Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdır(idareci). Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.
Şimdide ayeti ahmet tekinin kendi kişisel yorumlamasıyla okuyalım;
8 - Ahmet Tekin: Allah’ın, lütufta bulunarak, birbirlerine üstün olmasına vesile kıldığı özellikleri, ailenin nafakasını ve ihtiyaçlarını kendi mallarından karşılamaları, mallarından karşılık beklemeden, gönüllü harcamaları sebebiyle erkekler, hanımları üzerinde, ailede, aileyi ayakta tutmakla, eğitimlerini, gelişmelerini, aile fertlerinin İslam’da sebatını temin ile mükellef; denetleyerek sorumluluklarının gereğini yapmalarını sağlayan, hizmet eden, ailede işleyen, kalıcı bir düzen kuran, sorumlu meşrû bir otorite sahibi, aile reisidirler. Dindar, ahlâklı, hayır-hasenât sahibi müslüman sâliha kadınlar, itaatkâr, uzun uzun kıyamda durarak sorumluluk şuuruyla namaz kılan, saygılı, kocalarına karşılık vermeyen, aile içindeki dinî, insanî ve vicdanî sorumluluklarını yerine getiren kadınlardır. Allah’ın koruduğu, korunmasını emrettiği hususları, kendilerini, çocuklarını, kocalarının haklarını ve mallarını, kendi haklarını, namuslarını kocalarının bulunmadığı zamanlarda koruyanlardır. Kafa tutup, başına buyruk hareket ederek, kurulu aile düzenini bozmalarından, şiddete başvurmalarından korktuğunuz kadınların önce gönüllerini alın, öğüt verin, davranışlarının doğuracağı istenmeyen sonuçları anlatın, itaatsizliğe devam ederlerse yataklarında yalnız bırakın. Buna rağmen yola gelmeyenlerin kaba yerine (bir demet ot-çöple) vurun, evinizden ayırmayarak, ilişkilerinizi devam ettirin. Eğer size itaat ederlerse, olanları olmamış sayıp, sözle veya fiilen onları incitecek vesileler aramayın. Allah yücedir ve büyüktür.
Yukarıdaki yorum kişisel yorumudur. Otla çöple vurma fiili ayette geçmez.
Aile düzenini bozana önce öğüt vermekten, sonrasında vurmaktan bahseder ayet. Herşeyr rağmen evinden ayırmamasını, onu boş bırakmamasını söyler ayet. Anlaşılmayan yer tam olarak neresi.
Hemen hemen her ailede olan bir olgu. Allah önce uyarılmasını söylüyor. Bu uyarılma bir kere değil ki. Sizin uyarmayla ikna olmayacağına inandığınız kadar. Dayak atmak tabi ki güzel değil, öyle olsa ilk sırada söylenir kimse de uymazdı. Bence yadırganmaması gereken bir durum. Boşanmalarda ayrılmalarda iç huzursuzlukta insanlar birbirini öldürüyor. Allah öldürmeyi kesinlikle yasaklamış.
Kolunu bacağını kırın, kaşını gözünü patlatın, ayağından tavana asın!!!! Rızık olarak verilen hayvanı bile keserken incitmeyin diyen bir din, hadi gidin karilarinizi dövün dermi...?
Dövün derken kafa göz kırın demiyor hafif derecede latifeli bir şekilde diyor. Ama tabi ki, bunu İslam dinini sevmeyenler abartılı bir şekilde anlatacak yada anlıyamıyacak
O dönem ki arap akımında kız çocuklarını diri diri gömmek vardı. Kaldıki insanların inançlarına saygısızlık etmek haddin değil insanlar gayba ve kitabın inandıkları Allahtan geldiğine inanmakta. Ağdalı laflarınla kitabi arapların yazdığını söylemen insanlara hakarettir. İnanmaya bilirsin bunu dışada yansıtırsın ( inanmadığını) ama başka dinlere laf atamazsın.
Arkadaşım benim kuranı kötülemek gibi bir amacım yok aksine insanlara daha iyi cevap verebilmek için kuranı güzeliğini anlatabilmek için kuranı araştırıyorum...
Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse dövün. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.
Ben semra hanımın ayetin tamamını bildiğini biliyorum. Dövmek fiiline takılmış, onu sorguluyor. Normal birşey bu. Bi kelime çıkarıp anlamını değiştirmiyor.
Kavga dövüş tartışma çıktığında Erkek öğüt veriyor Yatağını ayırıyor Hala ise yaramadı ve hala üstüne geliyorsa Ağzına bir tane patlat sussun efelenmesin. Kilibikligin anlamı yok Ayette vurun diyorsa boks torbası gibi keyfi bir sekilde dövüş demiyor. Ehli sünnete göre kısaca geleneğe göre Yok 3 parmaklaymis yok Belden aşağıymis hikaye.
Bu âyet hakkında spekülasyon yapan ateist deistler vs boşanma aşamasında karısına vurmiyorsa bende neyim.
Bir alttaki ayet yani bağlamını okursanız Bunlar gecimsizlik ve boşanma aşamasında olan şeyler.
Yok evrensel hukukmus yok bilmem neymiş hikaye Kârının biri başınıza bela olduğunda ayetin kıymetini anlarsınız Zaten bu âyet dini direk ilgilendiren olmazsa olmaz değil En kötü çaresizlik anındaki tavsiyedir
Şimdi o itaat etmeyen kadına söylenmiş o son çare ve zorunlu deilsin boşama hakkın da var ama ilk önce uzlaşma bugün kimse kuranda yazıyor diye karısını dövmüyor
Evet haklısın polis geliyor kadın darp raporu alıyor mahkeme uzaklaştırıyor memlekette psikopat çok yap bi araştırma karısını döven şahsi yeti bozkların kuran la pek alaka ları yok
size soruyorum ugur bey diyelim ki ; ben sizi oldurecem evet sadece oldurecem desem ne dersiniz hayir neden oldurme derecesine geldiniz neden ne oldu da oldurecem sizi demezmisin 2. cisi demek aramizda bir sey gecmis bir olay gecmis ki o dereceye gelmisim manasi cikar degil mi ... .. Onun icin bu ayeti tas tamam okuyup yorumlanir
benim demek istedigim bir seyi sorguluyorsak iyi bir arastirma yaptiktan sonra etrafa sorulmali ki bu gayet normaldir ama sadece bir oldurme fiili geciyor diye aeasirilmaz ugur bey
bugun nisa suresini dinledim ve diyor ki zina yaopan kadin varsa eve kapatin tovbe etsin eger vaz gecmiyorssa dovun demis ; burda once ilah olsun once bu fiilinde vaz gecsin diyor ama sonra dovun diyor dovme fiili oncelik gelmiyor ince dikkat var burda
Can Batuhan siz beni yanlış anladınız ben kıranı kötülüyecek bişey yapmam benim aklımı kurcalayan tek kelime oysa o kelimeyi sormam gayet normal değil mi? Sizce araştırmamış olmam mümkün mü? Beni tanımıyorsunuz benim inçlarımı değerlerimi bilmiyorsunuz. Uğur bey gayet kibar bir şekilde yorumladı ihtiyacım olanda buydu hiç bir zaman azımdan kötü bir söz çıkmadığını düşünüyorum. İnsan öğrendikce ne kadar az bildiğinin bilincine varıyor ve bazen başkalarının düşüncelerine ihtiyaç duyuyor benim etrafımdakilerin 90% ateist veya hristiyan onların sorularına karşı hazırlıklı olmam icab etmez mi ?
Bazı sakin ve sorumluluklarının farkında olan kadınlar varki (ki bu kadınlar gerçekten ultra zeki kadınlardır) bişey istesede yapsam diye ağzına bakarsın. Kuran kadınları akıllı olmaya çağırır ama bu çağın kadını gizli mesajı göremeyecek kadar kafasızdır
hakikat gözünün önündedir. Dikkatli bakarsan görürsün. Dikkatli bakmayana tabidi zordur. Herşey zordur. Efendimiz kızı Fatıma annemize şöyle buyurdu: Kızım Fatıma sen Ali'ye eş ol ki, oda sana köle olsun.. İşte bunun farkına varamayan çağımız kadını kafasızlıkta nirvanayı görmektedir.
Hasan Bostanci eeee sizde haliyle şeytanların olduğu bir yerde böyle konuştukça kalıp duruyorsunuz neden acaba diye? Cennette kimse kimseyi dövmiyceği gibi kadın erkek te olmuycak sanırım. Zahir dir gördüğün şair Zahir'de dönersin
NASSIL OKUYORSUN SEN: Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür.”
Size de sorayım madem; evlilik yükümlülüğünü erkek yerine getirmediginde ceza nedir? Kadının abileri devreye girse sıkıntı olur mu? Madem ki hakedeni dövuyoruz.
Ben bu durumu sevmiyorum. Ayetin içinden cımbızla sözcük seçip ayeti kendi isteğin şeklie göre yorumlamak. Yada ayetten başını sonunu okumadan kendi seçtiğin kelimeler üzerinden fesat yada islamı karalayıcı düşüncelere mahal vermek. Buradaki ayet tam yazıldığında böyle bir soruya gerek kalmıyor. Ayet yeterince açıklayıcı tam ibaresiyle zaten
Önder Yaman düşün bir aile var kadın eşimin her dediğinin tersini yapıyor harcamalara dikkat etmiyor sen çıkma diyorsun kafasına göre çıkıp gidiyor yemek yapmıyor yatağa çağırıyorsun gelmiyor çocuklarınla alakadar olmuyor yalnız burda eşini aldatma yok yanlış algılanmasın ne yapmak gerekir
İtaat etmeyen kadın budur ayeti sanki kadını dönebilirsiniz gibi aktarıyor li bundan önce konuşmak var yatakları belli bir süre ayırmak var yüze vurmadan hafif dövmek ondan sonra
Bak sen allaha itaat eden bir erkek sen imanlı ve eşini allah için çok seviyorsun hep odaların ahirette rabbim bizi sonsuz aşka ikimizide sana ulaştır ahirette yüzümüzü sana ak çıkmayı nasip eyle güçlü ver diye dua edersin Rabbini kalbinde Dost edinirsin eşinin nefsine uyduğunu hissedersin önce tatlı dille uyarirsin anlamazsa düzgün karşılıklı konusursun anlamazsa eşinin ahiretini düşündüğün için dönersin yinede anlamazsa eşini bırakmaman gerekiyor lakin bıraksanda ahirette yüz yüze geldiğinizde eğer esin cehennemi kazanırsa senden şikayetçi olursa sen onun için ahiretini düşünerek neler yaptigini görür yani dinimizde eşini dövmek caizdir lakin nefsin için kızgınligin için dövmek değil ahiretini düşünürerek
kadınları baskı altına almak isteyenlerin çevirisi bence, adamlık sıfatına ulaşmış kadın ya da erkek ancak küçük hatalarda birbirini uyarır, daha büyük hatalarda zaten birlikte olmanın çok ta anlamı yok bence, saygıyla..
Dövün çevirisi erkek egomanyasıdır. Küfürde ısrar ederse eşinizi "salın" yani ayrılın anlamındadır. Ayetin gerçek meali şöyledir
Erkekler kadınları gözetirler. Zira ALLAH herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın. Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.
Adı islam olan kökü "slim" den gelen yani barış demek olan bir dinde kadına şiddet uygulamak tamamen islama taban tabana zıttır.
Nisâ 4/34. ayetin, eşiyle arasında bir sorun çıktığında, yani eşi kendisine dikbaşlılık ettiğinde ilk tedbir olarak dayağa başvuran adamlara hitap ettiğini ve onlara daha insani çözüm yolları önerdiğini söylemek mümkündür. Bu inceliği göz ardı etmek, Kur’an’ın tüm erkek muhataplarının sabah-akşam eşlerine dayak atan adamlar olduğu gibi, tarihsel gerçekle bağdaşmayan bir yargıya veya Kur’an’ın bütün evli erkeklere gerektiğinde eşlerini dövmelerini salık verdiği gibi bir yanlış anlamaya yol açabilmektedir. Halbuki bu ayet ataerkil Araplar arasında eşini dövmeyi belki de tek yöntem olarak benimsemiş erkeklere başka yöntemler ve tedbirler salık vermektedir.
Bana cennet ve cehennem gosterildi. Baktimki cehennem kadinlarla doluydu. Dedimki burada neden bu kadar cok kadin var? Bana dedilerki bunlar kocalarinin emirlerini dinlemeyen, mallarini korumayan kadinlardir. Hz. Muhammed sav.
Haydi dünyaya gidin. Orada BIR KISMINIZ DIGER BIR KISMINIZA düşman kesildiniz. Orada sizin icin yiyecekler icecekler, belli bir vakte kadar yasamak vardir. Bakara suresi
Dostum kadininda sinavi seytanla (senin demene göre ise artik böyle) fuhuş yapmak yada yapmamak kocasiyla alakali degildir. Bu iki taraf içinde böyledir. Secim sanslari kadinlarinda var yanlizca su zamanda bile izelliklr müslüman toplumlarda daha cok olan bir kadin bastırma oldugu için kadin daha az hata yapiyor gözüküyor. Kanimca daha ilerleyen zamanlarda kadin dunyada daha fazla hakka sahip oldugunda bu durum dengelenecek
Hz. Musa icin ayni kelime kullaniliyor denize vurmasiyla ilgili dovdu mu yani denizi, ya da darabellahu kulubehum diyor kalbine fiziksel olarak mi vuruyor? Darabe an ile kullanildiginda mesela yeryuzunde sefere cikmak demektir, ayrilmak anlami da var turkceye darbi mesel olarak gecen bu kelime etki anlami icerir, kadin neyden etkileniyorsa onunla uyarmaktir, ayni sey bir hadiste de geciyor cocuklarinizi yedi yasina kadar namaza alistirin on yasina geldiklerinde kilmazlarsa dovun diye tercume ediliyor alemlere rahmet bir Peygamber cocugunu döv der mi? Etkilenecegi bir bicimde ogret demektir bu darabe genis bir yelpazeye sahip cokanlamli bir kelimedir son bir ornek basortulerini omuzlarindan asagiya salsinlar(darabehunne)derken de ayni kelime var
VADRİBÜHÜNNE 1-Örnek vermek 2-Başörtüsü bağlamak 3- Ayaklarını yere vurmak 4-Denizde yol almak 5-Asa ile yere vurmak 6-Zillet ve meskenet damgası vurulması 7-Kırmak için putlara vurmak 8-Mekeklerin ölmek üzere olan günahkarın yüzüne ve sıttıns vurnası BU FİİL SADECE ÜÇ YERDE İNSANA VURMAK ANLAMI TAŞIR; 1-Savaşta düşmanın boynunu vurmak(Muhammet 4) 2-Eyüp peygamberin kendisini üzen eşine yüz celde vurmaya yemin etmesi ve bu yeminin bir demet sapla yerine getirilmesi(Sad 38-44) 3-Musa nın bir mıcize olarak kesilen bir sığırın bir parçası ile kabirden çıkarılan bir ölüye vurup onu diriltmesi(Bakara73)
Halil KonurAlp ben yazımızın son kısmında musanin kesilen bir sığırin et parçasıyla kabirden çıkarılan bir ölüye vurarak diriltmesi bende hayret uyandırdı. Canı verende alanda Allah'dı. Bugün bu tür şeyleri dayanak gösteren ve kendilerini ulema diye insanlara yutturmaya çalışan kişiler bir takım numaralar yapıp halkı kandırıyorlar.
Nisa 34.Ayet: Allah´ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah´ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
Ben 4 kere okudum tane tane sonra yazdım. Sebep ne olursa olsun, şiddetten yana değilim. Dövmeyi bırak kadınlar meydanlarda taslanip öldürülüyor. Ben almayayım teşekkür ederim.
Kitabın bir kısmına inanır da bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Bunun sonucunun ne demek olduğunu bilir misiniz siz? "Böyle yapanların cezası ancak dünyada rüsvalıktır. Dünyada rezil, rüsva olacaklardır bunlar. Kıyamet gününde ise azabın en kötüsüne, en şiddetlisine itileceklerdir. Allah yaptıklarınızdan asla gafil değildir." bakara 85
Sen annenin dövülmesini istermisin? Hani cennet annelerin ayakları altındadır. Bu ayet bana ters geldi. Benim alacağım ceza önemli değil. Sen cennete gitmek için kadın dövmeye devam et.
Daraba kelimesi kuranda çok kez kullanılmış çok farklı anlamları olan bi kelimedir. Karınız sizi dinlemesse yatağınızdan çıkarın eğer yine dinlemesse odanızdan(evinizden) çıkarın manasındadır. Caner hocanın çevirisidir.
Fazla acıtmayacak derecede dövmek. Bu, acıtacak şekilde olmamalıdır. Meselâ omuzuna el ile veya misvak yahut hafif bir çubukla hafif şekilde üç kere vurulabilir. Çünkü maksat İslah etmek olup başka bir gaye yoktur. Cessâs'm Cabirb. Abdillah yoluyla tahricine göre Hz. Peygamber (s. A.) Arafat'ta vadide hutbe irad edip şöyle buyurdu:
"Kadınlar hakkında Allah'tan korkunuz. Şüphesiz ki onları Allah'ın emanetiyle aldınız ve Allah'ın kelimesi (nikâh akdi) ile ferclerinden helâl olarak yararlandınız. Sizin onlar üzerindeki hakkınız yatağınızı yabancılardan korumalarıdır.
Hoşlanmadığınız kimselerin evinize girmelerine izin verirlerse onları hafif şekilde dövünüz. Onların sizin üzerinizdeki hakları da yemelerinde ve giyimlerinde onlara iyi bakmanızdır." İbni Cerir et-Taberî de bunun benzeri bir hadisi rivayet etmiştir.
İbni Cüreyc de Atâ'nm şöyle dediğini rivayet etmektedir: Fazla şiddetli olmayan dövme misvak ve benzeri şeyle olur. Aynısı İbni Abbas'tan da nakledilmektedir. Katade, bunun iz bırakmayacak hafif bir dövme şeklinde olduğunu söylemektedir.
Dövme helake götürecek şekilde olursa kocasının tazminat ödemesi lâzım gelir. Kur'an öğretirken, eğitim sırasında meşru olmayacak şekilde çocuğu döven hocanın tazminat ödemesinin vacip olması gibi.
Kocanın peşpeşe aynı yere vurmaması, yüze vurmaktan da sakınması gerekir. Çünkü yüz, güzelliklerin toplandığı bir yerdir. Vururken bir şey kullanmamalı, hafif bir şekilde vurmaya dikkat etmelidir. Zira gaye o fiilden vazgeçirmek ve te'diptir, yoksa bazı cahillerin yaptığı gibi acıtmak, eza ve işkence etmek değildir.
Hafif şekilde dövmek mubah olduğu halde alimler terk edilmesinin daha faziletli olduğunda ittifak etmişlerdir. İbni Sa'd ve Beyhakî'nin Hz. Ebubekir es-Sıddîk (r. A.)'in kızı Ümmü Kulsûm'den, şöyle dediğini tahric etmişlerdir:
Erkekler kadınları dövmekten nehyedilmişlerdi. Sonra Resulullah (s. A.)'a kadınları (cüretlerini artırdıkları) şikayet edince o da dövme hususunda erkekleri serbest bıraktı ve şöyle buyurdu:
"Hayırlılarınız dövmeyecektir."
Hz. Ömer (r. A.) de bu konuda: "Onları hayırlılarınız olarak bulmayacaksınız." buyurmuştur. Muamelede iyiliği emreden: "Ya iyilikle tutmak, ya da güzellikle salmak..." (Bakara, 2/220) ayetinin de gösterdiği şekilde hadis ve eser (sahabi sözü), dövmeyi terk etmenin daha iyi ve evlâ olduğuna delâlet etmektedir.
Başka bir hadis de bu hususu teyit etmektedir. "Biriniz karısını köle döver gibi dövüyor, sonra da günün sonunda onunla aynı döşekte mi yatıyor!.."
Şayet size itaat ederlerse artık onlar aleyhine onları dövmek için, zarar vermek için bir yol, bahane aramayın. Yahut işkence ve eziyet verecek bir yol kullanarak onlara zulümde bulunmayın.
1400 YIL öncesi Kadın Toplumu ile Günümüz Kadınlarının Eğitim Seviyesi 1 değil. O günler de kadınlar diri diri gömülüyor idi, dolasıyla o günkü kadınların eğitim seviyesini hayal edin! Fakat günümüzde kadınlar gayet bilgili ve eğitimli. Hatta ve Hatta çoğu erkekten daha iyi eğitim almış ekonomi ve kültüre daha çok katkısı bulunan kadınlar mevcuttur. Bu durumda eşiniz sırf bu Ayet Allah'ın emridir diye sizi dövmeye bahane arıyorsa Eş şeçimi yaparken o tip erkeklerden uzak durun derim. Ayrıca dövmek zulmetmek manasında değildir ıshal manasındadır doğru. Fakat günümüzde dövmekten ziyade daha etkin ıslah metodları vardır. Şiddet çare değildir. Tek bir Ayet üzerinden KADIN'A ŞİDDET'E bahane arayan erkeklerden uzak durun derim. Kuran'dan CIMBIZ ' la ayet çekipte kendine pay çıkaranlardan ziyade KURAN'ı hatim etmiş ve bütünü ile TAM ve Doğru AkLı da kullanarak öğrenenlerle iletişim ve ilişki kurmaya çalışın derim.
Mahkemeye başvurmayacağına dair bir ibare yok. Ayete göre aile içinde bozgunculuk yaparsa dayak yemek onun için hak. Eğer bu hakkı gözetirse mahkeme zaten mümkün olmaz. Ama gözetmezse mahkemeye gitse de yine ayete göre hüküm verileceği için, boş bi iş yapmış olur.
Tabi by dediklerim bozgunculuk yaptığını kabul etmesi durumunda olur. Gerek şahitlik vs. Kabul etmiyorsa mahkeme delilleriyle dinler. Bunlar hukuk düzenidir.
Nisâ, 35: Evli çiftin aralarının açılmasından endişeleniyorsanız, erkeğin ailesinden bir hakem, kadının ailesinden de bir hakem atamalısınız. (Karı ve koca) barışmayı isterlerse ALLAH ikisinin arasını bulur. ALLAH Bilir, Haber alır.
Kavga dövüş tartışma çıktığında Erkek öğüt veriyor Yatağını ayırıyor Hala ise yaramadı ve hala üstüne geliyorsa Ağzına bir tane patlat sussun efelenmesin. Kilibikligin anlamı yok Ayette vurun diyorsa boks torbası gibi keyfi bir sekilde dövüş demiyor. Ehli sünnete göre kısaca geleneğe göre Yok 3 parmaklaymis yok Belden aşağıymis hikaye.
Bu âyet hakkında spekülasyon yapan ateist deistler vs boşanma aşamasında karısına vurmiyorsa bende neyim.
Bir alttaki ayet yani bağlamını okursanız Bunlar gecimsizlik ve boşanma aşamasında olan şeyler.
Yok evrensel hukukmus yok bilmem neymiş hikaye Kârının biri başınıza bela olduğunda ayetin kıymetini anlarsınız Zaten bu âyet dini direk ilgilendiren olmazsa olmaz değil En kötü çaresizlik anındaki tavsiyedir
Sevgili dostlar allah bütün aklı erkeklere mi vermiş. Erkek aldatiyorsa, kumar oynuyorsa, evini madur ediyorsa dayağı hak etmiyormu? Sizin deyiminizle. Dayağın bir sınırı varmı peki? Okşar gibimi vurulur. Yoksa kafası gözü patlatılirmi?
erkekle kadın arasında fiziksel farklılıklar var sadece, yoksa fıtrat aynı yani adam olabiliyorsa her iki cinste adam, yok olamıyorsa zaten tartışacak birşey yok, ricalen neden erkek olarak çevriliyor, Allah kadına ayrı erkeğe ayrımı sesleniyor, seslenme adam olarak geliyor ve sıfatı hakkıyla yerine getiren herkes adam kardeşlerim, saygıyla...
İnanç konusunda fikrimi söyler geçerim. Tv ekranında koca koca din alimi profesörler birbirlerine tokat atacak duruma geliyorlar. Her kes kendi görüşünde aşırı derecede katı. Kurallar kalp kırmaya kadar gidiyor. Ben hiç inanmayan bir atayistin bile kalbini kırmaktan korkarım.
Erkekler, kadinlarin koruyup kollayicilaridirlar. Çünkü Allah insanlarin kimini kiminden üstün kilmistir. Bir de erkekler kendi mallarindan harcamakta (ve ailenin geçimini saglamakta)dirlar. Iyi kadinlar, itaatkârdirlar. Allah'in (kendilerini) korumasi sayesinde onlar da "gayb"i korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) baskaldirdiklarini gördügünüz kadinlara ögüt verin, onlari yataklarinda yalniz birakin. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalirsaniz) onlari (hafifçe) dövün. Eger itaat ederlerse artik onlarin aleyhine baska bir yol aramayin. Süphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür. - Nisâ 34. Ayet
Hafifçe vurunuz, diye biliyorum. Bu da şu yüzden o zaman arap dünyasında kadınları çok fazla dövüyorlar, kuranda dikkat ettiysek zaten toplumda yapılan şeyi tedricen azaltma yoluna gitmiştir ve ayet sonunda da hep fakat sizin için en hayırlı olan şudur der...
Bide şöyle düşünelim erkekler nasil uyarılmalı ne kadınlar taniyorum atsan atilmaz satsan satilmaz kocasini çocuklari için gelenekleri için idare eden hemde bir fiske vurmadan tartişmak için tartişiyosunuz
Yorumların bir çoğuna bakıyorum hep dövün, hafifçe vurun gibi.. İlginçtir bunu yazan bayanlarda var. Arkadaşlar kelimenin kökü "da ra be" kökü. Bu kelime birden çok anlama geliyor. Örneğin kadınların örtü ayetinde Nur suresinde yakalarını göğüslerine doğru salsınlar var. Bu da aynı kök. Burada vurun kelimesini kullanmayan mealciler nedense bu ayete gelince salmak yerine vurmak kelimesini kullanmaktan çekinmiyor. Hem Allah bizi tek bir nefisten yarattı huzur bulasınız diye eşini var etmedi mi? Ayrıca ayette şüphelenmekte var kesin birşey yok. Şüphelendiğiniz diyor. Kesin küfür işlediyse ve ispatlandıysa bu küfür, ayrılırsın olay biter. Ondan sonrasının cezası da mükafatı da Allah'a aittir şahsa değil.
Allah kusurunu görunce hafif vurabilirsiniz diyor con acayip geliyorda simdi bu insanlar yahudi hiristiyanlar dövunce garip olmuyor öylemi. Allahin dinini asalayip avrupada böyle seyler olmuyor medeniyet var diyor övuyorsunuz merak etmeyin onlar bizden daha beter
Nisa suresi 34 dare be kelimesini kast ediyorsunuz bu süre boşanma eşiyine gelmiş ayleler içindir nasihat et oda olmasa yaltaklarınızı ayırın oda olmasa evliliye ara verin bir süre bir birinizi düşünme fırsatını verin nitekim Ayaklı kur-an ahlakı taşıyan peygamber efendimiz hz ayşe ye iftira atıldığında önce tövbeye davet etmiş sonrada bir süre hz ayşeden küsmüştur dare be bir çok anlamı vardır türkçedeki el gibi hem organ adıdır hemde yabancı insanları kast eder bunun gibi binlerce örnek vere biliriz dara be kelimesin asıl anlamı ara vermek tir hz muhamet hiç bir eşini dövmemiştir kendisi bize örnekdeyilmi ama yinede siz dayağı kendinize yakıştırıyorsanız saygı duymak lazım
Evet haklisiniz kuranda bazi kelimwlerin turkcelerini aciklayamadiklarindan kelimeleri cikarmislar arapca okunusunu dinledim ayni zamanda farscadan takip ettim bazi kelimeler eksik bizim dilimizi degistirmis olmasaydilar dunimizi daha net anlardik
Evliliğe ara verin nedir ya? Yeni mi çıktı bu? Yani bir süre gayrıresmi ayrılın gidin kafa dinleyin anlamında mı? Kadın mı evden gidecek erkek mi:) değişmeyin hocam anlamını. Eğer kesin bu şekilde olduğuna inanıyoesanız sorularıma cevap vermelisiniz
Peygamberi örnek alıyorsanız eslerinize kıyıp dönmeyin. Allahin ayeti vuku bulsun diye kadınlarda sopaya teslim olmasınlar. Ayşe huseyine git yezide biyat et. Kan dökülmesin demiştir. Hüseyin "dedemin dinine bağlıyım kelle mi verir gene teslim olmam "demiştir. Ayşe mavyadan yana taraf tutmuştur. Hüseyin kellesini verip asil bir duruş sergilemiştir. Eğer huseyin yezide biyat edip ona teslim olsaydı, bugün yeryüzünde insanlar Yezid'in ogretisine göre hareket ederdi.
Merak ediyorum bu meallerde parantez ici verilen "hafifce"kelimesi hangi kelimeye tekabul ediyor? Neye gore hafif, kime gore hafif? Peygamberimizle ilgili ayete bakin gelin isterseniz size mehirlerinizi vereyim diye devam ayet? Dòvmemis bakiniz bosayayim isterseniz diyor!
Parantez icindeki sözcükler, meali hazirlayanin kafa yapısıyla dini anlamasi algilamasiyla alakalı. Kendi magandaliklarina kılıfı başka türlü nasıl bulacaklar? Yorumları okuyorum, yazık diyorum, ama insanların uyanmaya basladiginida görüyorum. Islâm saldırmak için art niyetli insanların bu ayeti kullandığını düşünüyorum.
Geleneğe göre peygamber Modern yorumları haklı çıkarıyor Zira peygamber Aişe yi evinden çıkarıyor Peygamberin dövmemesi o ayette vurma anlamı olmaması anlamına gelmez
İyi ama vurma anlamı var Kuran'da da geçiyor. Ben ayeti farklı yorumluyorum. Kafana göre dov diye bir anlam vermiyorum Kadın Sürekli kural tanımaz şekilde kafasına göre hareket edip dikleniyorsa Önce öğüt verilir Sonra yatak ayrılır İse yaramıyor hala dikleniyorsa Üstüne geliyorsa bir tane patlatırsın Olduruyesiye dövmenin anlamı yok Hala ayni ise boşama gerçekleşir. Bu fiil bence boşama aşamasındaki gecimsizlikten gerçekleşiyor Zaten 35. Ayette de bundan bahsediyir.
Yorumları okumamışsınız. Okumadan yorum yaparsanız kimse sallamaz. Çünkü sorunuzun cevabının biri yorumlarda var. Bu kadar insan emek vermiş yazmış, bi okuyunda konuya kaldığı yerden katılın. Tekrar başa sarmasın herşey.
Ben hiç birinize inancınız nedir? Muslumanmisiniz? Diye sormam. Fikrine görüşüne yorumuna bakarım. Müslüman veya hiristiyan ne fark eder. Kullandığınız telefon şuan yazdığınız face muslumanlara ait bir buluş değil, Bulan kişilere şükran borcum var. Her kes kendi inancına göre yargılanacağına inanır. Herkesin kutsiyeti benim için saygıya değer Dünya Savaşı böyle sağlanır. Din savaşları büyük tehlike. Hele hele birde yer altı doğal zenginlikler varsa, aynı dinden olan müslümanlar kendi ülkelerinde kışkırtmalara uyumadan iç savaşı körüklüyecek messep savaşlarına girmemeleri lazım. Bölünür, parçalanır, egemen güçlerin maskarası olurlar.
NİSA-34 için 40 meâl bulundu. Kadri Çelik (4/NİSÂ-34: Allah'ın bazısını bazısına üstün kılması nedeniyle ve mallarından harcamalarından ötürü erkekler, kadınlar üzerinde hüküm sahibidirler. (Ama öte yandan da) saliha kadınlar; gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri (hakları), kocasının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Baş kaldırmalarından endişelendiğiniz kadınlara (önce) öğüt verin, (etkili olmazsa) onları yataklarında yalnız bırakın, (o da olmazsa, son çare olarak sınırları aşmamak şartıyla) onları (iz bırakmayacak şekilde, suçlu oldukları hasebiyle) dövün. Size itaat ederlerse sakın aleyhlerine yol aramayın. (Unutmayın ki) Allah (hepinizden daha) yücedir, büyüktür.)
Peki itaat etmeyen evine bakmayan gerektiği gibi eş olarak görevlerini yerine getirmeyen çocuklarına bakmayan bir erkekse kuranda yaptırımı nedir? Kadının ona uygulayacağı ceza nedir? Böyle bir ayet var mı?
Konuştuğunuz ayette Nisa 34 te Allah erkeği eve bakmak ile sorumlu tutmuştur. Yani bu Allahın erkeğe olan bir emridir. Kim bu emirden yüz çevirirse günahkar olur. Eğer kadın kocasını seviyorsa ise "Eğer karı-koca arasının açılmasından endişeye düşerseniz bir hakem erkeğin tarafından, bir hakem de kadının ailesinden kendilerine gönderin. Bu arabulucu hakemler gerçekten barıştırmak isterlerse, Allah karı-koca arasındaki dargınlık yerine geçim verir. Şüphesiz ki Allah hakkıyla bilendir, her şeyin aslından haberdardır. 4/35."
Var var olmaz olurmu kadıya gider kadı kadını haki görse erkeğe önce iyi bir sopa ceket kadın istese oda kocasını döver bu ikinci kez oldumu boşanma gercekleşir
Kuran i oyle isine geldigi gibi kullanan erkekler; *kadin zina ettiyse recmet *daha fazla kadin istersen kuma getir *hata yaparsa döv E peki bosanma ayetleri niye var? Madem erkege her hak verilmis bosanma ayetleri gereksiz o zaman
Erkek egemenligi olan bir toplum oldugumuz icin olabilir mi? Kufurlerimiz de kadinlari asagilayici hakretler ve kufurler var. Acaba anaerkil bir toplum olsaydik tam tersi olur muydu?
İtaat Allaha itaattir, erkeğe değil. Bu karışıklığın sebebi arap dilinin yapısıdır. Darabe kelimesi de dövün anlamına gelmez, ayrılın ya da salın anlamına gelir.
Allah her şeyi bilendir Kuranin meailnde öyle yazio o anlamda soylendigi ne malum. Nitekim Kuranin bi cok tavsir eden ilim insani erkeklerden oluşuyor kendi çıkarları hususunda yorumlamadiklari da ne malum. Bi ilahyatci arkadaşım onu dovun degil hafif sarsin olarak nitelendiriyor yani bence anlami acik bi sure degil
Kirbac tan bahsediyor olabilir
Önce ayeti yazalım.
Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdır(idareci). Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.
Şimdide ayeti ahmet tekinin kendi kişisel yorumlamasıyla okuyalım;
8 - Ahmet Tekin: Allah’ın, lütufta bulunarak, birbirlerine üstün olmasına vesile kıldığı özellikleri, ailenin nafakasını ve ihtiyaçlarını kendi mallarından karşılamaları, mallarından karşılık beklemeden, gönüllü harcamaları sebebiyle erkekler, hanımları üzerinde, ailede, aileyi ayakta tutmakla, eğitimlerini, gelişmelerini, aile fertlerinin İslam’da sebatını temin ile mükellef; denetleyerek sorumluluklarının gereğini yapmalarını sağlayan, hizmet eden, ailede işleyen, kalıcı bir düzen kuran, sorumlu meşrû bir otorite sahibi, aile reisidirler.
Dindar, ahlâklı, hayır-hasenât sahibi müslüman sâliha kadınlar, itaatkâr, uzun uzun kıyamda durarak sorumluluk şuuruyla namaz kılan, saygılı, kocalarına karşılık vermeyen, aile içindeki dinî, insanî ve vicdanî sorumluluklarını yerine getiren kadınlardır. Allah’ın koruduğu, korunmasını emrettiği hususları, kendilerini, çocuklarını, kocalarının haklarını ve mallarını, kendi haklarını, namuslarını kocalarının bulunmadığı zamanlarda koruyanlardır.
Kafa tutup, başına buyruk hareket ederek, kurulu aile düzenini bozmalarından, şiddete başvurmalarından korktuğunuz kadınların önce gönüllerini alın, öğüt verin, davranışlarının doğuracağı istenmeyen sonuçları anlatın, itaatsizliğe devam ederlerse yataklarında yalnız bırakın. Buna rağmen yola gelmeyenlerin kaba yerine (bir demet ot-çöple) vurun, evinizden ayırmayarak, ilişkilerinizi devam ettirin. Eğer size itaat ederlerse, olanları olmamış sayıp, sözle veya fiilen onları incitecek vesileler aramayın. Allah yücedir ve büyüktür.
Yukarıdaki yorum kişisel yorumudur. Otla çöple vurma fiili ayette geçmez.
Aile düzenini bozana önce öğüt vermekten, sonrasında vurmaktan bahseder ayet. Herşeyr rağmen evinden ayırmamasını, onu boş bırakmamasını söyler ayet. Anlaşılmayan yer tam olarak neresi.
Dayakla itaat ettirmeye çalışmak! Ayeti direk olarak okuduğumda kabullenmesi zor oldu çok değişik şekilde yorumlanabilir diye düşünüyorum...
Hemen hemen her ailede olan bir olgu. Allah önce uyarılmasını söylüyor. Bu uyarılma bir kere değil ki. Sizin uyarmayla ikna olmayacağına inandığınız kadar. Dayak atmak tabi ki güzel değil, öyle olsa ilk sırada söylenir kimse de uymazdı. Bence yadırganmaması gereken bir durum. Boşanmalarda ayrılmalarda iç huzursuzlukta insanlar birbirini öldürüyor. Allah öldürmeyi kesinlikle yasaklamış.
Rica ederim
Uğur Köktaş şöyleki kuranda kadına şiddet olmadığını araştırırken böyle bişeyin üstüne düşmek biraz kötü oldu
Şiddet hayatın kendisinde var. Kuran, kadını en az incitecek öneriyi sunuyor.
Uğur Köktaş * * * * *
Kolunu bacağını kırın, kaşını gözünü patlatın, ayağından tavana asın!!!!
Rızık olarak verilen hayvanı bile keserken incitmeyin diyen bir din, hadi gidin karilarinizi dövün dermi...?
Dövün derken kafa göz kırın demiyor hafif derecede latifeli bir şekilde diyor. Ama tabi ki, bunu İslam dinini sevmeyenler abartılı bir şekilde anlatacak yada anlıyamıyacak
Bırak dövmeyi, kesiyor insanlar, parçalıyor cesedi valize dolduruyor(valiz cinayetleri) Keşke dövseler, öldürüyor caniler (burdan dövün anlamı çıkarmı) Çıkmaz. Kuran daki dövmenin, o ayetin tefsirini mehmet okuyan hocadan dinlemenizi tavsiye ederim.
Yasin Pasiç ben dini anlıyorum ama bunu anlayamadım Yasin bey sizlerin dilinden
O dönemki arap aklının kadına bakış şeklinin dışa vurumu..
O dönem ki arap akımında kız çocuklarını diri diri gömmek vardı. Kaldıki insanların inançlarına saygısızlık etmek haddin değil insanlar gayba ve kitabın inandıkları Allahtan geldiğine inanmakta. Ağdalı laflarınla kitabi arapların yazdığını söylemen insanlara hakarettir. İnanmaya bilirsin bunu dışada yansıtırsın ( inanmadığını) ama başka dinlere laf atamazsın.
Kardeş islam düşünce geleneğinde tanrının 7.yy arap muhayyilesi üzerinden konuştuğu fikride mevcuttur Nerden vardın hakaret ettiğim kanısına..
Sende ne yazdığını bilmiyorsun o zaman kardeş arap aklı demek nedemek acep
O günkü arap biliş düzeyi ve arap algı seviyesi demek.. Azcik felsefi antropoloji ile bak şu dini metinlere
Şimdi dönemin kadını kesmesine, cinsel obje olarak görmesine ne diyorsun Ensar Gunaslan .
siz ayetin tamamini okuyup sadece kadini dovun cumlesini servis edip bana anlatin diyorsaniz once kendine ve aklina sorabilirsin
Arkadaşım benim kuranı kötülemek gibi bir amacım yok aksine insanlara daha iyi cevap verebilmek için kuranı güzeliğini anlatabilmek için kuranı araştırıyorum...
Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. İyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse dövün. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.
Lütfen ayetin tamamını okuyalım
Ben semra hanımın ayetin tamamını bildiğini biliyorum. Dövmek fiiline takılmış, onu sorguluyor. Normal birşey bu. Bi kelime çıkarıp anlamını değiştirmiyor.
Kavga dövüş tartışma çıktığında
Erkek öğüt veriyor
Yatağını ayırıyor
Hala ise yaramadı ve hala üstüne geliyorsa
Ağzına bir tane patlat sussun efelenmesin.
Kilibikligin anlamı yok
Ayette vurun diyorsa boks torbası gibi keyfi bir sekilde dövüş demiyor.
Ehli sünnete göre kısaca geleneğe göre
Yok 3 parmaklaymis yok
Belden aşağıymis hikaye.
Bu âyet hakkında spekülasyon yapan ateist deistler vs boşanma aşamasında karısına vurmiyorsa bende neyim.
Bir alttaki ayet yani bağlamını okursanız
Bunlar gecimsizlik ve boşanma aşamasında olan şeyler.
Yok evrensel hukukmus yok bilmem neymiş hikaye
Kârının biri başınıza bela olduğunda ayetin kıymetini anlarsınız
Zaten bu âyet dini direk ilgilendiren olmazsa olmaz değil
En kötü çaresizlik anındaki tavsiyedir
Ne diyor sunuz Oktay beni bana anlatın bakalım neymiş o bela ?
.Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir. Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir
Şimdi o itaat etmeyen kadına söylenmiş o son çare ve zorunlu deilsin boşama hakkın da var ama ilk önce uzlaşma bugün kimse kuranda yazıyor diye karısını dövmüyor
kadina 1tokat atsan seni mahkemelerde surundurur
Evet haklısın polis geliyor kadın darp raporu alıyor mahkeme uzaklaştırıyor memlekette psikopat çok yap bi araştırma karısını döven şahsi yeti bozkların kuran la pek alaka ları yok
size soruyorum ugur bey diyelim ki ; ben sizi oldurecem evet sadece oldurecem desem ne dersiniz hayir neden oldurme derecesine geldiniz neden ne oldu da oldurecem sizi demezmisin 2. cisi demek aramizda bir sey gecmis bir olay gecmis ki o dereceye gelmisim manasi cikar degil mi ...
.. Onun icin bu ayeti tas tamam okuyup yorumlanir
Bülent bey haklısınız ama semra hanım ayeti okumuş zaten. Yani bi tık ilerisindeyiz şuan
benim demek istedigim bir seyi sorguluyorsak iyi bir arastirma yaptiktan sonra etrafa sorulmali ki bu gayet normaldir ama sadece bir oldurme fiili geciyor diye aeasirilmaz ugur bey
bugun nisa suresini dinledim ve diyor ki zina yaopan kadin varsa eve kapatin tovbe etsin eger vaz gecmiyorssa dovun demis ; burda once ilah olsun once bu fiilinde vaz gecsin diyor ama sonra dovun diyor dovme fiili oncelik gelmiyor ince dikkat var burda
Uyarı geçse de dövmek fiili yok olmaz. Olmasında zaten.
Can Batuhan siz beni yanlış anladınız ben kıranı kötülüyecek bişey yapmam benim aklımı kurcalayan tek kelime oysa o kelimeyi sormam gayet normal değil mi? Sizce araştırmamış olmam mümkün mü? Beni tanımıyorsunuz benim inçlarımı değerlerimi bilmiyorsunuz. Uğur bey gayet kibar bir şekilde yorumladı ihtiyacım olanda buydu hiç bir zaman azımdan kötü bir söz çıkmadığını düşünüyorum. İnsan öğrendikce ne kadar az bildiğinin bilincine varıyor ve bazen başkalarının düşüncelerine ihtiyaç duyuyor benim etrafımdakilerin 90% ateist veya hristiyan onların sorularına karşı hazırlıklı olmam icab etmez mi ?
Uğur Köktaş katılmıyorum namus eşine saygı gibi şeyler içten gelicek şeyler dövmek fayda etmez diye düşünüyorum...
Bazı sakin ve sorumluluklarının farkında olan kadınlar varki (ki bu kadınlar gerçekten ultra zeki kadınlardır) bişey istesede yapsam diye ağzına bakarsın. Kuran kadınları akıllı olmaya çağırır ama bu çağın kadını gizli mesajı göremeyecek kadar kafasızdır
Sizde kafasız diyecek kadar edeple ilgili sıkıntılarınız olması gerekiyor
Akıllıya akıllı kafasıza kafasız denir. Dinimiz doğruyu söylemeyi emrediyor efendi.
Hakikati aramak zordur Hasan bey dinimiz doğru söylemeyi Emrettiği gibi edebi de emrediyor. Ama hiç sordu nuz mu Allah bunları Bizden neden istiyor ?
hakikat gözünün önündedir. Dikkatli bakarsan görürsün. Dikkatli bakmayana tabidi zordur. Herşey zordur. Efendimiz kızı Fatıma annemize şöyle buyurdu: Kızım Fatıma sen Ali'ye eş ol ki, oda sana köle olsun.. İşte bunun farkına varamayan çağımız kadını kafasızlıkta nirvanayı görmektedir.
Hasan Bostanci eeee sizde haliyle şeytanların olduğu bir yerde böyle konuştukça kalıp duruyorsunuz neden acaba diye? Cennette kimse kimseyi dövmiyceği gibi kadın erkek te olmuycak sanırım. Zahir dir gördüğün şair Zahir'de dönersin
Kadını dövmek erkeğin acizligidir..
NASSIL OKUYORSUN SEN:
Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür.”
Size de sorayım madem; evlilik yükümlülüğünü erkek yerine getirmediginde ceza nedir? Kadının abileri devreye girse sıkıntı olur mu? Madem ki hakedeni dövuyoruz.
Ben bu durumu sevmiyorum. Ayetin içinden cımbızla sözcük seçip ayeti kendi isteğin şeklie göre yorumlamak. Yada ayetten başını sonunu okumadan kendi seçtiğin kelimeler üzerinden fesat yada islamı karalayıcı düşüncelere mahal vermek. Buradaki ayet tam yazıldığında böyle bir soruya gerek kalmıyor. Ayet yeterince açıklayıcı tam ibaresiyle zaten
Önder Yaman düşün bir aile var kadın eşimin her dediğinin tersini yapıyor harcamalara dikkat etmiyor sen çıkma diyorsun kafasına göre çıkıp gidiyor yemek yapmıyor yatağa çağırıyorsun gelmiyor çocuklarınla alakadar olmuyor yalnız burda eşini aldatma yok yanlış algılanmasın ne yapmak gerekir
Uyarmak gerekir yine olmadı boşamak gerekir çünkü bir insanı dayakla değiştirmek mümkün değildir...
Boşanmanın vereceği zarar dayaktan çok daha fazla olacaktır
İtaat etmeyen kadın budur ayeti sanki kadını dönebilirsiniz gibi aktarıyor li bundan önce konuşmak var yatakları belli bir süre ayırmak var yüze vurmadan hafif dövmek ondan sonra
Arapcadan vurmak olarak cevirisi yapilan kelimenin "vazgecmek" anlami da var...
Bak sen allaha itaat eden bir erkek sen imanlı ve eşini allah için çok seviyorsun hep odaların ahirette rabbim bizi sonsuz aşka ikimizide sana ulaştır ahirette yüzümüzü sana ak çıkmayı nasip eyle güçlü ver diye dua edersin Rabbini kalbinde Dost edinirsin eşinin nefsine uyduğunu hissedersin önce tatlı dille uyarirsin anlamazsa düzgün karşılıklı konusursun anlamazsa eşinin ahiretini düşündüğün için dönersin yinede anlamazsa eşini bırakmaman gerekiyor lakin bıraksanda ahirette yüz yüze geldiğinizde eğer esin cehennemi kazanırsa senden şikayetçi olursa sen onun için ahiretini düşünerek neler yaptigini görür yani dinimizde eşini dövmek caizdir lakin nefsin için kızgınligin için dövmek değil ahiretini düşünürerek
kadınları baskı altına almak isteyenlerin çevirisi bence, adamlık sıfatına ulaşmış kadın ya da erkek ancak küçük hatalarda birbirini uyarır, daha büyük hatalarda zaten birlikte olmanın çok ta anlamı yok bence, saygıyla..
Kitabi sıkı sıkıya sarılıp teslim olmak gerek önce. Ayeti doğru tevsir etmeli doğru anlamali. Ve inananlar için şüpheye düşmek yoktur.
Dövün çevirisi erkek egomanyasıdır. Küfürde ısrar ederse eşinizi "salın" yani ayrılın anlamındadır. Ayetin gerçek meali şöyledir
Erkekler kadınları gözetirler. Zira ALLAH herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın. Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.
Adı islam olan kökü "slim" den gelen yani barış demek olan bir dinde kadına şiddet uygulamak tamamen islama taban tabana zıttır.
Allah razı olsun anlatim süper
Allah razı olsun
Amk yobaz cehalet taraftarları kabul etmiyo doğruyu
Hasan Bahoz Şunu insanın unutmaması gerekir. Dayak yediği senin kız kardeşin olabilir, annen olabilir ya da çok sevdiğin birisi.
Dövmek köleleştirme adımıdır. Yanlış çeviri diye düşünüyorum. Ayrı yaşayın anlamında daha tutarlı buluyorum. Yoksa şüpheyi dövmekle yok edemezsiniz.
Şüphe nereden çıktı?
Hz. Peygamber’in ifk hadisesi gibi çok zor ve ağır bir tecrübe yaşamasına rağmen karısı Hz. Aişe’ye bir fiske bile vurmadığını hatırlatmak gerekir.
Nisâ 4/34. ayetin, eşiyle arasında bir sorun çıktığında, yani eşi kendisine dikbaşlılık ettiğinde ilk tedbir olarak dayağa başvuran adamlara hitap ettiğini ve onlara daha insani çözüm yolları önerdiğini söylemek mümkündür. Bu inceliği göz ardı etmek, Kur’an’ın tüm erkek muhataplarının sabah-akşam eşlerine dayak atan adamlar olduğu gibi, tarihsel gerçekle bağdaşmayan bir yargıya veya Kur’an’ın bütün evli erkeklere gerektiğinde eşlerini dövmelerini salık verdiği gibi bir yanlış anlamaya yol açabilmektedir. Halbuki bu ayet ataerkil Araplar arasında eşini dövmeyi belki de tek yöntem olarak benimsemiş erkeklere başka yöntemler ve tedbirler salık vermektedir.
Darabe fiili dövmek anlamında değil orada. Örnek vermek bir yerden bir yere kalkıp gitmek gibi birçok anlamı var.
Erkegin sinavi şeytanla, kadinin sinavi kocasiyladir. Kadinin 1nci farzi kocasinin emirlerini dinlemek, 2nci farzi kocasinin mallarini korumaktir. İtaat edip cehennemlik olmamasi icin asi kadini hafifce dövmek cehennemde yanmasindan iyidir. Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az.
Bana cennet ve cehennem gosterildi. Baktimki cehennem kadinlarla doluydu. Dedimki burada neden bu kadar cok kadin var? Bana dedilerki bunlar kocalarinin emirlerini dinlemeyen, mallarini korumayan kadinlardir. Hz. Muhammed sav.
Bir kadin kocasinin emrini dinler, malini korur;namazini kilar, orucunu tutarsa ona haydi istedigin kapidan cennete gir denilecektir. Hz Muhammed sav.
Haydi dünyaya gidin. Orada BIR KISMINIZ DIGER BIR KISMINIZA düşman kesildiniz. Orada sizin icin yiyecekler icecekler, belli bir vakte kadar yasamak vardir. Bakara suresi
Dostum kadininda sinavi seytanla (senin demene göre ise artik böyle) fuhuş yapmak yada yapmamak kocasiyla alakali degildir. Bu iki taraf içinde böyledir. Secim sanslari kadinlarinda var yanlizca su zamanda bile izelliklr müslüman toplumlarda daha cok olan bir kadin bastırma oldugu için kadin daha az hata yapiyor gözüküyor. Kanimca daha ilerleyen zamanlarda kadin dunyada daha fazla hakka sahip oldugunda bu durum dengelenecek
Mehmet Tekiz Kuran ayetinden peygamberden daha iyi biliyosun belliki.
https://m. Facebook. Com/groups/1335713849781608?view=permalink&id=1585102874842703
Hz. Musa icin ayni kelime kullaniliyor denize vurmasiyla ilgili dovdu mu yani denizi, ya da darabellahu kulubehum diyor kalbine fiziksel olarak mi vuruyor? Darabe an ile kullanildiginda mesela yeryuzunde sefere cikmak demektir, ayrilmak anlami da var turkceye darbi mesel olarak gecen bu kelime etki anlami icerir, kadin neyden etkileniyorsa onunla uyarmaktir, ayni sey bir hadiste de geciyor cocuklarinizi yedi yasina kadar namaza alistirin on yasina geldiklerinde kilmazlarsa dovun diye tercume ediliyor alemlere rahmet bir Peygamber cocugunu döv der mi? Etkilenecegi bir bicimde ogret demektir bu darabe genis bir yelpazeye sahip cokanlamli bir kelimedir son bir ornek basortulerini omuzlarindan asagiya salsinlar(darabehunne)derken de ayni kelime var
Çok net anlatmişsın ben hiç bu açıdan bakmamıştim teşekkür ederim
Uğur Köktaş çok güzel anlatmış
VADRİBÜHÜNNE
1-Örnek vermek
2-Başörtüsü bağlamak
3- Ayaklarını yere vurmak
4-Denizde yol almak
5-Asa ile yere vurmak
6-Zillet ve meskenet damgası vurulması
7-Kırmak için putlara vurmak
8-Mekeklerin ölmek üzere olan günahkarın yüzüne ve sıttıns vurnası
BU FİİL SADECE ÜÇ YERDE İNSANA VURMAK ANLAMI TAŞIR;
1-Savaşta düşmanın boynunu vurmak(Muhammet 4)
2-Eyüp peygamberin kendisini üzen eşine yüz celde vurmaya yemin etmesi ve bu yeminin bir demet sapla yerine getirilmesi(Sad 38-44)
3-Musa nın bir mıcize olarak kesilen bir sığırın bir parçası ile kabirden çıkarılan bir ölüye vurup onu diriltmesi(Bakara73)
Savasta dusmana ustunluk kurmak olarak biliyorum ilkini, ikincisinde de dokunmak anlamj var bildigim kadariyla ve ucte de
Meral Buğa Her bilenin üstünde bir bilen vardır(ayet)
https://www.youtube.com/watch?v=pjADNgL8_qc
Halil KonurAlp ben yazımızın son kısmında musanin kesilen bir sığırin et parçasıyla kabirden çıkarılan bir ölüye vurarak diriltmesi bende hayret uyandırdı.
Canı verende alanda Allah'dı.
Bugün bu tür şeyleri dayanak gösteren ve kendilerini ulema diye insanlara yutturmaya çalışan kişiler bir takım numaralar yapıp halkı kandırıyorlar.
Ayet var numarası var Cemal Faanç benim yorumum değil
Ayeti gönderirseniz sevinirim
Cemal Faanç Bakara 73
Bakacağım
Nisa 34.Ayet: Allah´ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah´ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
Ben daha hiç bir kadına el kaldirmadim. Bu ayet bana uymadı kardeş. Ben fiske vuramam. Bu benim kendi düşüncem,
Yorumları tam olarak okuyup anlama zahmetinde bulunmayan bazılarına sesleniyorum. Allah a iftira atmayın.
Ben 4 kere okudum tane tane sonra yazdım. Sebep ne olursa olsun, şiddetten yana değilim. Dövmeyi bırak kadınlar meydanlarda taslanip öldürülüyor. Ben almayayım teşekkür ederim.
Kitabın bir kısmına inanır da bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Bunun sonucunun ne demek olduğunu bilir misiniz siz? "Böyle yapanların cezası ancak dünyada rüsvalıktır. Dünyada rezil, rüsva olacaklardır bunlar. Kıyamet gününde ise azabın en kötüsüne, en şiddetlisine itileceklerdir. Allah yaptıklarınızdan asla gafil değildir." bakara 85
Sen annenin dövülmesini istermisin? Hani cennet annelerin ayakları altındadır. Bu ayet bana ters geldi. Benim alacağım ceza önemli değil. Sen cennete gitmek için kadın dövmeye devam et.
Peki sen annenin kötü yola düşmesini istermisin???
Peki sen kötü yola düşünce ne olacak?
Kendi çocuğunu bile yaramazlık yaptığı zaman döversin onun iyiliği için öyle düşün bence
Düvün derken linç edin ananlamıd değil uyarıcı ve ikaz edici elinin tersiyle hafif incitmeden anlamında
Bunu hangi kelimeden cikardiniz adam boksörse mesela ya da cok sinirliyse?
Ben bayan olsam boksörle evlenmem hayata. Boksör kkitaba değilde kroşelere bakar.
Iste ben de bunu diyorum ayette hafifce diye bir ibare yok
İtaat edene kadar dövmek de bir sakınca yok yani? Bu durumda kadının şikayet etme hakkı da yok heralde ?
Ozur dilerim itaat etmesi icin once yatagini ayir baktin olmadi son caren hafifce dövmektir. Bundan öteye gidemezsin seni cezalandiririm diyor erkeğe
Nisa kadin demek degil zayif bilgisiz cahil kimse rical ise ehil bilgili guclu kimse ordaki anlam ise vurgulayarak anlatmadir. Dovme olayi yok...
Dünyadaki en büyük ticaret din tüccarlığıdır sermayesi para müşterisi cahillerdir.... Aziz nesin
Gittiği yer cehennem
Necmettin Özgen kimin cennete kimin cehenneme gittiğine sen mi karar veriyorsun
Kuran sizden hicbir ücret talep etmeyenlere tabi olunuz diyor. Okuyup anlamiyorsan diyecek bisey yok.
kask giyin ama...
dövülmeyeceğiniz yazmıyor çünkü....
Kızın falan demek iştemiştir
Gayet açık dövüyorsun
Bu gün fazla özğür ortalık malumunuz izaha gerek yok biz müslümannız.
Daraba kelimesi kuranda çok kez kullanılmış çok farklı anlamları olan bi kelimedir.
Karınız sizi dinlemesse yatağınızdan çıkarın eğer yine dinlemesse odanızdan(evinizden) çıkarın manasındadır.
Caner hocanın çevirisidir.
Neyini anlatalım bacım!
Vurun diyi!
üstteki Uğur Beğiçarslan 'nın yorumunu okuyun.
Fazla acıtmayacak derecede dövmek. Bu, acıtacak şekilde olmamalıdır. Meselâ omuzuna el ile veya misvak yahut hafif bir çubukla hafif şekilde üç kere vurulabilir. Çünkü maksat İslah etmek olup başka bir gaye yoktur.
Cessâs'm Cabirb. Abdillah yoluyla tahricine göre Hz. Peygamber (s. A.) Arafat'ta vadide hutbe irad edip şöyle buyurdu:
"Kadınlar hakkında Allah'tan korkunuz. Şüphesiz ki onları Allah'ın emanetiyle aldınız ve Allah'ın kelimesi (nikâh akdi) ile ferclerinden helâl olarak yararlandınız. Sizin onlar üzerindeki hakkınız yatağınızı yabancılardan korumalarıdır.
Hoşlanmadığınız kimselerin evinize girmelerine izin verirlerse onları hafif şekilde dövünüz. Onların sizin üzerinizdeki hakları da yemelerinde ve giyimlerinde onlara iyi bakmanızdır." İbni Cerir et-Taberî de bunun benzeri bir hadisi rivayet etmiştir.
İbni Cüreyc de Atâ'nm şöyle dediğini rivayet etmektedir: Fazla şiddetli olmayan dövme misvak ve benzeri şeyle olur. Aynısı İbni Abbas'tan da nakledilmektedir. Katade, bunun iz bırakmayacak hafif bir dövme şeklinde olduğunu söylemektedir.
Dövme helake götürecek şekilde olursa kocasının tazminat ödemesi lâzım gelir. Kur'an öğretirken, eğitim sırasında meşru olmayacak şekilde çocuğu döven hocanın tazminat ödemesinin vacip olması gibi.
Kocanın peşpeşe aynı yere vurmaması, yüze vurmaktan da sakınması gerekir. Çünkü yüz, güzelliklerin toplandığı bir yerdir. Vururken bir şey kullanmamalı, hafif bir şekilde vurmaya dikkat etmelidir. Zira gaye o fiilden vazgeçirmek ve te'diptir, yoksa bazı cahillerin yaptığı gibi acıtmak, eza ve işkence etmek değildir.
Hafif şekilde dövmek mubah olduğu halde alimler terk edilmesinin daha faziletli olduğunda ittifak etmişlerdir. İbni Sa'd ve Beyhakî'nin Hz. Ebubekir es-Sıddîk (r. A.)'in kızı Ümmü Kulsûm'den, şöyle dediğini tahric etmişlerdir:
Erkekler kadınları dövmekten nehyedilmişlerdi. Sonra Resulullah (s. A.)'a kadınları (cüretlerini artırdıkları) şikayet edince o da dövme hususunda erkekleri serbest bıraktı ve şöyle buyurdu:
"Hayırlılarınız dövmeyecektir."
Hz. Ömer (r. A.) de bu konuda: "Onları hayırlılarınız olarak bulmayacaksınız." buyurmuştur. Muamelede iyiliği emreden: "Ya iyilikle tutmak, ya da güzellikle salmak..." (Bakara, 2/220) ayetinin de gösterdiği şekilde hadis ve eser (sahabi sözü), dövmeyi terk etmenin daha iyi ve evlâ olduğuna delâlet etmektedir.
Başka bir hadis de bu hususu teyit etmektedir. "Biriniz karısını köle döver gibi dövüyor, sonra da günün sonunda onunla aynı döşekte mi yatıyor!.."
Şayet size itaat ederlerse artık onlar aleyhine onları dövmek için, zarar vermek için bir yol, bahane aramayın. Yahut işkence ve eziyet verecek bir yol kullanarak onlara zulümde bulunmayın.
Kadınları dövün yazısından sonra halen bazı kadınların aşırı dinci olmasına şaşırıyorum
"Bende Dayak yiyen kadınların ayete inanmamalarına şaşorıyorum " cümlesi kadar boş bir söz oldu sizinki
1400 YIL öncesi Kadın Toplumu ile Günümüz Kadınlarının Eğitim Seviyesi 1 değil. O günler de kadınlar diri diri gömülüyor idi, dolasıyla o günkü kadınların eğitim seviyesini hayal edin! Fakat günümüzde kadınlar gayet bilgili ve eğitimli. Hatta ve Hatta çoğu erkekten daha iyi eğitim almış ekonomi ve kültüre daha çok katkısı bulunan kadınlar mevcuttur. Bu durumda eşiniz sırf bu Ayet Allah'ın emridir diye sizi dövmeye bahane arıyorsa Eş şeçimi yaparken o tip erkeklerden uzak durun derim. Ayrıca dövmek zulmetmek manasında değildir ıshal manasındadır doğru. Fakat günümüzde dövmekten ziyade daha etkin ıslah metodları vardır. Şiddet çare değildir. Tek bir Ayet üzerinden KADIN'A ŞİDDET'E bahane arayan erkeklerden uzak durun derim. Kuran'dan CIMBIZ ' la ayet çekipte kendine pay çıkaranlardan ziyade KURAN'ı hatim etmiş ve bütünü ile TAM ve Doğru AkLı da kullanarak öğrenenlerle iletişim ve ilişki kurmaya çalışın derim.
İslama göre kadın dayak yediği zaman şikayet etme veya mahkemeye başvurma hakkı da yok değil mi? Buna benzer bir şey yaparsa dinden çıkmış olur mu ?
Olmaz olur mu ya siz de nasil hukmediyorsunuz? Kadin gelip kocasini sikayet ediyor hakkinda ayet iniyor! Allah yarattigi kulunu basibos mu birakacak?
Başıboş bırakmıyor zaten, dövülmesini emretmiş daha ne olsun.
Darabeyle ilgili dil incelemesini yukariya yorum olarak yazdim inanip inanmamak size kalmis
Kadın, ayette erkeğe verilen hakkı engelleyebilir mi engelleyemez mi ?
Engelleyemez ise başına geleceklere razı olmak zorunda.
Mahkemeye başvurmayacağına dair bir ibare yok. Ayete göre aile içinde bozgunculuk yaparsa dayak yemek onun için hak. Eğer bu hakkı gözetirse mahkeme zaten mümkün olmaz. Ama gözetmezse mahkemeye gitse de yine ayete göre hüküm verileceği için, boş bi iş yapmış olur.
Tabi by dediklerim bozgunculuk yaptığını kabul etmesi durumunda olur. Gerek şahitlik vs. Kabul etmiyorsa mahkeme delilleriyle dinler. Bunlar hukuk düzenidir.
Yalniz orda iffetinden bahsediyor yani namussundan once ögüt verin sonra onlarla yatmain yine akillanmazssa dövun diyor
Nisâ, 35: Evli çiftin aralarının açılmasından endişeleniyorsanız, erkeğin ailesinden bir hakem, kadının ailesinden de bir hakem atamalısınız. (Karı ve koca) barışmayı isterlerse ALLAH ikisinin arasını bulur. ALLAH Bilir, Haber alır.
Kavga dövüş tartışma çıktığında
Erkek öğüt veriyor
Yatağını ayırıyor
Hala ise yaramadı ve hala üstüne geliyorsa
Ağzına bir tane patlat sussun efelenmesin.
Kilibikligin anlamı yok
Ayette vurun diyorsa boks torbası gibi keyfi bir sekilde dövüş demiyor.
Ehli sünnete göre kısaca geleneğe göre
Yok 3 parmaklaymis yok
Belden aşağıymis hikaye.
Bu âyet hakkında spekülasyon yapan ateist deistler vs boşanma aşamasında karısına vurmiyorsa bende neyim.
Bir alttaki ayet yani bağlamını okursanız
Bunlar gecimsizlik ve boşanma aşamasında olan şeyler.
Yok evrensel hukukmus yok bilmem neymiş hikaye
Kârının biri başınıza bela olduğunda ayetin kıymetini anlarsınız
Zaten bu âyet dini direk ilgilendiren olmazsa olmaz değil
En kötü çaresizlik anındaki tavsiyedir
Sevgili dostlar allah bütün aklı erkeklere mi vermiş. Erkek aldatiyorsa, kumar oynuyorsa, evini madur ediyorsa dayağı hak etmiyormu? Sizin deyiminizle. Dayağın bir sınırı varmı peki? Okşar gibimi vurulur. Yoksa kafası gözü patlatılirmi?
Kadın dövsün erkeği. Aykırı bir ayet mi var?
Neyse ikna olmadım. Saygılar iyi sohpetler.
Kadın dayak yedi ve mahkemeye gitti ve bu şekilde erkeğin ayeti kullanmasına engel oldu. Bu şekilde dini hükme karşı çıkmış olmuyor mu ?
İkna etme gibi bi amacımız yok. Birbirimize karşı tez üretiyoruz
Kadın dayak yedikten sonra ayeti kullandırmış oluyor zaten. Engel nerde var? Ayete inanmayıp doğru bulmayıp mahkemeye gitmesini mi soruyorsun
Ayrıca dayak yemesi dahi gerekmez, dayak atarım diyerek tehdit etsen dahi mahkemeye başvurulabilir.
Bizim mahkemeler ayetlere göre yönetilmiyor. Hukuk sistemlerini karıştırmayalım
Mesele kullandırtmak da değil o ayette erkeğe verilen hakkı, mahkemeye başvurarak, doğru bulmadığını gösteriyor.
erkekle kadın arasında fiziksel farklılıklar var sadece, yoksa fıtrat aynı yani adam olabiliyorsa her iki cinste adam, yok olamıyorsa zaten tartışacak birşey yok, ricalen neden erkek olarak çevriliyor, Allah kadına ayrı erkeğe ayrımı sesleniyor, seslenme adam olarak geliyor ve sıfatı hakkıyla yerine getiren herkes adam kardeşlerim, saygıyla...
Aile içi hukuk zaten bu durum.
İnanç konusunda fikrimi söyler geçerim. Tv ekranında koca koca din alimi profesörler birbirlerine tokat atacak duruma geliyorlar. Her kes kendi görüşünde aşırı derecede katı. Kurallar kalp kırmaya kadar gidiyor. Ben hiç inanmayan bir atayistin bile kalbini kırmaktan korkarım.
Niye kalp kıralım. Ama gerçekleri konuşmamak daha acı. Herkes üslubunu koruyarak bildiğini anlatsın yeter
Hangi mahkemeye? Türk mahkemesi ise haklı çıkabilir, ama ayete ters davranmış olur. Bizim hukuk ayete göre yönetilmiyor
Daha önce tartıştığım bazı müslümanlar böyle bir durumda mahkemeye başvurulmasının dini hükümlere aykırı olduğunu söylemişlerdi.
Şimdikiler ayete aykırı değil mi diyorlar?
Şimdikiler farklı, darabe kelimesini ayırmak /uzaklaştırmak /sabitlemek ... Olarak alıp, işin içinden çıkıyorlar.
Benim azıcık arapçam var. Ben vurmak diye biliyorum.
اَلرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَٓاءِ بِمَا فَضَّلَ اللّٰهُ بَعْضَهُمْ عَلٰى بَعْضٍ وَبِمَٓا اَنْفَقُوا مِنْ اَمْوَالِهِمْۜ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّٰهُۜ وَالّٰت۪ي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّۚ فَاِنْ اَطَعْنَكُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَب۪يلاًۜ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَلِياًّ كَب۪يراً
Erkekler, kadinlarin koruyup kollayicilaridirlar. Çünkü Allah insanlarin kimini kiminden üstün kilmistir. Bir de erkekler kendi mallarindan harcamakta (ve ailenin geçimini saglamakta)dirlar. Iyi kadinlar, itaatkârdirlar. Allah'in (kendilerini) korumasi sayesinde onlar da "gayb"i korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) baskaldirdiklarini gördügünüz kadinlara ögüt verin, onlari yataklarinda yalniz birakin. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalirsaniz) onlari (hafifçe) dövün. Eger itaat ederlerse artik onlarin aleyhine baska bir yol aramayin. Süphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür. - Nisâ 34. Ayet
Hafifçe vurunuz, diye biliyorum. Bu da şu yüzden o zaman arap dünyasında kadınları çok fazla dövüyorlar, kuranda dikkat ettiysek zaten toplumda yapılan şeyi tedricen azaltma yoluna gitmiştir ve ayet sonunda da hep fakat sizin için en hayırlı olan şudur der...
Bide şöyle düşünelim erkekler nasil uyarılmalı ne kadınlar taniyorum atsan atilmaz satsan satilmaz kocasini çocuklari için gelenekleri için idare eden hemde bir fiske vurmadan tartişmak için tartişiyosunuz
Ne mahkenesi ne kanunu kadinlar koeuma icin mahkemeye bas vurduklari halde yinede cinayetleri durduramiyorlar
Yorumların bir çoğuna bakıyorum hep dövün, hafifçe vurun gibi.. İlginçtir bunu yazan bayanlarda var. Arkadaşlar kelimenin kökü "da ra be" kökü. Bu kelime birden çok anlama geliyor. Örneğin kadınların örtü ayetinde Nur suresinde yakalarını göğüslerine doğru salsınlar var. Bu da aynı kök. Burada vurun kelimesini kullanmayan mealciler nedense bu ayete gelince salmak yerine vurmak kelimesini kullanmaktan çekinmiyor. Hem Allah bizi tek bir nefisten yarattı huzur bulasınız diye eşini var etmedi mi? Ayrıca ayette şüphelenmekte var kesin birşey yok. Şüphelendiğiniz diyor. Kesin küfür işlediyse ve ispatlandıysa bu küfür, ayrılırsın olay biter. Ondan sonrasının cezası da mükafatı da Allah'a aittir şahsa değil.
Allah kusurunu görunce hafif vurabilirsiniz diyor con acayip geliyorda simdi bu insanlar yahudi hiristiyanlar dövunce garip olmuyor öylemi. Allahin dinini asalayip avrupada böyle seyler olmuyor medeniyet var diyor övuyorsunuz merak etmeyin onlar bizden daha beter
Nisa suresi 34 dare be kelimesini kast ediyorsunuz bu süre boşanma eşiyine gelmiş ayleler içindir nasihat et oda olmasa yaltaklarınızı ayırın oda olmasa evliliye ara verin bir süre bir birinizi düşünme fırsatını verin nitekim Ayaklı kur-an ahlakı taşıyan peygamber efendimiz hz ayşe ye iftira atıldığında önce tövbeye davet etmiş sonrada bir süre hz ayşeden küsmüştur dare be bir çok anlamı vardır türkçedeki el gibi hem organ adıdır hemde yabancı insanları kast eder bunun gibi binlerce örnek vere biliriz dara be kelimesin asıl anlamı ara vermek tir hz muhamet hiç bir eşini dövmemiştir kendisi bize örnekdeyilmi ama yinede siz dayağı kendinize yakıştırıyorsanız saygı duymak lazım
Evet haklisiniz kuranda bazi kelimwlerin turkcelerini aciklayamadiklarindan kelimeleri cikarmislar arapca okunusunu dinledim ayni zamanda farscadan takip ettim bazi kelimeler eksik bizim dilimizi degistirmis olmasaydilar dunimizi daha net anlardik
Evliliğe ara verin nedir ya? Yeni mi çıktı bu? Yani bir süre gayrıresmi ayrılın gidin kafa dinleyin anlamında mı? Kadın mı evden gidecek erkek mi:) değişmeyin hocam anlamını. Eğer kesin bu şekilde olduğuna inanıyoesanız sorularıma cevap vermelisiniz
Peygamberi örnek alıyorsanız eslerinize kıyıp dönmeyin. Allahin ayeti vuku bulsun diye kadınlarda sopaya teslim olmasınlar.
Ayşe huseyine git yezide biyat et. Kan dökülmesin demiştir. Hüseyin "dedemin dinine bağlıyım kelle mi verir gene teslim olmam "demiştir.
Ayşe mavyadan yana taraf tutmuştur. Hüseyin kellesini verip asil bir duruş sergilemiştir.
Eğer huseyin yezide biyat edip ona teslim olsaydı, bugün yeryüzünde insanlar Yezid'in ogretisine göre hareket ederdi.
Berde bın te erde
Merak ediyorum bu meallerde parantez ici verilen "hafifce"kelimesi hangi kelimeye tekabul ediyor? Neye gore hafif, kime gore hafif? Peygamberimizle ilgili ayete bakin gelin isterseniz size mehirlerinizi vereyim diye devam ayet? Dòvmemis bakiniz bosayayim isterseniz diyor!
Parantez icindeki sözcükler, meali hazirlayanin kafa yapısıyla dini anlamasi algilamasiyla alakalı. Kendi magandaliklarina kılıfı başka türlü nasıl bulacaklar? Yorumları okuyorum, yazık diyorum, ama insanların uyanmaya basladiginida görüyorum. Islâm saldırmak için art niyetli insanların bu ayeti kullandığını düşünüyorum.
Benim hafif bir takatim kadının dişini döker. Onun için hiç el kaldirmadim asla kaldırmam.
Geleneğe göre peygamber
Modern yorumları haklı çıkarıyor
Zira peygamber Aişe yi evinden çıkarıyor
Peygamberin dövmemesi o ayette vurma anlamı olmaması anlamına gelmez
Oktay bey sizin kadar kelime köklerine vakif birinden beklemedigim bir yorum oldu bu
İyi ama vurma anlamı var Kuran'da da geçiyor. Ben ayeti farklı yorumluyorum. Kafana göre dov diye bir anlam vermiyorum Kadın Sürekli kural tanımaz şekilde kafasına göre hareket edip dikleniyorsa Önce öğüt verilir Sonra yatak ayrılır İse yaramıyor hala dikleniyorsa Üstüne geliyorsa bir tane patlatırsın Olduruyesiye dövmenin anlamı yok Hala ayni ise boşama gerçekleşir. Bu fiil bence boşama aşamasındaki gecimsizlikten gerçekleşiyor Zaten 35. Ayette de bundan bahsediyir.
Bu fiilin gectigi diger tum ayetlere bakin oyle konusalim
Sâffât, 93: Derken onların üstüne yürüyüp sağ eliyle bir darbe indirdi.
Ayni fiil burda da var
Önce soralım,
Müslüman mısınız,
Evli misiniz..
Önce mi:) hocam konu kapanmaya yaklaştı:)
Olsun, ben yeni gördüm.
Yorumları okumamışsınız. Okumadan yorum yaparsanız kimse sallamaz. Çünkü sorunuzun cevabının biri yorumlarda var. Bu kadar insan emek vermiş yazmış, bi okuyunda konuya kaldığı yerden katılın. Tekrar başa sarmasın herşey.
Ben hiç birinize inancınız nedir? Muslumanmisiniz? Diye sormam. Fikrine görüşüne yorumuna bakarım. Müslüman veya hiristiyan ne fark eder. Kullandığınız telefon şuan yazdığınız face muslumanlara ait bir buluş değil, Bulan kişilere şükran borcum var. Her kes kendi inancına göre yargılanacağına inanır. Herkesin kutsiyeti benim için saygıya değer Dünya Savaşı böyle sağlanır. Din savaşları büyük tehlike. Hele hele birde yer altı doğal zenginlikler varsa, aynı dinden olan müslümanlar kendi ülkelerinde kışkırtmalara uyumadan iç savaşı körüklüyecek messep savaşlarına girmemeleri lazım. Bölünür, parçalanır, egemen güçlerin maskarası olurlar.
Kişiye dinini sormak niye ayıp, günah olsun ki.
NİSA-34 için 40 meâl bulundu. Kadri Çelik (4/NİSÂ-34: Allah'ın bazısını bazısına üstün kılması nedeniyle ve mallarından harcamalarından ötürü erkekler, kadınlar üzerinde hüküm sahibidirler. (Ama öte yandan da) saliha kadınlar; gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri (hakları), kocasının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Baş kaldırmalarından endişelendiğiniz kadınlara (önce) öğüt verin, (etkili olmazsa) onları yataklarında yalnız bırakın, (o da olmazsa, son çare olarak sınırları aşmamak şartıyla) onları (iz bırakmayacak şekilde, suçlu oldukları hasebiyle) dövün. Size itaat ederlerse sakın aleyhlerine yol aramayın. (Unutmayın ki) Allah (hepinizden daha) yücedir, büyüktür.)
Peki itaat etmeyen evine bakmayan gerektiği gibi eş olarak görevlerini yerine getirmeyen çocuklarına bakmayan bir erkekse kuranda yaptırımı nedir? Kadının ona uygulayacağı ceza nedir? Böyle bir ayet var mı?
Var, onun cezası daha ağır. Hafifçe değil, eşşek sudan gelene kadar dövülür.
Konuştuğunuz ayette Nisa 34 te Allah erkeği eve bakmak ile sorumlu tutmuştur. Yani bu Allahın erkeğe olan bir emridir. Kim bu emirden yüz çevirirse günahkar olur. Eğer kadın kocasını seviyorsa ise "Eğer karı-koca arasının açılmasından endişeye düşerseniz bir hakem erkeğin tarafından, bir hakem de kadının ailesinden kendilerine gönderin. Bu arabulucu hakemler gerçekten barıştırmak isterlerse, Allah karı-koca arasındaki dargınlık yerine geçim verir. Şüphesiz ki Allah hakkıyla bilendir, her şeyin aslından haberdardır. 4/35."
Bakara 229 da kadının boşayabileceği yer almaktadır.
Var var olmaz olurmu kadıya gider kadı kadını haki görse erkeğe önce iyi bir sopa ceket kadın istese oda kocasını döver bu ikinci kez oldumu boşanma gercekleşir
bu video, çok iyi açıklıyor,
https://www.youtube.com/watch?v=5ipW1w-HSOM
Yani kocana itaat etmezsen dayağı yersin diyo daha nasıl anlatılır
itaatten kasıt nedir?
Söz dinleme
videoda tam olarak öyle demiyor? ben tekrar izleyim
Kuran i oyle isine geldigi gibi kullanan erkekler;
*kadin zina ettiyse recmet
*daha fazla kadin istersen kuma getir
*hata yaparsa döv
E peki bosanma ayetleri niye var? Madem erkege her hak verilmis bosanma ayetleri gereksiz o zaman
Erkek egemenligi olan bir toplum oldugumuz icin olabilir mi? Kufurlerimiz de kadinlari asagilayici hakretler ve kufurler var. Acaba anaerkil bir toplum olsaydik tam tersi olur muydu?
İtaat Allaha itaattir, erkeğe değil. Bu karışıklığın sebebi arap dilinin yapısıdır. Darabe kelimesi de dövün anlamına gelmez, ayrılın ya da salın anlamına gelir.
Allah her şeyi bilendir Kuranin meailnde öyle yazio o anlamda soylendigi ne malum. Nitekim Kuranin bi cok tavsir eden ilim insani erkeklerden oluşuyor kendi çıkarları hususunda yorumlamadiklari da ne malum. Bi ilahyatci arkadaşım onu dovun degil hafif sarsin olarak nitelendiriyor yani bence anlami acik bi sure degil
aslında kadın canının acımasını sever ve kendini döven erkegi sever tabi ))