Yoğurt neden süner veya uzar?

com-gv24rh9is2wz1s050lqw.jpg
com-9pq8z12cy2cs9tm074jn.jpg
Besirek
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
37
37 CEVAP

Sicak mayaladignz icin olabilir mi acaba yinede bilirkisi ye sormak lazim

Nazz Bereketli
N

Isiyi sabit tutamadiginizda oluyor. Benim yogurtlarimda suan bole:) hava soguyunca sabit tutmak zorlasti.

Elif Gemci
E

Canim sut inek sutuyse hamiledir yada yeni dogum yapmistir

Fulden Erin
F

Sicak mayalamissin

Şahin Ozusen
Ş

Bayanlar lütfen söyleyin dolaba koyunca yoğurt kapağı çok sulaniyor cozumunuz varmi acaba

Banu Dmrkya
B

Yağ sıçramasın diye tel kapaklar var ya onunla örtüp buzdolabında mutlaka 1 gün bekletin 2.ci gün yemeğe başlayın, ben fırında tencerede kapaksız mayalıyorum böylece hiç sulanmıyor

Gülay İliyaz 10 ay

Agzi acik koy

Serdar Sakla 10 ay

Yogurdun kendi suyu var zaten üzerinde bide kapaktan habire şu akiyor

Banu Dmrkya
B

1 ltlik kavanozlarda ole bi sorun olmuyo ki

Elif Gemci
E

Tencereye yaptım canım 3kilo

Banu Dmrkya
B

Bidaha siseye yapıyı enysi

Banu Dmrkya
B

Boyle yapmak daha iyi oluyo disardan bakteri bulasma riski olmuyo demisti haydar bey

Elif Gemci 10 ay

Temiz deterjanla yikanmamis mutfak havlusu koy uzerine de tepsi koy ters sekilde kendi kapağından hariç o zaman sulanmaz Banu Dmrkya

Fulden Erin
F

Kağıt havluda koyabilirsin ben herzaman kavanoza mayalayamiyorum yer olmuyor dolabimda

Fulden Erin
F

Kağıt havlu koymustum oda sırılsıklam olmuş içine dusuyodu

Banu Dmrkya
B

Kağıt yada başka havlu farketmez koyulmaz. O sırdıklam dedinız yoğurt suyu o zaman boşa gidiyor. Suyu zaten faydalı

Carina Kurmus
C

Agizn kismina içine değil buharlasan suyun yogurtla alakasi yok

Fulden Erin 10 ay

Banu Dmrkya hanim bide mayalarken tel suzek koyun kapak kapatmayn

Fulden Erin
F

Yorgan battaniye nasıl saracam ozamn

Banu Dmrkya 10 ay

Herkesin ilginç yöntemleri var

Banu Dmrkya 10 ay

Yine sarin kapak olarak onu koyun o zaman buharlasan hava kumaşlarla kalacak kapakda kalıp yoğurdu sulandirmayacak

Fulden Erin 10 ay

Banu hanım eski sobalı evlerde battaniye falan sarılırdı ama şimdi bütün odalar sıcak ben yoğurdu mayalayıp fırının içine koyuyorum hiç sarmadan ve fırını ısıtmadan kapaksız çok güzel tutuyor kapağını kapatıp dolaba kaldırıyorum tabi eviniz sobalı olur mutfak soğuk olursa ayrı

Ayşe Günyıl 10 ay

Banu Dmrkya ben üzerine tel süzgeç koyup, süzgecin üzerini kağıt havluyla kapatıyorum

Hatice Yükselen 10 ay

Kendi suyu var zaten uzerinde onu biliyorum ... Benim demek istediğim kapak sulanip içine akıyor dağa fazla üzeri şu doluyo

Banu Dmrkya
B

Benim 2 sefer mayaladigimda böyle oldu. 2 sefer de başka yerden almistim. Sicak mayaladim sanırım. Ya da mayayi sıcak aktiflestirdim

Merve Singil
M

Tahta kaşık kullanın

Ümit Battar
Ü

isiyi iyi ayarlayamamissiniz.

Aslı Kaşdaş
A

benimki de aynen boyle oldu. Sicak mayalamsim.. 45 dk beklyin yaziodu tarifte. 45 dkka snrasi ilik degldi ama mayaldm.. Tutmadi.. Ayran yapiyrm

Yldz Cirakoglu
Y

Mayan bozuk mayanı değiştir. Hazır yoğurt mayası böyle uzar

Kadriye Usanmaz
K

Tahta kaşık kesinlikle kullanmayın. Tahta yapısı gereği bakteri yuvası olabiliyor. Büyük bir olasılıkla ısı ayarı fazla olmuştur. Mayayı aktifleştirdikten sonra yoğurt (1-2 kaşık)mayası
da katarak sütü mayalarsanız daha iyi sonuç alınıyor.

Adnan Oreseli
A

Peki kefiri mayalarken tahta kasik kullanıyoruz ne yapmamız lazim

Fulden Erin 10 ay

Fulden Erin plastik kaşık uygun. Tahta mikrop barındırır. Metal de değmemesi gerekiyor.

Hatice Yükselen 10 ay

Ama plastiklerde sağlıksız deniyor suan kafam çok karıştı cam bulsamda cam alsam

Fulden Erin 10 ay

Fulden Erin evet cam iyi fikir. Bulunabilirse tabi

Hatice Yükselen 10 ay

Özür dilerim. Kefir özelini bilmiyorum. Cam olabiliyorsa iyi çözüm olur.

Adnan Oreseli 10 ay

Tahta kaşık genelde uygun değildir. Bulaşık makinasına da konmaz. Deterjanı emer, durulanmaz.

Adnan Oreseli
A

Peki kefir için ne yapmalıyız yeniden mi alalim tahta kasik zaten makinede yikamiyorum ama elimdde mecbur yikiyorum

Fulden Erin 10 ay

Tahta kaşıkları bende elimde yıkıyorum ama bu konuda benmde kafam karışık, evden tamamen yok etmekmi lazım acaba tahta kaşıkları

İlkay Dinçer 10 ay

Tahta kaşığı kullanmadan önce sirkeli suda kaynatsak??

Nisa Erçakır 10 ay

Mayaladıktan sonra ısının 45 derecede sabit tutulması lazım, yoksa uzama oluyor.

Orkun Damla
O

Bir kez Yanılıp sıcak mayaladım ve böyle sündü... Isıya dikkat etmek gerekiyor..

Birkan Hunerli
B

Ziyan etmeyin. Ayran olarak tüketimi öneriliyor.

Adnan Oreseli 10 ay

Hazir yogurtla mayalayinca da böyle oluyor

Mujik Asım
M

Tamamen süte bağlı

Carina Kurmus 10 ay

Bende ilk defa oğlum için yaptım bugün uzadı sizinki gibi ayran yapılır sadece yemesi zor geldi boyle

Meryem Demirciefe
M

Kombiotikyourt nedemekki

Nurşen Fak
N

Nasıl tutturuluyorki

Nurşen Fak
N

sutu mayaladiginiz tencerenin uzerine salca suzgeci kapat uzerine ort yeterli sumuklenmesi hayvanin cok yesil ot yemesinden kimi zamanda hazir yogurtan ve birde inegin hamileliginden olur

Serpil Kesgin
S

Evet Serpil Kesgin

Deniz Mencek 10 ay

Bende yapıyorum aynen akışkan oluyor anlayamadım. Güveçte denedim, cam tencerede denedim ayni sonucu aldım. Arkadaşım sütten olabilir dedi

Nurcan Asan
N

Benim başıma da birkaç kez geldi. Sütte bir sıkıntı olunca öyle oluyor galiba. Tadı da çok kötü oluyor.

Ülkü Kucukkisa
Ü

Market sutuyse uzuyor boyle

Elif Savurkaç
E

afiyetle tüketiniz ....

Meral Çakırgöz
M

Hayvan gebe ise doğumdan sonraki sutu yoğurt olunca uzuyo diyolar bilginize aldığınız sütü sorun

Rahime Sabas
R

Agız deriz ona.. Seker veya bal ile nefis olur

Adalet Adın 10 ay

Benim de probiyotik yoğurdum öyle oldu neden acaba? Tadı da süt gibi..

Nisa Erçakır
N

benimki de olmadı

Seher Dalkır
S

Mayaları nereden TEM'in ediyoruz

Serap Heaven
S