istiyor kardeşim de ve staj olarak bu oteller ayarlanırsa çok iyi olacaktır onun adına da ve ayarlanmasını sağlamaya çalışacağım...

Ali Bakirsoy 2 yıl

Merhaba, yazınızı inceleyerek okudum. Bir Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencisi ve direk sektörden biri olarak; Öncelikle bizim sektörümüzde eğitimin ve bilginin her türlüsü makbul lakin kardeşinizin geleceği söz konusu olduğu için stratejik tercihler yapmakta fayda var. Gastronomi ve Mutfak Sanatları şuan çok revaçta fakat bu durum uzun sürmeyecek. Her sene yeni bir bölüm açılıyor ve şuan hemen hemen bütün üniversitelerin yüzde 70 inde Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü var. Bu da çok fazla bir mezun demek. Evet iş alanları çeşitli ve önü asla kapanmayacak sektör fakat Türkiye de inanın her iş kolunun ömrü çok kısa. Bahsettiğiniz bu eğitim programı anladığım kadarıyla Robınson Otellerinin turizm sektörüne personel kazandırmak amacı ile MEB iş birliği ile tasarladığı bir proje. Eğer bana sorarsanız bir bölüm ve üniversite eğitimi(eğer doğru tercihler yapılabilirse) kurslardan her zaman daha faydalı. Bu kursun meslek garantisini veriyor olabilirler fakat ilerde durum ne olur bilinmez. Bir gastronomi bölümünü bitiren biri ile belki de mutfaktaki yeteneklerini görmeden dahi sadece diploma olduğu için kıyaslanacak kardeşiniz. Ve elbette öğretmenlik gibi imkanlar da yine gastronomi bölümünde, fikrini değiştirip mutfakta devam etmemek isteyebilir. Gastronomi eğitimi 4 yıllık eğer okulunuzun da imkanları iyi ise muazzam bir eğitim, 2 yaz stajı var, kendisi de çalışabilir ve o yaz mevsimlerinde gayret gösterirse mutfakta rütbe atlayabilir. Yabancı dil ingilizce diğerleri vesaire erasmus ve work and travel yaptığında hatta hiç gidemese dahi kendisinin geliştirebileceği diller. Yani demem o ki evet kulağa güzel geliyor olabilir fakat ben bir gastronomi eğitimi ile karşılaştırmazdım, risk almazdım ve eğer ilgim varsa mutfağa önü kapanmadan güzel bir üniversiteye girerdim. Her zaman üniversite eğitimi daha öndedir diye düşünüyorum. Sektör ile alakalı konularda her zaman danışabilirsiniz zevkle yardımcı olurum http://ogrencikariyeri.com/haber/gida-sektorune-marjinal-bir-bakis-gastronomi-ve-mutfak-sanatlari-bolumu şuraya da bölümümle alakalı yazdığım kafanızdaki tüm soru işaretlerini gidereceğini tahmin ettiğim bir yazı bırakıyorum. Umarım yararlı olmuştur

L

Gerçekten çok, çok teşekkür ederim. Kardeşime de okutacağım yazdıklarınızı. Bir yandan istediğim türden bir yorum geldiğini de söylemem gerekli çünkü akademik bir eğitimin onun adına çok daha iyi olacağını düşünüyordum ben de. Yazınızı yorumlara cevap verdikten sonra hemen okuyacağım, kaleminize sağlık şimdiden.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Ne demek, ben teşekkür ederim. Türkiye de bölümlere gerekli değer verilse, kontenjanlar azaltılsa, mutfağı olan olmayan her üniversitede bölüm açılmasa inanın ben de derdim ilk o eğitimi alsın ve sonra gastronomi okusun diye, fakat ne yazık ki bu bölümün de önü kapanacak. Ve mutfak da her zaman kardeşinizin ilk tercihi olmayacak. Kardeşiniz Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünü seçerse diploması ona Şef/Aşçı İlgisine ve Yeteneğine göre Branş Şefi(Pastane Şefi, Soğuk Mutfak Şefi..-) Öğretim Üyesi Liselerde ve Kurslarda Yiyecek-İçecek Dalında Öğretmen Gurme Televizyon Programcısı Yemek Dergisi Yazarı Yemek Fotoğrafçısı Yemek Stilisti İşletme Sahibi F&B Müdürü Restoran Koordinatörü olma şansı tanıyacak.

Leyla Soysal 2 yıl

Leyla Soysal Dediğiniz gibi üniversite bölümü çok çok daha yararlı duruyor. En kısa zamanda derslere yoğunluk vermesi gerekecek sanırım.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Aynen öyle. Fakat en başta da yazdığım gibi şehir ve bölüm çok önemli birçok etken var seçiminde. Şöyle özetleyeyim. Gideceği okulun mutfağı varmı? Öğretim üyeleri nasıl? Okul gastronomi alanında aktif mi çok sayıda misafir ağırlıyor mu? Turizm bölgesi mi? Mesela gastronomi söz konusu olduğunda bir Gaziantep ile Nevşehiri aynı tutamazsınız, Antep muazzam bir mutfak fakat iki şehirde de bölüm var. Belki ilerde bu konuda soracak birilerini bulamazsınız yardım gerekir diye söylüyorum, dönüp buraya bakarsınız; Her üniversiteden tanıdığım arkadaşlarım ve öğretim üyeleri var. Devlet olarak Eskişehir Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi benim önerilerim. Kendisi sosyal ilgilerine göre seçsin

Leyla Soysal 2 yıl

Leyla Soysal Gaziantep'liyiz biz, kardeşimin Gaziantep'e çok dönmeyi istediğini sanmıyorum. Yine de tabi üniversite seçimi tamamen kendi ilgilerine yönelik olacak, bahsettiğiniz akademik araştırmayı kendisine yaptırıp bilinçli bir tercih yapmasını sağlamaya çalışacağım.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Turizm otelcilik lisesi aşçılık bölümü mezunuyum. Devlet kurumunda memur kadrosunda aşçı olarak görev yapiyorum. Tavsiyem belge belgedir ama öncelik işini sevmesi. Sonrasında zaten yurtdışı için gerekli tecrübeyi kazanıp gitmek isterse hic durmasın. Çünkü turizm sektörü ülkemizde en değersiz görülen sektörlerin başında geliyor.

B

Kendisi istiyor aşçılık yapmayı, antepliyiz bir yandan eli de alışık yemeklere ve mesleğinde iyi olacağını düşünüyorum ve olur da umarım. Çok teşekkürler bilgiler için.

Ali Bakirsoy 2 yıl

Yeni bi avantajdan bahsedim o zmn size şuanda kendisine belki bi faydasi olur. Aralık ayında çikan bir kanunla meslek lise mezunu aşçilar teknisyen yuksek okul mezunlari tekniker unvani kazandi. Dolayisiyla bundan sonra devlet kurumlarina alinacak aşçılar teknik hizmetler sinifinda olacak vr suan bizdeki mevcut şartlardan çok daha iyi bi durumda olacaklar. Yani devlet babaya dayıcak sırtını Üniversite okuması tavsiyemdir ve işine kendisini vermesi. Ismi ne olursa olsun bu tarz eğitimle personel alan büyük otellerinde şahsımca tek amacı ama eğitim süresınce ama staj vesilesiyle ucuza istihdam sağlama düşüncesidir. Yinede kendi kararı hayırlısı olmasını dilerim.

Barbaros Zihinli 2 yıl

Barbaros Zihinli Anladım dostum bunu da göz önünde bulunduracağım titizlikle.

Ali Bakirsoy 2 yıl

liseyide üniversiteyide direk aşçılık bölümü okumuş ve hala 5 yıldızlı bir otelde şef olarak diyorum ki. Nice nice mutfak sanatları ve gastronomi mezunu hem stajerler hemde çalışanlar gördüm. Çorba yapmayı falan geçtim daha bıçak kullanmayı bile bilmiyolar. Eğer aşçılık yapıcam diyor ise kardeşin kesinlikle pratik yaparak pişirerek kısacası çalışarak girsin bu mesleğe. Çünkü hiçbir kurum hiçbir eğitim aşçılık için çok fazla bişey katamaz. Yemek yapmak için defalarca pişirmen denemen uğraşman lazım. Çok zor şartları olan bir meslek büyük fedekarlıklar gerek. Kesinlikle öyle hollywood filmleri gibi eğlenceli renkli bir dünyası yok. Tabi işini mesleğini sevip gönül verirsen orası bambaşka. Sözün özü bu meslek için elinde kalem sıralarda anfilerde değil mutfakta elinde bıçağıyla olması daha iyi bir seçenek olur. 4 sene 5 sene üniversite okuyacağına 4-5 senede çalışarak hem para kazanır hemde çok daha iyi bir seviyeye gelir

O

Hocam mesela siz şu an şef aşçısınız ama üniversite mezusunuz. Lisede de teorik ve pratik eğitiminiz olmuştur sanıyorum. Gastronomi okuyup, güzel otellerde staj yaparak deneyim kazanması mümkün değil midir sizce? Bıçak tutamayanlar olsa da, siz şef aşçı olabilmişsiniz, bu nasıl gerçekleşti peki?

A

dediğim gibi ben işimi sevdim mesleğimde kendimi geliştirmek istedim. İşime dört elle sarıldım kim bilir kaç kez mutfakta yattım kalktım evime gelmeden. Okuduğunda doğru evet staj yapıyosun bende lisedede ünidede defalarca yaptım. Staj süren zaten çok kısa oluyo Özellikle ünideyken. Yani 40-50 gün gibi bir süre sanırım. Mutfaklar zaten kocaman senin hangi malzeme nerde ne nasıl kullanılır ortama alışman zaten çok uzun bir süre gerektiriyo. Stajer olarak gittiğin için mutfakta ustalar içinde kobaysın bi etkin önemin yok yani bi kaç hafta takılıp gidiceksin, yada tam işi kavrıyosun yavaştan hoop staj bitiyo gidiyosun.

O

ve şuan ki aklım olsa muhtemelen kesinlikle üniversiteyi okumazdım. Tamam elimde bi belge bi diploma var belki ilerleyen periyotta çok işime lazım olacak. Ama yinede 3 yıl okumaktansa lise biter bitmez 3 sene çalışmak iş tecrübesi edinmek çok daga farklı bi noktaya getirirdi diye düşünüyorum.

Osman Kenshin 2 yıl

Anladım hocam, söylediklerinizin hepsini göz önünde bulunduracağım. Çok teşekkürler

Ali Bakirsoy 2 yıl

Benim de uzun süredir üzerine düşündüğüm bir konu hazır açılmışken tavsiyelerinizi bekliyorum. Beslenme ve diyetetik bölümü mezunu bir diyetisyenim. Mutfakla aram iyi olduğu ve keyif aldığım için bu sektöre yönelmek istiyorum. Lisansta beslenme ilkeleri, toplu beslenme sistemleri, menü planlama, besin güvenliği, besin kimyası vb teorik ve pratik eğitimleri aldım. Ancak tabii ki yaptığım uygulamalar bir gastronomi eğitimi kadar detaylı değildir. Kariyerimi bu sektörde geliştirmek için tavsiyeleriniz nelerdir? Sanırım lisans eğitimi için yaş olarak geç kaldım. Kurs veya şurdan başlayabilirsin diyeceğiniz her türlü öneriyi bekliyorum. Teşekkürler :))

T

Halk eğitim ve işkur bünyesinde çok güzel ve faydalı kurslar açılıyor. Gerekli belgeler ve pratik konusunda da kendinizi geliştirip sonrasinda şuanda çok moda olan devlet destekli hibeler ile işverende olabilirsiniz kaliteli işletmelerde iyi yerlere de gelebilirsiniz. Mutfaği sevmek şart gerisi size kalmıs hiçbişey için geç değil.

Barbaros Zihinli 2 yıl

GENELLİKLE meslekle ilgili sunlar yapılır bunlar yapılır denilmiş ama ÖNCELİKLE bu meslegi seçerse hayatında ne gibi eksiler olacak ve kafasında kurduğu meslek bumu onu sorgulamak gerek. İlk olarak bu meslegi seçip iyi bir kariyer istiyosa günde 14 saate yakın calısıp SOSYAL hayatı 0 olur. Stresli bi calısma ortamına girer, insanlarla ugrasmak zordur ama Aç insanlarla ugrasmak daha zordur. Hiyararşi cok fazladır ki ilk 5 sene cok ezilir. Bayram, yılbaşı, resmi tatillerde calısır ve hafta sonu sosyalleşmesi pek mümkün degildir. Severek yapılması gerekilen bir meslektir ve kendini geliştirrse cok iyi paralar kazanabilir. Daha detaylı yazmak isterdim ama mutfakta işlerim var iyi günler

I

Aynen bunları da bilmesi gerek bir yandan, ileteceğim kendisine, teşekkürler

Ali Bakirsoy 2 yıl

Sertifika ile diploma arasındaki farkı lütfen göz ardı etmeyin.
Staj 36 iş günü olarak planlanmış olabilir ama işletme ile görüşüldüğünde yaz boyu neden olmasın.?... 90 gün az bir zaman değil... Teorinin pratikle harmanlama dönemidir staj biraz da... Hatta üniversite bitene kadar her yıl yapsın, çalışsın...

M

İyi otellerde staj ayarlama şansımız olabilir bu da onun işine yarayacaktır eminim. Çok teşekkürler

Ali Bakirsoy 2 yıl

Zaten bu olay oyle boyle bir egitim degil sadece buyuk zinvir otellerin personel bulmakta sikinti cektigi icin iskurla ve hayat boyu ogrenme okulu adina isbirligi yapmasi en son bizde 400 ogrenci vardi bu sekilde ve inanin yarisi 2 ayini tamamlayamadi cunku bu bir egitim degil dieek calismadir hee bunu daha kurumsal yapan yerler olabilir ama ben mesela kendi otelimde 8 saat hib bigun calistiramadim ogrenciyi yada stajeri ki.. Bu sekilde bir organizasyonda kardesiniz farkli bolumlere ilgi duyabilir yani gastronomiden uzaklasabilir farkli departmanlara ve sartlari inanin okadar iyi degil bu ogrenci lik olayinin daha da bilgi verebilirim ama iste tabii isini seven ve kendini gosteren cokta asci ve yardimcisida cikardik bu calismadan ama baja gore kesinlikle buvtarz ogenileck fazla bisey yok

S

Anladım hocam kendisi de şu an üniversiteyi düşünüyor daha çok zaten..

Ali Bakirsoy 2 yıl